JakobSWE napísal:
Caute, vcera som rozobral moj DT Swiss 350 a pozeram, ze na to existuje akysi ich DT Special Grease (ten cerveny), ktory je specialne pre ratchet system. 16€ za 20g. Neviete odporucit nejaku alternativu? Info na nete sa rozchadza.

Hustejši olejcek na zimne podmienky,ci redsia vazelinka napr rsp. Vidlicova..ta ich original mi prisla strašne hu sta.daval som to roky aj na 3pawl DT....
09.11.2023 - 10:53:02
12
Ja som prakticky stale pouzival tusim tu vidlicovu, je riedka, akurat na to.
09.11.2023 - 10:59:41
02
ja pouzivam na orechy ked treba tuto
nie je to sice na ne urcene ale je pomerne riedka
https://www.mtbiker.sk/shop/servis/mazivo-a-oleje/vazeliny-a-pasty/rsp-slick-kick-vazelina-50-ml.html
ale na ratchet som to este nedaval
09.11.2023 - 11:34:26
01
dávam rsp slick kick na dt ratchet už pár rokov a úplne bez problémov :)
09.11.2023 - 11:37:05
00
ja to mažem týmto: https://www.mtbiker.sk/shop/servis/mazivo-a-oleje/vazeliny-a-pasty/weldtite-tf2-lithium-mazaci-tuk-40g.html?itm_medium=forum#reviews
Vazelína je pomerne riedka, takže ani v zime s tým nie sú problémy.
09.11.2023 - 11:57:47
00
Tak nakoniec mal môj LBS originál od DT Swiss za v prepočte 13€. Hneď som spokojnejší.

Prílohy:

IMG_1768.jpeg
IMG_1768.jpeg 150.88 KiB thumb_up0thumb_down

09.11.2023 - 12:11:39
01
Celkom nechapem použival som 30 000km prevodový olej a sem tam jemnú vazelinú potom som bajk predal mozes tam dať hoc čo čo nieje velmi husté .
Zaklad je to čistiť a mazat aj 3x do roka.
09.11.2023 - 12:39:49
00
3x do roka je taky udaj o nicom. Kazdy jazdi iny pocet kilometrov a v inych podmienkach. Niekto najazdi 2000 km za rok, niekto 10x tolko.

Neviem no. Pytal som sa aj kvoli tomu, ze nemam dlhodobe skusenosti s ratchet. A nikdy pred tym som to nemazal. Informacie na roznych forach sa rozchadzaju, niektori by nikdy nedali nic ine nez DT original, ini zas hovoria opak. Radsej som stavil na istotu.
09.11.2023 - 12:57:54
01
môže byť aj SRAM butter vazelina ?
09.11.2023 - 13:28:01
00
No, pointa mazania je v tom, aby sa rapkac pri volnobehu neodieral , ale zaroven, aby pri zabere mazadlo nesposobovalo medzeru, ktora by branila uplne 100% zapadnutiu zubkov. To by sposobovalo velmi rychle opotrebenie az prasknutie, pripadne by zubky vobec nezabrali (pri extremnom namazani , co sa kedysi stavalo u mechanikov, co radi vela vazeliny :D). Mazadlo by tiez nemalo utekat. Vazeliny su rozne .. niektore rychlo degraduju, niektore moc lepia, niektore tuhnu, atd. Kontrola vnutrajsku je u tohto naboja easy .. staci rukou vytiahnut celu kazetu aj s orechom , pozriet a nasadit naspat :D
09.11.2023 - 14:15:54
01
JakobSWE: ja nenajazdím na bajku s DT Swiss orechom ani len tých 2000km ročne ?, ale mažem tak 2-3 razy za rok. Ale zas pri endure sa najazdím niečo dolu kopcom na voľnobehu, na cesťáku asi tak často netreba mazať. Čo som tým chcel povedať, že tú vazelínku takýmto tempom neminieš do konca života, ťažkú hlavu by som si z tej ceny nerobil. Ja už neviem koľko rokov míňam to 25ml balenie. A stále jej je dosť.
Už si ani nepamätám či to bolo k náboju, alebo k 54z upgrade kitu, alebo či som ju kupoval zvlášť.
10.11.2023 - 11:01:12
01
Caute, kupil som dt swiss kolesa a mam tam 36 zubovy ratchet, ma pre mna zmysel prechadzat na 54 zubov, urobi to taky rozdiel v zabere?
22.12.2023 - 10:32:55
00
Jazdíš technické úseky kde potrebuješ fakt rýchly záber kolesa od kľúk? Ak nie, tak kľudne kašli na to. Ani to nespoznáš.
22.12.2023 - 10:42:23
01
ak by ti ten rozdiel mal pomoct, tak by si to uz vedel, ak sa musis pytat tak to nepotrebujes ...
22.12.2023 - 10:53:52
02
Dobre
22.12.2023 - 10:55:00
00
keyboard_arrow_up