palo14 napísal:
Viete ako spoznate e-bikera zdialky? V najtazsej casti kopca ma energiu pozerat okolo

To je relatívny pojem. Záleží na stúpani.
Bio zosadne, s úsmevom tlačí a ebiker s posledných síl vyplúva dušu s pulzom 200. Lebo mozog povie "nezosadaj, máš predsa motor".
Kopec sa dá vyjsť len do určitého náklonu, potom už tak či tak dvíha predné koleso. Že bio nezosadne, alebo sa ponáhľa a nechá si vyskočiť pulz, je jeho osobná chyba. Takú istú chybu môže spravit aj ebiker pri strmšom kopci, vybití baterky, alebo šetrení baterky. Ebiker musí strpieť logistiku nabíjania.

marseluspp napísal:
Evolúciu nezastavíte. Za nejakú dobu sa technológie vyvinú a potom bude aj dojazd vyriešený.
Elektronika sa posunula dopredu, to hej, ale batérie nie, sú tu už od 18 storočia. Mobil pred 30 rokmi tažká tehla a dalo sa z nej len volať. Nabíjalo sa raz za mesiac. Dnes je to hotový počítač. Výdrž baterky je však kvôli tomu horšia, než predtým a nevidieť žiadny posun. Aj keby sa predsa zlepšili, potreba nabíjať bude stále. Na balkóne stál 8 rokov bicykel bez použitia a stále jazdí. Na logistiku nabíjania kašlem, som lenivý sa tomu venovať. Keď mi mobil zapípa 15% baterky, obvykle mám na ňom rozrobenú činnosť a dávam ho s nechuťou nabíjať až pri 5%. Potom behám po izbe s mobilom v ruke napojeného na predlžovačkum Kúpil som profi akuskrutkovač ale len s 1 baterkou a dokiaľ som nemal náhradnú, chcel som ho pri vybití šmariť von oknom. Aj tak po 2 rokoch bola baterka zničená.
Tento problém majú aj elektromobily. V roku 2026 má dôjsť k revízií rozhodnutia stanoveného termínu 2035, lebo zistili, že sa baterky tak technologicky neposunuli, ako pred 8 rokmi predpokladali. Kto tvrdí opak, buď má veštecké schopnosti, alebo sedí za tajnými dverami za okrúhlym stolom a vidí v trezore nové zatiaľ tajné vynálezy, ak nejaké vôbec sú. Uverím, až tie nové technológie zverejnia.

Prídem z výjazdu, bicykel opriem o stenu a viac ho neriešim. Pred výjazdom tak isto nie. Niekedy ešte pred domom dofukujem kolesá. Som rád, že sa nemusím zapodievať tak činnostou, akou je nabíjanie. Možno niekomu to nevadí, ale mne áno. Som rád, že si v tom zhone chystania vôbec nezabudnem flašku s čajom. Prišiel som z práce a okamžite nasadal na bicykel. Dávať si ho nabíjať večer, keď neviem či ráno vôbec pôjdem na bicykel? A ak nie, bicykel by stál v rohu 4 mesiace nabitý na 100%.
06.01.2023 - 16:46:55
00
Príloha:
IMG_20230106_112437.jpg
IMG_20230106_112437.jpg 452.9 KiB thumb_up0thumb_down

marseluspp napísal:
Tatry ráno boli úžasné, lesné cesty primrznuté, teplota asi 2 stupne. Voľbou prípomoci sa dá pekne regulovať telesná teplota, čo je fantastická vec v zime.

V ramci zimnej pripravy si biobiker a dochodca vysiel na Sliezsky dom. Urcite mi to dalo viac, ako sa vozit pod Tatrami na e-motorke. Aj som sa viac spotil...

Prílohy:

IMG_20230106_120358.jpg
IMG_20230106_120358.jpg 358.87 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20230106_120432.jpg
IMG_20230106_120432.jpg 349.4 KiB thumb_up1thumb_down

Komentár súboru: Zasluzena kofola a horcova na Sliezskom dome
IMG_20230106_122743.jpg
IMG_20230106_122743.jpg 101.41 KiB thumb_up1thumb_down

Komentár súboru: A dupla u Elisky v Smokovci
IMG_20230106_143144.jpg
IMG_20230106_143144.jpg 166.72 KiB thumb_up0thumb_down

06.01.2023 - 19:22:17
26
marseluspp napísal:
Voľbou prípomoci sa dá pekne regulovať telesná teplota, čo je fantastická vec v zime.

