keby bolo tolko bicyklov ako aut tak by podla mna boli zapchy aj na bikoch :)

Marli ja by som tiez rad ale podmienky idu proti
v Raci boli dobre podmienky a znacnu cast mojho najazdu tvorili cesty do prace (15+15km)
na cestaku som jazdieval rano po racianskej, ziadna cyklotrasa
19.09.2023 - 22:52:38
00
Marli, len otázka, prečo má MHD podporovať cyklistov a voziť ich v čase dopravnej špičky? Buď idem bikom, alebo MHD. Pochopím defekt, roztrhnutá reťaz a človek nemá so sebou opravné sady a potrebuje sa dostať domov. Ale inak?
30.09.2023 - 12:36:19
01
Cize ked byvam vo vrakuni alebo biskupiciach a chcem na devinsku kobylu alebo nad lozorno na biku tak si to musim odslapat na nom vylucne. 20km tam a 20 naspat. Hej? Alebo byvam napr v cunove a chcem na BK pripadne nebodaj v Rajke. Mam na tom mtb urobit 50km tam a 50 spat? Alebo mam pouzit zas to auto ktore vsetci nechcu aby som pouzival. Gratulujem k tvojej logike.
30.09.2023 - 13:14:45
00
Ja chápem, že je to komplikované čítať s porozumením... Tak to skúsim napísať znova: "Prečo má MHD podporovať a voziť cyklistov v čase dopravnej špičky?" Skús sa zamyslieť.
30.09.2023 - 14:58:19
01
Preco ma mat prednost clovek ktory ide mhd do kina, do baru, do nakupaku pred niekym kto ide sportovat len to ma daleko? Preco diskriminujes urcitu skupinu ludi? Len preto ze byvas blizko lesa?
30.09.2023 - 16:06:05
00
Ježiš, to je zase diskusia.
scarinko, prepravcovia na celom svete majú dva hlavné dôvody, prečo nemajú radi dopravu bicyklov v buse:
- v prvom rade zaberajú miesto kočíkom;
- a ešte aj bezpečnosť pasažierov v prípade prudkého brzdenia.
Tiež sa mi nepáči, že dopravcovia obmedzujú alebo úplne vylučujú prepravu bicykla, ale oba sú to legitímne dôvody. Je logické, že rodič s dieťaťom v kočíku nemá inú možnosť, ako ísť busom, zatiaľ čo preprava bicykla nie je urgentná potreba (osobitne ak ide o športovanie). A chápem obavy, že bude treba prudko brzdiť alebo dokonca bus nabúra, tak bicykel v priestore pre pasažierov je dosť zraňujúci predmet.
Trendom je možnosť parkovania bicykla a/alebo bikesharing na zastávkach.
30.09.2023 - 16:28:00
00
Som lenivé hovado, tak si nasadnem do MHD, zoberiem si aj bike, najlepšie nejaký poriadny full enduro 800mm flatbarmi a budem tak chodiť do roboty každý deň. Taký nápad bude mať okrem mňa tak ďalších 6000+ ľudí v dopravnej špičke. Takže skús zapojiť mozog. Mimo dopravnej špičky, nemajú problém brať v MHD ani bicykle. Stačí sa spýtať šoféra. Autobus je určený pre peších. Máš s tým nebodaj problém? Mimochodom, cvakáš lístok aj za bike v MHD? Lebo to sa má. A áno, do lesa to mám blízko, už otázka, že ktorý myslíš? Ten okolo Draždiaku? 6 minút pešo. Ten na hrádzi, resp. medzi hrádzou a Dunajom? 5 minút bikom. Či ten ten v Karpatoch? Po Partizánsku lúku to mám 14km z domu. Cyklisti si nárokojú na chodníky, lebo sa boja na cesty. Odklepli si odstupy a sú širší ako bežné autá, požadujú cyklotrasy a jazdia po cestách. Nárokujú na BUS pruhy, už chcú po novom aj MHD cestovať. Tvária sa, že sú rovnaký účastník dopravy ako autá. Počúvame to z každej strany. Bicykel je dopravný prostriedok. Aj to počúvame. Čo bude nabudúce? Každé auto povinne nosič na bike a keď cyklista zamáva, tak ho zobrať, kam si povie? Máš problém dať 20km tam a 20km naspať? Z konca Podunajských ako je rozvodňa to je do Karpát 11km inak. Naklikal som si celú BA do Karpát. Okrem Jarovce/Rusovce/Čuňovo to nikto nemá viac ako 14km po cyklotrasách (aj to je z Petržalky ako sú Slnečnice) Nedávaš to? Kúp si e-bike. V kopcoch si môžeš podporu vypnúť, pár kg navyše len podporí tvoj športový výkon a lepšie si zatrénuješ.
30.09.2023 - 17:07:29
01
Ja skusim tiez znova, na celu tvoju otazku:prečo má MHD podporovať cyklistov a voziť ich v čase dopravnej špičky? Buď idem bikom, alebo MHD."

