peter120
Takže ani Česi nemajú nejaké skúsenosti s požiarmi elektroáut. Nejako tá štatistika pokulháva. A to tam jazdilo do júla 2022 12200 elektromobilov. 6 % je nejakých 700 áut. A 700 požiarov nikde.
Par prius videí čo rozoberal akupak aby vymenil zle prismaticke NiMH články som videl. Aj teardown pár ev akupakov som videl, DIY nehrozí je to lepené...
Ostáva len výmena v celku. Good luck.
Ešteže tak. Už som myslel, že Česi sú výnimkami. Takže pár prípadov z celého počtu 12 000 elektromobilov, čo jazdia v Česku.
A teraz rýchlo pridávať články o zhorených spaľovacích autách.
Marabbo Odporúčam si pravidelne čistiť komín. Tam je vyššia pravdepodobnosť, že niekto vyhorí. A nie je to tým, že je na Slovensku viac komínov než elektromobilov.
ked horí spalovak tak to nezaujima ani lokalnu tv, ale ked horí Tesla tak to obehne svet a potom maju ludia skreslenu realitu. Potom ich niekto niekto skonfrontuje s dátami a su prekvapený.
Hyundai má s rizikom vznietenia problém aj pri modeli Kona EV, taktiež hlavne mimo Európu a taktiež kvôli externému dodávateľovi. Vyzerá to tak, že problémom budú vadné články v batériách od LG Chem. Kórejská automobilka na celú situáciu zareagovala tak, že do servisov zvoláva približne 82-tisíc elektromobilov a vyzerá to tak, že sa budú meniť batérie. A to rozhodne nie je lacný špás.
Skutočný prípad. Z Bratislavy sa vyrazilo na vianoce k babke na východ s detmi a 6 kuframi . Babka im kúpila bicykliky, ktoré odviezli domov a aj zemiaky 50kg. Babke doviezli nejaké veci a mali aj autochladničku, aby sa to neskazilo po ceste.
Deti na zadných sedadlách hrali hry na mobile, alebo pozerali rozprávky. Pri jazde zaspali. V Liptov.Mikuláši sa muž so ženou vystriedal za volantom. Boli akurát na pumpe na wc a po kávu z automatu. Do 5 minút už boli znovu na ceste, lebo decká vrieskali a nebavilo ich tam stať a ponahlali sa, aby boli ešte za svetla u babky na večeru.
Babka má celý dom na 1ks 10A poistku a drôty ktorým sa drolí izolácia. Keď nahrieva bojler a zapne sa práčka, televízia sa už nesmie. Bolo by hlúpe požiadať neznámeho suseda o nabíjanie. Aj ten sused má polorozpadnutú chalupu systémom tukabel tukabel.
Auto zaparkovali do dvora a po ukončení návštevy sa na tú jednu nádrž dosti naspäť domov. Nebude odbiehať kvoli nabíjaniu 30km do mesta a po ceste domov sa zastavovať na hodiny nabíjania je pre deti nepredstavitelné. A ani s kuframi bicyklami 50kg zemiakmi, 60 domácimi vajciami by sa autobusmi a vlakmi nedalo aj s kočíkom.
Keď sa starému autu pokazí motor, "nový" sa zoženie za 100€ a za ďalšich 100€ ho dedinský kutil namontuje. S benzinom, údržbou za tie roky a nákupnou cenou skoro zadarmo sa to nevyšplhá do nákupnej ceny s platbou za elektrinu pri elektromobile, ktorému sa pokazí jeden z množstva senzorov a ostane stáť na ceste. U prehriateho auta stačilo chvílku postáť a šlo ďalej. Doliať vodu. Na chate máme kanister benzínu ale bez elektroprípojky. Benzín na jazdu 100km sa dá odniesť v ruke. Takéto niečo sa s elektromobilom nedá.
To tak ešte tam kupovať drahú solárnu elektrareň, ktorá aj tak večer nevyrába. To nie je minipanel za 20€. Tam treba aj baterkové úložisko. Za sociku sa šlo na starej škodovke do Bulharska a dalo sa. Dnes ľudia nechápu ako sa to vtedy dalo.
Dokúpiť ťažkú powerbanku do kufra auta, alebo sa vykašlať na ekológiu a dať do kufra benzínovú centrálu?
