stanos4 napísal:
Zasa, 2-3 tyzdne ticho a zahafne znova "novy" uzivatel co dava znova tie iste "argumenty" ako asi 3-4 obdobni ludia pred nim, na poslednych asi 40tich stranach tohoto vlakna.

Pravdaze, na argumenty inych reaguje "ty to vidis zle", " ignorujes ma", etc.

Fakticka poznamka: pises e-mobilita od 2008? V 2008 bola cca vydana tesla roadster, od vtedy, tesla model 3 ako "ludove" vozitko, zvysila kapacitu o 50% a ma fakt nadpriemernu, ba az luxusnu vybavu. Nissan leaf ako prve masove e-vozitko bol vydany v 2010, podla wiki s dojazdom 117km, dnes ide na dojazd 400km. Fakt vobec, ale vobec ziadny progress.... A to najvacsia automobilka, toyota, mala/ma dodnes malu e-vyskumnu diviziu. 2-najvacsia automob vw na tom moc lepsie nieje, ked id-platforma ako prva elektro platforma (zjavne moc honosne pomenovanie....) bola vydana kolko, 3?r dozadu.
Ano, Leaf sa masovo predava od 2010.
Vyvoj novehomoedlu trva bezne 3-4 roky. A elekromobilite u vacsine znaciek predchadzali hybridov, plug-in hybridy, nasledne plug-iny... cize vyvoj tam bol, samozrejme nie v takej miere ako dnes, ale po 2015 je uz masivny u vacsiny znaciek.

Zvysenie kapacity baterie by som urcite neoznacil ako technologicky pokrok.
To je len o cene a hmotnosti (novy Leaf s ca 60kWh ma o 200-300kg viac ako prvy).samotny posun v hustote baterii za posledne roky zial nebol vyrazny, o nieco to maju zlepsit solid state baterie, ktorych uvedenie sa zatial ale tiez neustale posuva.

Podla EU noriem mal prvy Leaf dojazd 175 km, aktualny s vacsou baterkou 385 km (uz podla WLTP, cize podla NEDC dajme tomu 420-430 km). Baterka narastla z 24 na 62 kWh o 158%, dojazd narastol z 175 na ca. 420km o cca 140 %. Cize ani tu pokrok nevidim, logicky tazsia bateria nesie dan aj vo vyssej spotrebe a ilustruje to, ze pokrok nebol schopny znizit spotrebu ani natokolko, aby vykompenzoval tazsiu bateriu.

Cena baterii od 2010 prudko klesala, no oproti predpokladom sa pokles cien z dovodu prudkeho rastu dopytu od ca 2020 zastavil a aktualne to nevyzera na dalsi vyznamny pokles.
07.03.2023 - 12:46:00
00
Vidis to, a tesla roadster s ~50kwh a model 3 s >70kwh maju cca rovnaku hmotnost battery packu
07.03.2023 - 13:07:19
00
Nehovoriac o tom ze na pack leafu pisu:
24kwh ~= 294kg
62kwh ~= 410kg
Coz je 2.58x narast kapacity vs 1.4x narast hmotnosti, cize 6.6kg/kwh vs 12.2kg/kwh. Absolutne ziadne zlepsenie....
Mi to pripomina ked na matfyze 1 prednasajuci nam vravel ako vypoctovy vykon pc za 20r vpodstate nijak vyrazne, radovo, nenarastol
07.03.2023 - 13:46:08
01
quasimoto napísal:
Za ovela dolezitejsie povazujem zmenit konzumne spravanie a myslienie vo vseobecnosti, miliardy produkovanych zbytocnosti, ktore sa nasledne dopravuju po svete... to nie je rozumne ani unosne.


To je skvelý názor, nedá sa s ním nesúhlasiť. Mohol by si začať trebárs tým, že nebudeš kupovať nové auto každý rok alebo dva.
07.03.2023 - 14:56:24
02
V principe suhlasim, hoci prave auto je specificke a zo skusenosti take rocne jazdene auto kupuje vacsinou clovek, co sa pozera aj po novych. Cize v globale by sa nemalo kvoli tomu vyrobit viac aut :)

Inak nadsenci elektromobility, zachytili ste, ze su v ponuke nove verzie VW ID.4 a navyse akcia, cize ID.4 zacina uz od 39.900 € s DPH?
Pricom mensie modely inych znaciek ako Kia Niro, Renault Megane zacinaju od 45.000 vyssie.
07.03.2023 - 15:16:49
00
To už radšej trochu drahšiu teslu model Y :)
07.03.2023 - 17:40:28
01
zjednodusene tesla je cenovo +20% oproti ID4, ale zato v lepsej vybave (baterie velmi podobne, spotreba tiez-okrem dialnice, dokonca nabijaci vykon vyrovnava). co sa neda porovnat je vykon, tu tesla nema konkurenciu. Ale je potesujuce vidiet zlacnenie, tie ceny sa totiz nedaju udrzat.
Ked ale do VW pride vybava, tak ta sa cenova vyhoda rychlo straca. Aj ked priplatok za farbu u tesly je dost vysoky.
07.03.2023 - 18:59:53
00
CraObs napísal:
koľko ludí jazdí denne "na šupu" 250km? :^)
Ach, zase tento argument.
Smiech prejde pri ceste k moru autom, ako to robi nemalo ludi na sk..
07.03.2023 - 19:03:39
00
jo jo nepriestrelny argument

