trionq napísal:
4mio "fanbyiou" ktory za to auto dali 50 litrov plus vs jeden slovačik s dojami ktory ma 5 minutovu skusenost na zadnom sedadle
už aj sama velka toyota uznala jej kvality https://www.drive.com.au/news/toyota-tesla-model-y-work-of-art-report/
Schvalne som nepisal ze kde som sedel, ale trafil si sa.
Chapem tomu tak, ze nekvalita sedenia vzadu u tesly je asi vseobecne znama. :D
Podla mna je nutne aby auto "sedelo", neakceptovatelne cestovat par hodin a vystupit polamany.

Toyota inzinieri sa nevzrusuju nad vrzgajucim interierom, piskajucimi tesneniami okien, ci nelicujucimi dvermi; ale nad technickymi rieseniami vnutornych struktur a skeletu.
Ze sa tesla predava, v usa nic extra nie je na vyber, to plati aj niektorych dalsich trhoch.
Treba brat do uvahy dotacie a nacionalizmus v usa, proste tam aj 80r dochodci maju novy ajfon, ale kvoli zraku (a na hovory) by im bol lepsi tlacitkovy mobil...
14.03.2023 - 21:18:34
00
peter120 napísal:

Ze sa tesla predava, v usa nic extra nie je na vyber, to plati aj niektorych dalsich trhoch.

skoro nič, len asi 70 modelov bez Číny, napriek tomu mala tesla 40 percent trhu v US
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_production_battery_electric_vehicles


peter120 napísal:
Treba brat do uvahy dotacie

tieto ? https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/iea-globalni-dotace-do-fosilnich-paliv-dosahly-loni-bilionu-dolaru

"status symbol"
https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2022/09/07/tesla-model-y-gets-highest-safety-score-ever-in-european-test/?sh=2e2b6adb4ff3
14.03.2023 - 21:40:38
00
peter120 napísal:
Schvalne som nepisal ze kde som sedel, ale trafil si sa.


Schvalne si to nepisal? Alebo si schvalne napisal? Kratka pamat... :lol:

peter120 napísal:
... Neviem co za idiota dizajnoval posed, mal som problem sa dostat zo zadnej sedacky....
14.03.2023 - 21:49:53
00
Pravi fanusikovia Tesly by za nu polozili aj zivot mam pocit :)

Navrhujem zalozit separatnu temu o Tesle :)
14.03.2023 - 22:20:57
03
tak občas sa stane, že ti počas jazdy zostane v ruke volant, niečo odpadne, alebo automat "stlačí" plný plyn... čiže doslova sa dá za Teslu položiť život (OK toto bola nevhodná pod*ebávka trošku, uznávam...) ;-)

v drvivej väčšine prípadov, je ale na vine ten element medzi volantom a sedačkou, lebo je to kategória ľudí, ktorí sú presvedčení o tom, že fyzika pre nich neplatí... (ale to sa asi všeobecne prejavuje aj pri iných prémiových značkách...) :-(

šecko je to aj tak o peňezách... priemerný človek, pri súčasných podmienkach jednoducho aj tak na predražený elektromobil nebude mať peniaze...

PS: aby sme zostali v téme, včera v novinách...

Príloha:
FB_IMG_1678822856601.jpg
FB_IMG_1678822856601.jpg 67.06 KiB thumb_up1thumb_down

15.03.2023 - 06:50:31
01
Si si to urcite zavesil nad postel aby si mal dobry pocit pri zaspavani.
15.03.2023 - 07:13:55
00
trionq napísal:
najväčší automobilový trh sveta za rok 2022
25% Fully Electric s medziročným rastom 50%
predpoveď 50% elektromobilov do roku 2025
tiez vam pride vtipne to šermovanie so zakazom 2035 a Euro 7 v EU? 2030 už bude hotovo aj v europe

https://cleantechnica.com/2022/12/30/china-electric-car-sales-25-fully-electric-35-have-a-plug/

Lenze v Cine je jedna podstatna limitacia. V Sanghaji je realne mozne kupit si len elektromobil. Teda, mozes si kupit aj auto na fosilne paliva, ale nedostanes znacku a bez nej nejazdis. Fosilne auta ich mesacne dostavaju len velmi obmedzene mnozstvo.

Tak si predstav, ze by bolo zakazane v Bratislave kupovat fosilne auta (a neodrbavalo by sa to). Mozno by bol pomer BEV na predajoch podobny.