Zacnem druhou castou a odpoviem otazkami :) Preco bud/alebo a nie aj, aj? Preco existuju P+R parkoviska pre auta? Aby si mohol cestovat kombinovane, nie len jednym modom.

Dovodov moze byt viac:
1) presun cez problematicku oblast (ci uz neexistujucimi/komplikovanymi cyklocestami alebo narocnejsim profilom)

2) urychlenie presunu
atd

Teraz poznamka k 'dopravnej spicke',(zjavne ide o spicku z pohladu naplnenosti MHD, nie hustoty dopravy): 6-9 a 13-18 je podla mojho nazoru prilis velkoryse, napr. casy 6-7 a 13-14 su relativne prazdne.
(Nie je podložené ziadnym serioznym prieskumom, iba osobnym pozorovanim z 2 smerov, Ruzinov a Karlova Ves.)

Ak mesto a jeho MHD ma/chce podporovat cyklistov, tak preto, ze aj oni su potencialni platiaci zakaznici, nepodporovanim ich moze stratit, presadnu do aut a na mhd sa vykaslu (a zhorsia zapchy/dopravne spicky).

A k tomu 'A' spajajucemu dve casti tvojej prvej vety: skus sa pozriet na cyklistu pouzivajuceho mhd ako na kočík /alebo na skupinu napr. 4 osob. (Psickarov a nadrozmernu batozinu zatial neriesme;), ani to, ci bicykel zabera 3 alebo 6 miest)

Nikto 'im' neobmedzuje nastup v case spicky, riesi sa iba co robit v pripade,ze uz tam taky cestujuci je. (Riesenim je pockat na dalsi spoj,zjednodusene)

A na konkretnom priklade: osoba dochadzajuca napr z Dlhych Dielov, Koliby by isla kombinovane, rano do prace bike (lebo dolekopec, povedzme), poobede bike+mhd, DP to ma zaplatene a o 1 auto menej. Kedze ho ale nepustia s bikom (az od 18), tak ide autom. DPB 0eur a 1 auto navyse.

Druhy: cyklista sa rano chce dopravit do prace 'na slusaka', bez spotenia a po praci ide bicyklom. V bratislavskej MHD nemoze (oficialne), musel by ist pred 6. rano.

Treti: DNV-Devin bezpecne bicyklom, dalej busom.

Podpora je mozna aj sposobom 'ked sa zmestia, umoznime im to' namiesto sucasneho 'mozete iba vo vyhradenych hodinach'.

Dufam, ze sa chapeme/ze chapes.

Ps: pribudli asi 3 prispevky, neprecitane, nereagujem na ne, iba na ten, kde si ma (ne)tagol
30.09.2023 - 19:17:32
00
Úlohou DBP a.s. je prepraviť čo najviac ľudí v čo najkratšom čase. Aj v takej zapadnutej diere sveta, ako je Londýn proste cyklistov v určité hodiny neprepravujú verejnou dopravou.

Prečo existujú P+R parkoviská? Odpovedal si si predsa. Je MHD P+R? Nie.

1) cyklisti si vyboxovali svojích 1/1,5m, vehementne tvrdia, že sú dokonca dôležitejší, či nadradenejší účastníci premávky ako všetci ostatný. Prečo sa potom bojovalo za tých 1/1,5m? A prečo stále tvrdia, že majú právo využiť cestu ako všetci ostatný vodiči? Prosím, ak za to bojujem, tak to využívam. Dnes som bol pozrieť Bielu noc, využil som aj Vallov najnovší počin bikom. 7 cyklistov si to dávalo po nábreží po pešej zóne, či aké to má označenie, 2 išli v pruhu pre autá. Natíska sa otázka, že či sú to len blbci a nepoznajú značky, alebo na to z vysoka serú. Na Slovensku nemáš nič komplikované, čo by mohol cyklista využiť v rámci infraštruktúry. Odporúčam zažiť taký Londýn na biku, či aute. To je chuťovka.

