T
A to nemam problem s krizami atd.
Mozes mat technologie, ale ak dizajn a pouzitelnost produktu je zla, cely produkt je nahovno.
Ruku na srdce, nove auto za 15 nevrzga a funguje, na rozdiel od drahej tesly (castokrat este s nulou na budikoch).
subjektivny pohlad, ak by bol tak naprd ako vraviš tak by nebol model Y 4 najpredavanejším celosvetovo a model 3 7.
Na to existuje vysvetlenie, fanboyizmus.
Schopnost kupit (drahsiu) vec s horsimi parametrami ako ma konkurencia.
Pretoze keby talian, francuz od novoty neposluchal ci vrzgal, ludia by besneli do nepricetna. Ale teslicka na parkovisku sa moze rozpadnut, prepacime jej to.
Tesla je statusove auto, viditelnejsie a zriedkavejsie ako ine v kategorii okoli 50k, aj vdaka kvoli zatial nizkej penetracii
Po nejakej Audi A6, BMW X5, Citroen...a v abecede mozeme pokracovat... sa len tak niekto neobzrie, lebo su 'bezne'.
Schvalne som nepisal ze kde som sedel, ale trafil si sa.
Chapem tomu tak, ze nekvalita sedenia vzadu u tesly je asi vseobecne znama.
Podla mna je nutne aby auto "sedelo", neakceptovatelne cestovat par hodin a vystupit polamany.
Toyota inzinieri sa nevzrusuju nad vrzgajucim interierom, piskajucimi tesneniami okien, ci nelicujucimi dvermi; ale nad technickymi rieseniami vnutornych struktur a skeletu.
Ze sa tesla predava, v usa nic extra nie je na vyber, to plati aj niektorych dalsich trhoch.
Treba brat do uvahy dotacie a nacionalizmus v usa, proste tam aj 80r dochodci maju novy ajfon, ale kvoli zraku (a na hovory) by im bol lepsi tlacitkovy mobil...
tak občas sa stane, že ti počas jazdy zostane v ruke volant, niečo odpadne, alebo automat "stlačí" plný plyn... čiže doslova sa dá za Teslu položiť život (OK toto bola nevhodná pod*ebávka trošku, uznávam...)
v drvivej väčšine prípadov, je ale na vine ten element medzi volantom a sedačkou, lebo je to kategória ľudí, ktorí sú presvedčení o tom, že fyzika pre nich neplatí... (ale to sa asi všeobecne prejavuje aj pri iných prémiových značkách...)
šecko je to aj tak o peňezách... priemerný človek, pri súčasných podmienkach jednoducho aj tak na predražený elektromobil nebude mať peniaze...
najväčší automobilový trh sveta za rok 2022
25% Fully Electric s medziročným rastom 50%
predpoveď 50% elektromobilov do roku 2025
tiez vam pride vtipne to šermovanie so zakazom 2035 a Euro 7 v EU? 2030 už bude hotovo aj v europe
Lenze v Cine je jedna podstatna limitacia. V Sanghaji je realne mozne kupit si len elektromobil. Teda, mozes si kupit aj auto na fosilne paliva, ale nedostanes znacku a bez nej nejazdis. Fosilne auta ich mesacne dostavaju len velmi obmedzene mnozstvo.
Tak si predstav, ze by bolo zakazane v Bratislave kupovat fosilne auta (a neodrbavalo by sa to). Mozno by bol pomer BEV na predajoch podobny.
Tuto info mam z knihy Pavla Dvoraka Moja Cinska dekada.
