Teraz mam Rock Shox Dart3 som s nou spokojny ale chcem nieco vecie nasiel som si tuto vidlu ma niekto skusenosti s touto vidlou alebo ci sa oplati za 7000sk ja to mam tak kolko ceskych tolko slovensky preto je to vyhodne popripade nieaku inu vidlu max 7000Kč http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice- ... _3148.html
140 mm zdvihu .. hmotnost teraz nejake gramy nad 2 kila... to je zle ?
no alebo aj 100mm ... na tych 140 to nieje zle, ale na take pouzitie kde vyuzijem 140 by asi mala byt odolnejsia, tuhsia, hrubsie nohu pripadne pevna os, nie?
tak potom pardon, v tychto vidlach sa az tak nevyznam ale zdalo sa mi ze zvyknu mat uz hrubsie nohy, no ked sa mi najblizsie bude chciet pozriem sa na to, 5000 ceskych stoji myslim, to som tiez blbo napisal , som unaveny a nemysli mi to
neviem ani o jednej vidle so 14cm zdvihu, ktora by mala nohy hrubsie ako 32mm (RS pike, fox talas 32,float 32, Marz. xc600?)
ja som za moju dal 7k
tiez sa zaujimam o tuneneho E*****na ale vo verzii TAD. Zaujimalo by ma ako je to s tym nastavovanim zdvihu, zatial viem tolko ze packou z riaditok otvoris ventil a bud "tahas" vidlu hore alebo dole. Zaujimalo by ma konkretne ked ju vozim na 140mm a potiahnem packu co sa stane, ci sama zbehna na 100mm, za ako dlho alebo jej treba pomoct napr tak ze zdvihnem zadok zo sedla a prenesiem vahu dopredu... a naopak ked ju mam na 100mm dojdem na vrch kopca idem dole a chcem ju supnut na 140mm... staci s poslednym zabranim do poedalo nadvihnut predok a vyskoci alebo zastavim zdvihnem riaditka a pockam... proste nech mi toto niekto objasni... Vdaka.
to, co som pisal ja su len moje subjektivne pocity, ktore nemusia byt totozne s pocitmi niekoho ineho, tak ma nekamenujte : )
ziadnu vidlu/znacku som nezatratil, len som napisal, preco by som ju nechcel a nevyhovovala by mi... nenapisal som vsak, ze je zla ; )
ad u-turn - zdvih menim akurat ked idem davat bike do vitahu, respektive pred nejakym dlhsim suvislym vyslapom, inak stale full
Vsetci tvrdia ako chodi e*****n od milana super.....to beriem, moze chodit dobre....ale potom to tak vyzera ked porovnavate UPRAVENU vidlicu oproti tovarenskej!!....budte frajeri a porovnavajte chod tovarenskeho e*****na oproti tovarenskymi rock shox...rozhodne vam vyjde lepsie rock shox........ak by nejaky pan xy nasiel sposob ako este lepsie upravit chod vidlic rock shox (ako milan) tak by prevalcovali suntourky jedna radost.tot moj nazor
no a co si tym chcel povedat? akoze si nemam kupit upraveneho e*****na ale RS aj napriek tomu, ze e*****n chodi lepsie len preto, ze e*****n je upraveny a RS nie?
Vsetci tvrdia ako chodi e*****n od milana super.....to beriem, moze chodit dobre....ale potom to tak vyzera ked porovnavate UPRAVENU vidlicu oproti tovarenskej!!....budte frajeri a porovnavajte chod tovarenskeho e*****na oproti tovarenskymi rock shox...rozhodne vam vyjde lepsie rock shox........ak by nejaky pan xy nasiel sposob ako este lepsie upravit chod vidlic rock shox (ako milan) tak by prevalcovali suntourky jedna radost.tot moj nazor
trochu sa o to v poslednej dobe zaujimam tak ti mozem odpovedat. Podla toho co som sa docital Milan upravuje aj ine vidlice nielen Sunta. Od RS napr. Rebu, Pike a mozno aj dalsie. Ak si dobre pamatam tak citlivosti tuneneho E*****na sa priblizuje len tuneny Pike. Zrejme prave ten E*****n bude idealne nadobicko na tunenie.
Toto je napisane na tunning-teste:
U vidlic vzduchových jde dosahovat bodu odtrhu i pod hranici 5 kg
U vidlic pružinových se dá dostat až na hranici 2 - 3 kg
....takze uz z tohoto usudzujem ze taky pruzinovy pike ako si spominal ROpa bude podla mna citlivejsi ako e*****n......a to podla mna neni len pruzinovy pike ale aj ine pruzinove RS(napr. revelation).
