Po tych vsetkych problemoch budem musiet kupovat motor v zahranici. Mozno v takom nemecku je aj vyssia kvalita motorov na trhu ako u nas. Ked vidim tie problemy ( bol na reklamacii bike- 500km- 3 motory), tak si myslim ze na svk davaju druhu a tretiu triedu kvality. V zahranici reklamaciu neriesia, motor skapal mas narok na novy. Ale sme na slovensku bohuzial.
toto nie je úplne pravda, na zahraničných fórach sa ľudia stažujú na Shimano tiež, rovnaké problémy s reklamáciami ako u nás . takisto si nemyslím, že by boli motory rozdielnej kvality určené pre rozdielne krajiny. u teba myslím ide o E7000, tam bola jedna séria mimoriadne poruchová, u nás Kellys menil tieto motory v záruke za E8000, spomínalo sa to aj tu vo fóre. bohužiaľ máš sk*****ú smolu. ak si s motorom nerobil to, čo ti napísali v reklamačnom protokole, zostáva asi len SOI. ale je to svinstvo a pre človeka starosti navyše. čítal som aj o prípade, keď sa týpek iba prihlásil Unlockerom do motora, aby si pozrel zdravie
baterky a neskôr mal s motorom nejaký problém, reklamácia neuznaná. hoci, neviem to teraz narýchlo dohľadať, v záručných podmienkach Shimana je uvedené, že nemôžeš
upravovať motor aplikáciou tretej strany, nie že sa ňou ani nemôžeš pripojiť. už keby sme sa striktne chceli držať písmenok.
ak sa rozhodneš pre kúpu motora zo zahraničia, kúp 8000. s nimi bolo ďaleko menej problémov ako so 7000 a všetky káble ti budú pasovať, len ho prehodíš a zapojíš, plug and play. pri EP8 by si riešil aj iné káble, redukcie na ne a iné veci čo uberú z peňaženky.