samozrejme, viac ako 0 km/h na trenažéri je virtuálna rýchlosť neodpovedajúca rýchlosti, a ked napíšeš že tých tvojich trenažérových 63 km za hodinu len vdaka vysokej kadencii odpovedá aj reálne vonku takejto rýchlosti kedže ti to na trenažéri reálne zosnímal senzor na kolese tak je to blbosť - nemáš taký výkon, takú silu tlačenia do pedálov aby to bola aj reálna rýchlosť a som rád že si to aj s kibibom, ... pochopil a že to čo ti vypísal trenažér 63 km/h neni rýchlosť ale nejaký vypočítaný údaj nesprávne pomenovaný ako rýchlosť - chapandos ? správne mal byť ten údaj pomenovaný virtual speed alebo ešte presnejšie ak nemáš wattmeter tak len cadence speed lebo s wattmetrom je ten vypočítaný údaj menej nepresný a viac sa podobajúci na real speed - speed, správne si mal napísať: dosiahol som kadenciu 130, bpm 158 a ešte mi tu vypísalo nejaký len vypočítaný a nie nameraný údaj (na rozdiel od kadencie a bpm) 63 km/h a nesprávne ho pomenovali že rýchlosť a nie že dosiahol som rýchlosť 63 km/hod. - dosiahol si len kadenciu a bpm, ten další údaj ti bol len vypočítaný a je nereálny, virtuálny ako čoraz viac blbostí v tejto virtuálnej ,,dobe,, a prestaň tu už miešať realitu s virtualitou, ked už tu miešaš jablká s hruškami tak ich aspoň správne pomenuj, ked chceš dosiahnuť rýchlosť tak sa choď bicyklovať vonku, na dosiahnutie bpm, kadencie a výkonu môžeš zostať aj doma
17.11.2023 - 18:48:46
00
Napíš podnet do Garminu, Wahoo, Lezyne a všetkých ostatných výrobcov cyklopočítačov aby prestali zverejňovať rýchlosť, pokiaľ GPS nezaznamená aj reálny pohyb.
Mimochodom, nechápem, ako sa vývojári automobilov môžu spoliehať na výsledky z meraní na valcoch, pokiaľ testujú činnosť motorov pri rôznych rýchlostiach.
17.11.2023 - 19:49:46
00
možem ich kašlať, toto neni až taká závažná vec ako ked niekto chce po umelom prerušení tehotenstva v ňom potom opäť pokračovať :D


Naposledy upravil Hosť dňa 17.11.2023 - 19:56:43, celkovo upravené 1 krát.

17.11.2023 - 19:54:24
00
Môžu, ale iba dovtedy pokiaľ nespoznajú trénera z východu ivana
17.11.2023 - 19:55:15
01
...nejaký len vypočítaný a nie nameraný údaj... ;)
Keď už sme pri tom, ten bájny WMagefactor pre cyklistiku je tiež len vypočítaný, a navyse ani nevieme podľa čoho (otázka smerovaná na cyklistiku, nie atletiku, ale zostala nezodpovedaná https://www.mtbiker.sk/forum/post1987494.html#p1987494 )

Inak celkom 'zabavna' debata dvoch zasluzilych učiteľov, občas použitý slovník teenagera a argumenty škôlkara
17.11.2023 - 20:04:42
01
ved som napísal dobre - dosiahol som výkon 297 W čo po zohľadnení WMAgeFactor odpovedá väčšiemu výkonu do 35 rokov a co sa týka debaty teenagera, ... tak ju sleduje nejaké zátvorkové batoľa Marli :D
17.11.2023 - 20:13:05
00
🤔 Pri zohľadnení WMAF by novorodenci lietali nadzvukovou rýchlosťou.
17.11.2023 - 20:33:02
02
Tata1955 napísal:
ivan

Preto ešte raz zdôrazňujem, že píšem o výsledkoch z trenažéra a nijako ich nedávam do súvisu s reálnymi podmienkami v teréne.