Sranki - neviem prečo by som mal... ja to tak neprežívam, mne len vadí to násilné presadzovanie zo strany EU... ak to tak bude, že spaľovací motor nahradil parný pohon, pretože bol lepší, tak raz príde doba, kedy elektrický pohon (alebo nejaký iný, to je fuk) nahradí spaľovací motor, lebo bude lepší, elektromotor je zatiaľ možno len ekologickejší (to ukáže až čas)... podľa mňato zatiaľ tak nie je, je to alternatíva, OK
sám som, ako sa vraví vhodný kandidát na elektromobil, akurát limitujúcim faktorom pre mňa je cena a úžitok (v zmysle jediného rodinného auta, ak by som mal peňáze na malý elektromobil ako doplnok, tak sem s ním, lebo trápiť benzínový turbomotor 1-3 km jazdami po meste, nie je to pravé orechové)
čo je evidentná sprostosť? ceny energií na trhu? cena na verejných rýchlonabíjačkách je sprostosť? či ako si to myslel... napíš do RTVS že odvysielala sprostosť
trošku srandy, sranki klídek do života... uľaví sa ti, uvidíš
práve táto príliš prehnaná a neobjektívna pozitívnosť mi na tom vadí... je pekné mať dnes elektromobil, ideálne v činžiaku pred domom bez možnosti pomalého nabíjania... zatiaľ je používanie špecifické... ideálne na dochádzanie do práce zo satelitov väčšieho mesta, s vlastnou možno aj vyhrievanou garážou, s možnosťou nabíjania v noci z vlastnej FVE s baterkou ako záložným zdrojom...
ozaj niekde som teraz zachytil také info, že ak baterka v zime stojí vonku (povedzme auto sa týždeň-dva nepoužíva), čo sa vlastne stane, ak sa baterka vybije úplne že do "0" a zmrzne, písali tam niečo, že sa môže zničiť úplne, to mi príde ako blbosť, či je to tak?
Uz som to tu asi 5x pisal, ze elektroauto sa nabija primarne doma za zlomok ceny na verejnych nabijackach. DC je urcene na dlhsie cesty.
Ale uz to vidim ako sa tu zase vyroja chitrolini s tymi svojimi ALE ....... a bla bla bla
Zopakujem to tu 6. krat. Mam elektroauto, na DC nabijam 7% kWh za celu dobu co to auto mam.
Zase som sa raz pozrel na túto debatu a nad niektorými jej účastníkmi mi ostáva rozum stáť. Stále dokola a dokola a dokola zdôvodňujú, aká somarina je niečo, čo príde o 12 rokov. Celé stránky diskusií o tom, prečo sa dnes neoplatí niečo, čo príde v roku 2035 (ak sa to náhodou ešte nezmení).
OK, veď nikto ti ho neberie, kto má na to peniaze a možnosti lacného dobíjania, nie je problém...
Jaroh: všetko sa zmení, a samozrejme len k lepšiemu
skúsim takto...
Bratislavský kraj:
rodinné domy 100 000
bytové domy 240 000
polyfunkčné domy 14 000
Trenčiansky kraj: (aby ti to bolo bližšie)
rodinné domy 125 000
bytové domy 115 000
polyfunkčné domy 2 000
takže minimálne pre 50% obyvateľov SR, platia ceny na verejných nabíjačkách... takže za mňa je to relevantná informácia... (bavíme sa o stave tu a teraz 2023, čo bude 2035 to je ešte vo hviezdach...)
sranki to velké ALE je iba pokryvenie cien energii na Slovensku stropom.. pretože keby naša vláda nešla stropom cez memorandum, ale šekmi a podobne ako iné krajiny tiež by si tak nadšene doma nenabíjal s vlanajšou faktúrou x3
takže minimálne pre 50% obyvateľov SR, platia ceny na verejných nabíjačkách...
Jasné, elektrické autá sú super pre toho, komu sa oplatia. A tí, ktorým sa neoplatia, nech ďalej jazdia a kupujú spalovacími. Ani v tejto diskusii ani v reálnom svete nikto nikoho nenúti kúpiť si e-auto. Tak prečo sa odporcovia e-mobility tak úporne bránia a neustále dokola a úplne zbytočne argumentujú, prečo sa im to neoplatí?
Pozri Jaroh, ja ako to citam, tak mam pocit, ze ludom ani tak nevadi elektromobilita ale jej nekriticke presadzovanie. A skryvanie sa pred dosledkami - individualna automobilova doprava bude menej dostupne. Nehovorim, ze to je nespravne, ale toto je dosledok (a mozno aj sekundarny ciel) prechodu na elektro.
Podla mna elektromobily u nas stale neprodukuju menej CO2 ako usporny fosil, ale zial som tu ubijany argumentom o priemernych emisiach.
Elektromobily su cesta, ale neklamme si.
