peter120 napísal:
Pani zlatá, nemôžeme ísť hasiť k vám lebo sa nám nabíjajú autá! :rofl:

Za 18 týždňov testovania hybridného hasičského auta v Los Angeles malo 1222 výjazdov, spolu 4729 km, 912 hodín, Z toho 131 požiarov, Celkovo ušetrených na nafte necelých 10 000 $. Celkovo čisto na elektrinu bolo auto v prevádzke 98,2 % času výjazdov.
Pritom ešte 16 hodín z výjazdov slúžilo auto ako záloha energie. Takže naopak pani môžu poslúžiť ako elektrocentrála.
27.03.2023 - 19:47:32
02
Kali033 napísal:
Taketo baterie by pomohli najma letectvu. Tam je hmotnost baterii klucova.


Ako nevýhodu vidím, že baterka váži rovnako keď je nabitá aj keď je vybitá.
Lietadlo s prázdnou nádržou je trochu ľahšie ako s plnou.
27.03.2023 - 21:24:09
01
Pri sucasnych technologiach je nemyslitelne, aby dopravne lietadla boli na bateriove clanky. To nie je nieco, co vyriesi 2-3x znizenieh motnosti baterii.

Lietadla mozu pristavat s urcitym maximalnym mnozstvom paliva, ktore vedia v pripade nudze aj vypustit. To by u baterii bol problem (ano teoreticky samozrejme mozu s padacikmi pustat niekolkotonove akumulatory na zem)
27.03.2023 - 22:12:49
00
Zase neriesme lietadla. Na let potrebujes este viac energie ako na pohyb po ceste. A ked su baterie zatial tazke na pohyb po ceste, tak na nieco, kde potrebujes radovo viac energie asi uz z pricipu dobre nebudu.
27.03.2023 - 22:42:54
00
Cakal som, ze to vyvola istu mieru pohorsenia :D
Samozrejme, nebavime sa o nahradeni A380. Ale na kratke/velmi kratke vzdialenosti to myslim ma zmysel a sucasna (prva) generacia takychto lietadiel cieli na stovky km dojazdu. A takych letov je pomerne dost. Raz to mozno bude sluzit ako doprava na letiskovy hub, odkial uz bude odlietat prudove lietadlo.

Nebol by som si uplne isty tou energiou. Taky Pipistrel (prerobene lietadlo na elektricke) bralo cca 25kw pri 160km/h, ak sa nemylim. Plne nalozene auto bude zrejme efektivnejsie ale nemusi byt jasnym vitazom.
27.03.2023 - 22:56:57
00
A naco je komu lietadlo s dojazdom stovky km, ked nema schvalenie na prevadzku na pozemnych komunikaciach. :D
28.03.2023 - 00:10:38
03
Dobre, fajn. Chcel som sa spytat, ci niekto nema nejaku info o solid state batteries. A sme pri lietadlach.

Tak som si pozrel ten pipistrel. Hmotnost 368 kg, naklad:182 kg, dolet 138km, operacna doba 1hod.
https://www.pipistrel-aircraft.com/products/light-sport-microlight/alpha-electro/#tab-id-2
Toto je e-bike medzi lietadlami. A chce porazit male motorky a mopedy medzi lietadlami. Uvidime, dajme tomu cas.

V mopedoch na ceste je to uz vymalovane. Pri nizkych potrebnych energiach je vyhoda elektra taka velka, ze e-biky/e-motorky zlikviduju v kratkom case benzinove mopedy. Tam neni o com.
Len masy sa presuvaju inymi sposobmi, ktore potrebuju viac energie. A prave to "viac energie" je klucove - ako si so sebou tu energiu zobrat a nemat velky a tazky batoh.
Na turistiku na dlhe trasy si do batohu tiez beries klobasu a cokoladu a nie ladovy salat a pukance.

Dam to obrazne:
Tie solid state batteries by mohli byt nieco, co by priblizilo pouzitelnost baterii z urovne ladoveho salatu (velke, krehke, malo energie, lahko sa pokazi) na uroven nadychanej bagety (mensie, menej krehke, vydrzi viac) alebo chleba (este mensie, hutnejsie, vydrzi). Stale mame daleko k cokolade, ale keby to bol "chleba s maslom" tak na tom uz vieme ako masy chodit uplne bezne.

