murdoua -
stredový motor s torzným snímačom /sila šliapania/ sa chová tak, že k tvojmu zošliapnutiu pridá adekvátne W naviac. Čím silnejšie šliapeš, tým viac ti pridáva.
Ale v každom režime dopomoci, ja mám 1-5 je to lineárna krivka od nuly do určitého výkonu.
Na 1 to mám nejakých 19W /viacmenej psychická podpora, resp. odpor motora/, na 2 to je napr. do 100W, ale na 5 je to do 823W. Mám bafang maxdrive z roku 2018.
Viem, že existovali aj "ošulené motory", ktoré tento torzný snímač nemali, mali označenie Bafang Modest.
Ak má stredový motor torzný snímač, tak
bicykel sa správa ako bicykel a nie ako moped.
Rieši sa tu stále dookola nezmyselný dojazd. Mám
batériu 504 wh, čo už teraz nedávajú a aj v 6.-tej sezóne v poradí dám bezproblémov výškových 1500m a viac, s celkovou dlžkou výjazdu nad 50 km.
Ide o to, že dojazd je v prvom rade záležitosť spôsobu jazdy a kondície jazdca.
Čudujem sa, že nikto sa tu ešte nezamýšľal nad tým, že to nie je iba o samotnej kondícii, ale aj o čase, teda koľko času mám na daný výjazd.
Naposledy som išiel 20 km vrátane menších kopcov s úplne vypnutým motorom /a dofúkanými kolesami na max./ Išiel som si v pohode na ľahkých prevodoch, tak som sa ani extra nenamordoval, akurát mi to proste dlhšie trvalo, lebo rýchlosť bola menšia. Prišiel som domov a GPS mi ukazovala 52km, 1094 výškových metrov. Batériu som šetril kvôli tomu, že presne v polovici cesty domov idem do prudkých kopcov, takže v polovici cesty som zapnul 5-ku a tak som prišiel až domov, kupodivu som mal zostatok 66% a to bol prvý výjazd po zime, takže
baterka ešte nebola riadne "rozhýbaná". Ak by som to bol vedel, že aj v 6. sezóne bude baterka takto šlapať, išiel by som na nejakej 3-ke hneď už z domu a nie 20 km na 0.
Na druhej strane ak ale idem do práce, tak idem na maximálnej prípomoci, aby som sa nespotil.