Argument, preco elektromobil v nasom gride bezi casto na elektrinu z uhlia: obnovitelne zdroje (okrem stabilizacnych - precerpavacky a niektore vodne el) bezia vacsinu casu na svojej aktualnej kapacite a nemas ich ako zvysit. Pokial spustis el. spotrebic, tak obrazne povedne, niekto v Cesku alebo Polsku hodi lopatu uhlia do pece. Zial, je to tak. Nasa cista energia sa presuva na juh a k nam ide elektrina z Ceska a Polska. Take su toky energie.
V inych krajinach - Francuzsko, Spanielsko, Svedsko, Norsko - toto neplati. V UK tym regulatorom nie je uhlie, ale plyn, takze tam je to lepsie. Ale u nas je to zatial tak. Pokial nenabijas z vlastnej fotovoltaiky, tak generujes viac CO2 ako s uspornym fosilom.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A to nemam problem s krizami atd.
Mozes mat technologie, ale ak dizajn a pouzitelnost produktu je zla, cely produkt je nahovno.
Ruku na srdce, nove auto za 15 nevrzga a funguje, na rozdiel od drahej tesly (castokrat este s nulou na budikoch).
subjektivny pohlad, ak by bol tak naprd ako vraviš tak by nebol model Y 4 najpredavanejším celosvetovo a model 3 7.
Schopnost kupit (drahsiu) vec s horsimi parametrami ako ma konkurencia.
Pretoze keby talian, francuz od novoty neposluchal ci vrzgal, ludia by besneli do nepricetna. Ale teslicka na parkovisku sa moze rozpadnut, prepacime jej to.
už aj sama velka toyota uznala jej kvality https://www.drive.com.au/news/toyota-tesla-model-y-work-of-art-report/
Po nejakej Audi A6, BMW X5, Citroen...a v abecede mozeme pokracovat... sa len tak niekto neobzrie, lebo su 'bezne'.
už aj sama velka toyota uznala jej kvality https://www.drive.com.au/news/toyota-tesla-model-y-work-of-art-report/
Chapem tomu tak, ze nekvalita sedenia vzadu u tesly je asi vseobecne znama.
Podla mna je nutne aby auto "sedelo", neakceptovatelne cestovat par hodin a vystupit polamany.
Toyota inzinieri sa nevzrusuju nad vrzgajucim interierom, piskajucimi tesneniami okien, ci nelicujucimi dvermi; ale nad technickymi rieseniami vnutornych struktur a skeletu.
Ze sa tesla predava, v usa nic extra nie je na vyber, to plati aj niektorych dalsich trhoch.
Treba brat do uvahy dotacie a nacionalizmus v usa, proste tam aj 80r dochodci maju novy ajfon, ale kvoli zraku (a na hovory) by im bol lepsi tlacitkovy mobil...
Ze sa tesla predava, v usa nic extra nie je na vyber, to plati aj niektorych dalsich trhoch.
skoro nič, len asi 70 modelov bez Číny, napriek tomu mala tesla 40 percent trhu v US
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_production_battery_electric_vehicles
tieto ? https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/iea-globalni-dotace-do-fosilnich-paliv-dosahly-loni-bilionu-dolaru
"status symbol"
https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2022/09/07/tesla-model-y-gets-highest-safety-score-ever-in-european-test/?sh=2e2b6adb4ff3
Schvalne si to nepisal? Alebo si schvalne napisal? Kratka pamat...
Navrhujem zalozit separatnu temu o Tesle
v drvivej väčšine prípadov, je ale na vine ten element medzi volantom a sedačkou, lebo je to kategória ľudí, ktorí sú presvedčení o tom, že fyzika pre nich neplatí... (ale to sa asi všeobecne prejavuje aj pri iných prémiových značkách...)
šecko je to aj tak o peňezách... priemerný človek, pri súčasných podmienkach jednoducho aj tak na predražený elektromobil nebude mať peniaze...
PS: aby sme zostali v téme, včera v novinách...
25% Fully Electric s medziročným rastom 50%
predpoveď 50% elektromobilov do roku 2025
tiez vam pride vtipne to šermovanie so zakazom 2035 a Euro 7 v EU? 2030 už bude hotovo aj v europe
https://cleantechnica.com/2022/12/30/china-electric-car-sales-25-fully-electric-35-have-a-plug/
Lenze v Cine je jedna podstatna limitacia. V Sanghaji je realne mozne kupit si len elektromobil. Teda, mozes si kupit aj auto na fosilne paliva, ale nedostanes znacku a bez nej nejazdis. Fosilne auta ich mesacne dostavaju len velmi obmedzene mnozstvo.
