Yogisz, to nebola reakcia explicitne na teba, skôr na viacero príspevkov za ostatnú dobu, vrátane tvojho.
Pred Čínou nezatváram oči ani pred inými krajinami. Len skrátka pokiaľ si niečo musím k téme (z pracovných dôvodov) načítať, tak pri Číne prevláda názor, že "vďaka" tomu, že je to diktatúra (a bohužiaľ diktatúra stále prísnejšia), tak paradoxne je pravdepodobné, že tá zmena tam prebehne rýchlejšie.
Niekto nemá v pláne, že by odstavenie malých spalovákov malo presedlať do veľkých a drahých e-SUV, ale do verejnej dopravy. Staré aj nové dymovnice sa budú držať pri živote zhruba do toho 2050 (15 rokov po ukončení predaja spalovákov), potom niekedy zhruba vtedy skrátka skončí ich životnosť a keďže nové autá budú len elektro, tak skrátka zhruba tak nejako nastavená je cestovná mapa - v roku 2050 by už mali byť emisie "na výfuku nulové" a bude sa hrať o to, aké budú celkové emisie životného cyklu áut a elektriky na ich pohon. Inými slovami, vozový park nebude ani mladší ani starší, ako je teraz, tá výmena bude postupná a plynulá.
16.01.2023 - 19:49:55
00
Emisie z výfukov môžu byť nulové, ale pribudnú inde.

1)...1MWh batériového úložiska znamená asi 12 000 ton vyťaženej rudy a emisie 150-170 ton CO2 pri ťažbe hornín a výrobe batérií. Batérie určite nie sú riešením. Sú nesmierne drahé.

11)...Na elektromobilite nie je ekologické v podstate nič. Je to kapitalizmus založený na spotrebe neobnoviteľných zdrojov. Zelená cesta je predovšetkým o hromadnej doprave...

18)...Ak si pomyslíme, že 100kWh batérie v Tesle S vážia cca 500kg, tie v kamióne musia mať minimálne 3-4 tony. A to sú v ponuke aj 900kWh batérie. To už lepšie je ich napájať z trolejí, alebo voziť tovar vlakom. Baterkové autobusy sú tiež totálný nezmysel. Nech ich vymenia za trolejbusy...

19)...Nie je v tom započítaná výroba bateriek, ich údržba a likvidácia/ recyklácia. Ak niekto pripojí elektromobil do siete v noci v Nemecku po odstavení posledných JE, bude jazdiť s dvojnásobnou produkciou CO2. Teda asi ako za 6L nafty/100km. Nabíjanie za bezveterných nocí by malo byť teda zakázané...

26)...Životnosť elektromobilu vychádza zo životnosti batérií.

29)...Fakt to nechápem, výrobcovia elektromobilov to museli dobre vedieť. Keď to jazdí na uhlie z elektrárne, tak to nemôže byť totálne zelená energia. Aj keby prišlo časom k nejakému zníženiu emisii, autá sa na nich podieľajú veľmi málo. Kontajnerové lode a lietadlá ich produkujú mnohonásobne viac. Výroba elektroáut na použitie 8 rokov je ekologicky náročná. Pribúda strašne veľa vrakov, tak ako aj u inej spotrebnej elektroniky.

27)...Za pár rokov ti green ideológia zelenej cesty zakáže používať vozidlá na fosílne palivá (aj vodík sa vyrába s fosílnych palív). Teba bude green ideologia tlačiť ,aby si bol ekologický " zelený " no ta istá green ideológia - žiadnu armádu sveta , žiadny letecký priemysel civilný, vojenský riešiť nebude... ...v Armáde 1 vozidlo na 1000L nafty neprejde 300km. No tam green ideológia má pásku cez oči, pásku cez ústa, a na rukách okovy... ...ZSE sa bude byť do ekologie aké je zelené = výroba dosky plošných spojov pre nabíjačku, ekologická nie je, farba na plechu nabíjačky - pochádza z ropy, izolácia na nabíjacom kábli - pochádza z ropy , transformátorový olej - pochádza z ropy. Ťažko ma bude presvedčovať nejaký mladý človek, ktorý pred pár týždňami opustil VŠ, aké je plne elektrické auto ekologické a ako nepredstavuje žiadnu dlhodobú záťaž pre životné prostredie , zdroje pitnej vody . Kľudne ho zoberiem bez respirátora na skládku Niklu pri Seredi , Na skládku Hliníka -pri Meste Žiar nad Hronom aj tie kovy sú potrebné pre výrobu elektrických áut. Kľudne ho zoberiem na miesta, kde sú nové vyrobené autá ktoré sa nikdy nepredali na prístrojoch majú 0km = aj to výsledok zelenej ekológie...