Aj tak nesledujeme koľko je benzínu v nádrži, lebo keď sa minie tak rýchlo niekde natankujeme plnú. S elektromobilom si treba dôsledne plánovať cest podľa dojazdu a mať rôzne karty, paypal, smartón, spárovať s bluetooth, registrovať sa. Trojčíslie bankovej karty nedám do žiadnej apky. Môj 8 ročný mobil má plnú pamäť nedá sa nič ďalšie inštalovať ani po vymazaní cleanerom. Neviem používať ani balíkobox, lebo to chce údaje karty, aby som to mal ako zaplatiť. Zlaté okienko na pošte kde podám balík a 2€.
Veď by mi nešlo ani aktivovať funkcie v aute.
Ľudia sa určite vzbúria, pokiaľ sa viditeľne nezhorší smog na nedýchatelný. Videli ste covid dezolátov a protesty že vraj vírus neexistuje.
Podľa renomovaného nemeckého skúšobného ústavu TÚV je pravdepodobnosť, že začne horieť spaľovacie auto je 5-7x vyššia než u elektromobilu.
Podľa fínskej štúdie je počet požiarov u elektromobilov 0,4 na 10 000 áut a 4,3 požiaru na 10 000 spaľovacích áut.
Skutočný prípad. Z Bratislavy sa vyrazilo na vianoce k babke na východ s detmi a 6 kuframi . Babka im kúpila bicykliky, ktoré odviezli domov a aj zemiaky 50kg. Babke doviezli nejaké veci a mali aj autochladničku, aby sa to neskazilo po ceste.
Deti na zadných sedadlách hrali hry na mobile, alebo pozerali rozprávky. Pri jazde zaspali. V Liptov.Mikuláši sa muž so ženou vystriedal za volantom. Boli akurát na pumpe na wc a po kávu z automatu. Do 5 minút už boli znovu na ceste, lebo decká vrieskali a nebavilo ich tam stať a ponahlali sa, aby boli ešte za svetla u babky na večeru.
Babka má celý dom na 1ks 10A poistku a drôty ktorým sa drolí izolácia. Keď nahrieva bojler a zapne sa práčka, televízia sa už nesmie. Bolo by hlúpe požiadať neznámeho suseda o nabíjanie. Aj ten sused má polorozpadnutú chalupu systémom tukabel tukabel.
Auto zaparkovali do dvora a po ukončení návštevy sa na tú jednu nádrž dosti naspäť domov. Nebude odbiehať kvoli nabíjaniu 30km do mesta a po ceste domov sa zastavovať na hodiny nabíjania je pre deti nepredstavitelné. A ani s kuframi bicyklami 50kg zemiakmi, 60 domácimi vajciami by sa autobusmi a vlakmi nedalo aj s kočíkom.
Keď sa starému autu pokazí motor, "nový" sa zoženie za 100€ a za ďalšich 100€ ho dedinský kutil namontuje. S benzinom, údržbou za tie roky a nákupnou cenou skoro zadarmo sa to nevyšplhá do nákupnej ceny s platbou za elektrinu pri elektromobile, ktorému sa pokazí jeden z množstva senzorov a ostane stáť na ceste. U prehriateho auta stačilo chvílku postáť a šlo ďalej. Doliať vodu. Na chate máme kanister benzínu ale bez elektroprípojky. Benzín na jazdu 100km sa dá odniesť v ruke. Takéto niečo sa s elektromobilom nedá.
To tak ešte tam kupovať drahú solárnu elektrareň, ktorá aj tak večer nevyrába. To nie je minipanel za 20€. Tam treba aj baterkové úložisko. Za sociku sa šlo na starej škodovke do Bulharska a dalo sa. Dnes ľudia nechápu ako sa to vtedy dalo.
Dokúpiť ťažkú powerbanku do kufra auta, alebo sa vykašlať na ekológiu a dať do kufra benzínovú centrálu?
Aj tak nesledujeme koľko je benzínu v nádrži, lebo keď sa minie tak rýchlo niekde natankujeme plnú. S elektromobilom si treba dôsledne plánovať cest podľa dojazdu a mať rôzne karty, paypal, smartón, spárovať s bluetooth, registrovať sa. Trojčíslie bankovej karty nedám do žiadnej apky. Môj 8 ročný mobil má plnú pamäť nedá sa nič ďalšie inštalovať ani po vymazaní cleanerom. Neviem používať ani balíkobox, lebo to chce údaje karty, aby som to mal ako zaplatiť. Zlaté okienko na pošte kde podám balík a 2€.
