Platový medián bol na Slovensku v roku 2022 1290 €, takže nie je pravda, že 70 % Slovákov zarába menej než 1200 €.
Keby to bolo také jednoduché. Treba riešiť výstavbu infraštuktúry, nabíjačiek, inteligentného riadenia prenosovej siete.
prvotným problémom elektromobility je cena... porovnateľné auto spaľovacie = 2-3 x cena elektrického,
Jednak to tak nie je, navýšenie cien porovnateľných áut nie je už ani dnes také veľké a najmä za niekoľko málo rokov (môj odhad 3-5) sa to už aj zrovná a cena bude klesať, to je skátka ekonomika. Čím viac výrobcov, tým viac bude klesať cena. A to sa ešte stále EV iba vyvíjajú, nie sú hlavným produktom (okrem Tesly a nejakých čínskych značiek). Keď sa to prevalí v ich prospech, cena bude klesať. Ale pozor, autá už nikdy nebudú (relatívne) lacné, nezávisle či elektro alebo fosil.
Problémom elektromobility dnes je infraštruktúra na nabíjanie, na tú sa treba zamerať pri podpore a nie na ceny áut.
Hlavným problém však je, že elektromobilita sama o sebe nie je hlavným riešením, tým je modal shift na verejnú osobnú dopravu, najmä (ale nielen) na koľajovú. Ale to je už mimo tejto témy.
ceny klesať nebudú, nemajú prečo. teda ceny sa zrovnajú, ale nie na dnešných úrovniach, autá do 20k € miznú už teraz, zachvílu zmiznú aj do 30k €.. a potom pri volbe poplatkami a obmedzeniami zaťaženého spalováku vs. elektromobilu s úlavami to už nebude tak ťažké
ak má niekto predstavu že teslu (či iný EV) za 5 rokov kúpi za 20-25k tak je ozaj mimo reality. ale ak máte čas a chuť otvorte si rebríček najpredávanejších áut v EU 2022 a vypíšte EV alternatívu zodpovedajúcu triede a komfortu.
tak model 3 stojí nový 38k a Tesla má priemernu maržu na auto 8-9 tisíc Plus model 3 čaka "facelift" až ju začnu vyrabat tak ako dnes Yku (odliatky, baterypack) tak možu škrtnuť z ceny dalších 10% uplne na pohodu a stale budu mat násobnú maržu ako škoda na oktávií tak si to kludne prerataj.
-btw to je aj dôvod prečo sú si 3 a Y cenovo tak blizko naprek tomu že Y je technologicky modernejšie a vačšie auto.
-Produkcia Tesly rastie v priemere 50% ročne takže aj naklady na kus sa stale znižujú radikálne, preto si mohli dovolit aj teraz zraziť ceny o 20% a stale si udržat najvyššiu maržu v automotive
80% urcite nie. Ak neratas tukance na parkovisku. 10% max., kde sa aspon trochu krcili plechy a mozno 1% take, kde slo o zivot. Tolko nejaky moj odhad z mojho okolia.
to cislo z roku 2015 je uz passe,lebo vtedy boli odstavene 2bloky v Novakoch,a tento rok budu odstavene posledne 2bloky,kedze idu na vykon cca 122MW,co tlacia 2 turbiny na 3.bloku na 1/4vykony ... ale je pravda,ze zateplenie domov je komunisticky prezitok,kedze v tej dobe boli energie lacne,a vsetci to mali v p1cnej diere..
Nevie niekto, preco sa nepresadzuju hybridne autobusy pre MHD ?
Vidim, ze busy su bud standard, alebo elektro.
To mnozstvo energie a doba nabijania, co autobus potrebuje pre dennu prevadzku, vyrazne limituje moznosti elektrobusov - podla toho, co viem, tak zatial nedaju cely den bez nabijania.
Podla mna by prave neustale rozbehanie a brzdenie je presne to, kde by hybrid vedel vyrazne usetrit energiu. Motor by bezal v optimalnych otackach s maximalnou ucinnostou a vykyvy by vykryvala bateria.
Nejaky dovod pre to, preco sa nepresadzuju (aspon na Slovensku) a miesto nich idu ciste elektro je. Len neviem, ci to je technologicky dovod (napr: zlozita konstrukcia a neusetri tolko) alebo pokrivene dotacie (zeby boli iba na elektro a nie na hybridy), alebo nieco ine.
podla toho, co viem, tak zatial nedaju cely den bez nabijania.
Podla toho co viem, tak zatial ani vodici nedaju cely den bez prestavky. Dokonca zakon im to nepovoluje aj keby chceli, nemaju povolene jazdit bez prestavok - tie maju vacsionu na konecnej. Samozrejme ze to chce tam mat infrastrukturu, ale to je len otazkou casu.
V Rusku som videl ako sa dá jazdiť stále.
Nemajú tam cestovný poriadok, trolejbus prišiel na konečnú otočil sa a išiel nazad.
Jazdil stále hore-dole z konečnej na konečnú.
Bežne sa stalo, že na dohodnutej zastávke po šichte čakal striedajúci šofér, vymenili sa počas nastupovania/vystupovania cestujúcich, nový šofér pokračoval v jazde po linke.
