peter120 napísal:
Podla Porsche fanatikov, nove su problémové, vŕzganie interiéru atd. Dobre boli z 90´. Zda sa ze tato choroba v prémiovom segmente je rozšírená medzi značkami. Vratane Tesly.
Jednoducho, za take lóve chceš 100% bezchybný produkt.


98% aut ma rovnake vrzganie interieru aj v luxusnej triede len to nepočuť lebo tam hučí spalovací motor
11.07.2023 - 17:22:49
00
Na diskusných fórach diskutujú všelijakí odborníci:

peter120 napísal:
Mam dojem ze tesla je firma co vyraba tv a mixery.
Mam pochybnosti ako to mohlo prejst skusobnou.
Tito sefovia sa mu strkaju do zadnice preto lebo ludia teslu kupuju, a uplne nerozumeju preco. Tak si myslia ze spolupracou im z toho nieco kvapne.


:-)
11.07.2023 - 19:49:04
00
Ten očakávaný pokles predajov elektroáut sa preberal v tejto téme či inej? Dnes v Denníku N vyšla tlačová správa o odbyte v druhom kvartáli BMW a Mercedesu, ani u nich žiadny pokles nenastal, naopak:

Odbyt automobiliek Mercedes-Benz a BMW v 2. štvrťroku vzrástol. Obom sa darilo na domácom nemeckom trhu, BMW výrazne stúpol predaj aj v Číne a Spojených štátoch.

Mercedes za apríl až jún predal 515-tisíc áut, medziročne o 6 % viac. Najdôležitejším trhom zostala Čína so zhruba tretinovým podielom na celkovom odbyte.

Predaj plne elektrických vozidiel stúpol o 123 % na 56-tisíc kusov, píše Reuters. Mercedes chce do roku 2030 predávať iba čisté elektromobily, ak to dovolia podmienky na trhu.

Za 1. polrok Mercedes predal 1,02 milióna vozidiel, o 5 % viac ako vlani. Z toho bolo 102-tisíc kusov čisto elektrických.

Kvartálny predaj BMW stúpol o 11 % na 626-tisíc vozidiel. Dodávky plne elektrických vozidiel značiek BMW a Mini sa medziročne zdvojnásobili na 88-tisíc vozidiel.

V Číne odbyt vozidiel BMW v 2. štvrťroku vzrástol o 16 % na 198-tisíc, v USA o 14 %. V Európe skupina predala 233-tisíc áut, o 9 % viac ako pred rokom.

Za 1. polrok odbyt BMW stúpol o 4,7 % na 1,215 milióna áut. (čtk)
11.07.2023 - 20:39:49
00
pre kontext :D celkove predaje BMW, Mercedesu, Audi a Tesly (ice+ev všetko proste) aktualne čakáme na čísla koncernov za q2 2023, predaje tesiel su už zverejnene

Prílohy:

F0N1DsaWcAE5GxE (1).jpg
F0N1DsaWcAE5GxE (1).jpg 64.94 KiB thumb_up0thumb_down

12.07.2023 - 20:30:12
00
trionq napísal:
v zrýchlení, spotrebe, váhe, bezpečnosti a o konektivite a asistenčných systémoch ani nezačínam.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ 2022
0-100 3,8
0-200 14,92
100-200 10,8
max rychlost 210 Km/h

model S plaid 2021
0-100 2,26
0-200 6,32
100-200 4,06
max rychlost 322 km/h

úplne iná kategória, ťaží hlavne z o 200kg nižšej váhy a karbónovému obalu na motoroch ktorý dokáže rýchlejší nábeh do vyšších otáčok. Kým mercedesu už pri 100-150 kmh začína vädnúť výkon tak Tesla chytá druhý dych.
Taycan má kvoli tomu 2stupnovú prevodovku, inak by na tom bol podobne zle ako ten mercedes. Jednoducho Tesla ma daleko vyvinutejšie motory a optimalizovanejší skateboard pod ním, teplotny manažment baterie atd.
BWMčka tiez nahanaju dojazdy s bateriami s vyššou kapacitou ale tiez maju kvôli tomu väčšiu váhu aj spotrebu a dlhšie brzdy.

