Na to neexistuje spravna odpoved, do merania takychto velicin vstupuje mnozstvo inych parametrov a zjednoduseni takze "spravny" udaj neexistuje. Zjednodusene odprucam brat udaj s najnizsim cislom.
Lebo:
uz len co su nastupane metre? ja viem, das sucet vsetkych stupani, ale co povazujes za stupanie. to ze najdes zmenu 1 m? alebo 5m? toto je prvy klucovy faktor, ktory ti dokaze zmenit sumar aj o 30% ba aj viac.
barometer je fajn na pocitanie nastupanych metrov, avsak ak prekonavas velmi velke vzdialenosti, pride k extremnej zmene pocasia alebo teploty, ci ides po uplnej rovine, tak system merania tlaku je vtedy zatazeny vacsou chybou, ale inak je to fajn a asi najpresnejsi udaj co ziskas...
DEM modely na web serveroch su kvoli kapacite a licenciam a vobec zmeranym udajom zjednodusene tak, ze su zmerane priesecniky siete bud cca 100m v sieti 3sec, 30m v sieti 1sec... medzitym je to len inetrpolacia, ktora nemusi sediet so skutocnym terenom. Na rovine to moze byt fajn, vo velkych kopcov tiez, ale v udoliach ci zvlenenom terene to vie hodit udaje od veci a to poriadne
Dalej prakticke veci. Kazdy vyrobca, kazdy model ak ma barometer, tam ma svoj algoritmus na napocet nastupanych metrov vid na zaciatku co povazujes za nastupane... teda nakoniec tak ci tak dostanes ine cislo.
Web planovace vacsinou idu podla vlastnej implementacie DEM modelu. Tie sa mozu odlisovat presnostou a hustotou. Ak pouzijes ich routing, tak ziskas nastupane metre, ktore zodpovedaju priesecnikom ciest s vyskovou sietou, je to opakujuci sa jav a vies dostat podobne vysledky pri opatovnom planovani, ale to nemusia sediet s realitou vobec.
Ak vsak mas
gps zaznam, ten nejde podla nakreslenej cesty v
mape (ak nahodou nepouzivas funkciu lock on road), ale jednotlive body zaznamu su viac ci menej vedla. Ak sa akceptuju data z barometra to nevadi, ale ak uploadnes na nejaky portal data a tie vysku premaznu podla dem udajov, mas problem, lebo mozno 5m bod vedla je na o dost inej vyske ako "na ceste".
Tiez sa spolahnut na to ze "na ceste" je to presne je nepravda. Priebeh cesty nie je exaktne presny, a ked sa kombinuje s DEM udajmi, tak to lieta este viacej. Tak typicky stupanie v udoli ktore v reale mas plynulo stupave dostanes ako zubkovany profil a potom nastupane metre lietaju podla spomenuteho zaciatku co povazujes za stupanie....
Preto odporucam prirodzeny skepticizmus, zober najmensie cislo. Vacsie vacsinou rastu vplyvom systematickych chyb, aj ked popularny je opacny postup ale to je klamanie sameho seba.
Pod ciarou edit - o kazdej vete sa da viest v pozitivnom duchu bohata konstruktivna debata, ktora by vsetko este viac skomplikovala.