Este sa vratim k tejto teme.

Na zaklade mojich skoro 2r. skusenosti s E-bikom, citani testov na nete, ci prispevkov tu, to vyzera tak, ze dost velku polozku pri dostupe a tym aj dojazde zohrava hmotnost jazdca a nasledna celkova hmotnost.
Niekto ma bike ovesany meradlami (mobil, garmin, ...), kapsami, blatnikmi, nosi so sebou naradie, pumpu, nahradne oblecenie v batohu, vodu. (aj ja)
Z toho ale aj tak najvacia polozka je hmotnost jazdca, s ktorou sa da v mnohych pripadoch hybat =)

Kym som si kupil E-bike mal som pozicany od kamarata Canyon Neuron ON 8 s motorom Shimano EP8 na vyskusanie.
Urobil som na nom jazdu 80,9 km s ~ 1 436 vm
spotrebu baterky som vyratal takto.
poznamka:
Ked som sa vratil a nabijal som ho na 5 paliciek aby som ho vratil, tak som to nechal kym sa nevyplo nabijanie => eco = 178 km

nabil som na 5 paliciek, eco dojazd = 158 km asi 88% (foto) (158/178)
Ked som prisiel domov mi ukazovalo 2 palicky eco dojazd = 49 km asi 28% (49/178)
Takze som minul priblizne 60% baterky
Nebavme sa teraz o tom, ze kym som bol este v kopcoch pri poslednom oddychu, tak mi to ukazovalo dojazd na eco 41km
Len potom som uz motor nepouzil a doma mi to uz ukazovalo eco 49 km.
Neviem aku metodiku pouziva shimano na vypocet dojazdu na jednotlive rezimy.

Pre nas to ale teraz nie je dolezite.
Takze teoreticky by som vtedy na 100% mal urobit ~ +/- 2 300 vm
na obrazku na starom mobile je aplikacia "Urban Biker", kt. meria podla GPS
Príloha:
EP_8.jpg
EP_8.jpg 130.49 KiB thumb_up0thumb_down


---

Vtedy som este nemal skusenosti ako s E-bikom jazdit, len co som si precital, ze ma motor rad vyssiu kadenciu.
Takisto som motor pouzival castejsie ako ked uz som neskor jazdieval na svojom a mal uz viac skusenosti.

Ked si to porovnate s mojim prikladom z tohto roku so spotrebou baterky
https://www.mtbiker.sk/forum/post1932702.html#p1932702

tak tí, co pisete, ze nie ste spokojni s dostupmi (vyskove metre) s EP8, tak myslim, ze moj vylet s EP8, +/- zodpoveda tomu co mam teraz na mojom ebiku s motorom Bosch.
Teda aj ked podla roznych testov na nete je EP8 o nieco slabsia ako Bosch tak nejaky markantny = 2 nasobny rozdiel by tam nemal byt.
dajte si pravym mysitkom a prelozit, pozrite tie grafy
https://ebikespass.de/e-bike-motor-talk-shimano-ep8/
---

Kamarat s tou EP8 ma asi o 20kg viac a ma spotrebu baterky okolo +/- 2x taku ako ja.
183/ 80-84kg vs 193/ 102-105kg (chce zhodit aspon 10 kg ale len tuk, nie svaly)
napr.
https://www.youtube.com/watch?v=IBJzoOPwSQU
---

Takze ludia, co maju problem s dostupom (dojazdom), za predpokladu, ze mame priemernu kondiciu (tiez sa sem ratam, nemam nejaku spickovu kondiciu), maju v podstate tieto moznosti:

* Zhodit vlastnu vahu, pripadne jazdit na holo e-biku a tym usetrit na baterke a zvysit si dostup (dojazd)
alebo
* dokupit este jednu baterku a vozit so sebou.

Samozrejme vzdy sa da este popracovat aj na kondicii.

Ta druha moznost je podla mna jenoduchsia, pretoze nie kazdy je ochotny vzdat sa svojich stravovacich navykov a oblubenych aj ked vysokokalorickych jedal.
Samozrejme niekto moze mat zdravotne problemy alebo uz je starsi tak vyuziva baterku castejsie alebo stale.
Caka nas to casom kazdeho.

Takze najlepsia a najrychlejsia moznost je podla mna dalsia baterka, kt. zvysi dostup teoreticky o 100%

Novy e-bike so 750 Wh baterkou zvysi dostup len o 20%

Co si myslite ostatni?
---

Sorcerer:
Vies sem dat priklad svojich vyletov. GPX. mapy.cz napr.
Netreba od domu.
Pre predstavu co zvyknes jazdit.

Chapem, ze tam okolo Zvolena uz mate ine kopce ako my tu v MK a zalezi aj od profilu vyletu.
---

Garmin edge 530
po sparovani cez bluetooth s ep8 ukazuje v % zostatok baterie?
Alebo ukazuje len palicky?

Pozeral som to asi dva roky spat ci ide Garmin pripojit cez to Shimano STEPS, pre kamarata. Len uz si nepamatam ci to ukazovalo zostatok v % ci nie. Vyssie rady 830, 1030 ano.