2) cyklista sa chce prepraviť do roboty na "slušáka". Obľúbená výhovorka. To ide potom v obleku/šatách, resp. v tom pracovnom slušnom oblečení domov na biku? Asi ťažko, zrejme si zo sebou nesie veci na prezlečenie. Nikto predsa ráno nekáže ľuďom lámať rýchlostné rekordy, aby sa spotili. Je taký problém pribaliť si jeden malý uterák do tašky? A nech mi nikto nehovorí, že nemá v robote kabínky na WC, kde by sa mohol prezliecť. A minimálne v letných mesiacoch sa človek viac spotí v MHD, ako na biku. Ako to potom riešia tí ľudia?

3) bezpečná je teda len trasa medzi DNV a Devín. Ďalej to je nebezpečné teda. Nie je potom kontraproduktívne tlačiť bike vedľa seba celý čas v "širšom centre" mesta? Tam je to nebezpečné, jazdiť tam s ním predsa nebudeš.MHD to trvá kratšie DNV - Devín ako cyklistovi. Tak načo ho ťahať? Nedáva to zmysel ani z časového hľadiska, ani finančného. Pochopím človeka, čo príde napríklad na vlak v Galante bikom ako kamoš a tam ho nechá na stanici a ide vlakom do BA. Ale aký zmysel má ťahať bike bližšie do centra BA, keď ho využijem len medzi Devínskou a Devínom? To ako keby som sa ja odviezol bikom ku Ekonomickej a odtiaľ šiel MHD ďalej. To ako prečo? Zbytočne komplikácie.
30.09.2023 - 23:53:59
01
Len stručne, lebo ku (takmer, preháňam) kazdej druhej vete by sa dalo argumentovat a vyvracat.

V tom Londyne su obmedzenia takto:
Allowed Monday to Friday before 07:30, between 09:30 and 16:00, and after 19:00
Teda 2 hodiny rano a 3 podvecer, u nas (neporovnavam velkost diery, ako to nazyvas, tie urcite hodiny) 3 rano a 5 poobede, rozdiel znacny a napodiv viac obmedzeni v BA ako v Londyne

https://tfl.gov.uk/modes/cycling/cycles-on-public-transport


Cyklisti 'tvrdia, že sú dokonca dôležitejší, či nadradenejší účastníci premávky': to tvrdis ty, mozno aj nejaki jednotlivi cykloextremisti, ale je to rovnaka nepravda,ako keby som tvrdil, ze vsetci Janovia narodeni v roku 87 su 'cokolvek'

'Prosím, ak za to bojujem, tak to využívam'
Nebojoval som za to, dokonca mam iste (dokonca velke) vyhrady k tomu, AKO to je spravene, ale vyuzivam to (ak neobchadzam cez Petrzalku).
No nemam sancu 'prinutit' ostatnych to vyuzivat (a zodpovednost za nich uz vobec nie - mozem sa tak akurat hnevat v inej teme fora, prípadne im to vysvetlovat osobne, ked robia nieco 'nepristojne')

2) nepochopil si, vysvetlím. Rano do prace mhd, slusne, cykloveci v ruksaku/ntbk taske (dokonca pri optimalizovani ich berieš iba napr raz za týždeň, 5ks) a vecer bicyklom naspat.
V praci sa rano neprezliekas, ani uterak nepotrebujes a ani nikomu nesmrdis.

K tomuto: 'Nikto predsa ráno nekáže ľuďom lámať rýchlostné rekordy, aby sa spotili.', nie, nekaze, ale prezradim ti, ze spotit sa da aj bez lamania rekordov.
Skor je umenie ist bez nespotenia sa.

3) zase prekrutene a nepochopene.
Nie ze 'bezpečná je teda len trasa medzi DNV a Devín. Ďalej to je nebezpečné teda', ale chces sa vyhnut nebezpečnemu úseku (napriklad Devin-Karlova Ves), dovezies sa z DNV do Devina, odtial bus KV (napríklad) a dalej do práce (Slovnaft, Petržalka, ...) zase bike.

