ono to nie je len o výkone jazdca, lineárne režimy sú pre kadenčných jazdcov vhodnejšie ako progresívne
27.08.2023 - 18:27:19
01
Môžem len špekulovať, keď poviem, že kadenční jazdci musia menší prítlak na pedáli nahradiť obrátkami na kľuke pri väčšom koliesku na kazete. Potom sú to tí chlapi, čo sú , hrubo povedané, s prítlakom do 200 jednotiek na osi x :)
27.08.2023 - 18:34:15
01
Mal som moznost vyskusat EP8.
Povodne som mal v plane ist celu trasu Raca - BK par krat ale
ked som si nastavil na ECO, Level 1, tak sa mi nechcelo sliapat az hore =)
Pre porovnanie bude stacit aj kratsi usek 1,01 km
Kedze cyklocomp na EP8 nemeria vykon tak len odhadujem na zaklade mojich jazd na mojom Boschi, ze moj vykon bol minimalne 200 W
---

GPX 2 (usek 1,01 km)
ECO Level 1 = to je asi len na kompenzaciu vahy ebiku. (pre makacov)
ECO Level 2 ~ Bosch ECO je o cosi slabsi (85-90% Ep8 ECO L2)
sorcerer toto Ta asi bude zaujimat =)

Poznamka:
neviem menit charakteristiku dopomoci ako u novsieho Ebike Flow,
takze neviem aka uroven -5/+5 je to v ebike flow, mozno 0?
Cize ludsky, moje ECO (https://www.bosch-ebike.com/en/products/bosch-ebike-system-2) = neviem, ktore ECO -5/5 v novsom systeme Ebike Flow. https://www.bosch-ebike.com/en/products/the-smart-system
---

GPX 1 (cela trasa 4,3km)
ECO Level 3 = To uz pomaha riadne a to som zrejme ani nedosiahol az na max 34 Nm (podla casu)
---

GPX 2 (usek 1,01 km)
ECO Level 5, max 34Nm = cas a priemerna rychlost hovoria za vsetko
---

GPX 1 (cela trasa 4,3km)
ECO Level 8, max 34Nm
cas na tom kratkom useku 1,01km bol 3:29
ked porovnam casy L5 a L8 na 1km tak su identicke. Tu sa uz podla mna prejavilo nastavenie max 34Nm, cize uz som mal dopomoc na max Nm
Keby som mal vyssie max Nm tak by sa urcite prejavil tiez rozdiel medzi Level 5 a Level 8 (max co ide nastavit pre ECO)

Odhad:
ECO LEVEL 8
(49 Nm) = test bol len pri max 34 Nm, ale dovolim si to odhadnut a porovnat s TOUR+ pri 200-230W jazdca
Teda pri vyssich max Nm ako 49 Nm to bude mat podla mna silnejsiu dopomoc ako TOUR+
---

GPX 4
Tu na tejto trase som mal nastavenie
ECO L3, 34Nm
TRIAL L3, 70 Nm
Ked som prepinal v kopci medzi ECO a TRIAL, tak som necitil ziadny rozdiel
Cize => ked nastavite rovnaky Level u roznych dopomoci, krivka, graf bude ten isty, akurat sa lisi nastavenym max krutiacim momentom (Nm)
Ked nedosiahnete max krutiaci moment u ECO L3 tak aj ked prepnete na TURBO L3 tak nepocitite rozdiel.
Príloha:
Grafy_EP8_.jpg
Grafy_EP8_.jpg 290.78 KiB thumb_up0thumb_down


---

porovnanie s Bosch.
Príloha:
ECO_EP_8 vs BOSCH_CX_Gen4.jpg
ECO_EP_8 vs BOSCH_CX_Gen4.jpg 182.46 KiB thumb_up0thumb_down


