Marečku, prečítaj si reporty z Horala, ako dopadlo bilancovanie V-brake vs. disc. V podmienkach ktoré sa vydávajú za hlavnú doménu diskoviek zlyhalo VŠETKO. S tým, že kto mal náhradné kláty do Včiek, brzdil dlhšie. Predsa len
servis Včiek je v teréne jednoduchšie prevediteľný a aj cenovo je to niekde inde
. Z vlastnej skúsenosti som - hovoríme o cross-country - nikdy nezažil, že by Včka neboli bohato dostačujúce.
To som v podstate tušil dopredu a už dlho, ale predsa len za nie až takýchto príšerných podmienok majú hydry (HYDRY!) jednu výhodu, a tou je faktická bezúdržbovosť - nemusíš riešiť vyťahávanie laniek, ich zasieranie, mazanie, postupné zjazdievanie klátikov. Mechaniky ťa ale ani tohoto neušetria, tak nevidím dôvod, prečo na bicykel navliekať takýto hybrid. Teda vidím, ale jeden jediný. Ak kupuješ nový bike, nemáš prachy na prevedenie s dobrými hydrami a perspektívne chceš diskové, tak tie mechaniky ti prekryjú obdobie kým došetríš a nemusíš riešiť nové
kolesá resp. ich prestavbu pre diskové brzdy.
Na
bicykle o ktorých sa tu bavíme sa snáď neznačkové vidly ani nemontujú, takže puberťákmi obľúbený koncept značkovosti nahraď konceptom funkčnosti. A prejdi si dostupné pramene, na vidlu s 28 mm vnútornými nohami sa montáž kotúčoviek v zásade neodporúča. Ono to samozrejme chvíľu vydrží, hlavne so 160kou rotorom a pri slušnom správaní, ale ak chalanisko nechce mať po kúpe dlhšiu dobu nejaké náklady (ako výmena vidly) išiel by som radšej rovno do vyššieho a trvale udržateľného modelu. A tým je Tora, či už pružinová, alebo vzduchová (prvá má asi lepší chod, druhá sa ľahšie ladí).