manual a wheelie som sa ucil cca 2 roky dozadu.
nevzdavat to, trenovat pravidelne, ani neviem popisat co vlastne stalo, ale proste prisiel moment kedy to zrazu slo.
nie som nijak specialne pohybovo nadany, boky mam tuhe, tanecnik som mizerny a na lets dance to nebude
manual machine :
(mal som diy, bez strapu na predne koleso)
fajn na trenovanie predozadnej polohy, pravolavej uz nie kedze konstrukcia ma stabilizacny priecny kus.
skusat najskor so zadnou brzdou, potom sa snazit postupne davkovat co najmenej.
rukami len "visiet" na rajdoch a vacsinu prace robit bokmi/ vystierat/krcit nohy voci pedalom.
verzia so zhodenou retazou je o level tazsia, na zaciatok stacilo aj s retazou.
pro tip 1 :
ktory casto nevidam spominat
moja skusenost je taka, ze tlak v zadnom hoodne ovplyvnuje stabilitu manualu aj wheelie.
ste celou vahou na zadnom kolese.
ti co jazdite nizke tlaky, mate tensie bocnice , a trenujete na asfalte a pod, urcite si prifuknite .
aj ked som niekedy schopny potiahnut 100+m, v manuale okamzite citim rozdiel ked mi
koleso sfuklo, ma nizsi tlak a padam do strany pretoze plašt plava.
za mna 2,5 bar minimalne na trening.
pro tip 2 ktory vidim castejsie .
manual trenovat mierne z kopca, wheelie mierne do kopca.
drzim palce.
ak to niekomu pomoze, mozeme dat v BA stretko, netvrdim ze budem schopny coachovat, ale min to mozete vidiet nazivo a nie len na videu . teda pokial nemate okolo seba takych co to vedia.
tema strach / pad dozadu/ zranenie :
stalo sa mi to.
padol som dozadu, v rychlosti som sa snazil zoskocit, zamotali sa mi nohy a ponatrhal som si vaziva v kolene, 4 mesiace som bol uplne nepojazdny.
ale dovod preco sa to stalo je dolezity.
bol som vyhajpovany z jazdenia na bkt, mal som dobry den a myslel som ze som danny mcaskill.
dole na potocnej , som to zurivo potiahol a bolo po hajpe.
po case som sa rozhodol ze nepojdem na to cez hajp a hecovacky ale systematickym trenigom
kto ma viac casu, odporucam. je to cesta.