Len potom tu je taký problém, nové autá majú povinne e-call, ten potrebuje signál. Tak isto v autách nejazdí len šofér, ale aj iný ľudia. Aj oni musia mať zablokovaný signál? Niektoré navigácie do auta tiež potrebujú signál. Čo potom?
15.11.2022 - 11:18:37
04
Jano1987 napísal:
Jaroh v tomto sa nezhodneme. V tvojom prípade vždy to skončí v tom bode, že cyklista, resp. chodec je obrazne povedane nesvojprávna osoba, neschopná sa naučiť pravidlá cestnej premávky a neschopná sa nimi riadiť a že máme akceptovať, že to je proste tak a teda musí byť chránená a zodpovednosť za to, že sa tomu cyklistovi nič nestane sa prenáša na šoféra motorového vozidla, lebo má vodičák, má predvídať alebo hocijaký iný argument aký sa ti páči. Aké opatrenia sa teda preferujú? Prebiehajú chodci na červenú, mimo prechodu a umierajú? Znížme rýchlosť v mestách z 50 na 30km/h aby umieralo menej chodcov. Sorry, to je riešenie? Pri nehode autobusu v Polomke s vlakom ako umrelo 13 ľudí či koľko, bolo z toho haló, že treba mať všade svetelnú signalizáciu a závory, inak by sa to nestalo. Kvôli nepozornosti? Blbosti jedného človeka. Neviem čo sa to stalo pri tej nehode. Potom si pozrieme reportáže a napriek tomu, že máme železničné priecestia opatrené semaforom a závorami, tak či už autá, cyklisti alebo chodci tade prebehujú. Reálne, v cyklisti to robia častejšie ako šoféri auta a chodci jednoznačne vedú. Čo viac sa môže spraviť, aby potom neboli nehody? Áno, môžeme vybudovať podchody, či nadchody. Kto sa o ne bude starať? Kto ich zaplatí? Sám razíš to, že podchody, či nadchody nemajú byť, lebo chodci ich nemajú radi. Tak čo potom? Ideme stavať železnicu v estakáde? Alebo cyklisti sa sťažujú, že majú zlú infraštruktúru. Áno, môže byť lepšia. Napriek tomu bežne stretávam cyklistov medzi Rusovcami a Petržalkou na ceste, pritom tam je rovnobežná cyklotrasa, bezpečná, široká, keďže časť z nej je bývalá cesta, Pritom takých úsekov je pomerne dosť a nie je v Bratislave. Chodci plačú, že nemajú sa ako bezpečne dostať na električku da Dúbravskú radiálu. Skoro všade je svetelný prechod, sú tam vybudované podchody, napriek tomu sú tam pravidelne problémy s chodcami. Čo viac sa dá spraviť? Zrušiť cestu? Zakopať ju pod zem? Dať ju na estakádu? Prečo? Lebo istej skupine tolerujeme jej nezodpovedné správanie sa? V lete som niekoľkokrát išiel medzi Jahodnou a Dunajskou Stredou. Cyklisti tam majú vybudovanú oddelenú cyklotrasu rovnobežnú s okreskou pár metrov od cesty, napriek tomu väčšina jazdila po okreske. Dokonca aj po zotmení bez svetiel a reflexných prvkov. Aj keď som sa pýtal chlapíka, čo má požičovňou kanoe a cestu Jahodná - Nová Dedinka dáva v lete niekedy aj 3x za deň, povedal to isté, väčšina cyklistov tam jazdí po ceste. Čo viac sa môže spraviť v tom konkrétnom prípade? Zakázať jazdu autám po okreske? Dať tam 30km/h, lebo cyklista má IQ húpacieho koníka?