Prílohy:

555dsadsdsads.jpg
555dsadsdsads.jpg 188.21 KiB thumb_up0thumb_down

07.03.2023 - 19:26:12
01
peter120 napísal:
Ach, zase tento argument.
Smiech prejde pri ceste k moru autom, ako to robi nemalo ludi na sk..


Svet sa zrúti, keď na 10 hod. trase sa čas predĺži o 2 hod. A možno klesne počet nehôd z únavy alebo možno ani nie.
07.03.2023 - 19:35:30
00
peter120 napísal:
Ach, zase tento argument.
Smiech prejde pri ceste k moru autom, ako to robi nemalo ludi na sk..


Ach zase tento argument.
No tak skrátka ľudia, ktorí potrebujú prejsť v kuse veľa kilometrov, si elektromobil nekúpia. V čom je problém?
Ľudia, ktorí majú denný nájazd niekoľko kilometrov a možnosť domáceho walboxu, začnú elektromobily kupovať hneď, ako sa zhruba zrovnajú ceny. Pôjdu na odbyt ako teplé rožky.
Či aj tam nájdeš nejaký dôvod, že prečo nie?
07.03.2023 - 19:43:12
00
trionq napísal:
jo jo nepriestrelny argument

https://www.smarttransport.org.uk/news/latest-news/ev-chargers-to-switch-off-at-peak-times-to-protect-grid
Karimatky, rezne a stan, rozbalis to naplno hned pri nabke....
Najma ked budete cakat v rade viaceri, spravite si hned aj party.
uploads.disquscdn.com
Ludia vam totizto nedochadza, ze na cestach a pri stojanoch nie ste sami. Aj druhi si chcu nabit ako vy, len to "trosku viacej" trva.
07.03.2023 - 20:13:57
02
Jaroh napísal:
Ach zase tento argument.
No tak skrátka ľudia, ktorí potrebujú prejsť v kuse veľa kilometrov, si elektromobil nekúpia. V čom je problém?
Ľudia, ktorí majú denný nájazd niekoľko kilometrov a možnosť domáceho walboxu, začnú elektromobily kupovať hneď, ako sa zhruba zrovnajú ceny. Pôjdu na odbyt ako teplé rožky.
Či aj tam nájdeš nejaký dôvod, že prečo nie?
Hmm a co si teda kupia ti ludia, co robia vela km od roku 2035? :)

Inak ano, ceny sa postupne zrovnavaju, ale zial skor narastom cien ICE a nie zlacnovanim EV.
Bezne benzinove hatchbacky nizsej strednej triedy s vykonom okolo 90-100 kW co sa pred rokom 2020 predavali bezne za cca 16-18.tis, teraz ich vacsina znaciek ma za cca 22-25 tis a to nas najvyraznejsie zdrazenie kvoli EU7 este len caka.

Keby boli v ponuke elektromobily ako bol VW e-up! facelift (s dojazdom cca 260km), co sa okolo roku 2019 predaval za 17-18tis (vtedy to vyslo s dotaciou 10.000 €), tak by to bolo super, zial to nevyzera na dostupne modely v blizkej dobe. Aj ten up! za 2 roky zdrazel na cca 24.000... :/
07.03.2023 - 21:19:04
00
peter120 napísal:
https://www.smarttransport.org.uk/news/latest-news/ev-chargers-to-switch-off-at-peak-times-to-protect-grid
Karimatky, rezne a stan, rozbalis to naplno hned pri nabke....
Najma ked budete cakat v rade viaceri, spravite si hned aj party.

Ludia vam totizto nedochadza, ze na cestach a pri stojanoch nie ste sami. Aj druhi si chcu nabit ako vy, len to "trosku viacej" trva.

Je snáď problém postaviť na odpočívadlách nabíjačky a pár kontajnerov s úložiskami?
07.03.2023 - 21:27:30
01
quasimoto to je stále dokola.
Je rok 2023 a sú e-bavoráky s deklarovaným dojazdom 600 km (skutočný bude zrejme nižšie). Tak mi nehovor, že o 12 rokov nebude auto s dojazdom do svätého Chorvátska.
A ak sme sa už dnes zhodli, dobre a lacno už bolo. Kto nebude mať na auto a jeho prevádzku dosť peňazí, ten sa bude musieť zaobísť inak. Dobre už bolo.
07.03.2023 - 21:32:47
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up