V originálnom podaní ani nemusí. Každý kus bude chodť inak, lebo v továrni sa nikto nezaoberá jemným doladením výrobných tolerancii. Potrebujú dostať von kus bez vaklu, čiže s pevnými púzdrami a taká maličkosť, že pri niektorých kusoch to až zadrháva a má vysoký odtrh to nikto nerieši. Dalšia vec je tlmič. Konštruktér niečo navrhe na nejaké použitie a je hotovo. Viac ho to nemusí zaujímať. Marketing spraví ostatné.
Nikto si neláme hlavu nad drobnými vylepšieniami chodu .... a načo? kto by to zaplatil? zlepšiť odtrh o 1kg? prečo? pri odtrhu 10kg je 1kg 10% čo už nieje zanedbatelá položka ked ide o zlavu.
Skúsim túto debatu mierne nasmerovať.
Milanová úprava E*****na s planžetkou je tvrdý konkurent Talasa a aj napriek tomu že ho jazdím, Milanov E*****n je na tom o chlp lepšie.
Nehcem rozoberať podrobnosti, takže len v skratke ... konštrukcia Talasa nedovolí prepravovať olej pri kompresii (nárazová kompresia) až tak rýchlo a preto pri nábehu na prekážku (za určitých okolností) bude vždy zaostávať, čo ma neteší, ale je to fakt a neviem s tým nič spraviť žiadnou úpravou. Vnútorná konšrukcia a použité materiály môžu smelo konkurovať Foxu. Ostatné "plastáky" sa ani zdaleka nepribližujú kvalite spracovania.
Lebo kúpil Talasa, čo je beztak extrémne kvalitná vidla, s novým bikom - a OEM ceny holt neprečuráš!
Plus Talas na rozdiel od E*****na má mierne lepšie vyriešené nastavenie zdvihu, ak sa nemýlim (odhliadnuc od toho že základný E*****n nemá nastavenie zdvihu).
A rozdiel Talas/upravený E*****n už nie je taký výrazný ako napr. neupravený/upravený E*****n ).
Konečne niekto koho to napadlo a nebál sa položiť mi túto otázku
Talas RLC bol namontovaný na biku, prešiel úpravou, takže rozdiel je zanedbatelný ale je.
Rozdiel je citelný pri nábehu na prekážku (obrubník) nad 6cm čiže poriadna šupa. Tam sa prejavuje rýchlejší prechod oleja pri kompresii (nárazová kompresia) Talas má malý vnútorný priemer, takže nedokáže prepraviť rovnaké množstvo oleja za rovnaký čas a to ho v tomto prípade degraduje na druhé miesto. V ostatnom je porovnatelný.
Talas bola moja vysnívaná vidla, modla dokonalosti a konštrukčného umu aj napriek týmto faktom o ktorých viem už dávno pri ňom zostávam.
Dalšia vec je znižovanie zdvihu. To ponúka E*****n pri verzi TAD a tá je o chlp na tom s chodom horšie ako Talas (viac gumičiek= vyššie trenie). A nakoniec ešte jedna vec na zamyslenie ... osobne považujem system TAD (zatlačíš a pustíš) za pohodlnejší ako 3-klik Talasa
V tomto nesúhlasím s Milanom (nemusím vo všetkom), nakolko on dáva na prvé miesto Talas a hned za neho TAD. Ideálna by bola kombinácia, ale také neexistuje
Lebo kúpil Talasa, čo je beztak extrémne kvalitná vidla, s novým bikom - a OEM ceny holt neprečuráš!
Plus Talas na rozdiel od E*****na má mierne lepšie vyriešené nastavenie zdvihu, ak sa nemýlim (odhliadnuc od toho že základný E*****n nemá nastavenie zdvihu).
A rozdiel Talas/upravený E*****n už nie je taký výrazný ako napr. neupravený/upravený E*****n ).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
... niekedy mi das vyskusat a bude
ja som za moju dal 7k
ja som za moju dal 7k
tiez sa zaujimam o tuneneho E*****na ale vo verzii TAD. Zaujimalo by ma ako je to s tym nastavovanim zdvihu, zatial viem tolko ze packou z riaditok otvoris ventil a bud "tahas" vidlu hore alebo dole. Zaujimalo by ma konkretne ked ju vozim na 140mm a potiahnem packu co sa stane, ci sama zbehna na 100mm, za ako dlho alebo jej treba pomoct napr tak ze zdvihnem zadok zo sedla a prenesiem vahu dopredu... a naopak ked ju mam na 100mm dojdem na vrch kopca idem dole a chcem ju supnut na 140mm... staci s poslednym zabranim do poedalo nadvihnut predok a vyskoci alebo zastavim zdvihnem riaditka a pockam... proste nech mi toto niekto objasni... Vdaka.