Tak si predstav, ze by bolo zakazane v Bratislave kupovat fosilne auta (a neodrbavalo by sa to). Mozno by bol pomer BEV na predajoch podobny.
Tuto info mam z knihy Pavla Dvoraka Moja Cinska dekada.
sám som, ako sa vraví vhodný kandidát na elektromobil, akurát limitujúcim faktorom pre mňa je cena a úžitok (v zmysle jediného rodinného auta, ak by som mal peňáze na malý elektromobil ako doplnok, tak sem s ním, lebo trápiť benzínový turbomotor 1-3 km jazdami po meste, nie je to pravé orechové)
trošku srandy, sranki
práve táto príliš prehnaná a neobjektívna pozitívnosť mi na tom vadí... je pekné mať dnes elektromobil, ideálne v činžiaku pred domom bez možnosti pomalého nabíjania... zatiaľ je používanie špecifické... ideálne na dochádzanie do práce zo satelitov väčšieho mesta, s vlastnou možno aj vyhrievanou garážou, s možnosťou nabíjania v noci z vlastnej FVE s baterkou ako záložným zdrojom...
ozaj niekde som teraz zachytil také info, že ak baterka v zime stojí vonku (povedzme auto sa týždeň-dva nepoužíva), čo sa vlastne stane, ak sa baterka vybije úplne že do "0" a zmrzne, písali tam niečo, že sa môže zničiť úplne, to mi príde ako blbosť, či je to tak?
https://www.teslamagazin.sk/elektromobil-vybitie-baterie-nula/
Ale uz to vidim ako sa tu zase vyroja chitrolini s tymi svojimi ALE ....... a bla bla bla
Zopakujem to tu 6. krat. Mam elektroauto, na DC nabijam 7% kWh za celu dobu co to auto mam.
Jaroh: všetko sa zmení, a samozrejme len k lepšiemu
skúsim takto...
Bratislavský kraj:
rodinné domy 100 000
bytové domy 240 000
polyfunkčné domy 14 000
Trenčiansky kraj: (aby ti to bolo bližšie)
rodinné domy 125 000
bytové domy 115 000
polyfunkčné domy 2 000
takže minimálne pre 50% obyvateľov SR, platia ceny na verejných nabíjačkách... takže za mňa je to relevantná informácia... (bavíme sa o stave tu a teraz 2023, čo bude 2035 to je ešte vo hviezdach...)
Jasné, elektrické autá sú super pre toho, komu sa oplatia. A tí, ktorým sa neoplatia, nech ďalej jazdia a kupujú spalovacími. Ani v tejto diskusii ani v reálnom svete nikto nikoho nenúti kúpiť si e-auto. Tak prečo sa odporcovia e-mobility tak úporne bránia a neustále dokola a úplne zbytočne argumentujú, prečo sa im to neoplatí?
Podla mna elektromobily u nas stale neprodukuju menej CO2 ako usporny fosil, ale zial som tu ubijany argumentom o priemernych emisiach.
Elektromobily su cesta, ale neklamme si.
Argument, preco elektromobil v nasom gride bezi casto na elektrinu z uhlia: obnovitelne zdroje (okrem stabilizacnych - precerpavacky a niektore vodne el) bezia vacsinu casu na svojej aktualnej kapacite a nemas ich ako zvysit. Pokial spustis el. spotrebic, tak obrazne povedne, niekto v Cesku alebo Polsku hodi lopatu uhlia do pece. Zial, je to tak. Nasa cista energia sa presuva na juh a k nam ide elektrina z Ceska a Polska. Take su toky energie.
V inych krajinach - Francuzsko, Spanielsko, Svedsko, Norsko - toto neplati. V UK tym regulatorom nie je uhlie, ale plyn, takze tam je to lepsie. Ale u nas je to zatial tak. Pokial nenabijas z vlastnej fotovoltaiky, tak generujes viac CO2 ako s uspornym fosilom.