---

Trasy
RACA -BK Aj ked mapy ukazuju aj klesanie, nie je to pravda. Je to len stupanie.
vo Freemap si kliknite na 3 bodky a nastavte "vyskovy profil" (pobehajte myskou)
GPX 1:
https://www.freemap.sk/#map=14/48.237022/17.116957&layers=O&tool=route-planner&points=48.215126/17.151777%2C48.229733/17.138200%2C48.248251/17.144079&transport=bike-osm&milestones=abs
GPX 2:
https://www.freemap.sk/#map=15/48.217596/17.137599&layers=O&tool=route-planner&points=48.215126/17.151777%2C48.223493/17.148119&transport=bike-osm&milestones=abs
GPX 3:
https://www.freemap.sk/#map=14/48.226645/17.102795&layers=O&tool=route-planner&points=48.248280/17.143747%2C48.218286/17.111185&transport=bike-osm&milestones=abs
GPX 4:
https://www.freemap.sk/#map=14/48.197533/17.069750&layers=O&tool=route-planner&points=48.218286/17.111185%2C48.214279/17.104350%2C48.194379/17.102602%2C48.189648/17.102183%2C48.190327/17.097934%2C48.184032/17.099108&transport=mtb&milestones=abs
---

Meranie pomocou aplikacie E-Tube Ride
Neda sa nastavit obvod kolesa, takze vzdialenost s mojim Boschom je rozdielna. Ale isiel som tie iste trasy.
Príloha:
E Tube Ride.jpg
E Tube Ride.jpg 26.66 KiB thumb_up0thumb_down



STREETVIEW kratky usek 1,01 km

START

CIEL

Príloha:
Ciel_Start_male.jpg
Ciel_Start_male.jpg 207.71 KiB thumb_up0thumb_down


---

Nastavenie etube project je v obrazkoch.
ECO Level 1-8 a max 34Nm
Príloha:
EP8_podpora.jpg
EP8_podpora.jpg 165.1 KiB thumb_up0thumb_down

29.08.2023 - 19:31:00
10
Red1: Zase pěkná práce. Takže to je podobné s nastavením jako mám u Brose. Prostě každému módu můžeš nastavit libovolný násobič, jen s tím rozdílem, že to je po velkých skokách (já mohu nastavovat po 1%, tedy super jemně). Zejména pro ECO by to rozhodně chtělo jemnější ladění.
A pak je zásadní rozdíl, že to nemá lineární průběh, což je pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda.

Letos jsem si pořizoval druhý ebike a dle vyzkoušená jsem rád, že jsem nakonec o EP801 ani neuvažoval. Nelíbil by se mi ani ten nelineární průběh, ani to hrubší nastavení. A ještě jako bonus jen 3 režimy (to, že jsou tam 2 profily to nijak nezachrání, používám všechny 4 režimy během jedné vyjížďky a naopak druhý profil už nepotřebuju, kdybych musel jeden režim oželet, tak bych těžko vybíral, který, byl by to těžký kompromis).

U Bosche možnost to mít poměrně blízké Brose pořád je, když se nechají aktivovat režimy sport a tour, jen je debilní, že sport má oříznuté maximum (to by mi dost štvalo, u Brose mám jinak Sport režim nastavený úplně stejný jako vychází u Bosche a využívám, že se mohu dostat na maximum motoru a cíleně nechci někdy dávat Turbo).

Je ale jasné, že každý má jiné požadavky a někomu to naopak bude sedět u EP8.
29.08.2023 - 21:23:21
02
Mlok
Mozes sem hodit nejake screeny obrazovky ako sa to u Brose nastavuje cez aplikaciu?
Pripadne ako vyzera display na ebiku a graf priebehu jednotlivych rezimov u Brose motora.
Aby si to clovek vedel porovnat.
Bosch a Shimano uz viem.
---

Toto by sa mi pacilo =)
https://youtu.be/GR-JuQNIGPA?t=123
30.08.2023 - 19:23:50
00
Už na druhé stránce v tomto tématu jsem dával odkaz na průběh Brose u Rotwildu. Bohužel jsem si ten obrázek z toho odkazu předtím neuložil a Rotwild předělal fórum, kam to odkazovalo a teď už to nikde nemůžu dohledat.

