blackman, v zásade sa nehádam, ako som napísal, policajti na hrádzi mi nevadia, napak - kľudne by som ich tam posilnil nejakými cyklohliadkami, keby na to boli peniaze.
Bohužiaľ ten graf je bez interpretácie dosť mätúci.
Dve veci:
- nemám na to podklady, ale je úplne zrejmé, že tie tisícky prichytených cyklistov pod vplyvom sú v dedinách na ceste krčiem a pod., nie na hrádzi počas dňa. My sa tu však bavíme o hrádzi počas dňa. Očakával by som, že tam asi veľa cyklistov nad povolených 0.5 promile nechytili, i keď zase videli veľa pekných korčuliarok. Nech sa ale radšej postavia čo ja viem v Rusovciach alebo v Čuňove po záverečnej, tak by asi ich práce bola efektívnejšia.
- je postatný rozdiel v potenciálnych dopadoch, ak ide pod vplyvom cyklista na hrádzi a ak ide vodič po ceste, rozdielje vo fyzike - cyklista pod vplyvom pri prípadnej nehody určite urobí menšie škody, ako vodič auta pod vplyvom. Preto by sa štátne peniaze na prevenciu (čo je tento prípad) mali vynaložiť tam, kde to môže zachrániť viac životov, zdravia či majetku.
Ale nemusíme pokračovať, moja poznámka o hodnote za peniaze bola iba poznámkou, naozaj mi policajti na hrádzi či iej frekventovanej cyklotrase ako takí nevadia.