lapaloma napísal:
jaroh, čo je zlé na nad/podchodoch? .. ty si predsa cyklokoalícia?

To fakt? To uz sa mi par veci vysvetluje 😁
11.08.2023 - 09:07:04
00
aha, chápem, nad/podchod vyčleňuje znevýhodnené skupiny z inkluzívneho životného štýlu :) dobre moderne som to povedal?
11.08.2023 - 09:07:33
01
nie len tie. Aj ked niekto nechce ist schodami peso v 300 eurovych kartonovych tretrach :P
11.08.2023 - 09:09:43
11
Ta ich posadnutost holandskom je uz chora. Nejak nevedia pochopit ze tu to tak nebude ani za 1000 rokov. Ale nie koli cestam ale koli zmyslaniu ludi a samozrejme terennym podmienkam.

iron.hidejednoznacne snaha o prechod cez dialnicu ?

Si mi pripomenul ze moje 300 eurove tretry uz zas potrebuju opravit podrazku kedze musia vela chodit
11.08.2023 - 09:09:55
00
Jano1987 napísal:
Jaroh, sorry, nemal som teraz čas hľadať tie články, ale všetci vedia že CK má problém s autami a najradšej by boli, keby sa zakázali. To je podľa mňa všeobecne známa vec.


Som rád, že už zmierňuješ svoje tvrdenia od rezolútnych obvinení k relatívnym tvrdenia, Zabráni sa tak misinfomáciám.

Ale nie, CK nemá problém s autami vo všeobecnosti, ale iba v niektorých kontextoch, a nebola by najradšej, keby ich zakázali. Žiješ v rozprávkom svete, ktorý pozná iba nulu a jedničku.
11.08.2023 - 09:12:50
02
A v akych kontextoch?
Ze jazdia aj mimo dialnice?
11.08.2023 - 09:14:54
00
všetci vedia že CK má problém s autami a najradšej by boli, keby sa zakázali. To je podľa mňa všeobecne známa vec.

Vsetky auta? Aj dodavatelia, sluzby, taxiky, hromadna doprava? A kde keby sa zakazali? Vsade? Aj v medzimestskej doprave? Tento Tvoj sposob komunikacie, ktoru tu roky pouzivas, kde vsetko generalizujes, je skodlivy.

Ja osobne si myslim, ze uprava na nabrezi sleduje verejny zaujem. Niekde je v spolocenskom zaujme podporit automobilovu dopravu, a inde ju zase obmedzit, a to, ze to nevidi cela verejnost, je tiez prirodzene, zivot je, zda sa, seria marshmallow testov.
11.08.2023 - 09:17:09
08
lapaloma napísal:
jaroh, čo je zlé na nad/podchodoch? .. ty si predsa cyklokoalícia?


scarinko napísal:
To fakt? To uz sa mi par veci vysvetluje 😁


Nie som cyklokoalícia.

Nadchody a podchody komplikujú pohyb mestom jeho menej ohyblivým obyvateľom - starší ľudia, telesne menej zdatní ľudia, telesne postihnutí a pod. Tebe to nevadí, zbehneš, vybehneš, ale sú na tejto planéte ľudia, ktorí majú so schodami problém.
Väčšina podchodov sú smradľavé, nepríjemné a často aj nie bezpečné kúty. Možno ti to nevadí, ale keby si bol baba, vracajúca sa po desiatej z roboty, tak by si rozmýšľal inak.
Podchody sú bodové, na to, aby si prešiel 20 či 50 metrov širokú cestu, musíš prejsť stovky metrov.

Nadchody a podchody uľahčujú rýchlu jazdu autám. To samozrejme nevadí na diaľnici, ale vadí to v strede mesta, kde je rýchla jazda nežiadúca. Vytvára bariéru pre iný pohyb, ako autom...
Napríklad Staromestská ako rýchla cesta nemá žiadny význam. A kombinuje všetko vyššie napísané - ľudia, pre ktorých nie je podchod vhodný, sa cez ňu nedostanú vôbec alebo sa snažia prechádzať cez viacprúdovú diaľnicu a hynú. Možno tebe to nevadí, ale im blízkym áno. Obhajujete tu rýchlu Staromestskú, ktorá vznikla len preto (a pre nič iné!), aby komunisti ukázali, že vedia boriť staré židovské a meštiacke tradície a budovať šťastné zajtrajšky ... smiešne.
11.08.2023 - 09:25:57
06
Jaroh: čo zmierňujem? Len som napísal, že som nemal čas to teraz hľadať tie články.