ziadnu vidlu/znacku som nezatratil, len som napisal, preco by som ju nechcel a nevyhovovala by mi... nenapisal som vsak, ze je zla ; )
ad u-turn - zdvih menim akurat ked idem davat bike do vitahu, respektive pred nejakym dlhsim suvislym vyslapom, inak stale full
trochu sa o to v poslednej dobe zaujimam tak ti mozem odpovedat. Podla toho co som sa docital Milan upravuje aj ine vidlice nielen Sunta. Od RS napr. Rebu, Pike a mozno aj dalsie. Ak si dobre pamatam tak citlivosti tuneneho E*****na sa priblizuje len tuneny Pike. Zrejme prave ten E*****n bude idealne nadobicko na tunenie.
U vidlic vzduchových jde dosahovat bodu odtrhu i pod hranici 5 kg
U vidlic pružinových se dá dostat až na hranici 2 - 3 kg
....takze uz z tohoto usudzujem ze taky pruzinovy pike ako si spominal ROpa bude podla mna citlivejsi ako e*****n......a to podla mna neni len pruzinovy pike ale aj ine pruzinove RS(napr. revelation).
Nikto si neláme hlavu nad drobnými vylepšieniami chodu .... a načo? kto by to zaplatil? zlepšiť odtrh o 1kg? prečo? pri odtrhu 10kg je 1kg 10% čo už nieje zanedbatelá položka ked ide o zlavu.
Skúsim túto debatu mierne nasmerovať.
Milanová úprava E*****na s planžetkou je tvrdý konkurent Talasa a aj napriek tomu že ho jazdím, Milanov E*****n je na tom o chlp lepšie.
Nehcem rozoberať podrobnosti, takže len v skratke ... konštrukcia Talasa nedovolí prepravovať olej pri kompresii (nárazová kompresia) až tak rýchlo a preto pri nábehu na prekážku (za určitých okolností) bude vždy zaostávať, čo ma neteší, ale je to fakt a neviem s tým nič spraviť žiadnou úpravou. Vnútorná konšrukcia a použité materiály môžu smelo konkurovať Foxu. Ostatné "plastáky" sa ani zdaleka nepribližujú kvalite spracovania.
Plus Talas na rozdiel od E*****na má mierne lepšie vyriešené nastavenie zdvihu, ak sa nemýlim (odhliadnuc od toho že základný E*****n nemá nastavenie zdvihu).
A rozdiel Talas/upravený E*****n už nie je taký výrazný ako napr. neupravený/upravený E*****n
Talas RLC bol namontovaný na biku, prešiel úpravou, takže rozdiel je zanedbatelný ale je.
Rozdiel je citelný pri nábehu na prekážku (obrubník) nad 6cm čiže poriadna šupa. Tam sa prejavuje rýchlejší prechod oleja pri kompresii (nárazová kompresia) Talas má malý vnútorný priemer, takže nedokáže prepraviť rovnaké množstvo oleja za rovnaký čas a to ho v tomto prípade degraduje na druhé miesto. V ostatnom je porovnatelný.
Talas bola moja vysnívaná vidla, modla dokonalosti a konštrukčného umu aj napriek týmto faktom o ktorých viem už dávno pri ňom zostávam.
Dalšia vec je znižovanie zdvihu. To ponúka E*****n pri verzi TAD a tá je o chlp na tom s chodom horšie ako Talas (viac gumičiek= vyššie trenie). A nakoniec ešte jedna vec na zamyslenie ... osobne považujem system TAD (zatlačíš a pustíš) za pohodlnejší ako 3-klik Talasa
V tomto nesúhlasím s Milanom (nemusím vo všetkom), nakolko on dáva na prvé miesto Talas a hned za neho TAD. Ideálna by bola kombinácia, ale také neexistuje
Plus Talas na rozdiel od E*****na má mierne lepšie vyriešené nastavenie zdvihu, ak sa nemýlim (odhliadnuc od toho že základný E*****n nemá nastavenie zdvihu).
A rozdiel Talas/upravený E*****n už nie je taký výrazný ako napr. neupravený/upravený E*****n
tie rybičky musia byť výživné, ked si taký rýchly
A bol to údenáč z tresca
Roman: bol to údenáč z tresca
ee TAD, talas má tri polohy po 45° takže celé nastavovanie sa odohráva posunutím páčky o 90°.