Veď by mi nešlo ani aktivovať funkcie v aute.
Ľudia sa určite vzbúria, pokiaľ sa viditeľne nezhorší smog na nedýchatelný. Videli ste covid dezolátov a protesty že vraj vírus neexistuje.
Státisíce jazdiacich áut u rozmaznaných Nórov dokazujú, že aj pri obrovských vzdialenostiach tam ľudia kupujú elektromobily, že sa po nich zapráši. Ľudia sa čudujú, čo na tých elektromobiloch vidia, ale aj ten kto tie autá nemusí a vyskúša si jazdu v elektromobile, tak zmení názor a prispôsobí sa.
Ja nemám rád ani elektrobicykle kvoli tomu že treba riešiť a plánovať nabíjanie.
A ako to nabíjanie elektroauta zaplatiť? Išiel som na umyvárku wapkovať zabláteny bicykel a tam volajaká elektronika a nikde kde sa dá hodiť minca. Miesto toho nejaké qr kody. Tak som musel na druhú umyvárku. Som zvyknutý podať pokladníkovy na pumpe papierovú bankovku. Keď som mal aku skrutkovač a len 1 baterku, tak som ho po vybití chcel od hnevu vyhodiť oknom. Práve v najnevhodnejšom čase sa vybila. Čítam internet a zrazu mobil cinkne 15% energie. Niekedy keď sa nedá mi to cinkne ešte pri 5%. A potom čitam popri nabíjaní.
Ja nemám rád ani elektrobicykle kvoli tomu že treba riešiť a plánovať nabíjanie.
A ako to nabíjanie elektroauta zaplatiť? Išiel som na umyvárku wapkovať zabláteny bicykel a tam volajaká elektronika a nikde kde sa dá hodiť minca. Miesto toho nejaké qr kody. Tak som musel na druhú umyvárku. Som zvyknutý podať pokladníkovy na pumpe papierovú bankovku. Keď som mal aku skrutkovač a len 1 baterku, tak som ho po vybití chcel od hnevu vyhodiť oknom. Práve v najnevhodnejšom čase sa vybila. Čítam internet a zrazu mobil cinkne 15% energie. Niekedy keď sa nedá mi to cinkne ešte pri 5%. A potom čitam popri nabíjaní.
Nóri moc nejazdia na sever.
Tak ako sa Slováci naučili používať bankomatové karty, tak sa naučia aj platiť pri nabíjaní. Pár rokov dozadu to bolo riešené zložito, dnes stačí priložiť čip alebo iba pripojiť nabíjačku a na konci mesiaca príde faktúra.
Na sever Nóri nemusia jazdiť. Stačí keď pôjdu z Osla do Stavangeru, čo je viac než Bratislava - Košice. Hlavne pianko a nestresovať sa.
Ale to musi najprv niekde zaregistrovat a platit si internet. S tým by mi musel niekto pomôcť a čísla karty nikam nedám.Chcel som použiť zdielaný bicykel a chcelo to nainštslovať apku a mať v mobile aktívny internet. Ale wifina tam pri stojanoch nebola. Však by mi to strhlo 0,75€ len za to že mi do polnoci toho dňa aktivujú internet.
Tovar z eshopov si objednávam na dobierku. Kolegiňa jazdí na aute a facebook jej musel zategistrivať syn. Ked by sa nechtiac odhlásila, tak by znovu musela požiadať syna, lebo nevie ani aký ma email. Nepouživa ho. Veľa ľudí je it negramotných a pre drobnosti volajú hlasovú podporu a ani tak to nerozchodia a musia osobne do pobočky.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Takže ani Česi nemajú nejaké skúsenosti s požiarmi elektroáut. Nejako tá štatistika pokulháva. A to tam jazdilo do júla 2022 12200 elektromobilov. 6 % je nejakých 700 áut. A 700 požiarov nikde.
Ostáva len výmena v celku. Good luck.
15. 12. 2022 V pražských garážích ještě elektromobil nehořel.
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/v-prazskych-garazich-jeste-elektromobil-nehorel-hasici-zkouseli-co-maji-delat-kdyz-k-tomu-dojde
Pražania majú nejaký divný vzduch, že tam nechcú horieť elektromobily.