Ps; tak az take kratke to nebolo, pardon, ale uz viac fakt nedam, uplne chapem, ak ani ostatni nebudú reagovat ;) a davam si bobríka :)

Ps2: aby som nebol neobjektivny, tie casy hore su pre metro, Overground a vlaky,
zaroven ale (az dodatocne vidim):
Non-folded cycles cannot be taken on buses and trams.
01.10.2023 - 00:58:50
01
Čo sa týka nadradenosť a podobne, vychádzam z komentárov prispievateľov tu a na rôznych diskusiách na FB, čo sa týka danej témy cyklisti.

Londýn som dal ako príklad mesta, kde sú tiež obmedzenia a nejaký čas som tam žil, tak mám osobnú skúsenosť ako to tam vyzeralo a aké opatrenia sa robili.

2) to s tým smrdením mi ozaj už príde trápna výhovorka. V súčasnosti už sú tak kvalitné prípravky, že sa stačí raz za 48 hodín tým natrieť a funguje to. Celé je to len o pohodlnosti ľudí. Poznám ľudí, čo robia v korporátoch, musia tam div nie v oblekoch sedieť a nemajú s tým problém a nesmrdia tam napriek tomu že došli bikom.

3) čo je nebezpečné na trase medzi Devínom a Karlovkou? Že sa ide po ceste?
01.10.2023 - 10:55:39
01
nieco k River park 2:
„Podľa našich informácií však mesto zvažuje riešenie úzkej obojsmernej cyklotrasy vo vozovke smerom do mesta, navrhnutej developerom, ktorou obíde budovy River Parku,“ -- tvrdenie Cyklokoalicie

„V úseku nábrežia hlavné mesto zvážilo všetky možnosti a pristúpilo k riešeniu, ktoré umožňuje prejsť menej skúseným cyklistom a návštevníkom mesta združeným priestorom pre cyklistov a chodcov priamo po Dvořákovom nábreží, pričom tranzitná cyklistická doprava bude vedená segregovanou obojsmernou komunikáciou v priestore medzi zástavbou a cestnou komunikáciou. Touto úpravou budú teda na nábreží možné dva smery pohybov cyklistov" -- tvrdenie mesta

https://www.cas.sk/clanok/2864623/ostra-vojna-cyklokoalicie-s-primatorom-dal-vallo-prednost-developerovi-pred-cyklistami/
08.11.2023 - 10:16:12
00
Osobne v tom nevidím problém. CK si vyboxovala to riešenie medzi Mostom SNP a Starým Mostom. Navyše ak som dobre pochopil, má sa to potiahnuť až po minimálne Vodárenské múzeum. Načo potom ďalšia paralelná cyklotrasa cca 85m vedľa?
08.11.2023 - 10:55:08
00
a toto je sice starsie, ale vsimol som si to az teraz - studia racianskej cyklotrasy:
https://cyklokoalicia.sk/2023/06/stav-pripravy-cyklotrasy-r13-racianska-radiala/
Keby tak z toho spravili aspon nieco, bolo by to fajn :)

cyklokoalicia.sk

cyklokoalicia.sk
08.11.2023 - 16:37:32
02
Jaroh napísal:
Tiež sa mi nepáči, že dopravcovia obmedzujú alebo úplne vylučujú prepravu bicykla, ale oba sú to legitímne dôvody. Je logické, že rodič s dieťaťom v kočíku nemá inú možnosť, ako ísť busom, zatiaľ čo preprava bicykla nie je urgentná potreba (osobitne ak ide o športovanie). A chápem obavy, že bude treba prudko brzdiť alebo dokonca bus nabúra, tak bicykel v priestore pre pasažierov je dosť zraňujúci predmet.


Na kočík alebo bajk sú predsa na príslušnom mieste bezpečnostné pásy, aby ich majitelia pripútali, nie? Bratislavskú MHD nepoznám, ale z autobusov v iných mestách to vídam.

Inak kočík vs. bajk v autobuse je v civilizovaných mestách snáď normálne ľudsky vyriešený. Kočík má prednosť. Ak je vnútri bajk a chce ísť aj kočík, bajk vystúpi, kočík nastúpi. Finito. Aj v Reykjavíku s mizernou MHD a spústou cyklistov v busoch (kvôli vrtkavému počasiu) to funguje
bez najmenšieho problému.
08.11.2023 - 17:27:32
01
keyboard_arrow_up