Škoda že EQS nemá oficialny čas na Nurburgringu (aspon som ho nenašiel) tam by bolo krásne vidieť ten rozdiel.

zdroje z dragy
https://www.youtube.com/watch?v=InogsIAnCCk


sa aspon nauc hladat na internete ty "nezacinam".

eqs580 ma taky cas z 0-200 co pises, zhruba 15s, nie vyse 760 konova EQS53, ta ma cca 12s.
https://youtu.be/R2jrnF_gtSY?t=234

Ale to je jedno, aj keby malo tych 15s. Tato akoze drag race sedlak disciplina je aj tak pre tych jednoduchsich. Ako som uz v tejto teme spominal, pre tych co im staci, ze to lame chrbticu v zrychleni a prdi do kabiny.

vobec netusim preco by mal niekto nejake elektromobily ako EQS brat na okruh, to auto na to vobec neni urcene ani pohonom ani vyhotovenim a nikto z ludi co si to kupi to robit nebude.

tu aspon porovnavaju porovnatelne 825bhp tesla vs 761bhp taycan

https://www.youtube.com/watch?v=ItCGU7BTBv8

na tych brzdach teda tesla nic moc. ale samozrejme fanboys na to budu mat nejake extra tesla primitivne vysvetlenie... preco je tesla lepsia vo vsetkom a vsade. skratka "inde".
12.07.2023 - 21:38:32
01
eqs580 ma taky cas z 0-200 co pises, zhruba 15s, nie vyse 760 konova EQS53, ta ma cca 12s.
super, stale o 1/2 slabší


Tato akoze drag race sedlak disciplina je aj tak pre tych jednoduchsich.
super, ale aj tak si sem nalinkoval drag race s taycanom :lol:


Ako som uz v tejto teme spominal, pre tych co im staci, ze to lame chrbticu v zrychleni a prdi do kabiny.
tu aspon porovnavaju porovnatelne 825bhp tesla vs 761bhp taycan


staré, odvtedy dodavaju race kit - karbon keramicke brzdy a unlock max rychlosti, Taycanu naložil 8s na nurburgringu https://insideevs.com/news/670426/tesla-model-s-plaid-track-pack-reclaims-nurburgring-lap-record/

vobec netusim preco by mal niekto nejake elektromobily ako EQS brat na okruh
čo chceš potom porovnavat? neexistuje parameter v ktorom je EQS lepší, jedine ak v kolotočarskom interieri
12.07.2023 - 21:58:10
00
a v panel gaps
12.07.2023 - 22:05:52
00
modely z roku 2016/2018 :tmi: dokedy z toho budete žiť?
https://youtube.com/clip/UgkxJsVz_fM0UdoMZsf6n8cWzBY3r_s-t1Mi

nemecká "prémia"
Bad panel gaps at the Mercedes EQS - Customer complains and has a disastrous service experience
https://www.youtube.com/watch?v=kjwiFMxRotQ
12.07.2023 - 22:10:26
00
trionq napísal:
modely z roku 2016/2018 :tmi: dokedy z toho budete žiť?

pozri si recenziu na fungl novy model X na predoslej strane
budeme z toho zit kym sa to nenaucia :)

tu to mas aj s timestampom
thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil marecej dňa 12.07.2023 - 22:31:32, celkovo upravené 1 krát.

12.07.2023 - 22:29:27
10
Zubesuch
Keďže Tesla aspoň naštartuje aj keď jej vŕzga interiér a nelícuje jej karoséria,, tak je to stále lepšie než výpadok napájania ako u Taycanu. Preto je "inde".
12.07.2023 - 22:30:41
00
a to startovanie u Taycanu Porsche neopravilo?
12.07.2023 - 22:38:41
00
super, ale aj tak si sem nalinkoval drag race s taycanom


ano pre jednoduchsich este raz: je to sedlacina... ale aspon porovnavaju porovnatelne. To je to co Tesla fanboys nikdy nemozu pochopit. Porovnavat porovnatelne. Doteraz ste sa tu buchali po pleci v porovnaniach s elektrickym Golfom. Ale aj tak este Tesla s 8% vyssim vykonom a stale nic. To bude ta tesla technologia, že jo. mimochodom som to tam dal hlavne kvoli tym brzdam.

