ak myslíš tú plastovú, tak tým sa nastavuje vôľa v ložiskách a netuším dôvod prečo by si ju mal doťahovať najviac ako išla...jedine potom treba dotiahnuť zaisťovaciu skrutku, tak aby sa uzavrela medzera - samozrejme tiež s citom.
20.09.2022 - 15:09:45
04
a ze to nejde aj v 2022 :D
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/4506517/mondraker-chrono-r-carbon-2022-cherryred.html
22.09.2022 - 16:31:23
01
Na shm 12s deore hadzke mi sporadicky spadne reťaz z vodiacej kladky ... brzdu vozím zapnutú ... čo mám zle?
22.09.2022 - 19:28:19
00
kriva patka alebo klietka prehadzky ?
22.09.2022 - 20:17:54
00
Odfotim to zajtra, ale radi to bez problemu ...
22.09.2022 - 21:59:41
00
Inak sranda je, ako sa tu riešilo to, ako je výhodné a nevýhodné mať systém 1x8,9,10,11,12.... Ja sám mám v tomto srandu, lebo chápem aj priaznivcov aj odporcov. Sám mám 4 bicykle a dva z toho mám vybavené trojprevodníkom, jeden cestný dvojprevodníkový a jeden trailový jednoprevodníkový. A podľa nálady a účelu jazdy beriem vždy iný bajk.
Trailový jednoprevodník do terénu som mal už v roku 2014 a prerobil som si ho na systém 32Z a vzadu 11-42 ešte s adaptérom k XT kazete a doteraz to jazdím na starom prehadzovači XT, ktorý mi zaradí pri B-skrutke na limite aj na tú 42jku a stále ide. Ten bajk môže mať najazdené 7-8000 km a dokonca som meral aj reťaz a nikdy mi nezapadlo viac ako cez 0.5 mierka. Je tam 7-ročná reťaz podotýkam a to som s tým nejazdil roviny....
Aktuálne jazdím aj dvojprevodník na cestnom Giante, čo je môj najnovší bajk a povedal by som, že mohli by konečne výrobcovia spraviť možnosť aj na cestách na slušný rozsah pre jednoprevodník. Zvažoval som aj GRX, ktorý na YT videách so skúsenosťami iných zvláda aj kazetu 11-46. To by som si dopredu šupol 50-zubový jednoprevodník a mám aj ľahké a aj ťažké prevody.... Dovtedy som jazdil systém 11-28 a vpredu 53-39, čo mi hodí podobne najľahší prevod a najťažší je už aj tak šliapanie cez 60km/h aj pri 50z prevodníku....
Ďalšie dva bajky mám na dlhé výlety, kedy si človek natrepe aj možné a nemožné a váži to prosto viac. Tam je trojprevodník na nezaplatenie, lebo skákať sa s tým nebude a do takého kopca napríklad pri Kremnici je dosť nanič liezť bez maličkého 22z prevodu, čo som VEĽMI ocenil, keď som mal na sebe batoh...
Posledný bajk mám taký divný prerobený hybrid s nosičom, kde je z MTB spravený pologravel s pevnou karbonovou vidlou, užšími plášťami a mám ho tiež na nosenie vecí a po dedine.

