chyba nam tu este
Kenai Nene.
Jedine, ze by ste to premenovali na nieco ako:
Racionalne argumenty proti nasilnej politickej agende e-mobility. Ja mam elektricky rad, vlaky, aj trolejbusy, aj lanovky aj invalidne voziky vsetkych vykonov a tvarov. Dokonca aj elektricky hoonitron sa mi paci.
Co sa mi nepaci, je ze nikde nie je uvedene celkova ucinnost elektrickeho auta pri beznpom pouzivani v dennej premavke a napriek tomu sa nehambia hovorit o ekologii. Podobne ako u fotovoltiky, kde nikto nezarata do ucionoosti panelu spotrebovanu energiu pri jeho vyrobe, prprave, distribucii. Ani jeho znizovanie ucinnosti pouzivanim. Keby to totiz urobili, zistilo by sa, ze na 1m2 panelu sa mine viac prvotnej energie pri jeho vyrobe, ako panel za svoju zivotnost dokaze zo slnka ziskat.
Cize kolko energie sa z jedneho kila uhlia dostane na koleso. Alebo z gramu jadroveho paliva ci z m2 fotovoltiky (po zaratani jej vyrobnych nakladov v energii).... A to este neratam kopec pridruzenych syustemov v e-autach ako kontrola teploty clankov, napajane kvanta procesorov, kurenie/chadenie interieru, sedaciek, hifi..., chaldenie motorov, pohon obehovych cerpadiel....
Ja to cislo mam. Som elektrotechnik a mam aj slusne zaklady energetiky. 10 rokov som robil v manazmente energetickcyc stavieb a dohliadal na ich budovanie.
V zasade je to so spalovacim benzinovym motorom za jedno a vznetovy ma vacsiu ucinnost ako elektricke auto.
Ucinnost sa zjednodusene da popisat ako:
Kolko z prvotnej surovyny - energie v nej (uhlie, jadro, solar...) sa dostane skutocne na vyslednu precu ktoru pozdaujeme (vykon na kolese). Treba si to predstavit ako kolko odpadneho tepla, alebo ineho bordelu sa vytvori pre to aby sa dodal nejaky nominalny
vykon na koleso.
Teda ak ma diesel vacsiu ucinnost, znamena to, ze na 1km to vozidlo vytvori menej odpadu, ako elektro auto.
PS: moje zavery potvrdil aj nezavisly vyzkum na niekolkych univerziatach a japonska to dokonca publikovala. Nikto to nechcel pustit do medii. Chvilu sa to dalo najst na ich stranke , po roku ostal len FB vycuc v nemcine a nakoniec aj ten bol zmazany ako hox
E-mobilita je super koncept, ale preskocili sme jeden extremne dolezity mediz krok. Vynalez a distribuciu maleho, lacneho, prenosneho fuzneho reaktoru pre kazdu domacnost a auto. E-auta tu boli skor ako spalovacie a je dobry dovod preco sa neuchytili.
Prve spalovacie auto 1886 prve elektricke vozidlo 1835. CISTA DEVOLUCIA DNES!