Takto dopadli prvé, v tej dobe velmi medializované nabíjacie stanice práve od spoločnosti, ktorá to na Slovensku propaguje https://www.zse.sk/blog-clanok-nove-lokality-vo-verejnej-aj-v-roamingovej-nabijacej-sieti , ja nehovorím že je to zle riešenie, len nedostatočne a nevýkonne.
17.03.2023 - 14:40:47
00
Jezus napísal:
skynetov jednoduchy svet. :) 50 lamp = jedna bezna sidliskova ulica s niekolkymi stovkami bytov. Ak to zjednodusim, tak jeden byt = jedno auto. Cize NIEKOLKO STO aut = JEDNO nabijacie miesto na ulici. skynet, este stale si myslis, ze nic netreba prerabat a len staci spravit "zastrcku" na kazdom stlpe?

Vzhľadom k "hustote" lámp na ulici, každá by musela mať kvantum zásuviek....ale stačilo by aj 3kw. Lebo môže to bzucat cez noc.
Ale......je tu faktor že v zime skoro celých 3kw by šlo len na ohrev batérií a nabilo by nula. :D
17.03.2023 - 14:44:00
00
Zarytí odporcovia elektra vidia vždy problém. Ja ho nevidím. Realita je taká, že stále jazdia spaľováky a hustota nabíjacích staníc sa stále prispôsobuje počtu elektrických áut... Nevidím problém...
17.03.2023 - 14:51:39
00
Ja niesom zarytí odporca elektra, len možno trošku bližšie vidím do problémov masívneho rozširovania nabijacich staníc, a áno, píšem len o pripravenosti do budúcna s ohľadom zákazu spaľovacích motorov, ktorý je už realitou.
17.03.2023 - 14:59:14
01
Riešením je aby každý mal aspoň euro5 .
Tých pár "zbohatlíkov" s euro7 či ev, situáciu nezachráni..... Toto sa malo riešiť, nie drahé a technicky zložité sprostosti.
To čo behá po cestách je pojazdný šrot častokrát..
17.03.2023 - 15:01:52
00
Tak nehovoriac o tom, ze u nas dostanu po znamosti alebo inak nie uplne legalne STK aj EK aj auta v zlom stave...
Ci uz su to emisie, alebo napr domontovane neschvalene LED svetla.
17.03.2023 - 15:04:26
01
Jezus A to každý bude nabíjať každú noc do plna? a potom to vyjazdí? To je teda dobre divná logika :D NA najbližších pár rokov bude určite stačiť aj v meste s 20 000 obyvatelmi(DK) dajme tomu 20 nabíjačiek.
17.03.2023 - 15:07:25
01
Reagoval som na to znizenie odberu svetelnych zdrojov z 500 na 50 W a dal to do kontextu s tym, ze vraj netreba prerabat infrastrukturu. Ano, ak sa bavime o tom, ze na cele mesto staci 20 nabijacich bodov, tak netreba. Uvidime, ake dlhe obdobie bude tych "najblizsich par rokov" kym nastane problem typu "poradovniky na nabijanie". Lebo podla tejto temy resp. par jedincov to vyznieva tak, ze o 5 rokov uz budeme vsetci kupovat len baterkace. Ak chces o tych par rokov vybudovat dalsie nabijacie body, uz teraz musis riesit planovanie, projekty, povolenia atd. a este Ti musi dodavatel energii schvalit tu buducu kapacitu, aby to neskoncilo len ako neuskutocnitelny sen.
17.03.2023 - 16:11:05
03
corsair napísal:
Zarytí odporcovia elektra vidia vždy problém. Ja ho nevidím. Realita je taká, že stále jazdia spaľováky a hustota nabíjacích staníc sa stále prispôsobuje počtu elektrických áut... Nevidím problém...

To, že problém nevidíš, ešte neznamená, že neexistuje.
17.03.2023 - 16:22:42
02
Skynet, tak 20 nabijaciek v meste s 20000 obyvatelmi ti za par rokov stacit nebude. Na Slovensku byva na sidliskach ovela vacsi podiel ludi ako na zapade. Tito ludia nemozu nabijat v dome a nemozes chciet, aby isli 3 km k nabijacke, tam dali auto na nabijacku na hodinu, a tam bud cakali, alebo isli pesi domov a potom naspat, aby nabil niekto iny.
Ak chceme mat aspon 10% podiel elektro na predajoch novych aut, tak musis dostat nabijacie miesta na parkoviska. Aby clovek prisiel domov, dal auto do zasuvky a mal ho na nej dokedy chce. Aj beznych 16A (cca 4kW) ti nabije za noc 200 km.

A to bude treba riadit. Lebo ked pred dusickami, velkou nocou alebo vianocami (alebo lepsie po nich) bude kazdy chciet natlacit bateriu za noc naplno na dlhu cestu tak to siet neda.
Ale toto sa postupne vyladi. Len to skutocne nebude easy, bude to stat vela a bude to trvat dlho. Ako kedysi elektrifikacia, plynofikacia alebo vybudovanie rozvodov vody.

Nezabudaj, ze 50l nafty je cca 200 kWh vyuzitelnej energie - co je mesacna spotreba domacnosti. Uhlovodikove palivo dovezies kedykolvek lahko. Elektrinu tlacis kablami ovela pomalsie.
17.03.2023 - 16:49:18
02
Teraz ma napadlo, ako je to s parkovanim v zime ? Ked mam elektro a parkujem vonku tyzden, tak sa baterka vybija, lebo kuri, alebo nabita baterka moze aj zmrznut ?

Neviem, len sa pytam.
17.03.2023 - 16:55:41
01
Tesla si berie 1-5kWh/den na udrzanie teploty v zime.
17.03.2023 - 17:04:58
11
Len tak nahrubo a odhadom vypocet. Zaujimama ma aspon radovo ako to vychadza. V meste s 20000 obyv. je cca 10000 osobnych aut. V roku 2030 by malo byt u nas tak 7% elektromobilov, cize 700. Kolko moze byt firemnych? 10%? Tie mozu parkovat a nabijat vo firme, cize verejne nabijacky nepotrebuju. Zostava 630 elektroaut. Dajme, ze v rodinnych domoch byva 35% ludi/aut, cize mozu nabijat z domacej nabijacky. Zostava nam 400 aut, ktore bude treba nabijat z verejnych nabijaciek. Pri beznom najazde do prace a pod. staci elektromobil nabijat raz tyzdenne. To vychadza na 60 aut denne (statisticky). Aktualne na take mesto vychadza v priemere 6 nabijacich bodov. Za posledny rok bol medzirocny narast 50%. Pri rovnakom tempe to vychadza v roku 2030 na 100 nabijacich bodov. Cize 400 aut na 100 nabijaciek. Malo? Vela?
17.03.2023 - 17:34:41
00
thumb_up0thumb_down
19.03.2023 - 20:22:22
00
Naposledy som bol takýto oddaný fanúšik niečoho už veľmi dávno. Ale plagát aj CC Vanilla Ice som mal. Tak predpokladám, že Teslu tiež jazdíš a dáš info z prvej ruky.
20.03.2023 - 08:46:33
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up