EDIT:
https://connect.garmin.com/modern/activity/10178684231


Furt tomu nerozumieš. Dávaš to do súvisu s reálnymi podmienkami - dokonca ich s nimi stotožňuješ kedže si napísal že si dosiahol rýchlosť. Žiadnu rýchlosť si nedosiahol. Dosiahol si kadenciu a bpm, ten tretí údaj 63 km/h je len virtuálna vypočítaná vec neodpovedajúca nameranej - skutočnej rýchlosti 63 km/h, to čo si dal na pol strany výpočet podľa prevodov nie je to čo píšeš - ,,Dosiahol som rýchlosť,, Keď si vypočítaš rýchlosť neznamená že si ju dosiahol. Mýliš si virtualitu (výpočet) s realitou (jazdou na bicykli). Je nezmysel čo píšeš že podľa nejakej kalkulačky odpovedá tvoj údaj z trenažéra 63 km/h rýchlosti 63 km/h vonku. V kalkulačke bez výkonu je len na základe kadencie vypočítaný nejaký údaj a nazvaný rýchlosť ktorý pri výkone aký si šiel na trenažéri ani zdaleka neodpovedá rýchlosti 63 km/h na rovine vonku. Ak by kalkulačka rátala s nulovým vetrom, klasickým cestným bicyklom, ... nemáš výkonnosť dosiahnuť reálnu rýchlosť na rovine 63 km/h
17.11.2023 - 20:35:10
00
Hosť napísal:
akurát že tu sa bavíme o polhodinovej jazde rýchlosťou 55 km/h jedného samého cyklistu na klasickom cestnom bicykli nie v aero pozícii a ty si tu dal výkony v modelovaných tréningoch skupinových jázd pretekárov z ktorých jeden je niekoľkonásobný majster slovenska v časovke, ... a okrem toho že to boli skupinové jazdy pretekárov, časovkárov tak to bolo vo veľmi silnom povetre, z toho výkonu držiteľa KOM-u len 247 W a dosiahnutej priemernej rýchlosti cez 64 km/h na 15 kilometroch to vyzerá dokonca na modelovaný tréning za autom prípadne motorkou prípadne e-bikom, alebo fúkala ,,víchrica,, - vietor do chrbta v nárazoch do 75 km/h a musel byt do chrbta lebo keby bola tá víchrica zo severu, severovýchodu tak skončia v Dunaji :D


Ivan, to je hradza, je tam niekolko závor, tam auta a ani motorky nechodia, obcas stretnem vodohospodarov a policajtov. Kedy si stihol zadefinovat casovy usek 30 min ?
Nasiel som na hradzi aj dlhsi 33km segment. Su to solo jazdy. Aj tieto budu mat nejaku chybu ? :)

Prílohy:

segment.png
segment.png 38.05 KiB thumb_up0thumb_down

17.11.2023 - 21:04:12
00
hej, pozeral som na strave, počas KOM-u na 14 kilometrovom úseku (segment prešlo takmer 5 000 ľudí) s priemerkou 64 km/h fúkala tým veľmi dobrým výkonnostným cyklistom - pretekárom do chrbta víchrica s rýchlosťou vetra 70 - 80 km/h zo západného, severozápadného smeru nie iba silný nárazový vietor, dosť nebezpečné pre jazdu na bicykli ale co človek neurobí pre KOM-y :D ,
tomu čo má na hrádzi KOM a šiel tam vo víchrici aj 70 km/h som dal v Košiciach v pretekoch časovke na 12 km v rámci Slovenského pohára a kde súťažilo celkom 200 pretekárov tak tomu som dal v tých pretekoch skoro pol minúty - v celkovom poradí teda aj bez ohľadu na WM AgeFactor hoci som od neho o dve vekové kategórie, o 20 rokov starší

neviem či si zaregistroval ale na tieto víťazné preteky v Košiciach a na dalšie aj cestné úspešné víťazné, pódiové, ... preteky do 100 kilometrov pozostávala moja príprava z 2 hodín a 48 minút nepolarizovaného ale o to intenzívnejšieho tréningu týždenne :D

pozerám, že v Košiciach kde som vyhral D-čko nad 50 rokov tak by som bol na pódiu aj v C-čku od 40 rokov a to druhý a ešte aj v B-čku od 30 rokov a to tretí - s o 20 rokov mladšími

Prílohy:

časovka, Slovenský pohár - Košice, 12 km .PNG
časovka, Slovenský pohár - Košice, 12 km .PNG 145.84 KiB thumb_up0thumb_down

Slovenský pohár- Košice, časovka, 12 km.PNG
Slovenský pohár- Košice, časovka, 12 km.PNG 132.61 KiB thumb_up0thumb_down

KOM - Gabčíkovo hrádza, 70 km za hod..png
KOM - Gabčíkovo hrádza, 70 km za hod..png 81.97 KiB thumb_up0thumb_down

