Proste vstupné údaje si zadáš také, aby ti vyšlo čo chceš.
01.03.2024 - 10:20:48
02
dobre dobre
porvnavajte rovnake auta rovnakej velkosti, čiže napr teslu 3 a rovnakej velkosti, menšie auto s naftakom 1,6kou o spotrebe 5,2l/100km
obe maju pri dialničnej130ke vyššiu spotrebu ako na okreske.
takže tesla 3 má teda pri 130-22kw x0,39cent 8,6eura ,nevieme v akej teplote či kuri ,klimuje, ide radio, nabíja telefony.
menšie naftove auto má tiež vyššiu spotrebu pri 130/ke teda 5,7lx1,6e=9.12eura na 100km
porovnával teslu s mojim starým fordakom, . vnutri velkostne cca rovnake, vonkajší rozmer tiež.
naftak mal hmotnosť 1,35t , tesla 3 má 2t...

ak ale teslu nabíjaš doma v RD, razom je cena 0,24centu a na 100km =5.28eura

rozdiel je ale v obstarávacej cene auta 20000vs 40000e
udaje v slovakistane nie inde v EU
význam to ma ako druhe auto na behanie po meste a okolo s nabíjaním doma v RD počas celej noci.


Naposledy upravil zihadlo 5 dňa 01.03.2024 - 10:26:01, celkovo upravené 1 krát.

01.03.2024 - 10:23:23
00
Prečo menšie naftové. Tak porovnávajme rovnaké.
Čiže daj 4x4 auto, 4,7m dlhé, 500koní.
Napríklad síce o polovicu slabšie ale Octavia RS.
01.03.2024 - 10:25:47
02
nehráme sa tu na výkon ,ale na užitkove vlastnosti toho auta :) ano vystreli to ako raketa, ij to vie bezpečne a rýchlo obehnuť pri 80ke.. ale v bežnej premávke aj tak ideš ako idu pred tebou :) prazdne cesty niesu aby si jazdil ako raketa :) ani tie diery niesu poplatané...aby si koleso nerozsekol


Naposledy upravil zihadlo 5 dňa 01.03.2024 - 10:29:40, celkovo upravené 1 krát.

01.03.2024 - 10:28:17
04
skynet napísal:
A momentálne elektrá nie sú ideálne pre menej technicky/logicky nadaných.


Dobrá poznámka.
Produkcia výrobkov má niekoľko fáz, s ktorými výrobcovia počítajú (véééľmi zjednodušujem, každá fáza má ešte podfázy): výskum - vývoj - prototyp - skorí prijímatelia (early adopters) - mass market (masový trh).

No a pri troche zovšeobecnenia sú elektromobily vo fáze skorých prijímateľov. To sú ľudia, ktorí sú v danej oblasti nadšencami, radi skúšajú nové veci, sú ochotní si za novinku aj priplatiť a vedia, že ešte môže mať muchy. Výrobca je v tejto fáze stále ešte hlboko v červených číslach, ale je to preňho cenná skupina, pretože získava skúsenosti, spätnú väzbu, ktorú potom uplatní pri prechode na mass market.
Takže hej, momentálne sú elektroautá viac pre technicky/logicky nadaných nadšencov (early adopters), ale práve oni pomáhajú tomu, že o niekoľko rokov už budú elektromobily dobrým produktom pre mass market.
01.03.2024 - 10:28:37
10
Skoncil som pri "beznej spotrebe" 22-25kwh/100km na dialnici. Asi by sa zislo povedat na akej. Mozno tak v nemecku, s rychlostou 150-170km/h, vsakze. Pri 100km/h sme niekde na papierovych 16kwh, pri 120 na 18kwh, vratane kurenia okolo nuly vonka. Hy Kona
01.03.2024 - 10:29:36
01
Tak tak, pekne napísané. Zarámovať
01.03.2024 - 10:30:19
00
zihadlo 5 napísal:
význam to ma ako druhe auto na behanie po meste a okolo s nabíjaním doma v RD počas celej noci.

Na toto ale netreba kupovat Teslu za 40k €, na jazdenie okolo komina staci aj Dacia Spring za polovicu.
01.03.2024 - 10:46:03
01
ale rovno si povedzme že spring nieje auto ale krabička :) tam by som dozadu ani moje deti nemestil. kukal som na to s showrume ked som bral traktor
01.03.2024 - 10:57:59
01
Ako mať novú teslu 3 ako druhé auto tak neriešim či je jazda po dialnici o euro drahšia alebo lacnejšia...
01.03.2024 - 11:00:35
00
Nájazd nad 30 000 km ročne, čo je asi 82 km denne má 9 % áut v Nemecku. 50 % áut má nájazd 30-50 km denne, zvyšok pod 30 km. Koľko áut má tak nájazd nad nejakých 200-300 km denne?
Elektromobilita naozaj nestojí na dostupnosti a cene nabíjania na dlhých trasách. Aspoň tá u osobných áut.
01.03.2024 - 11:06:52
01
V rozvojových krajinách ako je Slovensko stojí čisto na nákupnej cene :) a IQ možných kupcoch
01.03.2024 - 11:13:12
03
stanos4 napísal:
Skoncil som pri "beznej spotrebe" 22-25kwh/100km na dialnici. Asi by sa zislo povedat na akej. Mozno tak v nemecku, s rychlostou 150-170km/h, vsakze. Pri 100km/h sme niekde na papierovych 16kwh, pri 120 na 18kwh, vratane kurenia okolo nuly vonka. Hy Kona

Tieto spotreby su pri ustalenej 130kmh (podla GPS) uplne bezne aj podla testov.
Hovorim o autach strednej triedy, napr Tesla 3/Y, Enyaq, ID4/5...

Takisto u spalovakov nepocitam extremy ze su auta, co to daju za cca 5,2 litra, napr 2.0 TDI EVO 110kW v nie SUV verziach...
01.03.2024 - 11:30:02
00
skynet napísal:
V rozvojových krajinách ako je Slovensko stojí čisto na nákupnej cene :) a IQ možných kupcoch


Dovolím si oponovať. V mojom okolí, vrátane mňa, poznám niekoľko ľudí, ktorí by si kúpili elektroauto, ale nemáme ho kde nabíjať. Verím, že takých ľudí je dosť na to, aby sa podiel BEV na flotile začať zvyšovať aj pri takých cenách, aké sú. Ale skrátka ak nemám kde pripojiť a zavesiť wallbox alebo nejaký jeho ekvivalent, tak zatiaľ je to iba plán.
01.03.2024 - 11:35:22
02
Ok, zrejme aj toto bude jeden z dôvodov.
V akom meste bývaš? Nie sú v okolí garáže?
Alebo Lidl, mestské nabíjačky?
01.03.2024 - 12:14:11
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up