treba zainvestovat nielen do masiny ale aj cykloblecenia.
dnes 3-5°c... pred dlhym stupanim/zjazdom pracovat s vrstvami oblecenia.
uvolnit zips na softshell bunde a vyzliect windstopper vetrovku.
mam aj zalozne rukavice na zjazd, aby som neletel v spotenych dolu.
ked budes mokry, bude ti zima.. :)
06.01.2023 - 19:43:45
00
Zamyslenie pre všetkých elektrohejterov, ked budete mať 90+ rokov, alebo nedajbože nejakú telesnú vadu a budete si ešte chcieť občasne užiť svoje obľubene traily, čerstvý vzduch a jazdu na kolesách, nekúpite si aj vy elektro?...
06.01.2023 - 22:37:43
01
Merops z dôchodku ho kúpiť? A keby aj bol zadarmo, jednoduchšie je skrátiť čas jazdy, alebo vzdialenosť. Pri tom koľko to váži, kto "90 ročný s telesnou vadou" by sa s nim trápil? Keď sa povie 140kg, tak prvé čo pomyslím je "chudák jeho nohy, že musia nosiť také telo, ten musí mať riadne dotrhané šlachy a obrúsené kolenné kĺby.
Neviem ake ebiky budú za 50 rokov, to by bola špekulácia. Teraz ak by som mal 90 rokov, tak radšej iba jazda okolo domu na niečom, čo sa dá vziať do ruky ako taška .
06.01.2023 - 22:56:55
01
Zamyslenie pre všetkých elektrohejterov, ked budete mať 90+ rokov, alebo nedajbože nejakú telesnú vadu a budete si ešte chcieť občasne užiť svoje obľubene traily, čerstvý vzduch a jazdu na kolesách, nekúpite si aj vy elektro?...

:facepalm:
06.01.2023 - 23:00:53
09
Ja som sa nad tým zamyslel. Vád mám niekoľko tak do toho určite pôjdem aj keď ja nespadám ani pod striktnú definíciu biobajkera pretože som nikdy netrénoval, nekomoval a ani vlastne nikoho nepredbiehal. Ja sa len rád vozím keď je čas, vlastne ani bajker asi nie som skôr cykloturista a tí majú povolené akékoľvek úchylky. :)
07.01.2023 - 00:11:45
05
Ale jasne, ak dozijem, aj péčko si pozriem. No uz nebudem po krcme vykrikovat, ako som si zatrtkal...
07.01.2023 - 00:42:38
010
Treba si uživať všetky druhy radosti kým sme mladí. Načo čakať kým bude človek starý?

Ak ebiky dostali domasedov do prírody je to veľký prínos pre nich. To že biobikerom vadia, je skôr prejav Ebajkizmu - nenávisti voči elektrickej prípomoci na bicykloch. A to už je nebezpečné. Za chvíľu sa tu bude presadzovať árijská čistota cyklistiky a ečkari budú tí nečistí a podradní, ktorých treba niekam zavrieť. Niečo podobné tu v histórii už bolo.

Zaujímalo by ma či postihnutí ľudia na obyčajných vozíčkoch opovrhujú vozičkármi s elektrickým pohonom ... veď asi najlepšie je makať za svoje :)
07.01.2023 - 07:46:13
04
Merops napísal:
Zamyslenie pre všetkých elektrohejterov, ked budete mať 90+ rokov, alebo nedajbože nejakú telesnú vadu a budete si ešte chcieť občasne užiť svoje obľubene traily, čerstvý vzduch a jazdu na kolesách, nekúpite si aj vy elektro?...

nie je to iba ze za mna pedaluje, musis byt schopni ovladat stroj za kazdych okolnosti.
stary clovek co ledva stoji na vlastnych, krehke kosti, reflexy, rura hore, vysoko tazisko... do obchodu/posta sobi20 bude asi lepsi. v takom veku clovek asi ma ine problemy ako traily.
celkovy rozdiel vahy medzi mojmi bajkmi ani 3kg. vyniest na 3p je citelne.
zjazd pri vysokej rychlosti - mtb balony su tazke a chovaju sa jak gyroskopy.
ekvivalent namahy na kross 27-30kmh je ako 19-22 mtb. predpokladam ze slaba osoba bude mat nastavenu velku vypomoc.
je vedecky dokazane ze mat svalovu hmotu aj v starobe je dobre kvoli vplyvu na celkovy zdravotny stav, je otazne ci velka vypomoc pomoze budovat svalstvo, asi nie.
ako som spominal, moc mi vadia cipnute stroje, pretoze su nebezpecne pre okolie.
07.01.2023 - 08:20:08
03
Moj bajk neni arijsky cisty (je ierny) a nema rodokmen ;( ;(

