v zrýchlení, spotrebe, váhe, bezpečnosti a o konektivite a asistenčných systémoch ani nezačínam.
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ 2022
0-100 3,8
0-200 14,92
100-200 10,8max rychlost 210 Km/h
model S plaid 2021
0-100 2,26
0-200 6,32
100-200 4,06max rychlost 322 km/h
úplne iná kategória, ťaží hlavne z o 200kg nižšej váhy a karbónovému obalu na motoroch ktorý dokáže rýchlejší nábeh do vyšších otáčok. Kým mercedesu už pri 100-150 kmh začína vädnúť
výkon tak Tesla chytá druhý dych.
Taycan má kvoli tomu 2stupnovú prevodovku, inak by na tom bol podobne zle ako ten mercedes. Jednoducho Tesla ma daleko vyvinutejšie motory a optimalizovanejší skateboard pod ním, teplotny manažment
baterie atd.
BWMčka tiez nahanaju dojazdy s bateriami s vyššou kapacitou ale tiez maju kvôli tomu väčšiu váhu aj spotrebu a dlhšie brzdy.
Škoda že EQS nemá oficialny čas na Nurburgringu (aspon som ho nenašiel) tam by bolo krásne vidieť ten rozdiel.
zdroje z dragy
https://www.youtube.com/watch?v=InogsIAnCCksa aspon nauc hladat na internete ty "nezacinam".
eqs580 ma taky cas z 0-200 co pises, zhruba 15s, nie vyse 760 konova EQS53, ta ma cca 12s.
https://youtu.be/R2jrnF_gtSY?t=234Ale to je jedno, aj keby malo tych 15s. Tato akoze drag race sedlak disciplina je aj tak pre tych jednoduchsich. Ako som uz v tejto teme spominal, pre tych co im staci, ze to lame chrbticu v zrychleni a prdi do kabiny.
vobec netusim preco by mal niekto nejake elektromobily ako EQS brat na okruh, to auto na to vobec neni urcene ani pohonom ani vyhotovenim a nikto z ludi co si to kupi to robit nebude.
tu aspon porovnavaju porovnatelne 825bhp tesla vs 761bhp taycan
https://www.youtube.com/watch?v=ItCGU7BTBv8na tych brzdach teda tesla nic moc. ale samozrejme fanboys na to budu mat nejake extra tesla primitivne vysvetlenie... preco je tesla lepsia vo vsetkom a vsade. skratka "inde".