https://youtu.be/R9xZf4p8PkQ
05.08.2023 - 12:08:40
00
našiel som 3 štatistiky + jedno vyjadrenie hasickej asociacie/poisťovní ohľadom horenia EV vs ICE, všetky tvrdia to iste

1, údaje Švédskeho úradu pre civilné nepredvídané udalosti (MSB) ukázali, že elektrické vozidlá majú 20-krát menšiu pravdepodobnosť vznietenia ako benzínové a naftové autá.

V roku 2022 bolo hlásených iba 23 požiarov v elektrických vozidlách, čo predstavuje len 0,004 % švédskej flotily 611 000 elektrických vozidiel.
Naproti tomu za rovnaké obdobie sme v roku 2022 nahlásili približne 3 400 požiarov zo 4,4 milióna benzínových a naftových áut vo Švédsku, ktoré predstavujú 0,08 % vozového parku fosílnych áut.
https://climatecrocks.com/2023/05/19/ice-vehicles-20x-more-likely-to-burn-than-evs/



2. Tesla 2021 Impact Report - fire incidents ~11x lower than US average

-v období rokov 2012-2021 k približne jednému požiaru vozidla Tesla na každých 210 miliónov prejdených míľ (v porovnaní s 205 miliónmi míľ v období 2012-2020).

-V novej správe o vplyve za rok 2021 Tesla odhalila údaje aj iným spôsobom, a to, že od roku 2021 do roku 2021 došlo k približne piatim požiarom vozidiel Tesla na každú miliardu prejdených míľ , pričom celoštátny priemer pre všetky vozidlá je 53.
https://insideevs.com/news/584722/tesla-car-fires-statistic-2021/

3, údaje z Národnej rady pre bezpečnosť dopravy (NTSB) , Úradu pre štatistiku dopravy (BTS) a vládne údaje z webu Recalls.gov
https://electrek.co/2022/01/12/government-data-shows-gasoline-vehicles-are-significantly-more-prone-to-fires-than-evs/

4, Nie je dôvod zakazovať elektromobilom vjazd do parkovacích domov, hovoria odborníci aj poisťovne

Skupina profesionálnych hasičských zborov a Nemecká hasičská asociácia, uvádza, že elektromobily sa v hodnotení rizika požiaru nelíšia od spaľovacích vozidiel.

podobný názor má aj Nemecká asociácia poisťovní (GDV). Štatistiky poisťovní totiž nepotvrdili, že obavy z vyššieho rizika požiaru elektromobilov sú opodstatnené. Zákaz parkovania preto GDV považuje za nezmyselný. Naznačujú pritom, že spaľováky s horľavým palivom by mohli byť v tomto smere dokonca rizikovejšie.
https://www.teslamagazin.sk/zakaz-vjazdu-do-parkovacich-domov-garazi-pre-elektromobily/

ak mate nejakú štúdiu ktorá hovorí opak, rad sa na to pozriem

Prílohy:

dsadsdssssds.png
dsadsdssssds.png 40.51 KiB thumb_up0thumb_down

05.08.2023 - 13:30:48
00
https://twitter.com/BernieSpofforth/status/1687851572615663617?t=cR7bp-nSvcsSUsZiNZ5JXg&s=19
05.08.2023 - 20:10:42
00
Stále neviem pochopiť, na čo sú takéto videá (teda ak je pravé). Okrem úplnych diletantov nikto nespochybňuje, že ťažba a spracovanie surovín pre výrobu bateriek a iných komponentov existuje a má environmentálne a spoločenské dopady. Je to problém už desaťročia a ešte dlho predlho bude. Podobne ako výroba texasiek či tričiek, ťažba ropy či výroba cementu.
Stále mám taký dojem, že takéto videjká si púšťajú dokola neistí petrolheadi, aby sa ubezpečili, aký je spaľovací motor večný a neškodný ...
05.08.2023 - 21:07:17
04
Skôr je to protiargument pre ev, lebo sa tu vytvára mylný obraz, že ev je ekologická čistota z nebies ...
Však to je tá demagógia a hlavný predajný argument, že ev planétu zachránia....
06.08.2023 - 07:13:57
00
peter120
Prečo sem neuviesť pri ťažbe nerastov aj tieto údaje? Môžem vedieť ako sa recykluje ropa alebo LNG?
Príloha:
lnt.png
lnt.png 39.55 KiB thumb_up0thumb_down