Bežne sa stalo, že na dohodnutej zastávke po šichte čakal striedajúci šofér, vymenili sa počas nastupovania/vystupovania cestujúcich, nový šofér pokračoval v jazde po linke.
Jasne, ze vodic nefunguje bez prestavok. Ale autobus je drahy stroj a na tom sa ludia (vodici) striedaju aby bol vyuzity co najviac. Vystriedanie vyzaduje iba kratku prestavku. Nabijanie ovela dlhsiu, pocas ktorej ti stroj nepracuje. Pokial potrebujeme pre autobusy prestavky na nabijanie cez den, tak ich treba mat vo vozovom parku viac a naklady budu vyssie.
Skor ma zaujima, ze aktualne schodna a lacnejsia cesta (znizit spotrebu usporami energie z brzdenia a ucinnejsim spalovanim) je preskakovana a ide sa na plne elektricke autobusy. A chcel by som vediet preco. Ale je mozne, ze toto je len problem Bratislavy a ine mesta/krajiny hybridne busy davaju.
Len, ci niekto z vas nema info. Nechcem hejtovat, chcem pochopit.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Keby to bolo také jednoduché. Treba riešiť výstavbu infraštuktúry, nabíjačiek, inteligentného riadenia prenosovej siete.
prvotným problémom elektromobility je cena... porovnateľné auto spaľovacie = 2-3 x cena elektrického,
Jednak to tak nie je, navýšenie cien porovnateľných áut nie je už ani dnes také veľké a najmä za niekoľko málo rokov (môj odhad 3-5) sa to už aj zrovná a cena bude klesať, to je skátka ekonomika. Čím viac výrobcov, tým viac bude klesať cena. A to sa ešte stále EV iba vyvíjajú, nie sú hlavným produktom (okrem Tesly a nejakých čínskych značiek). Keď sa to prevalí v ich prospech, cena bude klesať. Ale pozor, autá už nikdy nebudú (relatívne) lacné, nezávisle či elektro alebo fosil.
Problémom elektromobility dnes je infraštruktúra na nabíjanie, na tú sa treba zamerať pri podpore a nie na ceny áut.
Hlavným problém však je, že elektromobilita sama o sebe nie je hlavným riešením, tým je modal shift na verejnú osobnú dopravu, najmä (ale nielen) na koľajovú. Ale to je už mimo tejto témy.
ak má niekto predstavu že teslu (či iný EV) za 5 rokov kúpi za 20-25k tak je ozaj mimo reality. ale ak máte čas a chuť otvorte si rebríček najpredávanejších áut v EU 2022 a vypíšte EV alternatívu zodpovedajúcu triede a komfortu.
-btw to je aj dôvod prečo sú si 3 a Y cenovo tak blizko naprek tomu že Y je technologicky modernejšie a vačšie auto.
-Produkcia Tesly rastie v priemere 50% ročne takže aj naklady na kus sa stale znižujú radikálne, preto si mohli dovolit aj teraz zraziť ceny o 20% a stale si udržat najvyššiu maržu v automotive
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
https://ourworldindata.org/grapher/primary-sub-energy-source
Vidim, ze busy su bud standard, alebo elektro.
To mnozstvo energie a doba nabijania, co autobus potrebuje pre dennu prevadzku, vyrazne limituje moznosti elektrobusov - podla toho, co viem, tak zatial nedaju cely den bez nabijania.
Podla mna by prave neustale rozbehanie a brzdenie je presne to, kde by hybrid vedel vyrazne usetrit energiu. Motor by bezal v optimalnych otackach s maximalnou ucinnostou a vykyvy by vykryvala bateria.
Nejaky dovod pre to, preco sa nepresadzuju (aspon na Slovensku) a miesto nich idu ciste elektro je. Len neviem, ci to je technologicky dovod (napr: zlozita konstrukcia a neusetri tolko) alebo pokrivene dotacie (zeby boli iba na elektro a nie na hybridy), alebo nieco ine.
Podla toho co viem, tak zatial ani vodici nedaju cely den bez prestavky. Dokonca zakon im to nepovoluje aj keby chceli, nemaju povolene jazdit bez prestavok - tie maju vacsionu na konecnej. Samozrejme ze to chce tam mat infrastrukturu, ale to je len otazkou casu.
Nemajú tam cestovný poriadok, trolejbus prišiel na konečnú otočil sa a išiel nazad.
Jazdil stále hore-dole z konečnej na konečnú.
Bežne sa stalo, že na dohodnutej zastávke po šichte čakal striedajúci šofér, vymenili sa počas nastupovania/vystupovania cestujúcich, nový šofér pokračoval v jazde po linke.
toto som zažil aj v BA úplne bežne
Skor ma zaujima, ze aktualne schodna a lacnejsia cesta (znizit spotrebu usporami energie z brzdenia a ucinnejsim spalovanim) je preskakovana a ide sa na plne elektricke autobusy. A chcel by som vediet preco. Ale je mozne, ze toto je len problem Bratislavy a ine mesta/krajiny hybridne busy davaju.
Len, ci niekto z vas nema info. Nechcem hejtovat, chcem pochopit.