Hovoríš tu niečo o nedodržiavaní zákonov. Keď pochybí šofér, si jeden z prvých, čo ho idú lynčovať. Hneď zákazy, príkazy, také a onaké opatrenia pre šoférov. Pochybí cyklista? Chodec? Máme s tým rátať, lebo to sa stáva. To je chodec, či cyklista, máme sa s tým zmieriť, predvídať. Nikde som nevidel od teba žiaden návrh na elimináciu, alebo zmiernenie následkov, čo by sa priamo dotklo chodcov, čo cyklistov. Maximálne tak, že vybudovať oddelené komunikácie pre nich. Inak je to zakaždým o obmedzovaní a perzekuovaní vodičov. Nižšie rýchlosti, všade retardéri, zužovanie ciest, zákazy vjazdu, všade kamery, radary atď. Nedávno som na Instagrame zachytil informáciu, neviem na koľko je pravdivá, že z posledných 150 cyklistov, čo umrelo na cestách v ČR, tak v 109 prípadoch za to mohli samotní cyklisti (v roku 2020 to bolo 36 cyklistov, v 27 prípadoch bol vinníkom cyklista). Cyklisti dlhodobo majú cca 60-65% mieru zavinenia nehôd na cestách v ČR, Nemecku, Anglicku. Na Slovensku to je plus mínus rovnaké % a cca rovnaký pomer vzhľadom k počtu obyvateľov. Čo sa teda spravilo, aby cyklisti neumierali toľko na cestách? A nemali toľko nehôd? Dotkli sa ich nejaké zmeny? Prísnejšie pravidlá? Nie, nič sa nezmenilo, len dostali ešte väčšie práva a šoféri vozidiel dostali ešte viac povinností ku vzťahu k cyklistom. Sorry, ale toto je čistý alibizmus a vykrikovanie, fuj, fuj, zlí šoféri, umierajú cyklisti či chodci pod kolesami áut a musíme nájsť riešenie, aby autá zabíjali menej cyklistov a chodcov. Teda riešme šoférov. Lebo oni sú ten problém. 60-65% nehodovosť cyklistov? Nepodstatné. Umreli 3 chodci na ceste, keď prechádzali mimo prechodu pre chodcov, na červenú, opitý atď? Keby išli autá 30 a nie 50, tak by mali šancu 89% že prežijú (číslo je fiktívne). Že za nehody môžu chodci? Nepodstatné. Alebo toď nedávno, pandémia. Mali percentuálne asi najviac chorých v EU. V médiách, noste rúška, atď. Neeee, hrdý slovák nie je ovca, on to nosiť nebude. A keď skončí v nemocnici, tak on za to predsa nemôže. To ostatní mali nosiť rúška. Oni mali chrániť jeho, nie on seba. Ostatní sa mali mať rúška, mali sa dať očkovať, atď, mali spraviť všetko preto, aby on bol v bezpečí. Čo spravil hrdý slovák, čo nie je ovca, aby sa ochránil? Akurát tak veľké hovno a ukazoval na všetkých naokolo. A toto razíš ty.


Velmi pekne zhrnute. Ale kudne by som to napisal vseobecne Jaroh je len obat brainwashingu ako miliony dalsich.

Aby som neopakoval to iste do nekoncena dnes skusim z ineho uhlu. Sledujem velmi pekny youtube kanal Mentour Pilot

Odporucam pre edukaciu aj pobavenie. Ale ak sa niekomu nechce tu je posolstvo. Po kazdom incidente nastupi vysetrovanie, zisti priciny. Ak je zavinenie cisto pilotmi tak sa zistuje preco to nevedeli preco urobili chybu. Neskonci to pri ich potrestani. Nasledne sa urobia opatrenia pre vsetkych pilotov, ako viac hodin manualnej pilotaze, prepisu sa ucebnice, prestylizuje manual.... Nie ako v automobilovejh doprave. Niekto prejde niekho na totalne neprehladnej ceste s nevyhovujucim znacenim, ked je ozraty a riesenie, Zavrime ho. A to vyriesi co do buducna? To ako sa riadi automobilova doprava nie je o prevencii nie je o odstranopvani chyb dodatocne, je len o represii, ktora nic nezlepsi. To je ten rozdiel mediz snahou o bezpecnejsiu dopravu a snahou o upalenie "vinnika" ktory je casto tiez len obat.

Dalsi peknuy kanal je DIVE TALK
Tiez riesia incidenty ale tam nie je ziadna statna kontrola ziadne zakony. Tam sa reguluju potapaci dobrovolne podla asociacie kde su clenom. Nepotrebuju zakon nelez pod vodu bez vzduchu, nepotrebuju zakon obmedzujuci max hlbku ponoru, vsetko to stoji na edukacii. Precoi ked to zvladne potapac nezvladne to cyklista, motorista alebo chodec?

Do tretice. Aj moja macka sa naucila, ze ked davam pozor kam sliapnem, kam sadam, tak moze lezat cez cely gauc a nikto ju nezasadne, alebo na schodoch na priec a nikto jej nesliapne na chvost labu. Neurobila ani naznak snahy uhnut, ked videla, ze ides. Ale stacilo raz aby jej niekto sliapol na chvost a uz ju na schodoch lezat nenajdete.
Kym budeme cyklistov a chodcov manazovat ako chraneny zivocisny druh ktoremu prejde vsetko, prerastu nam cez hlavu. A potom co ? Regulacny odstrel ?

edit: uprava linkov


Naposledy upravil Kenai dňa 15.11.2022 - 11:58:26, celkovo upravené 3 krát.

15.11.2022 - 11:50:40
00
Jano1987 napísal:
Len potom tu je taký problém, nové autá majú povinne e-call, ten potrebuje signál. Tak isto v autách nejazdí len šofér, ale aj iný ľudia. Aj oni musia mať zablokovaný signál? Niektoré navigácie do auta tiež potrebujú signál. Čo potom?