Zkusím popsat:
- 4 režimy ECO, Tour, Sport, Turbo
- každý režim nastavuje v % přípomoc, lze po 1% a jsou to % za maximálního násobiče, který to umí, což je 410%
- mám ty 4 režimy aktuálně nastavené na 20%, 33%, 50%, 75%
- což tedy znamená, když je to z těch 410%, že motor dává 82%, 135%, 205%, 308% výkonu jezdce (Turbo na 100% nastavení, tedy s násobičem 410% při tom lineárním průběhu už je děsně citlivé, ťukneš do pedálů a dostaneš už strašně velkou přípomoc, v technickém terénu už obtížně kontrolovatelné, proto mám Turbo trochu stažené níže, na maximum motoru se i tak dostanu poměrně snadno, bez stažení to bylo na maximumu motoru hned, to bylo také nepříjemné)
- končí to na 275W výkonu jezdce, to je maximální hodnota, kterou to násobí
- tzn. na Sport režim to akorát stačí, aby při těch 275W to dalo maximum motoru (maximum motoru vzato dle toho průběhu grafu pro Turbo nastavené na 100%, kde je jasné, že se to na maximum motoru dostane, které bylo na grafu 560W), pro ECO pro moje nastavení (těch 20%) bude maximum motoru 226W, pro Tour {pro těch 33%) pak 371W
- průběh pro všechny režimy zcela lineární, tedy vypadá to podobně jako u Bosche ECO, Tour, Sport, Turbo, akorát u Bosche se na Sport dle grafu nedá dostat na maximum motoru a je to zaříznuté o něco níže

Spešl má u Brose o dost více nastavení.

Pokud bych ten graf někde ještě našel, tak to sem hodím.

Edit:
Ještě doplním přednastavené hodnoty:
- 2021: Eco 15%, Tour 25%, Sport 50%, Turbo 100%
- 2022: Eco 12%, Tour 25%, Sport 50%, Turbo 100%

Ty moje používné hodnoty Eco 20%, Tour 33%, Sport 50%, Turbo 75% jsou ještě také poladěné tak, že ty režimy pěkně plynule navazují. O jedno vyšší režim vždy dává zhruba +30%.
Příklad pro tu mojí konfiguraci a výkon jezdce třeba 100W (pro rychlé počítání):
- ECO motor 82W, dohromady 182W
- Tour motor 135W, dohromady 235W (tzn. o 29% více než ECO)
- Sport motor 205W, dohromady 305W (tzn. o 30% více než Tour)
- Turbo motor 308W, dohromady 408W (tzn. o 34% více než Tour)
30.08.2023 - 20:09:22
01
Takto? =)

Prílohy:

Graf_BROSE.jpg
Graf_BROSE.jpg 108.31 KiB thumb_up0thumb_down

31.08.2023 - 09:08:52
00
Ano, přesně tak.

To zaříznutí na 275W je za mě zbytečné (už jsem to tu i předtím psal) a nemuselo by tam být, ale zase je to už na poměrně vysoké hodnotě výkonu (tedy aspoň pro mě je to už někde na 4W/kg), tak to tak nevadí.

U Spešlu lze tohle nastavit a zaříznutí se zbavit (tedy i třeba pro ECO nastavit maximální přípomoc rovnou maximálnímu výkonu motoru) i když je otázka, jestli to bude reálně fungovat. SW umožňuje u Spešlu tu hodnotu maximálního výkonu nastavit pro všechny režimy.
Napadá mi ale, jestli to zaříznutí na 275W není dané nějakým technickým omezením motoru (které by tam tedy měl i Spešl), třeba jestli vůbec umí spolehlivě měřit výkon jezdce nad těch 275W a není to omezeno právě kvůli tomu.
U Spešlu vycházím jen z možnosti nastavení pro uživatele, neviděl jsem u Spešlu reálnou křivku průběhu dopomoci jako jsem viděl pro Rotwild (a teď si dle popisu znovu hodil do grafu).
31.08.2023 - 10:09:00
00
Zdar chlopi

Mám na Vás otázku ohľadom Kiox300.
V jednom okne mám nadstavené, v akej sme nadmorskej výške, celkovú výšku a nastúpane metre , ale problém je, že mi to začne ukazovať a asi aj merať asi až po 20-30min. Potom to už pekne ukazuje.
Nie hneď od začiatku výjazdu. Aj si skontrolujem pred jazdou či mám apku spárovanú s Kioxom a je spárovaný a aj tak mi to začne ukazovať a merať neskôr.
Potom sa to dakosi spustí počas výjazdu, ale už nie su zarátané predošlé výškove metre.