Rachela: CK sa vyjadruje všeobecne o autách. Tak len tlmočím, čo tvrdia oni.
11.08.2023 - 09:34:33
00
Neexistuje článok, v ktorom by CK či jej šéf chcela zákaz áut v Starom meste

Netlmočíš, čo CK tvrdí, vymýšľaš si svoje rozprávky a tvrdiš, že ich tvrdí CK. To už nie je mis-, ale dezinformovanie.
11.08.2023 - 09:37:19
02
Žijem v Holandsku a vidím ako to môže byť. Aj starí ľudia majú e-biky a jazdia na nich aj väčšie vzdialenosti za rodinou a podobne. Myslím, že na SK by vzhľadom na terén stačili kratšie vzdialenosti, ale zase by sa dostali kam treba.

V lokalite kde bývam sa práve rieši koncepcia od roku 2030. Aktuálny obchvat idú v polovici úplne zavrieť, autá vytiahnuť na nový obchvat až mimo mesto a dovnútra pustiť iba "lokálnu" dopravu - čiže tak ako to je už teraz vo viacerých častiach - jeden vjazd je len do jednej štvrti a do inej sa dá najrýchlejšie prejsť na bicykli, lebo autom treba ísť vždy na obchvat a zase späť.

Tento koncept funguje dobre, lebo tí čo niekam potrebujú ísť sa tam dostanú a celý transit je na obchvate.

V Bratislave nevidím dôvod prečo mať taký veľký ťah na nábreží - keby to bolo podľa NL štandardov, tak by sa cca na úrovni národnej galérie cesta úplne predelila a prechod by mala len MHD.
11.08.2023 - 10:34:43
03
matko001 napísal:
Žijem v Holandsku a vidím ako to môže byť. Aj starí ľudia majú e-biky a jazdia na nich aj väčšie vzdialenosti za rodinou a podobne. Myslím, že na SK by vzhľadom na terén stačili kratšie vzdialenosti, ale zase by sa dostali kam treba.

V lokalite kde bývam sa práve rieši koncepcia od roku 2030. Aktuálny obchvat idú v polovici úplne zavrieť, autá vytiahnuť na nový obchvat až mimo mesto a dovnútra pustiť iba "lokálnu" dopravu - čiže tak ako to je už teraz vo viacerých častiach - jeden vjazd je len do jednej štvrti a do inej sa dá najrýchlejšie prejsť na bicykli, lebo autom treba ísť vždy na obchvat a zase späť.

Tento koncept funguje dobre, lebo tí čo niekam potrebujú ísť sa tam dostanú a celý transit je na obchvate.

V Bratislave nevidím dôvod prečo mať taký veľký ťah na nábreží - keby to bolo podľa NL štandardov, tak by sa cca na úrovni národnej galérie cesta úplne predelila a prechod by mala len MHD.

Opísal si z NL presne to čo v BA chýba. Koncepcia, aj v tom Holandsku ako píšeš postavili nový obchvat a mestské cesty do vtedy využívané pre tranzit proste zredukovali tak, že sú vhodné iba pre tých čo tam majú cieľ cesty. Ale v BA tu blúznia o obmedzení Šancovej pritom mesto má už desaťročia v pláne dopravu z tejto rušnej komunikácie presunúť do Severnej tangenty čo je ekvivalent toho obchvatu, ktorý v severnej časti okraja centra mesta veľmi chýba a bez neho sa nedajú robiť ďalšie kroky ako upokojovanie dopravy na časti Račianskej a hlavne na Račianskom, Trnavskom mýte a celej Šancovej a Pražskej. V súčasnej dobe pod vedením Valla 5 rokov akúkoľvek prípravu či už projektovú alebo povoľovaciu totálne ignorujú. Takže v prípade zlepšenia podmienok života na týchto rušných uliciach, ako Šancova, spomínané veľké križovatky a časť Račianskej, blokuje iba nezáujem a neschopnosť jehoVallovisto v tomto smere niečo robiť. Samotné vedenie mesta je brzdou k zlepšeniu podmienok života v meste.
11.08.2023 - 10:41:54
01
JOLI Vallo blokuje výstavbu severného obchvatu?
11.08.2023 - 11:06:54
00
bicycletour napísal:
JOLI Vallo blokuje výstavbu severného obchvatu?

Rozumieš písanému textu? Kde som to tam uviedol, že ho blokuje. Nie je to v ich záujme sa zaoberať prípravou tejto stavby, lebo riešia svoje ideologické serepetičky a na koncepciu a rozvoj infraštruktúry nemajú nie len, že chuť ale ani odbornosť, lebo sa mu tam naliezli všetci neúspešný progresivisti z PSka po tom čo sa nedostali do parlamentu v 2020. A tak nejak bude potom vypadať aj vláda na národnej úrovni ak budú v nejakej koalícii. Bratislava je iba taká ich prestupná stanica a Vallo je pre nich užitočný idiot, ktorý si tam nechal nastrkať túto náplavu.
11.08.2023 - 11:11:55
02
staromestská je rýchla len preto,lebo si PZ neplní svoje úlohy ktoré má.Hlavné mestské prúdy sa nedajú ničím nahradiť.
11.08.2023 - 11:44:23
01
keyboard_arrow_up