V tejto teme sa zhromazduju fajnove perly :rofl:
07.01.2023 - 08:35:12
07
Chlapci nepride vam carovne, ze sami seba davate na roven a pripodobnujete s 90 rocnymi, postihnutymi s telesnymi (a dusevnymi nie?) vadami? :P sry, ale najviac ebabetarov zjavne hejtuju samotni ebabetari :D :*
07.01.2023 - 08:49:20
016
marseluspp napísal:
Ak ebiky dostali domasedov do prírody je to veľký prínos pre nich.

Ebiky (teda prípomoc motora) ich do prírody nedostali. Dostal ich tam marketing. Z časti Slovensko rozbicykloval Peter Sagan a z časti novinka v podobe ebiku. Tieto gaučove typy si neuvedomujú, že sa na ňom nadrú rovnako, možno ešte aj viac, lebo ten troj nevedia používať a jediné čo tým získajú, je že do tej krčmy vzdialenej 8km prídu o čosi skôr. Bežní športovci aj decká ich obiehajú na klasických bicykloch a oni si dovezú ebike autom na posledný kilometer. Ísť do prírody len kvôli pivu a selfíčku na výhliadke... veď aj peších turistov je tam dnes toľko a večer je tam po zemi odpadkov ako ráno na námestí na nový rok.

Oni pošlú z nôh do pedálov rovnaké watty ako na klasickom (idu a dychčia tak či tak nadoraz) a v kopci si nemajú ako oddýchnuť, lebo musia šliapať do pedálov. Rok predtým na spoločnom pojazde všetci ako svorka vlkov kráčala povedľa bicykla, bez námahy zjazdovala a vládla dobrá nálada. Dnes majú ebike a kričia že: "jaaaaaaj pozor ideeeem" a po jazde sú unavený roztrasený ako po celodennom maratóne, lebo technika je namáhavejšia a bolia ich z toho ruky.

No a nakoniec 20 minút traja špekulujú ako ho vyložiť na strechu auta. Hoci to majú domov bližšie než ja. Mali si kúpiť karbónovú XC raketu s nižším valivým odporom a nemali by tak roztrasené ruky ako z práce pri trasáku betónu.

Totižto ak by nemali auto a nemali inú možnosť dopravy než bicykel, tak by boli rozbicyklovaní naozaj a nejakých 5km domov by im nevadilo. Ja som to mal z pojazdu domov až 18km na celopére, priemerka 26km/h (2x18km po ceste + 25km/800m samotny pojazd) a doma ma čakalo množstvo práce.

V robote stojím pri ponku celý deň aj s nadčasmi ako opica a kolegiňa čo odmieta nadčasy odkedy má auto, jej nohy úplne zdreveneli a ledva prejde na wc. Bicykel jej hrdzavie v garáži a upratovačka dôchodkyňa, tá by mohla so mnou jazdiť maratóny.

Pritom aj kolegyňa kedysi jazdila na bicykli ako srnka, ale ako priviezla domov auto, bicykel jej leží prachom. 600m do práce na aute, to je lenivosť. Hlavne že zarába minimálku. Keď zvolávali partiu na spoločnú turistiku, tak odmietla, "že kto by sa tam pešo trepal?" Trpí diagnózou atrofia svalstva nôh a obezitou. Predtým bola štíhla. Nebojte sa, nemá iné zdravotné problémy. O 15 rokov staršia upratovačka s angínou pectoris ju 10x predbehne.
07.01.2023 - 13:09:55
02
600m do práce na aute, to je lenivosť. Hlavne že zarába minimálku
. To je debilita. Raz dva zničí motor.
To isté suseda, 2 decká a nezmesti sa cez zárubne. Ma to 30 minút pešo,robí predavačku. Vidim ju len v aute... typická hniloba.
07.01.2023 - 13:57:38
01
marseluspp napísal:
....
Zaujímalo by ma či postihnutí ľudia na obyčajných vozíčkoch opovrhujú vozičkármi s elektrickým pohonom ... veď asi najlepšie je makať za svoje :)


Biovozickar :rofl:
07.01.2023 - 14:03:26
05
keyboard_arrow_up