Tuto info mam z knihy Pavla Dvoraka Moja Cinska dekada.
15.03.2023 - 07:21:22
00
Sranki - neviem prečo by som mal... ja to tak neprežívam, mne len vadí to násilné presadzovanie zo strany EU... ak to tak bude, že spaľovací motor nahradil parný pohon, pretože bol lepší, tak raz príde doba, kedy elektrický pohon (alebo nejaký iný, to je fuk) nahradí spaľovací motor, lebo bude lepší, elektromotor je zatiaľ možno len ekologickejší (to ukáže až čas)... podľa mňato zatiaľ tak nie je, je to alternatíva, OK

sám som, ako sa vraví vhodný kandidát na elektromobil, akurát limitujúcim faktorom pre mňa je cena a úžitok (v zmysle jediného rodinného auta, ak by som mal peňáze na malý elektromobil ako doplnok, tak sem s ním, lebo trápiť benzínový turbomotor 1-3 km jazdami po meste, nie je to pravé orechové)
15.03.2023 - 07:26:04
00
Tak preco tu zdielas evidentnu sprostost?
15.03.2023 - 07:31:21
00
čo je evidentná sprostosť? ceny energií na trhu? cena na verejných rýchlonabíjačkách je sprostosť? či ako si to myslel... napíš do RTVS že odvysielala sprostosť ;-)

trošku srandy, sranki ;-) klídek do života... uľaví sa ti, uvidíš

práve táto príliš prehnaná a neobjektívna pozitívnosť mi na tom vadí... je pekné mať dnes elektromobil, ideálne v činžiaku pred domom bez možnosti pomalého nabíjania... zatiaľ je používanie špecifické... ideálne na dochádzanie do práce zo satelitov väčšieho mesta, s vlastnou možno aj vyhrievanou garážou, s možnosťou nabíjania v noci z vlastnej FVE s baterkou ako záložným zdrojom...

ozaj niekde som teraz zachytil také info, že ak baterka v zime stojí vonku (povedzme auto sa týždeň-dva nepoužíva), čo sa vlastne stane, ak sa baterka vybije úplne že do "0" a zmrzne, písali tam niečo, že sa môže zničiť úplne, to mi príde ako blbosť, či je to tak?

https://www.teslamagazin.sk/elektromobil-vybitie-baterie-nula/


Naposledy upravil madbugie dňa 15.03.2023 - 07:44:23, celkovo upravené 1 krát.

15.03.2023 - 07:33:49
00
Uz som to tu asi 5x pisal, ze elektroauto sa nabija primarne doma za zlomok ceny na verejnych nabijackach. DC je urcene na dlhsie cesty.
Ale uz to vidim ako sa tu zase vyroja chitrolini s tymi svojimi ALE ....... a bla bla bla

Zopakujem to tu 6. krat. Mam elektroauto, na DC nabijam 7% kWh za celu dobu co to auto mam.
15.03.2023 - 07:39:22
01
Zase som sa raz pozrel na túto debatu a nad niektorými jej účastníkmi mi ostáva rozum stáť. Stále dokola a dokola a dokola zdôvodňujú, aká somarina je niečo, čo príde o 12 rokov. Celé stránky diskusií o tom, prečo sa dnes neoplatí niečo, čo príde v roku 2035 (ak sa to náhodou ešte nezmení).
15.03.2023 - 07:54:25
02
OK, veď nikto ti ho neberie, kto má na to peniaze a možnosti lacného dobíjania, nie je problém...

Jaroh: všetko sa zmení, a samozrejme len k lepšiemu ;-)

skúsim takto...

Bratislavský kraj:

rodinné domy 100 000

bytové domy 240 000
polyfunkčné domy 14 000

Trenčiansky kraj: (aby ti to bolo bližšie)

rodinné domy 125 000

bytové domy 115 000
polyfunkčné domy 2 000

takže minimálne pre 50% obyvateľov SR, platia ceny na verejných nabíjačkách... takže za mňa je to relevantná informácia... (bavíme sa o stave tu a teraz 2023, čo bude 2035 to je ešte vo hviezdach...)
15.03.2023 - 07:56:32
01
sranki to velké ALE je iba pokryvenie cien energii na Slovensku stropom.. pretože keby naša vláda nešla stropom cez memorandum, ale šekmi a podobne ako iné krajiny tiež by si tak nadšene doma nenabíjal s vlanajšou faktúrou x3
15.03.2023 - 08:03:31
02
madbugie napísal:
takže minimálne pre 50% obyvateľov SR, platia ceny na verejných nabíjačkách...


Jasné, elektrické autá sú super pre toho, komu sa oplatia. A tí, ktorým sa neoplatia, nech ďalej jazdia a kupujú spalovacími. Ani v tejto diskusii ani v reálnom svete nikto nikoho nenúti kúpiť si e-auto. Tak prečo sa odporcovia e-mobility tak úporne bránia a neustále dokola a úplne zbytočne argumentujú, prečo sa im to neoplatí?
15.03.2023 - 08:12:55
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up