Preto sa pytam na cisla a ako ide vyvoj v tomto odvetvi.
28.03.2023 - 09:38:31
00
Skusil by som napr tuna, kedze 5min duckduckovanie nevyhodilo nic zhrnujuce

https://www.researchgate.net/search/publication?q=Solid%20state%20battery
28.03.2023 - 11:15:51
00
Pripadne este tu snad

https://www.energy.gov/eere/vehicles/batteries
28.03.2023 - 11:20:05
00
bicycletour napísal:
Za 18 týždňov testovania hybridného hasičského auta v Los Angeles malo 1222 výjazdov, spolu 4729 km, 912 hodín, Z toho 131 požiarov, Celkovo ušetrených na nafte necelých 10 000 $. Celkovo čisto na elektrinu bolo auto v prevádzke 98,2 % času výjazdov.
Pritom ešte 16 hodín z výjazdov slúžilo auto ako záloha energie. Takže naopak pani môžu poslúžiť ako elektrocentrála.


Prosim mozes dat zdroj?

Je to asi toto auto,
akurat ze nabijanie 30-45 minut je ehm slabo uveriteľné, novinarske
(ze z akej kapacity na aku, akym prudom, atď)

A teda hlupy priblizny priemer (povedzme 5000 a 1000) z tych cisel hore vychadza 5km na vyjazd (nespochybnujem, v LA je > 100 poziarnych stanic) , 7 hodin vyjazdov denne, zvysok sa mozu nabijat;)

https://abc7.com/amp/fire-truck-firefighter-electric-ev/12382740/

https://jalopnik.com/first-electric-fire-truck-los-angeles-lafd-1849768432
28.03.2023 - 20:59:12
00
Marli napísal:
Prosim mozes dat zdroj?

Je to asi toto auto,
akurat ze nabijanie 30-45 minut je ehm slabo uveriteľné, novinarske
(ze z akej kapacity na aku, akym prudom, atď)

A teda hlupy priblizny priemer (povedzme 5000 a 1000) z tych cisel hore vychadza 5km na vyjazd (nespochybnujem, v LA je > 100 poziarnych stanic) , 7 hodin vyjazdov denne, zvysok sa mozu nabijat;)

https://abc7.com/amp/fire-truck-firefighter-electric-ev/12382740/

https://jalopnik.com/first-electric-fire-truck-los-angeles-lafd-1849768432


Áno, je to model Rosenbauer RTX.
O nabíjaní sú v článku v 2. odkaze údaje. Čas 45 min. je iba pri nabíjaní pri 150 kW z 50 % na 100 % kapacity. Naftový motor nabije batérie z 20 % na 100 % za 45 min.
Podstatná je však informácia, že pri nepretržitej prevádzke a pri použítí všetkej techniky vydrží auto bez dodávok energie 16 hod a pritom spotrebuje menej než 1 galón nafty (asi 3,8 l).
Celkové náklady počas životnosti auta vychádzajú lepšie než u klasického spľovacieho auta.
Batéria by mala vydržať 10 rokov. Životnosť súčasných áut majú 10-15 rokov, pričom musia často meniť celé časti motora alebo prevodovku.

Je tam aj údaj z Berlína, kde jazdí toto auto čisto na elektrinu pri 95 % výjazdoch.
29.03.2023 - 08:05:13
00
Zaujimavy rozhovor s Prepjakom (viceprezident ZAP)

https://www.postoj.sk/127356/sloboda-cestovania-ako-sme-ju-poznali-sa-s-elektroautami-skonci-a-nezlacneju
29.03.2023 - 23:53:29
01
Poteš pánboh.. ešte nás čakajú časy...
30.03.2023 - 19:59:55
00
https://zive.aktuality.sk/clanok/YDqntDu/zivotny-cyklus-aut-elektromobily-dopadli-lepsie-v-klucovych-ohladoch-no-data-ukazuju-aj-ich-velku-nevyhodu/
30.03.2023 - 21:35:50
00
bicycletour a teda prosim link na to "za 18 tyzdnov testovania ..." mozes dat?
30.03.2023 - 22:30:39
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up