Ale pozri ho v Juhočeskom kraji. Tam sa vzduch zdá sa vyčistil a má viac kyslíka a už tam chytil prvý elektromobil.
https://www.hzscr.cz/clanek/prvni-pozar-elektromobilu-v-jihoceskem-kraji.aspx
A čo v Česku majú iný pomer horlavých áut, že z tých 12 000 elektromobilov, čo majú registrovaných nechce horieť ani tých 6 %?
Slovensko stále nie je pripravené. Hasičom chýba presný postup pri hasení elektromobilu a nevieme čo s poškodenými batériami
https://fontech.startitup.sk/slovensko-stale-nie-je-pripravene-hasicom-chyba-presny-postup-pri-haseni-elektromobilu-a-nevieme-co-s-poskodenymi-bateriami/
Slovenskí hasiči sa chystajú na požiare elektromobilov, idú nakúpiť špeciálne vybavenie
https://zive.aktuality.sk/clanok/s0zODjJ/slovenski-hasici-sa-chystaju-na-poziare-elektromobilov-idu-nakupit-specialne-vybavenie-moznosti-hasenia/
Auta hasičů nabobtnají. Kvůli požárům elektromobilů musí dostat výjimku
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/automobilova-elektroauta-hasicske-vozy.A220620_141457_eko-doprava_cfr
Vyprošťovat někoho z elektromobilu je ale docela jiná práce než v případě klasického vozu.
https://youtu.be/ntK3rvVl2Qw
Česi hasili prvý elektromobil! Práve sa nabíjal
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/632056-cesi-hasili-prvy-elektromobil-prave-sa-nabijal/
Jak se bude bojovat s hořícími bateriemi? Jsou na to hasiči připraveni?
https://www.auto.cz/expanze-elektroaut-za-rohem-jak-se-bude-bojovat-s-horicimi-bateriemi-jsou-na-to-hasici-pripraveni-132354
S požiarmi elektromobilov budú patálie, vzniká pri nich veľa jedov
https://www.konzervativnyweb.sk/c/22505358/s-poziarmi-elektromobilov-budu-patalie-vznika-pri-nich-vela-jedov.html
Elektromobil sa vznietil 2 dni po zrážke!
https://blog.autobazar.sk/872-elektromobil-sa-vznietil-2-dni-po-zrazke/
V Hranicích na Přerovsku vyhořel elektrobus. Škoda se vyšplhala na 10 milionů korun
V Bratislave zhorel elektromobil za 55-tisíc eur
Elektromobil zhorel do tla. V Česku riešia prípad požiaru výnimočného auta
V jihočeské garáži shořelo elektroauto při napájení, první v kraji
V Prahe horel plug-in hybrid
V autosalóne v Prahe sa vznietil luxusný hybrid. Skončil v kontajnery s vodou
A teraz rýchlo pridávať články o zhorených spaľovacích autách.
Anti-electricity cartoon from 1900
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/582941-teplo-teplejsie-hori-tieto-auta-horia-najcastejsie/
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/572735-hyundai-a-kia-budu-musiet-menit-motory-toto-bude-drahe/
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/582941-teplo-teplejsie-hori-tieto-auta-horia-najcastejsie/
Super odkaz,vnútri hneď 2 ev...🤣🤣
Nechápeš situáciu iných
Skutočný prípad. Z Bratislavy sa vyrazilo na vianoce k babke na východ s detmi a 6 kuframi . Babka im kúpila bicykliky, ktoré odviezli domov a aj zemiaky 50kg. Babke doviezli nejaké veci a mali aj autochladničku, aby sa to neskazilo po ceste.
Deti na zadných sedadlách hrali hry na mobile, alebo pozerali rozprávky. Pri jazde zaspali. V Liptov.Mikuláši sa muž so ženou vystriedal za volantom. Boli akurát na pumpe na wc a po kávu z automatu. Do 5 minút už boli znovu na ceste, lebo decká vrieskali a nebavilo ich tam stať a ponahlali sa, aby boli ešte za svetla u babky na večeru.
Babka má celý dom na 1ks 10A poistku a drôty ktorým sa drolí izolácia. Keď nahrieva bojler a zapne sa práčka, televízia sa už nesmie. Bolo by hlúpe požiadať neznámeho suseda o nabíjanie. Aj ten sused má polorozpadnutú chalupu systémom tukabel tukabel.
