V pohode. Ked som to skladal tak to bola slusna volba vzhladom na to ze som o tom vedel velky prd a pred tym som mal tiez CTM caliber na 27,5
Na bezne jazdenie to je jedno ale uz by som siel do vacsich. Hlavne koli priechodnosti terenom. Aktualne nejak nemam zdroje na upgrade a vzhladom na to ze mtb je az 3ti bike v poradi tak nema velmi priotitu ?
Navyse je to drahy upgrade, ram, kolesa, vidla
26.06.2023 - 13:31:43
00
PINY napísal:
Ty máš 27,5?
Som myslela, že na tom jazdíme už len my, drobné ženy :P
Prečo nejazdíš 29?


Zabudla si na deti :lol:
26.06.2023 - 15:22:41
10
Ja som mal donedavna 26" a Lubik sa tiez do velkych kolies nehrnie :-)
26.06.2023 - 16:17:55
01
u kamosov vyskusal som 26,27,29 pri mojej s velkosti uz by som 29 znova nekupil.. gyro efekt a pocit sedenia na zeriave..
26.06.2023 - 17:51:34
00
gyro efekt je pri tažkých kolesách s ťažkými gumami...a zlou geometriou ramu. tiež som mal taký pocit z prvých r29 bikov.. casom sa to zlepšilo :)


Naposledy upravil zihadlo 5 dňa 26.06.2023 - 21:08:04, celkovo upravené 1 krát.

26.06.2023 - 21:06:56
01
To by chcelo ale porovnať rovnaké biky(u 26 ťažko realizovateľné) ,rovnaké rafky ,rovnaké obutie a dať tomu trocha času,takto skusmo na chvíľku to môže byť klamlivé. Ale čo sa týka evolúcie 1 stopového terénneho obutia ,tak 29 je už fakt riadne koleso ,moto koleso má cca 70 CM priemer a 29 na minionoch cca 75cm...
26.06.2023 - 21:07:17
00
lukjur napísal:
Čítal som tu dávnejšie výhrady k plášťom Fast track vo verzii S-works. Je to vážne taká bieda, čo sa týka bočníc a teda aj prepúšťania tmelu? Rozmýšľam nad nimi iba na predné koleso kvôli nižšej hmotnosti a dual zmesi. Používanie by bolo na maratóny v SR.



Fast Track vo verzii S-Works je bieda lebo nema zosilenia bocnic aby bol lahucky. Je urceny velmi skusenym jazdcom. Pamatas Sagana na olympiade v XCO zavode. Keby mu dali poriadnejsie plaste ale za to pomalsie tak by sa tak tam netrapil na defektoch.
Specialized plaste maju oznacenie zosilenie bocnic "GRID" a zosilenie proti defektom "Control" a vzorku plasta uz potom podla seba musis vyberat. Este potom tvrdost T5 tvrdsi alebo maksi T7.
Ja radcej jazdim na pomalsom Ground Control ale viem, ze nebudem musiet riesit defekt alebo prerazenie.
29.06.2023 - 14:45:36
10
Ok, toto všetko už som medzitým poriešil a zostal pri pôvodných Control so zmesou T5. Možno ešte dopredu dať T7, zatiaľ po 2100 km a 44000 výškových mi to vyhovuje. Na zadnom Renegade Control T5 bol iba pomalý defekt zhruba v strede behúňa a ten zalepil tmel.
29.06.2023 - 14:50:59
00
Mne sa cez tento tyzden podarilo prerazit v strede behuna Eliminator v T5 s GRIDTrail - a to bola tvrdsia haluzka o priemere asi 4mm... tmel to zalepil, akurat ked som zastavil tak som tam radsej napchal este knot, lebo pri stati to bublinkovalo stale.

Prva skusenost s tmelom ale...
30.06.2023 - 15:07:21
00
Zdravim vsetkych,
som po uraze kolena a chcem zacat jazdit s povodnym MTB(HT) bikom iba po cestach, max nejake nespevnene prijazdove cesty. Moj zamer je najprv skusit vymenit iba plaste na MTB za uzke. je to asi najmenej nakladna investicia, uvazoval som aj nad 2 sadami kolies ale to som sa dostal vysoko. Potrebujem zistit kolko zvladne koleno a hlava. a ci ma to bude po ceste bavit. Na zaciatok budem jazdit cca 30-40km. Rozmyslam nad tymito plastami, ma s nimi niekto skusenosti?
1/ Schwalbe Energizer Plus 29X2.15
2/ Schwalbe MARATHON 29/28x2.0

pripadne co by ste mi poradili?

PS: rady ako mam z okolia: kup elektro a neries odpor posuvam na posledne mozne miesto.

Dakujem
02.07.2023 - 22:24:41
02
to su celkom ťažké plášte, a čo si jazdil doteraz? chceš duše? Moc širokú otázku si dal... Určite by som skusil Continental RaceKing je to lacne ľahké a dobre... alebo Maxxis Ikon dopredu a Torch dozadu, možností je veľa... napríklad od schwalbe smart sam na predok a Hurricane na zadok a pod. Smart samy som mal aj na predku aj na zadku v šírke 2,25 a išlo to pekne aj po asfalte aj v terene. Ved nech to zas nie su kilové plášte, kilové plášte vozím na enduro Minion DHF a DHR alebo Magic Marry :-)
03.07.2023 - 12:57:35
01
Juraj, tvoje su dost hladke, trekove. Je to jemnejsi vzorok ako mam na krose. (Land Cruiser Plus 700c35)
Zakladny 2,25 racing ray/ralph vaha je <750g :) a trekove vo 28/2,15 1200g plaste xc maju knoby ak by si casom zmenil nazor.
03.07.2023 - 15:56:09
00
Schwalbe thunder burt addix speed. Nizky valivy odpor. Teren to zvladne v rozumnych podmienkach a tlaku.
Az sa rozjazdis, das do predu nieco ine a v leto mas poriesene.
03.07.2023 - 16:53:46
01
Zdravim vas,
pre info jazdim zakladny model ghost HTX5, mam nahodene continental xking2,2 aj vpredu aj vzadu. pôvodne som myslel ze zozeniem plaste v sirke 1,5-1,7. moj zamer je tuto sezonu jazdit iba cestu. Pri dlhsich stupaniach v lahkom terene sa uz koleno ozyva. chcel som plaste co sa najviac podobaju cestnym plastom, ak ma to na ceste bude bavit tak dalsiu sezonu kupim cestny bike. toto beriem ako pokus, v podstate bez investicii. Za leto som najazdil max 2-2,5kkm, vsetky vyjazdy boli v lahkom terene bez zjazdov. teraz budem rad za polovicu. Potkanko007: v zime som nikdy nejazdil :)
03.07.2023 - 22:57:45
00
2" gumy, hoci by boli hladke, ak chces iba na cestu, tak su siroke a nebude to ono. Ked som ja riesil nahodit na mtb uzke gumy, tak som dal 1,5".
Tieto mozes mat ako stred medzi tym. https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-trekking/trekkingove-plaste/schwalbe-plast-silento-28x1-75-700x47c-47-622-50tpi-695g-reflex-drot.html
Nepises rozpocet, ale s Tufo Thundero tiez nespravis krok vedla.

    04.07.2023 - 06:09:28
    00
    keyboard_arrow_up