34)...Na uhlie jazdia momentálne elektromobily v Nemecku...

42)...Vadí mi, že každá blbosť sa vyrába v Číne, lebo je to tam o niečo lacnejšie a potom to cez pol sveta cestuje k zákazníkom. Tie peniaze sa nedajú dýchať ani jesť. Bolo porovnanie, že jeden tanker za deň vypusti toľko emisií ako celá pozemná doprava v Španielsku. Alebo keď bohatí lietajú súkromnými lietadlami.

Zdroj:

Alebo zvládnu elektrárne nabíjať elektromobily? Na zamyslenie
16.01.2023 - 19:53:41
02
Myslím si, že s tým zákazom predaja od 2035 sa to trochu nafukuje.

- V roku 2035 si 99% ľudí kúpi elektromobil, lebo to bude racionálna voľba (min. z pohľadu nákladov). Už teraz sa v Nemecku predáva 20% EV (najmä Tesla) a to sú ešte stále drahšie ako spaľovacie
- Momentálne podľa môjho názoru ani netreba zásadne presviedčať ľudí na elektromobilitu. Dopyt značne prevyšuje ponuku, tzn. nestíha sa vyrábať. Prvé lastovičky sa už ale začínajú ukazovať v podobe Tesly a zlacňovania, keďže bezprecedentne navyšujú každoročný objem výroby (cca +50% ročne)

EU tým zrejme chcela povedať nejakú dlhodobú vyhliadku a poslať tak výrobcom áut odkaz, aby vedeli dlhodobo plánovať.
Ak sa medzitým niečo udeje a ten cieľ nebude možné splniť, tak to proste legislatívne upravia/pridajú výnimky a pod.
16.01.2023 - 20:01:25
01
20)...1MWh baterka a z 0 na 80% za 30 minúť. Takže priemerná rýchlosť nabíjania 1,6 MW? Celý Temelín by zvládol nabíjať 1300 kamiónov. Cez ČR jazdí každý deň cca 50000 kamiónov,
23)...Páči sa mi ako zelení, dvíhajú ruky pre elektrifikáciu, ale zároveň vypínajú jadro. Čím chcú tie autá nabíjať? Zostáva mi nad tým rozum stáť.

Zdroj:
16.01.2023 - 20:03:52
00
Marabbo hlboko, ale naozaj hlboko súhlasím, že cestou je hromadná doprava. Elektromobilita nie je riešením, iba menším zlom. Hromadná doprava síce nikdy úplne nenahradí individuálnu, ale áno - potrebujeme, aby jej nahradila čo najviac.

Potom už iba poznámka: neposudzuj situáciu podľa roku 2023, ale podľa roku 2050. Nikto pri normálnych zmysloch netvrdí, že elektromobilita je dnes "zelená"... elektromobily dnes potrebujeme iba ako kroky ich vývoja a vývoja ich ekosystému. Nemá zmysel dnes odsudzovať nečistotu zdrojov, environmentálnu záťaž výrobou a recykláciou,nedostatočnú sieť a pod., Prvým míľnikom je cca rok 2035 (teda ešte 12 rokov), keď potrebujeme, aby elektromobily zabezpečili tie mobilitné potreby, ktoré nebudeme vedieť zabezpečiť inak a to aj v prípade, že to ešte nebude "čisté". No a druhým míľnikom je cca rok 2050, kedy potrebujeme, aby to bolo aj čisté. Pričom "čisté" neznamená bezemisné, ale znamená "neutrálne". Takže aj v roku 2050 budú "dopravné" emisie pri ťažbe, výrobe a recyklácii, ale potrebujeme dosiahnuť, aby sa zmestili (spolu s ďalšími sektormi) do prirodzenej či umelej kapacity planéty na ich zachytávanie. Takže zabudni na ZSE, Žiar nad Hronom, nepredané autá v skladoch atď. Nič také v roku 2050 buď nebude alebo to bude emisne neutrálne.
Lebo ak nie, ak sa sa to napokon nepodarí, tak budeme už potom v sračkách nie možno, ale určite. Nám to vadiť nebude, nám je dobre, ale už naše deti si to vyžerú až do dna, deti ich detí už budú mať reálne existenčné problémy s prežitíma o sto-dvesto rokov bude na Zemi zase iba pár miliónov ľudí :-)

Fámy o gigantických emisiách lodí či lietadiel sú iba fámami, ktoré s potešením šíria petrolheads, aby ospravedlnili neochotu akceptovať realitu.