17.11.2023 - 21:07:36
00
Tata1955: Po roku skúšania a testovania posedu, môžem povedať že to ako kadenciou dokážeš šliapať do pedálov, alebo akou sa to dokážeš naučiť závisí dosť od posedu.
Myslel som si že vzpriamenejšia poloha bude doma na trenažéri pri dlhších jazdách lepšia a pohodlnejšia, chyba spodná časť chrbtice vtedy začala bolieť.
Tak som kúpil nastaviteľný 110mm a 90mm predstavec (110 vyhovoval viac) ktorý som si nastavil s uhlom do -5 až -10 stupňov, ergonomické sedlo na cestný bicykel ktoré som posunul viac dozadu a výsledok? Nie len že sa mi lepšie udržuje vysoká kadencia, ale nie je žiaden problém vydržať na trenažéri aj 3 hodiny.
Kadenciu som sa učil udržiavať 4 mesiace na trenažéri a to tak že som mal samozrejme merač kadencie a proste som sa díval na cyklopočítač aby som celu hodinu-dve udržal 95-98rpm, potom to išlo ako keby automaticky zo začiatku som sa na to musel poriadne sústrediť, a na ceste bolo nemysliteľné aby som dala väčšie otáčky ako 70. Teraz 90+ s úplnou ľahkosťou,
18.11.2023 - 13:11:38
01
Tata1955: tak veru, ako pise Nerio, zmenou posedu som (kedysi, ked som zacal to cielene trenovat), hned dvihol skoro o 10. Viac na natiahnuty a rajdy nizsie.
Ked tocim vysoke otacky, tak sa posuvam dopredu, vtedy mi to ide lepsie (120+). Najlepsie sa trenuje na valcoch, alebo vonku so silnym vetrom v chrbte, alebo na rovine na velmi lahkych prevodoch (trening zvysovania otacok by nemal vycerpavat sval vykonom, ale otackami). Stacia asi 2-3 intervaly par minut az sekund v max. otackach, parkrat do tyzdna. Potom uz cielene trenovat aj v urcitom vykone pri vyssich otackach.
Ak nohy nechcu tocit , nejde to lahko, tak netlacit, dat pauzu. V podstate trening zvysovania otacok je ako trening rovnovahy. Pomaly, male davky, pravidelne, dlhodobo. Pocitaj tak 2 mesiace pre viditelny progress.
Inak zle sa tocia otacky , ked je clovek naobliekany :lol: Dlha jazda v kopcoch pri vyssich otackach je lahsia, ako silova. V kopcoch tak 80 otacky, na rovine 100, potom to bude fajn :)
18.11.2023 - 13:28:23
01
tieto príspevky sú rozumné, nekomické, ... a velmi sa mi páčia , ani v jednom z nich sa nehovorí o rýchlosti jazdy na trenažéri :D

až na to co napísal ito že na rovine je fajn kadencia 100, naco taká vysoká ? to na pretekoch ešte možno a nie bežne v Z1, Z2, podľa výkonu aj pulzov, zbytočne sa tým mrhá energiou, ked si dodrbaný z ťažkých anaeróbnych tréningov a tréningov na prahu, tesne pod ním tak potom volnejšie jazdy čo je účelom Z1, dolnej Z2 nie sú až také voľné a menej zregeneruješ - ked točíš pomerne vysokou kadenciou 100 a za dni, týždne náročnej prípravy sa môže nasčítať únava


Naposledy upravil Hosť dňa 18.11.2023 - 14:55:30, celkovo upravené 1 krát.

18.11.2023 - 14:40:46
00
Tak keby neexistoval odpor vzduchu ... Rekord je viac ako 200km/h za autom. Takto sa da porovnavat akurat kadencia a vykon.
18.11.2023 - 14:50:05
00
@Ito a Nerio: Vďaka za cenné rady. Sedlo asi budem musieť vymeniť, lebo ma po 1 hodine začínajú citeľne bolieť sedacie kosti a musím ísť na pár sekúnd "zo sedla". Inak to vyzerá v pohode (čo sa týka predstavca aj výšky posedu). Ešte sa dopracovať ku kľukám s wattmetrom alebo rovno k nejakému bicyklu, ktorý ho už má osadený, ale v tom som trochu "škót").
18.11.2023 - 15:20:46
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Výživa a kozmetika)
keyboard_arrow_up