Celkovo zhrnuté, každý systém má svoje prednosti inde. Trojprevodník mi vyhovuje na dlhé výlety, kde ma môže šľahnúť v kopci :-D ... keď som naložený. Za ďalšie, komponenty sú s nízkymi cenovkami a často zoženiem celé sady v predaji, ktoré mi poslúžia aj ďalších 10 rokov bez ďalšej investície....
Dvojprevodník sa na cestu napr. hodí skvelo, lebo veľká kazeta prosto nehodí jemné odstupňovanie ako malá... Ale aj tak ma ten prešmyk vie srať!!!
A jednoprevodník mám stále, po novom 30Z a 11-42 a utiahnem s tým aj Skalku pri Kremnici bez zosadania.... Nie je to enduro výšľap, ale kopec 1. kategórie pre cestné hodnotenie to stále je a zadarmo sa mi neodovzdá. Pri systéme do 52z by som zvažoval dopredu aj 38z dokonca... Dokonca som 38z jazdil pri tomto 11-42, ale to len keď som išiel rovinatejšie etapy a tá rýchlosť na ňom je super vtedy. Asi najoptimálnejšie by sa hodil 36 vpredu a 11-52 vzadu. Aj ľahký, aj rýchly... :-) . Toľko k mojim skúsenostiam so všetkými systémami, ktoré aktuálne sedlám. Nevymenil by som ani jeden na ani jednom bajku. Tak, ako sú, sú super. :-). Kto dočítal sem ďakujem!
23.09.2022 - 02:12:59
13
ivast Dalsim dovodom mozu byt opotrebovane kladky.
23.09.2022 - 03:27:36
00
kazeta garbaruk 11-52 na HG orechu - drzi vam dobre? mne sa stale povoluje. dotahujem ako vzdy - nikdy som stym nemal problem, az teraz pri tejto znacke.
29.09.2022 - 21:17:53
00
Drzi dobre uz 6150km, po 4000 zacala trchu vrzgat (ten plastovy vymedzovaci valcek).
Dal som ju dole, vycistil, premazal a zase je uz 2100 km klud. Mam ju na graveli.
29.09.2022 - 21:24:17
00
miso499 napísal:
IJe tam 7-ročná reťaz podotýkam a to som s tým nejazdil roviny....

Pekny pohlad na vec. Ta retaz ma ale zaujima. Co to je presne za retaz ? Cim si to mazal? To si dost mozne drzitel rekordu pre MTB. Taky najazd sa dari len malo komu aj to na ceste.

Inak riesit na fore prevody je ako riesit na fore topanky. Kazdy potrebuje ine cislo a kazdy potrebuje iny tvar. Co sedi jednemu nesedi druhemu. Tak ako mame kazdy inu preferovanu kadenciu, tak potrebuje aj ine prevody.
29.09.2022 - 23:11:51
01
veru, pozrel som do svojej tabuľky a pri otáčkach 200 (ktoré sa minule odporúčali ako skutočné "vyššie" otáčky) by som na mtbčku dokázal ísť skoro 70 km/h a na graveli dokonca skoro 90 km/h
to by som mohol aj na diaľnicu :P
30.09.2022 - 08:26:56
01
Minule v rádiu hlásili cyklistku na diaľnici pri Trenčíne, ale akú kadenciu mala nepovedali :D
30.09.2022 - 10:28:06
03
lapaloma napísal:
veru, pozrel som do svojej tabuľky a pri otáčkach 200 (ktoré sa minule odporúčali ako skutočné "vyššie" otáčky) by som na mtbčku dokázal ísť skoro 70 km/h a na graveli dokonca skoro 90 km/h
to by som mohol aj na diaľnicu :P


A vies preco si na BMX nedavaju tazsi prevod aby nemuseli dupat 200RPM ? Presne pre to iste preco kazde auto zo spalovacim motorom ma max rychlost na hranici max otacok. Lebo maximalny vykon dokazes urobit pri tvojej maximalnej kadencii. To ze bez treningu ho neudrzias, je uz ina vec. To je problem pluc, srdca....
54z prevodnik nejazdia profici aby mohli dupat kadenciu 40 RPM v pelotone, to je naozaj na rychlosti cez 70 km/h pri kadenciach >120RPM

BTW: pre poriadok, kde si videl, ze kadencia 200RPM sa odporuca ko vyssie otacky ? :fubar: |(
30.09.2022 - 11:38:48
00
lapaloma: ale to by si musel mat v batohu infuzku s EPO a rovno do zily a v camelbaku by si cucal nejake "povzbudzovaky" :D Inak tych 200 , to kto doporucoval ? :o Tolko nedam :( :D
30.09.2022 - 11:51:11
01
Porovnávať kadenciu na bajku so spalovakom neni úplne najlepšie... Keďže max otáčky motora ani zďaleka neznamenajú max výkon...
30.09.2022 - 12:02:19
00
keyboard_arrow_up