Systemy zavisle od signalu by mohli mat prijimac umiestneny mimo zony rusenia. Pokial ide o spolucestujucich, asi by boli z nich spolutrpitelia. :-)
15.11.2022 - 11:51:19
00
Veď si vypni mobil, keď už to tak chceš 😉
15.11.2022 - 12:00:09
02
andrej25 Evidentne nevies na co reagujes, alebo patris k tym, ktori radi manipuju s telefonom za volantom. :-)
15.11.2022 - 12:26:28
00
Nemanipulujem, a to ani nemám rušičku. Ty ako, potrebuješ rušičku, alebo stačí uvažovať?
15.11.2022 - 12:33:42
00
user_id napísal:
Divim sa, ze tu este stale nemame povinnost mat v autach:
- starter motora s alkoholtesterom
- elektronicky obmedzovac rychlosti na zaklade map a GPS dat
- interierovu rusicku mobilneho signalu inicializovanu starterom.


A firmy ktore to za patricny polatok vedia demontovat z auta. :-)
15.11.2022 - 12:40:28
00
andrej25 To mas ako s retardermi. normalny vodici nemaju problem jazdit predpisanou rychlostou cez obytnu zonu a kvoli par nezodpovednym sa osadzaju retardery. Rusicka by bola hl. pre tych nezodpovednych.
Ja nemanipulujem s telefonom ani na bikeu :-)
15.11.2022 - 12:52:52
01
user_id napísal:
Divim sa, ze tu este stale nemame povinnost mat v autach:
- starter motora s alkoholtesterom
- elektronicky obmedzovac rychlosti na zaklade map a GPS dat
- interierovu rusicku mobilneho signalu inicializovanu starterom.


Ked uz rozvijas fantaz, tak potom rovno podme ze nech auto nemozes vlastnit, ale iba zapozicat, prislusne vybavene, splnajuce poziadavky. Nech ten kto zadefinuje vsetky povinnosti aj znasa tarchu na ich implementaciu a zaruci sa za ich funkcnost ...
15.11.2022 - 12:53:05
10
https://www.facebook.com/KRPZBB/videos/2400194200118328/
uplna ignoracia cyklistu, ktory je na hlavnej, keby nebrzdil a netrafi ho ten biely, este aj to strieborne auto slo, lebo stihne, mantaci

thumb_up0thumb_down
15.11.2022 - 13:01:19
00
user_id ja mám napríklad navigáciu do auta v mobile. Stála ma zlomok peňazí a je na vyššej kvalite ako vstavané navigácie. Plus aktualizácie zadarmo. Premietajú sa mi tam aj dopravné informácie, zápchy a podobne. Navigácia ma vie presmerovať. Už som sa tak niekoľkokrát vyhol pár dosť nepríjemným zápcham. Už som zažil aj také, že sme viezli zranenú osobou autom a spolujazdec komunikoval s lekárom, že čo má robiť a oproti išla sanitka. Nie je to zrovna bežná záležitosť, ale môže nastať. Kamoš napríklad pracuje ako spolujazdec, či si číta rôzne fóra. Alebo keď ideme viacero áut niekam a stratíme sa v zápche, tak si voláme. To že pár jedincov je nezodpovedných, je už druhá vec. Ale načo trestať všetkých paušálne?

Nedávno som videl reportáž, kde napríklad na Slovenku sa udeje pod vplyvom alkoholu 13% dopravných nehôd. V rámci EU+GB sa to bežne pohybuje medzi 30-50%. Sú zrazu slovenský šoféri alkoholici? Podľa tejto štatistiky sme na tom ešte veľmi dobre. Tym nezľahčujem alkohol za volantom. Ja osobne by som nemal problém s tým, že by bolo povolených 0,5 promile. Len na Slovensku by s tým ľudia mali extrémy problém.
15.11.2022 - 13:17:14
00
To strieborné auto by to s prehľadom stihlo a cyklista by nemusel ani spomaliť.
15.11.2022 - 13:21:01
00
Jano1987 Ake ine riesenie by si navrhoval? Kamery na kazdom rohu a automaticke zasielanie pokut?
15.11.2022 - 13:24:20
00
misoR napísal:
6:58
Príloha:
4F0BA318-B233-4722-8771-9BD2F328F1EF.png


8:30
Príloha:
04DBEA71-EAF3-4DF6-B876-49F02BD23A7E.png


Príloha:
83D8F6A0-BEF3-4169-ADFC-C1A0C7E290B2.png


Oplatí sa hrať sa s telefónom počas jazdy

Môže z toho urobiť nejakú 24 h storku na IG. Aspoň sa aj iný dozvedia, že s ňou v aute je isté riziko smrti. Pokiaľ by mala spolujazdca.
15.11.2022 - 13:35:42
00
user_id aké riešenie čakáš? Ja očakávam, že ľudia sú rozumný. Kontrola treba, ale riešiť to plošne mi nepríde fér. Tým pádom by mali byť rušičky priamo na ceste, aj cyklisti ťukajú do mobilu. Dokonca aj chodci pozerajú do mobilov, keď idú cez cestu. Neber to útok na cyklistov, či chodcov, ale smombies, resp. smartphone zombie u chodcov je seriózny problém.
15.11.2022 - 14:05:59
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up