Takže uvažujme v rámcoch rokov 2035-2050 a nie o januári 2023 :-) .

Ale len pre pripomenutie ešte raz zopakujem: hlboko súhlasím, že dôležitejšie ako elektromobilita je zníženie našej závislosti na osobných a nákladných autách ako takej. Áno.
16.01.2023 - 20:14:55
00
ty vole, na čom šlapeš... citujem:

Fámy o gigantických emisiách lodí či lietadiel sú iba fámami, ktoré s potešením šíria petrolheads, aby ospravedlnili neochotu akceptovať realitu. (poprosím odložiť do hlodov fóra...)

s tou teplotou, no ja ti nejak neviem... určite tomu pomáhame svojou činnosťou, rúbaním lesov, znečisťovaním oceánu ako najväčšieho producenta kyslíku (pri čom sa spotrebováva to nenávidené CO2), znížením nadspotreby a tak dále a tak dále...

podľa tohoto to nevyzerá, že by sme žili nejaké horúce časy... to asi ešte len príde

Príloha:
teplota.jpg
teplota.jpg 78.88 KiB thumb_up0thumb_down

16.01.2023 - 20:28:41
01
OK, zle som sa vyjadril, tak pre madbugie sa opravujem:

"Fámy o v porovnaní s cestnou dopravou gigantických emisiách lodí či lietadiel sú iba fámami, ktoré s potešením šíria petrolheads, aby ospravedlnili neochotu akceptovať realitu."

Dík za upozornenie.
16.01.2023 - 20:33:38
00
Hosť napísal:
Emisie z výfukov môžu byť nulové, ale pribudnú inde.

1)...1MWh batériového úložiska znamená asi 12 000 ton vyťaženej rudy a emisie 150-170 ton CO2 pri ťažbe hornín a výrobe batérií. Batérie určite nie sú riešením. Sú nesmierne drahé.

11)...Na elektromobilite nie je ekologické v podstate nič. Je to kapitalizmus založený na spotrebe neobnoviteľných zdrojov. Zelená cesta je predovšetkým o hromadnej doprave...

18)...Ak si pomyslíme, že 100kWh batérie v Tesle S vážia cca 500kg, tie v kamióne musia mať minimálne 3-4 tony. A to sú v ponuke aj 900kWh batérie. To už lepšie je ich napájať z trolejí, alebo voziť tovar vlakom. Baterkové autobusy sú tiež totálný nezmysel. Nech ich vymenia za trolejbusy...

19)...Nie je v tom započítaná výroba bateriek, ich údržba a likvidácia/ recyklácia. Ak niekto pripojí elektromobil do siete v noci v Nemecku po odstavení posledných JE, bude jazdiť s dvojnásobnou produkciou CO2. Teda asi ako za 6L nafty/100km. Nabíjanie za bezveterných nocí by malo byť teda zakázané...

26)...Životnosť elektromobilu vychádza zo životnosti batérií.

29)...Fakt to nechápem, výrobcovia elektromobilov to museli dobre vedieť. Keď to jazdí na uhlie z elektrárne, tak to nemôže byť totálne zelená energia. Aj keby prišlo časom k nejakému zníženiu emisii, autá sa na nich podieľajú veľmi málo. Kontajnerové lode a lietadlá ich produkujú mnohonásobne viac. Výroba elektroáut na použitie 8 rokov je ekologicky náročná. Pribúda strašne veľa vrakov, tak ako aj u inej spotrebnej elektroniky.

