Lauf Seigla Race Transmission X0. Veľmi rýchly a výkonný gravel, predná vidlica s listovými pružinami má v podstate nulový odtrh a maličký zdvih. Kamienky ani väčšie terénne nerovnosti bajk nespomaľujú, pritom ruky sú veľmi v pohode. Veľmi stabilný vo vyšších rýchlostiach. Pred kúpou som na rôznych verziách gravelov od Laufu najazdil asi 1000 km, zo známych výjazdov som sa vracal citeľne menej unavený a vyhrkaný ako s mojím prvým gravelom Giantom Revolt Advanced Pro. Božia vec, tá vidlica… Aspoň teda pre takých komárov ako ja.
Jediné, čo mi zatiaľ trochu vadí, je pomalé prehadzovanie Transmissionu X0. Zvyknem si.
Podo mnou neuhla, no nutné dodať, že som váhová kategória závodný komár. Ani pod mojím synom, ktorý ju má na Treku Checkpoint a váži o 15 kíl viac Len raz v rýchlej zatáčke mi bike zaplával, ale to bola veľmi hrboľatá šotolina a mohol to byť zlý nájazd a hrboľ/kameň. Po čase si už nemyslím, že to bolo o Laufe, podobný pocit som potom párkrát zažil aj na Giante Revolt s pevnou vidlou.
Ja som veľmi spokojný, mimo asfaltu je ten bajk o parník istejší. Vlastne, na hrboľatom či rozbitom asfalte tiež.
Priznám sa, že na prvých dvoch fotkách z predchádzajúceho príspevku som si tú vidlu vôbec neuvedomil... Prišiel mi trochu divný ten uhol, ale samotný mechanizmus tam je neviditeľný...
Tak pridam aj ja svojho SUPa, rv 2022 v Ultegre, full carbon. Jazdi do prace a casto dostane poriadne pozausi aj v terene.
chyba foto z druhej strany. za mna by som vyskusal lepsie plaste. tie g-one su pomale a moc nevydrzia.
teraz vysla nova generacia od panaracer, gravelking x1. same pochvaly. alebo ja mam overene challenge pro tie rucne lepene, maju viac dezenov. pripadne najlespi drzak do lesa je maxxis rambler.
Podo mnou neuhla, no nutné dodať, že som váhová kategória závodný komár. Ani pod mojím synom, ktorý ju má na Treku Checkpoint a váži o 15 kíl viac Len raz v rýchlej zatáčke mi bike zaplával, ale to bola veľmi hrboľatá šotolina a mohol to byť zlý nájazd a hrboľ/kameň. Po čase si už nemyslím, že to bolo o Laufe, podobný pocit som potom párkrát zažil aj na Giante Revolt s pevnou vidlou.
Ja som veľmi spokojný, mimo asfaltu je ten bajk o parník istejší. Vlastne, na hrboľatom či rozbitom asfalte tiež.
Attachment:
20240518_140320.jpg
Attachment:
20240518_145217.jpg
fuu, tak to krasna raketa. Lauf, specialne tieto posledne modely su v top3 gravel bajkoch pre mna a to aj bez ohladu na cenu. vyborne navrhnuty ram. a ta ich flexi-vidlicka je uz ceresnicka na torte.
ak sa smiem spytat, na viac podrobnosti ohladom ako si ho kupil? v cene okolo 2000-3000 je to bezkonkurencny stroj.
zaujmavy poznatok ohladom transition. radikalna zmena sposobu radenia (bez straty prenosu sily) ale na ukor krokoveho radenia. na papieri to vyzera super ale ci to neprebije realna skusenost.
vidíš a za mňa je g-one dozadu parádny ohľadom výdrže trakcie aj valivého odporu. Jazdím teraz tretí s nájazdom cez 3k km vzadu. Napr. také Thundero išlo po 500 km preč kvôli prerezaniu pri šuchnutí bočnice, čo sa mi na g-one ešte nestalo a ani sa toho neobávam.
Kellys Soot 80 aktuálne na druhom sete kolies Fulcrum 6 DB a pláštami Schwalbe One 700x32C a pohode to zvláda cesty aj ľahší gravel typu prašná cesta a malé kamienky. Oproti origo kolesam som zľahčil L-ko z 10,7kg na 9,8kg.
vidíš a za mňa je g-one dozadu parádny ohľadom výdrže trakcie aj valivého odporu. Jazdím teraz tretí s nájazdom cez 3k km vzadu. Napr. také Thundero išlo po 500 km preč kvôli prerezaniu pri šuchnutí bočnice, čo sa mi na g-one ešte nestalo a ani sa toho neobávam.
Suhlasim, kazdy ma osobnu skusenost.
Hlavne co sa tyka prerezania. Je to dost o stasti. Mozno nejaka vacsia statistika… ideal z nejakych pretekov… neviete o niecom?
Grip tam si myslim ze jedna vec je durometer gumy a to ma vplyv hlavne na mokre povrchy, dan za to moze byt vydrz a valivy odpor. Tam je dobry priklad ten maxxis rambler. Inak gravelplaste su skor z tvrdsej gumy.
A druha vec je dezen, ten pomaha pri posmyknuti/presmyknuti. Vpredu to moze byt aj o drzku. Tie jemne dezeny mne moc nefungovali na blate. Ak tak musi to mat ake take bocne stupliky.