Nakoniec nechcel vela investovat tak som mu dal do mobilu E-bike ride.
Ten sice neukazuje live zostatok baterie v %, ukazuje iba palicky ale aspon ma kadenciu, aky mod ma zapnuty, rychlost,, .... pohromade na mobile, nemusi pozerat na ten krpaty display od shimana a prepinat ho.
% to ukazuje az ked ulozite trasu. (obr)

Zostatok baterky sa da orientacne (+/-10%) vyratat z ECO dojazdu. 100% = 178km
tak ked ukazuje 60km => 60/178 = ~ 33%

Prílohy:

1664704102119_maly.jpg
1664704102119_maly.jpg 28.69 KiB thumb_up0thumb_down

01.05.2023 - 22:48:24
00
mne osobne dojazd až tak neprekáža, mám za sebou 4 sezóny na Shimane (E8000/EP8), viem od akých faktorov to závisí a naviac na všetko čo idem 50km/1000vm a viac vozím druhú baterku. všetky moje výjazdy nájdeš tu v mojom profile. známym faktom je, že dojazd sa medzi top motormi na trhu nejako dramaticky nelíši.

"Garmin edge 530 po sparovani cez bluetooth s ep8 ukazuje v % zostatok baterie? Alebo ukazuje len palicky?"
na hlavnej obrazovke STEPS ukazuje paličky, do dátových polí sa dá nastaviť zobrazovanie v %
https://www.mtbiker.sk/forum/post1830715.html#p1830715

"Pozeral som to asi dva roky spat ci ide Garmin pripojit cez to Shimano STEPS, pre kamarata. Len uz si nepamatam ci to ukazovalo zostatok v % ci nie. Vyssie rady 830, 1030 ano."
aj 530, buď si na konci výjazdu pozrieš zostatok priamo na ňom, alebo po doinštalovaní nejakej app aj vo výpise aktivity, je tam aj používanie jednotlivých módov podpory. na 1. screenshote je výjazd s jednou baterkou, na 2. výjazd s dvomi baterkami - tam vidno že 1. baterku som dal takmer do 0%, z druhej zostalo 24%

Garmin má v spojení so STEPS jednu podľa mňa veľkú chybu. počas jazdy ukazuje aktuálnu podporu v %, ale iba v rozsahu 0-100%, pritom motor samotný (EP8) dáva podporu 0 - 400%, čiže ak chce niekto jazdiť podľa toho, musí si to v hlave prepočítavať.

Prílohy:

Screenshot_20230502_065712_Connect.jpg
Screenshot_20230502_065712_Connect.jpg 55.67 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_20230502_065834_Connect.jpg
Screenshot_20230502_065834_Connect.jpg 58.52 KiB thumb_up0thumb_down

02.05.2023 - 05:54:25
00
Ahojte,
Mam problem zapnut motor. Displej startuje zobrazenim loga Shimano ep8 a po cca 10s zhasne.
1x pri viacerych pokusoch o start sa stalo ze system nabehol, ale po chvili sa vypol.

Netusite v com moze byt problem?
Ps:
Kabliky do displeja som skontroloval (vytiahol a zacvakol)

Dik
27.05.2023 - 22:36:46
00
zrejme slabá baterka vo vypínači, v servise ju vedia dobiť cez diagnostiku. možeš ešte skúsiť nabiť baterku bicykla na 100% ak nie je, či sa to zobudí. alebo, ak sa jedná o Shimano baterku a máš v ráme na to otvor, vieš zatlačiť tlačítko na baterke keď je založená, aj to môže pomôcť.
27.05.2023 - 22:45:52
00
Bike Superior, Baterka Darfon nabita na 100%, tlacitko je tam len na zistenie nabitosti.
Vypinac na rame je len jednoduchy gombik bez viditelnej moznosti demontu, myslis ze to ma svoju baterku?

Ako sa vravi, rano mudrejsie vecera, teraz to naskocilo a tvari sa to OK.

Este ma napadlo, podvecer som bike umyl, vystriekal hadicou zahradnou. Mozno niekam zatieklo a potrebovalo to preschnut...

D.
28.05.2023 - 09:17:11
01
Skontroluj zapojenie kablov priamo.na motore hlavný konektor ľúbia oxidovat kontakty sem.tam treba prestreknut kontakt sprej
28.05.2023 - 09:40:25
01
tu je podrobnejšia recenzia EP801 aj s laboratórnymi testami a niektoré čísla sú vcelku zaujímavé
https://www.bike-magazin.de/komponenten/motoren/shimano-ep801-im-test-mehr-power-fuer-den-shimano-e-bike-motor/

media.delius-klasing.de
27.06.2023 - 04:31:58
00
Super článek. Škoda, že tam není ještě i Brose motor v tom srovnání měření. EP801 vs EP8 jsem čekal o něco menší rozdíl.
28.06.2023 - 13:24:58
01
Skus pozriet tento YTB kanal, Maju tam dost testov roznych motorov + nejake porovnavacie grafy
thumb_up0thumb_down
28.06.2023 - 19:04:54
00
keyboard_arrow_up