Auto zaparkovali do dvora a po ukončení návštevy sa na tú jednu nádrž dosti naspäť domov. Nebude odbiehať kvoli nabíjaniu 30km do mesta a po ceste domov sa zastavovať na hodiny nabíjania je pre deti nepredstavitelné. A ani s kuframi bicyklami 50kg zemiakmi, 60 domácimi vajciami by sa autobusmi a vlakmi nedalo aj s kočíkom.
Keď sa starému autu pokazí motor, "nový" sa zoženie za 100€ a za ďalšich 100€ ho dedinský kutil namontuje. S benzinom, údržbou za tie roky a nákupnou cenou skoro zadarmo sa to nevyšplhá do nákupnej ceny s platbou za elektrinu pri elektromobile, ktorému sa pokazí jeden z množstva senzorov a ostane stáť na ceste. U prehriateho auta stačilo chvílku postáť a šlo ďalej. Doliať vodu. Na chate máme kanister benzínu ale bez elektroprípojky. Benzín na jazdu 100km sa dá odniesť v ruke. Takéto niečo sa s elektromobilom nedá.
To tak ešte tam kupovať drahú solárnu elektrareň, ktorá aj tak večer nevyrába. To nie je minipanel za 20€. Tam treba aj baterkové úložisko. Za sociku sa šlo na starej škodovke do Bulharska a dalo sa. Dnes ľudia nechápu ako sa to vtedy dalo.
Dokúpiť ťažkú powerbanku do kufra auta, alebo sa vykašlať na ekológiu a dať do kufra benzínovú centrálu?
Aj tak nesledujeme koľko je benzínu v nádrži, lebo keď sa minie tak rýchlo niekde natankujeme plnú. S elektromobilom si treba dôsledne plánovať cest podľa dojazdu a mať rôzne karty, paypal, smartón, spárovať s bluetooth, registrovať sa. Trojčíslie bankovej karty nedám do žiadnej apky. Môj 8 ročný mobil má plnú pamäť nedá sa nič ďalšie inštalovať ani po vymazaní cleanerom. Neviem používať ani balíkobox, lebo to chce údaje karty, aby som to mal ako zaplatiť. Zlaté okienko na pošte kde podám balík a 2€.
Veď by mi nešlo ani aktivovať funkcie v aute.
Ľudia sa určite vzbúria, pokiaľ sa viditeľne nezhorší smog na nedýchatelný. Videli ste covid dezolátov a protesty že vraj vírus neexistuje.
Podľa fínskej štúdie je počet požiarov u elektromobilov 0,4 na 10 000 áut a 4,3 požiaru na 10 000 spaľovacích áut.
Nechápeš situáciu iných
Skutočný prípad. Z Bratislavy sa vyrazilo na vianoce k babke na východ s detmi a 6 kuframi . Babka im kúpila bicykliky, ktoré odviezli domov a aj zemiaky 50kg. Babke doviezli nejaké veci a mali aj autochladničku, aby sa to neskazilo po ceste.
Deti na zadných sedadlách hrali hry na mobile, alebo pozerali rozprávky. Pri jazde zaspali. V Liptov.Mikuláši sa muž so ženou vystriedal za volantom. Boli akurát na pumpe na wc a po kávu z automatu. Do 5 minút už boli znovu na ceste, lebo decká vrieskali a nebavilo ich tam stať a ponahlali sa, aby boli ešte za svetla u babky na večeru.
Babka má celý dom na 1ks 10A poistku a drôty ktorým sa drolí izolácia. Keď nahrieva bojler a zapne sa práčka, televízia sa už nesmie. Bolo by hlúpe požiadať neznámeho suseda o nabíjanie. Aj ten sused má polorozpadnutú chalupu systémom tukabel tukabel.
Auto zaparkovali do dvora a po ukončení návštevy sa na tú jednu nádrž dosti naspäť domov. Nebude odbiehať kvoli nabíjaniu 30km do mesta a po ceste domov sa zastavovať na hodiny nabíjania je pre deti nepredstavitelné. A ani s kuframi bicyklami 50kg zemiakmi, 60 domácimi vajciami by sa autobusmi a vlakmi nedalo aj s kočíkom.
Keď sa starému autu pokazí motor, "nový" sa zoženie za 100€ a za ďalšich 100€ ho dedinský kutil namontuje. S benzinom, údržbou za tie roky a nákupnou cenou skoro zadarmo sa to nevyšplhá do nákupnej ceny s platbou za elektrinu pri elektromobile, ktorému sa pokazí jeden z množstva senzorov a ostane stáť na ceste. U prehriateho auta stačilo chvílku postáť a šlo ďalej. Doliať vodu. Na chate máme kanister benzínu ale bez elektroprípojky. Benzín na jazdu 100km sa dá odniesť v ruke. Takéto niečo sa s elektromobilom nedá.
