Emisie z výfukov môžu byť nulové, ale pribudnú inde.
1)...1MWh batériového úložiska znamená asi 12 000 ton vyťaženej rudy a emisie 150-170 ton CO2 pri ťažbe hornín a výrobe batérií. Batérie určite nie sú riešením. Sú nesmierne drahé.
11)...Na elektromobilite nie je ekologické v podstate nič. Je to kapitalizmus založený na spotrebe neobnoviteľných zdrojov. Zelená cesta je predovšetkým o hromadnej doprave...
18)...Ak si pomyslíme, že 100kWh
batérie v Tesle S vážia cca 500kg, tie v kamióne musia mať minimálne 3-4 tony. A to sú v ponuke aj 900kWh batérie. To už lepšie je ich napájať z trolejí, alebo voziť tovar vlakom. Baterkové autobusy sú tiež totálný nezmysel. Nech ich vymenia za trolejbusy...
19)...Nie je v tom započítaná výroba bateriek, ich údržba a likvidácia/ recyklácia. Ak niekto pripojí elektromobil do siete v noci v Nemecku po odstavení posledných JE, bude jazdiť s dvojnásobnou produkciou CO2. Teda asi ako za 6L nafty/100km. Nabíjanie za bezveterných nocí by malo byť teda zakázané...
26)...Životnosť elektromobilu vychádza zo životnosti batérií.
29)...Fakt to nechápem, výrobcovia elektromobilov to museli dobre vedieť. Keď to jazdí na uhlie z elektrárne, tak to nemôže byť totálne zelená energia. Aj keby prišlo časom k nejakému zníženiu emisii, autá sa na nich podieľajú veľmi málo. Kontajnerové lode a lietadlá ich produkujú mnohonásobne viac. Výroba elektroáut na použitie 8 rokov je ekologicky náročná. Pribúda strašne veľa vrakov, tak ako aj u inej spotrebnej elektroniky.
27)...Za pár rokov ti green ideológia zelenej cesty zakáže používať vozidlá na fosílne palivá (aj vodík sa vyrába s fosílnych palív). Teba bude green ideologia tlačiť ,aby si bol ekologický " zelený " no ta istá green ideológia - žiadnu armádu sveta , žiadny letecký priemysel civilný, vojenský riešiť nebude... ...v Armáde 1 vozidlo na 1000L nafty neprejde 300km. No tam green ideológia má pásku cez oči, pásku cez ústa, a na rukách okovy... ...ZSE sa bude byť do ekologie aké je zelené = výroba dosky plošných spojov pre nabíjačku, ekologická nie je, farba na plechu nabíjačky - pochádza z ropy, izolácia na nabíjacom kábli - pochádza z ropy , transformátorový
olej - pochádza z ropy. Ťažko ma bude presvedčovať nejaký mladý človek, ktorý pred pár týždňami opustil VŠ, aké je plne elektrické auto ekologické a ako nepredstavuje žiadnu dlhodobú záťaž pre životné prostredie , zdroje pitnej vody . Kľudne ho zoberiem bez respirátora na skládku Niklu pri Seredi , Na skládku Hliníka -pri Meste Žiar nad Hronom aj tie kovy sú potrebné pre výrobu elektrických áut. Kľudne ho zoberiem na miesta, kde sú nové vyrobené autá ktoré sa nikdy nepredali na prístrojoch majú 0km = aj to výsledok zelenej ekológie...
34)...Na uhlie jazdia momentálne elektromobily v Nemecku...
42)...Vadí mi, že každá blbosť sa vyrába v Číne, lebo je to tam o niečo lacnejšie a potom to cez pol sveta cestuje k zákazníkom. Tie peniaze sa nedajú dýchať ani jesť. Bolo porovnanie, že jeden tanker za deň vypusti toľko emisií ako celá pozemná doprava v Španielsku. Alebo keď bohatí lietajú súkromnými lietadlami.
Zdroj:
Alebo zvládnu elektrárne nabíjať elektromobily? Na zamyslenie