Cize vratenie alebo vymenu za novy. Ci mas zdroj na ine info?
04.04.2023 - 17:46:13
00
Stihol si rychlejsie odpoved ako som stihol editnut prispevok :D
Dam to este raz sem:

Je tam ale loophole ktory tu na svk pouziva asi kazdy a to ze ti povedia ze je to opravitelne ale aby ti zlepsili den tak ti vratia peniaze aby si na to nemusel cakat :D

Ak sa ti CTM priznalo ze sa jedna o neopravitelnu vadu a mas to aj an servisnom protokole tak mas pravo na odstupenie od zmluvy tj vratenie penazi.
04.04.2023 - 17:48:05
00
mas na vyber len vtedy ak ti takúto možnosť dajú. nemáš nárok si ju diktovať. výmena veci neznamená rovnakú vec. servis zhodnoti že oprava je nerentabilna alebo nemá iny kus pošle predajcovi dobropis a z jeho strany je to koniec diskusie reklamácia je uzavreta. dalej je to už len na predajcovi čo ti vráti peniaze alebo ti ponúkne iný tovar. ale nieje vziadnom prípade nútený ta nijak kompenzovať.
pises ze distributor daným kusom disponuje ale vyšie si spomínal že tuto vlastnosť/vadu maju všetky rámy tak načo by ti prehadzovali šetky komponenty na nový ram keby to tvoj problem nevyriesilo. mohli ti kludne zbrúsiť nejaku vstičnú plochu oby to bolo volnejsie ale to by sa ti asi tiež nepáčilo alebo ti mohli napisať ze to je v rámci vyrobných tolerancií a tiež by si nič nezmohol. dobropis je podľa mojho názoru korektne riešenie

to že si bicykel kupoval vrámci vypredaju a už sa iné medzičasom vypredali je síce naozaj blbé ale také veci sa proste stávajú
04.04.2023 - 17:51:08
00
A vies zdielat, z coho vychadzas, ze si nemam narok vybrat vymenu tovaru alebo vratenie penazi?
Lebo jedine co som nasiel v zakone aj vsade na nete je toto, kde sa explicitne uvadza, ze si vybera spotrebitel:

"môže si spotrebiteľ vybrať medzi výmenou veci alebo vrátením kúpnej ceny"

Nenasiel som ku tomu ani ziadne oficialne usmernenie/doplnenie, tak sa pytam.
04.04.2023 - 18:35:50
01
Predávajúci, od ktorého ste si vadný výrobok zakúpili, je povinný:

prijať reklamáciu, ktorou si uplatňujete nároky z vád výrobku,
vybaviť reklamáciu v zákonom stanovenej lehote 30 dní,
vybaviť reklamáciu niektorým zo zákonom stanovených spôsobov (výmenou výrobku, vrátením peňazí, opravou výrobku, primeranou zľavou z ceny výrobku alebo odôvodneným zamietnutím),
ak vám bol predaný nebezpečný výrobok, predávajúci je povinný vziať ho od Vás späť a vrátiť Vám kúpnu cenu výrobku.

ako si písal v prvom príspevku chceli ti vrátiť peniaze. Áno priznávam že v tvojom prípade ta predajca trochu zavádzal ked ti povedal že ti vymenia tovar do týždňa pretože toto nemohol vedieť a on ani neurčuje to ako bude reklamácia vybavená to určuje servis. taktiež je chyba zákazníkom dávať nejaké časové rámce 1 týždeň alebo podobne lebo takýto udaj si vycucal s prsta. Obe tieto tvrdenia neplatia v prípade že predajca je zároveň aj záručným servisným strediskom.


Naposledy upravil rybicka dňa 05.04.2023 - 10:26:12, celkovo upravené 1 krát.

05.04.2023 - 10:13:15
00
Vies uviest zdroj? Lebo nedari sa mi najst nic, kde je to uvedene z pohladu predavajuceho vo vztahu ku spoterbitelovi - sukromnej osobe.
05.04.2023 - 10:23:36
00
https://www.slovensko.sk/sk/zivotne-situacie/zivotna-situacia/_ako-postupovat-v-pripade-rekla/ tu je to takto napisane direct v lepsie pochopitelnej forme inak je to napísané aj https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2007/250/ vo vymedzení pojmov pod písmenom M
05.04.2023 - 10:31:05
00
ber to tak že každý predajca alebo distribútor ti radšej dá nový/opravený produkt lebo tak si nechá tvoje peniaze. ak ti ich vráti môžeš ísť ku konkurencií a kúpiť tam. ked ale daný produkt nemá tak inú možnosť ani on nemá. Jedine ti ponúknuť aletrnatývu ale tá už môže byť s doplatkom a potom je na tebe či to akceptuješ alebo nie
05.04.2023 - 10:37:12
00
Dakujem.

Na https://www.slovensko.sk/sk/zivotne-situacie/zivotna-situacia/_ako-postupovat-v-pripade-rekla/ sa opakovane uvadza, ze si formu vybera spotrebitel.