staré, odvtedy dodavaju race kit - karbon keramicke brzdy a unlock max rychlosti, Taycanu naložil 8s na nurburgringu https://insideevs.com/news/670426/tesla-model-s-plaid-track-pack-reclaims-nurburgring-lap-record/


dodavaju track kit nie race kit za 20tisic dolarov (co je este pomerne lacne), ktory obsahuje semislickove pneumatiky od goodyearu a karbon keramicke brzdy pre model S Plaid, s ktorymi urobili ten rekord. BTW by som si pozrel jak tieto semislicky niekto realne pouzije v dazdi v premavke. Kedze su asymetricke a na vonkajsej strane nemaju drazky az po okraj behuna ale teda budiz... asi si to necha majitel tesly nasadit len ked potrebuje.

Pre lepsiu perspektivu, ze co to "nalozil 8s" ked to napisu tesla fanboys, ze co to znamena.

To inak v preklade znamena, ze s autom model S Plaid, ktore ma o 30% viac vykonu ako dovtedajsi rekorder + semislick pneumatiky urobili cas 7minut a 25 sekund... zatial co taycan urobil 7minut a 33 sekund. Este raz 30% viac vykonu...

S tym ze sa bavime stale o autach ktore nie su urcene na okruhove jazdenie. Takze je to uplne putna. Ale v ich reci to je to "inde".
12.07.2023 - 22:39:24
05
trionq napísal:
nemecká "prémia"
Bad panel gaps at the Mercedes EQS - Customer complains and has a disastrous service experience
https://www.youtube.com/watch?v=kjwiFMxRotQ

polhodinu tam keca o panelgapoch a ani jeden neukaze, velka vypovedna hodnota
jedine co ukazal bolo, ze mu to vratili spinave a tam boli vsetky panel gapy v pohode
12.07.2023 - 22:46:06
01
Tu je to, co tu opakujem, ze objednavky EV v mnohych statoch EU klesaju oproti planom ale aj roku 2022 (samozrejme neplati pre vsetky znacky) a co niektori nedokazu pochopit, lebo vytahuju statistiky policajnych registracii.

https://app.handelsblatt.com/mobilitaet/elektromobilitaet/elektroauto-vergleich-2023-die-beliebtesten-e-autos-tesla-vw-mercedes-und-co-/28975350.html

However, the German electric car market is weaker than it appears, explains industry expert Ferdinand Dudenhöffer. “The registration figures that we are seeing at the moment show the reality of yesterday.” The current deliveries are mainly based on the order backlog. "Incoming orders, on the other hand, are significantly lower than in 2022." The main reason is the reduced government funding.


Tyka sa to najma privatnych/individualnych klientov.
Btw v nemecku ma VW Group aktualne cca 2-nasobny podiel na EV trhu oproti druhej Tesle:
Wolfsburg-based company came up with almost twice as many pure electric vehicles as Tesla and a market share of almost 30 percent in the first half of the year.

Napriek tomu sa vsade pise o velkom probleme VW s odbytom EV:
After weaknesses in the China business, Volkswagen is also struggling with demand problems for its electric models on the home market. In the private customer segment
12.07.2023 - 23:09:17
00
Zubesuch napísal:
Pre lepsiu perspektivu, ze co to "nalozil 8s" ked to napisu tesla fanboys, ze co to znamena.

To inak v preklade znamena, ze s autom model S Plaid, ktore ma o 30% viac vykonu ako dovtedajsi rekorder + semislick pneumatiky urobili cas 7minut a 25 sekund... zatial co taycan urobil 7minut a 33 sekund. Este raz 30% viac vykonu...


Takze to, ze o tretinu lacnejsia Tesla predbehla Porsche je trapne, lebo ma aj napriek nizsej cene (tiez cca o tretinu) o tretinu vyssi vykon (a pritom o tretinu vyssi dojazd)?
Jasne, respekt, ze Porsche je casom tak blizko s o tolko nizsim vykonom a bez semislickov, ale v mojich nie-tesla-fanboy ociach to porovnanie na Teslu rozhodne zle svetlo nevrha.
12.07.2023 - 23:12:04
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up