27)...Za pár rokov ti green ideológia zelenej cesty zakáže používať vozidlá na fosílne palivá (aj vodík sa vyrába s fosílnych palív). Teba bude green ideologia tlačiť ,aby si bol ekologický " zelený " no ta istá green ideológia - žiadnu armádu sveta , žiadny letecký priemysel civilný, vojenský riešiť nebude... ...v Armáde 1 vozidlo na 1000L nafty neprejde 300km. No tam green ideológia má pásku cez oči, pásku cez ústa, a na rukách okovy... ...ZSE sa bude byť do ekologie aké je zelené = výroba dosky plošných spojov pre nabíjačku, ekologická nie je, farba na plechu nabíjačky - pochádza z ropy, izolácia na nabíjacom kábli - pochádza z ropy , transformátorový olej - pochádza z ropy. Ťažko ma bude presvedčovať nejaký mladý človek, ktorý pred pár týždňami opustil VŠ, aké je plne elektrické auto ekologické a ako nepredstavuje žiadnu dlhodobú záťaž pre životné prostredie , zdroje pitnej vody . Kľudne ho zoberiem bez respirátora na skládku Niklu pri Seredi , Na skládku Hliníka -pri Meste Žiar nad Hronom aj tie kovy sú potrebné pre výrobu elektrických áut. Kľudne ho zoberiem na miesta, kde sú nové vyrobené autá ktoré sa nikdy nepredali na prístrojoch majú 0km = aj to výsledok zelenej ekológie...

34)...Na uhlie jazdia momentálne elektromobily v Nemecku...

42)...Vadí mi, že každá blbosť sa vyrába v Číne, lebo je to tam o niečo lacnejšie a potom to cez pol sveta cestuje k zákazníkom. Tie peniaze sa nedajú dýchať ani jesť. Bolo porovnanie, že jeden tanker za deň vypusti toľko emisií ako celá pozemná doprava v Španielsku. Alebo keď bohatí lietajú súkromnými lietadlami.

Zdroj:

Alebo zvládnu elektrárne nabíjať elektromobily? Na zamyslenie




To vážne tu ideš argumentovať pochybnym webom, kde sa nikto nevie ani podpísať pod "vlastný názor " a kde je viacmenej len zoznam clickbaitov a grcky z autofora?
16.01.2023 - 21:01:11
03
https://ekorestart.sk/ekologicke-cestovanie-vlak-lietadlo-alebo-auto-porovnali-sme-ich-uhlikovu-stopu/
16.01.2023 - 21:11:15
00
Hosť napísal:


Tuším ste sa nakoniec dali presvedčit na tie elektromobily (citát z článku):
"Aj na otázku, či môže byť jazda autom ekologickejšia ako lietanie, dáva EcoPassenger odpoveď. Elektrické autá sú v tomto prípade jednoznačným víťazom, ale aj dieselové a benzínové autá sú v mnohých prípadoch tiež lepšie možnosti ako lietanie"

Mimochodom, asi nikto tu neargumentuje, že by hromadná doprava nebola ekolockejším variantom k individuálnej doprave. Skôr sa tu rieši, že ak to už musí byť individuálna, tak ktorá je lepšia.
16.01.2023 - 21:21:03
00
Elektroautá vidieť ako ekologické v prípade husto osídlených miest pri jazde po meste. Iba sa emisie presunú inde. Na dialkovú dopravu už to pri lilithiu také nie je. Celková doprava sa podieľa na emisiách 25%. Treba nechať rozvíjať aj iné spôsoby pohonu.

Nabíjaním sa stráca 1/5 dodanej energie. To mám zmerané.
16.01.2023 - 21:45:08
00
nerobis si tu nahodou reklamu na svoj web?
16.01.2023 - 21:58:00
00
https://www.trend.sk/spravy/vysoke-ceny-elektriny-znizuju-dopyt-elektromobiloch :rofl:
16.01.2023 - 22:02:25
00
To nie je moj web, aj ked som tam prispel aj svojim nazorom. Používam odtiaľ iba informácie, lebo sú tam pokope a dajú sa nájsť rýchlejšie než cez google. Sú tam informácie na zamyslenie, ktoré by ma v rýchlosti nenapadli nad nimi uvažovať.
16.01.2023 - 22:06:51
00
Web bez autora, bez kontaktu, bez zdrojov, postavený na free doméne a teda nevystopovateľný, považuješ za zdroj informácií? To fakt? Ako daj mi dva-tri dni a napíšem ti presne taký istý web o liečivých účinkov okeny. Aj to budeš považovať za zdroj informácií?
16.01.2023 - 22:17:28
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up