06.08.2023 - 07:17:30
01
peter120 napísal:
Skôr je to protiargument pre ev, lebo sa tu vytvára mylný obraz, že ev je ekologická čistota z nebies ...
Však to je tá demagógia a hlavný predajný argument, že ev planétu zachránia....

to vytvaraju v posmesnom tone len zatrpknuti fanusikovia spalovacich motorov, ked im dojdu argumenty.
06.08.2023 - 07:31:45
02
Ešte raz...
Nikto na svete nikdy nepovedal že spalovaky sú čisté, ale argument "ekologickej čistoty" sa pri ev pouziva-zneuziva neustále.
A ešte majú tú drzosť sa tváriť do kamery, že ako veľmi planétu zachránili tým že si ev kúpili. :tmi:

Už chápeš ten rozdiel?
Ak si kúpiš ev kvôli jazdným vlastnostiam, budiz..
Ale argumentovať ekologiou je pokrytectvo.
Karbón neutral je pešo, bike, možno MHD...
06.08.2023 - 07:34:43
03
Kto používa-zneužíva pri elektromobiloch ich ekologický dopad? Veď sa v každej štúdii uvádza aké majú emisie počas celej životnosti v porovnaní so spaľovacími autami. A v každej krajine to vychádza inak.
V krajinách s uhoľným energetickým mixom zase prechádzajú na elektromobilitu kvôli smogu v mestách, keďže zachytávať emisie v pár zdrojoch je jednoduchšie ako u desať tisícov áut.
06.08.2023 - 07:56:35
01
Vaculik to celkom dobre vystihol. Väcsina ludi ma obavy z degradacie baterie a pri cene jej opravy / vymeny radsej zostane pri spalovaku kym to bude unosne:

https://www.facebook.com/1453646387/posts/10223955626265865/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
07.08.2023 - 04:40:23
12
Tu je degradácia bateriek tesla:
https://fdrive.cz/clanky/tesla-zverejnila-degradaci-baterii-nekterych-modelu-opet-prekvapila-10598

Prílohy:

Snímka obrazovky 2023-08-07 084125.jpg
Snímka obrazovky 2023-08-07 084125.jpg 40.38 KiB thumb_up0thumb_down

07.08.2023 - 08:41:54
01
To je pekny graf. Ale Vaculik vysvetluje, ze ludia chcu zaruku, ze sa tak bude spravat aj ich bateria. Spominam si na clanok kde sa riesilo, ze zakaznicka mala zaplatit vymenu baterie na Tesle v sume okolo 20 tisic dolarov po cca 7 rokoch a najazde 80 tisic km, lebo to Tesla odmietla uznat ako vadu, kedze preslo tych 7 rokov alebo take nieco. Tie cisla nie su presne, ale plus minus. Mozno to niekto aj nalinkuje. Cize nejde o grafy, ale o realitu ako sa k tomu postavi vyrobca v konkretnom pripade ak budem mat problem. A kedze istota ako sa k tomu vyrobca postavi nie je, tak vela ludi to zatial riskovat nebude. Riskovat budu az ak nebudu mat inu moznost.
07.08.2023 - 08:47:42
00
Toto je graf na základe reálnych tesiel a najazdených km. Ale samozrejme, istota tu nie je. Záruky sú síce dlhé, ale v podstate sú krátke voči životnosti elektromobilov. Ale ani klasické auto nemá nejaké dlhé záruky.
07.08.2023 - 08:59:28
00
Vtipné že ľudia hneď argumentujú teslou keď sa rieši nejaký problém.... Ale ev vyrábajú aj iný.... Keďže tesla nie je z najlacnejších....
Tesla má marže že si môže dovoliť dotovať vady a poruchy. A čo tí ostatní.... Ak ti ebne baterka, platíš si to sám ..
07.08.2023 - 09:20:10
00
preto teslou lebo je najpredávanejšia a jedna z najlacnejších.
AJ ostatní majú záruky na baterky.
07.08.2023 - 09:26:29
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up