Len pozor, tá hliníková tabuľa by mala mať aj homologizačné označenie. https://www.ferramentaonline.com/shop/advanced/Cartello-alluminio-50x50-OMOLOGATO-Carichi-sporgenti-ska139006555.html
15.03.2024 - 19:15:27
01
Kúpil som toto, tak snáď dobre: https://www.4caravan.sk/p-35414/hlinikova-vystrazna-znacka-2-v-1-taliansko-spanielsko
16.03.2024 - 22:10:46
02
Prosím Vás, ako je to v Chorvátsku, prípadne po ceste v Slovinsku/Rakúsku? Treba tie tabule tiež?

A druhá , všeobecná otázka, vedeli by ste mi povedať Váš názor na prepravu karbónových bicyklov na ťažnom? Odporúčate ho niečím obaliť (napr. kvôli kamienkom od cesty), aby sa nepoškodil rám?
18.03.2024 - 18:57:58
00
V iných krajinách sa berú svetlá ako koniec auta, čiže aj svetlá na nosiči a tam 40cm nepresahuješ.

Záleží či aj karbónové kolesá, alebo nie.

S bikami na nosiči mám tisíce km a vždy to bolo v pohode, až som vlani chytil prietrž mračien ktorá spláchla kamienky na cestu a opieskovalo mi to nápisy na ráfikoch. Tie boli hliníkové, tak len nápisy, čierny základ ostal bez zmeny. Čo by to urobilo s karbónom netuším
18.03.2024 - 19:46:31
00
Tento rok plánujem zobrať karbónový bike do HR na nosiči. Každý rok nám časť cesty prší až leje. Keď nie tam, tak späť. Nerobím si ilúzie že tomu tak nebude aj tento rok. Preto plánujem kúpiť ten obal ala ponožka. Niečo ako Ali lacná verzia. Len drahšia s otvormi prístup k uchyteniu. Tuším česká firma. Nechcem robiť reklamu.
Doteraz som mal obavu z vody a bordelu. "Pieskovanie" ma ani nenapadlo.

Snáď to zaberie a nestratim obal niekde na diaľnici.
18.03.2024 - 21:59:12
00
Písal som si s políciou v Taliansku, odpísala mi nasledovné:

For trasport of bike in Italy the rules are very simple. If you carry a bike on the back of your car you have to have a table with red and white stripes,(see attached photo) behind your bikes or a tow bicicle rack with all the lights and a repeated car plate.


Keď som sa spýtal explicitne na šírku bicyklov, odpísali mi toto:

The bike can be wider maximum of 2,55 mt and stay inside the mirrors of the car or inside the bike tow bike trak with lights (always maximum mt 2,55 mt).


Z toho usudzujem, že bicykel môže byť širší ako auto (bez spätných zrkadiel).
21.03.2024 - 12:48:50
01
Podľa mňa z toho vyplýva, že bicykel nesmie prečnievať cez spätné zrkadlá - stay inside the mirrors od far. Máme doma naozaj obrovský bike, má dĺžku cca 210 cm a je presne na šírku späťákov vozidla, na ktorom ho prevážame (bežný osobák, žiadna dodávka ani veľké SUV) . Ešte mi tak zo srandy napadlo, že keby bolo najhoršie, treba si kúpiť väčšie spätné zrkadlá :D alebo ich nadstaviť o tie na karavany :D
21.03.2024 - 13:14:05
00
Tom_TRM napísal:
For trasport of bike in Italy the rules are very simple. If you carry a bike on the back of your car you have to have a table with red and white stripes,(see attached photo) behind your bikes or a tow bicicle rack with all the lights and a repeated car plate.

Velmi nestastna formulacia, lebo ja ju citam nasledovne: Pre prepravu bicykla v ITA su pravidla vcelku jednoduche. Ked prepravujete bicykel na zadnej casti auta, musite mat tabulku s cervenymi a bielymi pasikmi za bicyklami alebo nosic so svetlami a tretou SPZkou.
Samozrejme, ze moj vyklad moze byt chybny, ale pride mi maximalne logicky.
21.03.2024 - 15:55:36
00
Carry bike on back of your car sa dá vysvetliť ako bicykle na nosiči na piate dvere, ktorý nemá svetlá ani úchyt na ŠPZ a táto kombinácia často svetlá na aute zakrýva (furt také vídam v premávke) a tow bicycle rack je nosič na ťažné, ktorý má svetlá aj ŠPZ, takže tie asi považujú za dobre označené a viditeľné.
21.03.2024 - 16:19:40
01
Tiez som to pochopil tak ze myslia ten drziak na kufrove dvere a nie nosic na gulu
21.03.2024 - 16:29:38
01
Ano, tak by sa dala vylozit ta citovana odpoved od ITA policie. Aj to ma svoju logiku. Samostatna kapitola su aj karavany, kde sa bezne vozia biky a slusne zvacsuju dlzku auta. Tam su tie tabulky urcite vitane. Lenze ked som si precital ten clanok od ADAC (https://www.adac.de/news/italien-transport-fahrrad-auto/), tak tam specificky pisu o nosicoch na tazne, ktore mali vynimku (ta bola kvoli sudnemu sporu zrusena a caka sa na verdikt sudu v lete 2024). V kazdom pripade, pouzitie tabuliek na karvanoch a nosicoch na 5. dvere mi pride adekvatne. Pri nosicoch na tazne, ktore maju samostatne svetla a znacku, mi to pride dost uletene.
21.03.2024 - 17:32:07
00
ja som to pochopil nasledovne:
- ak mas bike za autom, musis mat but tabulku s cerveno-bielymi pasmi (napr. nosic na piate dvere), alebo musi mat nosic svetla a znacku (nosic na gulu)
- maximalna sirka bicykla moze byt 2.55m, ale zaroven nesmie byt sirsi ako auto so zrkadlami, alebo nesmie vycuhovat z nosica. Cize ak mas auto siroke 2m aj so zrkadlami, bike nesme byt sirsi ako 2m. Sirsi moze byt len vtedy, ako je sirsi aj nosic, ale max 2.55m. Ak mas karavn siroky 2.7 metra, tak bike nesmie byt sirsi ako 2.55m bez ohladu na nosic
21.03.2024 - 18:44:04
00
Tu tabulu som chcel kupit aj na dlhsie jazdy na SK, v Autocar som nasiel taku mensiu za cca 10 €, ale asi rovno kupim tu 50x50 a mam vybavu aj do zahranicia. Ta 2v1 je ideal.

BTW: idem vybavovat SPZ na nosic. Staci mi velky a maly technicak a poistka od auta? Chcem to stiahnut este v Marci kym nenavysia poplatky.
22.03.2024 - 07:46:32
00
dislukas stačí. Poplatok je nejakých 20-30 eur a pôjdeš si po ňu do dvoch týždňov.
22.03.2024 - 13:49:56
10
alebo poziadaj elektronicky, poplatok bude 1/2 a nemusis nikam chodit
22.03.2024 - 15:37:26
00
keyboard_arrow_up