V odseku 6 pri nedodrzani 30-dnovej lehoty:
"Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie peňazí alebo má právo na výmenu výrobku za nový."

Odsek 7. Aké spôsoby reklamácie môže spotrebiteľ požadovať?
"Spotrebiteľ môže požadovať opravu, výmenu, vrátenie kúpnej ceny a vyplatenie primeranej zľavy z ceny."

To nie je v rozpore s 4. Aké sú povinnosti predávajúceho, ak sa na predanom výrobku vyskytne vada?
"vybaviť reklamáciu niektorým zo zákonom stanovených spôsobov (výmenou výrobku, vrátením peňazí, opravou výrobku, primeranou zľavou z ceny výrobku alebo odôvodneným zamietnutím),"

Kde sa tvrdi, ze predavajuci to musi vybavit jednym zo sposobov, pricom dalej je uvedene, ze sposob si vybera spotrebitel. V casti 4 su len vymenovane vsetky teoreticke moznosti ukoncenia reklamacneho procesu vratane zamietnutia.
05.04.2023 - 10:39:23
00
k rozporom v zakone sa netrufam vyjadrovať. podľa mojho názoru je celkovo ten zakon až prehnane pro spotrebiteľsky. Ale ak vychadzam z logiky veci ak by si mal ty možnosť volby tak ako ti možem vymeniť nieco co už nemam a už sa to nevyraba ?
05.04.2023 - 11:38:05
02
V specifickych pripadoch to chapem, napr si kupis VW Touareg, ten sa ale uplne prestane vyrabat bez nastupcu a vyrobca nema ani ziaden vyssie pozicionovany model, tak nie je ina moznost.

V mojom konkretnom pripade sa model dokonca s rovnakym nazvom vyraba dalej, len uz ako novy modelovy rok.
Rovnako ako ked by si mal iphone 11 a pri uznanej reklamacii uz nie je verzia 11 v predaji, tak je automaticke, ze dostanes novsiu 12.
To je bezna prax.
05.04.2023 - 12:28:38
00
quasimoto napísal:
V specifickych pripadoch to chapem, napr si kupis VW Touareg, ten sa ale uplne prestane vyrabat bez nastupcu a vyrobca nema ani ziaden vyssie pozicionovany model, tak nie je ina moznost.

V mojom konkretnom pripade sa model dokonca s rovnakym nazvom vyraba dalej, len uz ako novy modelovy rok.
Rovnako ako ked by si mal iphone 11 a pri uznanej reklamacii uz nie je verzia 11 v predaji, tak je automaticke, ze dostanes novsiu 12.
To je bezna prax.

Tak to si povedal ultra hlupost. Ja robim priamo pre oficial Apple resellera a ver mi ze ti NIKTO NIKDY nevymeni starsi iPhone model za novsi. LOL vacsiu hlupost som este nepocul a to robim na RMA pre nich uz daleko cez 5 rokov
05.04.2023 - 14:13:55
01
fullgas1 napísal:
Quasimoto ja som od teba kúpil prvé ctmko ktoré si mal pre manželku a nesedelo jej velkostne. Bike funguje, vďaka Bohu. Ale opäť sa mi potvrdilo, že ctm je podpriemerná značka. To boli posledné peniaze ktoré som za značku ctm utratil. Mal som radšej priplatiť a kúpiť crusis. Rám na ctm je otrasne spracovaný, to je čistá čína. Baterka ide tiež natesno, ale je to ako tak v norme. Vzduchová vidlica je necitlivý šmejd. Zadné koleso hádže, že sa na to nedá pozerať. Battery info sa mi nezobrazuje na displeji. Atď. Pre mňa je to za tie peniaze veľké sklamanie.

Prosim ta na ktorom bajku s motorom bafang sa dostanes k informacii o baterii?
06.04.2023 - 09:49:59
02
Relyful napísal:
Tak to si povedal ultra hlupost. Ja robim priamo pre oficial Apple resellera a ver mi ze ti NIKTO NIKDY nevymeni starsi iPhone model za novsi. LOL vacsiu hlupost som este nepocul a to robim na RMA pre nich uz daleko cez 5 rokov

Apple som dal len ako ilustracny priklad produktu, co pozna vela ludi, Apple som nikdy nereklamoval tak mozes mat pravdu. Hoci kolega mal taku skusenost s teraz neviem ci Apple alebo este predtym Blackberry a dostal novsi model pri reklamacii, ale bol to telefon od operatora.

Kazdopadne aj v blizkej rodine napr u 2 bicyklov Leader Fox a Trek bol presne tento pripad pri reklamacii, automaticky vymena za novy model bez doplatku (kedze starsie sa uz nepredavali).
06.04.2023 - 11:42:57
00
Tiipii napísal:
Prosim ta na ktorom bajku s motorom bafang sa dostanes k informacii o baterii?

Nejaký Crussis to je, neviem presné označenie.
06.04.2023 - 12:19:26
00
keyboard_arrow_up