Vopred ďakujem za každú radu.
22.09.2023 - 13:16:43
00
To bude najskor sposobene mobilom. Lebo Kiox 300 samostatne nema GPS ani barometer. Pozrel by som nastavenia ci nemas appku pridanu v tych, ktore moze mobil prepinat do usporneho modu a ci mas uplne zapnute gps s presnejsim urcovanim polohy.
Ak to ale myslis s trackovanim vazne, tak odporucam nejaky iny gps pristroj Wahoo, Garmin hodinky, alebo Garmin Edge. Ta Bosch appka zerie bateriu ako diva aj s vypnutym displejom vo vrecku.
22.09.2023 - 15:16:16
01
Sesulak napísal:
To bude najskor sposobene mobilom. Lebo Kiox 300 samostatne nema GPS ani barometer. Pozrel by som nastavenia ci nemas appku pridanu v tych, ktore moze mobil prepinat do usporneho modu a ci mas uplne zapnute gps s presnejsim urcovanim polohy.
Ak to ale myslis s trackovanim vazne, tak odporucam nejaky iny gps pristroj Wahoo, Garmin hodinky, alebo Garmin Edge. Ta Bosch appka zerie bateriu ako diva aj s vypnutym displejom vo vrecku.


Asi to bude tým, musím pozrieť mobil a všetko si riadne nadstaviť.
A čo sa týka vybíjania telefónu appkou Bosch, to som vyriešil 23€ púzdrom na mobil so zabudovanou power bankou s 5000mAh čo mi úplne stačí a vydrží na cca 60km výjazdy.
Je to starší mobil, ktorý používam len na mapy.cz, všetko ostatné som z neho odinštaloval a zablokoval.
Keď mobilu dochádza šťava, zapnem púzdro a dobíja. Vždy lacnejšie cenovo ako GPS prístroje. Zase si až tak na číslach nezakladám, len chcem vedieť v akej výške som a koľko som našlapal.
23.09.2023 - 08:41:34
00
herri13
Isto bude problem v nastaveniach mobilu ako pise Sesulak.
Mne to ukazuje aktualnu vysku hned ako sparujem KIOX s ebikeconnect
Xiaomi redmi note 9 (5020 mAh)
Nastavenie:
Príloha:
ebikeconnect_mobil_nastavenie_povoleni_1.jpg
ebikeconnect_mobil_nastavenie_povoleni_1.jpg 140.83 KiB thumb_up0thumb_down



Neviem ako ebike flow zerie baterku ale najvacsi zrut je ked mam zapnutu obrazovku.
Mam ebikeconnect a nevsimol som si nejaku vyraznu spotrebu ked je vypnuta obrazovka.
Najviac mi to zerie baterku ked mam zapnutu navigaciu "Mapy.cz" na tom istom mobile.
Naplanovane nezname trasy idem s navigaciou.
Ked idem znamu trasu tak mapy.cz vypinam aby som setril baterku mobilu.

Priklad zo vcera
Start: https://sk.mapy.cz/s/larumaledo mobil 88%
tu https://sk.mapy.cz/s/nehujotere som mal mobil 38%
vypol som navigaciu a obrazovku, doma v BA som mal 20%
---

Inak na KIOX sa da pripojit aj kablik a nabijat mobil. Ale nepouzivam to.
KIOX300 to uz nema.

Napájení externích přístrojů pomocí přípojky
USB
Pomocí přípojky USB lze napájet, resp. nabíjet většinu
přístrojů, které je možné napájet přes USB (např. různé
mobilní telefony).
Předpokladem pro nabíjení je, že je v elektrokole nasazený
palubní počítač a dostatečně nabitý akumulátor.
Otevřete ochrannou krytku (17) přípojky USB na palubním
počítači. Pomocí nabíjecího kabelu USB mikro A – mikro B
(lze obdržet u prodejce Bosch-eBike) propojte přípojku USB
externího přístroje s přípojkou USB (6) v palubním počítači.
Po odpojení spotřebiče se musí přípojka USB znovu pečlivě
uzavřít ochrannou krytkou (17).
23.09.2023 - 14:16:39
00
prosm vás o radu. chcem zhodiť Kiox, budem používať Garmin. z Kioxu ide jeden kábel do System controllera, druhý do motora. stačí iba kábel z motora prehodiť do System controllera a je to?
29.11.2023 - 13:34:56
00
Toto ked sfunkcnis, daj vediet. Mne je to tiez zbytocne. Len On/off je na tom kioxe...

Ps: nemam smart, len gen3
29.11.2023 - 13:57:20
00
je to tak, žije to :D
29.11.2023 - 14:10:06
00
keyboard_arrow_up