To tak ešte tam kupovať drahú solárnu elektrareň, ktorá aj tak večer nevyrába. To nie je minipanel za 20€. Tam treba aj baterkové úložisko. Za sociku sa šlo na starej škodovke do Bulharska a dalo sa. Dnes ľudia nechápu ako sa to vtedy dalo.
Dokúpiť ťažkú powerbanku do kufra auta, alebo sa vykašlať na ekológiu a dať do kufra benzínovú centrálu?
Aj tak nesledujeme koľko je benzínu v nádrži, lebo keď sa minie tak rýchlo niekde natankujeme plnú. S elektromobilom si treba dôsledne plánovať cest podľa dojazdu a mať rôzne karty, paypal, smartón, spárovať s bluetooth, registrovať sa. Trojčíslie bankovej karty nedám do žiadnej apky. Môj 8 ročný mobil má plnú pamäť nedá sa nič ďalšie inštalovať ani po vymazaní cleanerom. Neviem používať ani balíkobox, lebo to chce údaje karty, aby som to mal ako zaplatiť. Zlaté okienko na pošte kde podám balík a 2€.
Veď by mi nešlo ani aktivovať funkcie v aute.
Ľudia sa určite vzbúria, pokiaľ sa viditeľne nezhorší smog na nedýchatelný. Videli ste covid dezolátov a protesty že vraj vírus neexistuje.
Státisíce jazdiacich áut u rozmaznaných Nórov dokazujú, že aj pri obrovských vzdialenostiach tam ľudia kupujú elektromobily, že sa po nich zapráši. Ľudia sa čudujú, čo na tých elektromobiloch vidia, ale aj ten kto tie autá nemusí a vyskúša si jazdu v elektromobile, tak zmení názor a prispôsobí sa.
A ako to nabíjanie elektroauta zaplatiť? Išiel som na umyvárku wapkovať zabláteny bicykel a tam volajaká elektronika a nikde kde sa dá hodiť minca. Miesto toho nejaké qr kody. Tak som musel na druhú umyvárku. Som zvyknutý podať pokladníkovy na pumpe papierovú bankovku. Keď som mal aku skrutkovač a len 1 baterku, tak som ho po vybití chcel od hnevu vyhodiť oknom. Práve v najnevhodnejšom čase sa vybila. Čítam internet a zrazu mobil cinkne 15% energie. Niekedy keď sa nedá mi to cinkne ešte pri 5%. A potom čitam popri nabíjaní.
Nóri moc nejazdia na sever.
A ako to nabíjanie elektroauta zaplatiť? Išiel som na umyvárku wapkovať zabláteny bicykel a tam volajaká elektronika a nikde kde sa dá hodiť minca. Miesto toho nejaké qr kody. Tak som musel na druhú umyvárku. Som zvyknutý podať pokladníkovy na pumpe papierovú bankovku. Keď som mal aku skrutkovač a len 1 baterku, tak som ho po vybití chcel od hnevu vyhodiť oknom. Práve v najnevhodnejšom čase sa vybila. Čítam internet a zrazu mobil cinkne 15% energie. Niekedy keď sa nedá mi to cinkne ešte pri 5%. A potom čitam popri nabíjaní.
Nóri moc nejazdia na sever.
Tak ako sa Slováci naučili používať bankomatové karty, tak sa naučia aj platiť pri nabíjaní. Pár rokov dozadu to bolo riešené zložito, dnes stačí priložiť čip alebo iba pripojiť nabíjačku a na konci mesiaca príde faktúra.
Na sever Nóri nemusia jazdiť. Stačí keď pôjdu z Osla do Stavangeru, čo je viac než Bratislava - Košice. Hlavne pianko a nestresovať sa.
Tovar z eshopov si objednávam na dobierku. Kolegiňa jazdí na aute a facebook jej musel zategistrivať syn. Ked by sa nechtiac odhlásila, tak by znovu musela požiadať syna, lebo nevie ani aký ma email. Nepouživa ho. Veľa ľudí je it negramotných a pre drobnosti volajú hlasovú podporu a ani tak to nerozchodia a musia osobne do pobočky.