Teraz skusam skor ze hladky plast ale s velkym objemom a co najnizsi tlak. Hlavna vyhoda je komfort ale ma to prekvapivo dobry grip aj na blate. Zistiel som s tym uplne blatovy premoceny zliaty strmak pod kontrolou. Nefungovalo to ked vo vysokej rychlosti nabehnem na nejaky blatisty kus cesty na rovinke. Tam to zaplava skrz ten velky objem ale je to ovladatelne.
Ako som pisal. Z toho co som skusal dobre boli hociktore Panaracer gravelking (a maju aj vela rozmerov, dezenov, bocnic a zaroven su lacne). Ak cena nehra rolu Challenge pro HTLR. Ak mokry teren Maxxis Rambler.
Kellys Soot 80 aktuálne na druhom sete kolies Fulcrum 6 DB a pláštami Schwalbe One 700x32C a pohode to zvláda cesty aj ľahší gravel typu prašná cesta a malé kamienky. Oproti origo kolesam som zľahčil L-ko z 10,7kg na 9,8kg.
Pekna farba. To bola vzdy slabina Kellysov.
Bajk pod desat kg to je taky zlaty stred.
Áno, ten test poznám a len ma utvrdil v tom, že jedna vec sú "laboratórne podmienky" a iná vec je reálne porovnanie plášťov. Preto napr. išiel GravelKing SK po čase zozadu preč - prišiel mi príliš pomalý. Ale vpredu ho vozím rád.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Jediné, čo mi zatiaľ trochu vadí, je pomalé prehadzovanie Transmissionu X0. Zvyknem si.
Ja som veľmi spokojný, mimo asfaltu je ten bajk o parník istejší. Vlastne, na hrboľatom či rozbitom asfalte tiež.
chyba foto z druhej strany. za mna by som vyskusal lepsie plaste. tie g-one su pomale a moc nevydrzia.
teraz vysla nova generacia od panaracer, gravelking x1. same pochvaly. alebo ja mam overene challenge pro tie rucne lepene, maju viac dezenov. pripadne najlespi drzak do lesa je maxxis rambler.
Ja som veľmi spokojný, mimo asfaltu je ten bajk o parník istejší. Vlastne, na hrboľatom či rozbitom asfalte tiež.
fuu, tak to krasna raketa. Lauf, specialne tieto posledne modely su v top3 gravel bajkoch pre mna a to aj bez ohladu na cenu. vyborne navrhnuty ram. a ta ich flexi-vidlicka je uz ceresnicka na torte.
ak sa smiem spytat, na viac podrobnosti ohladom ako si ho kupil? v cene okolo 2000-3000 je to bezkonkurencny stroj.
zaujmavy poznatok ohladom transition. radikalna zmena sposobu radenia (bez straty prenosu sily) ale na ukor krokoveho radenia. na papieri to vyzera super ale ci to neprebije realna skusenost.
som taky kvazi-spravca toho bajku. postupne menil vsetky komponenty okrem kluk. Vzdy som mu daco fajn nasiel.
Vybava:
Ram Focus Paralane M - vyborny ultra lahky hlinik ram
Vidlica Focus Paralane
Kolesa Hunt 4 seasons x-wide
Brzd. paky Sram Force eTap AXS
Brzdy Sram Force AXS HRD
Kluky Sram Apex 1x
Predna pila Hope NW 40T
Kazeta AXS 10-44t
Zadny salter Sram Force AXS 2x s Garbaruk ramienkom pre rozsah kazety
Retaz Sram 12s
Pedale Shimano XT xpd
Sedlo EC90
Sedlovka EC90
Predstavec Pro 100mm
Riadidla Ritchey WCS Venturemax V2 Di2 Handlebar 440mm
Omotavka Lizard Skin najhrubsia
Predny plast Challenge Strada Bianca - Pro TLR 40-622
Zadny plast Challenge Strada Bianca - Pro TLR 36-622
Vlozka predna Cushcore Gravel.CX
Vlozka zadna Cushcore Gravel.CX
Vaha cca 9-10kg
vidíš a za mňa je g-one dozadu parádny ohľadom výdrže trakcie aj valivého odporu. Jazdím teraz tretí s nájazdom cez 3k km vzadu. Napr. také Thundero išlo po 500 km preč kvôli prerezaniu pri šuchnutí bočnice, čo sa mi na g-one ešte nestalo a ani sa toho neobávam.
Suhlasim, kazdy ma osobnu skusenost.
Hlavne co sa tyka prerezania. Je to dost o stasti. Mozno nejaka vacsia statistika… ideal z nejakych pretekov… neviete o niecom?
Valivy odpor to sa da zmerat: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews
A tam g-one Allround su na chvoste tabulky.
Grip tam si myslim ze jedna vec je durometer gumy a to ma vplyv hlavne na mokre povrchy, dan za to moze byt vydrz a valivy odpor. Tam je dobry priklad ten maxxis rambler. Inak gravelplaste su skor z tvrdsej gumy.
A druha vec je dezen, ten pomaha pri posmyknuti/presmyknuti. Vpredu to moze byt aj o drzku. Tie jemne dezeny mne moc nefungovali na blate. Ak tak musi to mat ake take bocne stupliky.
Teraz skusam skor ze hladky plast ale s velkym objemom a co najnizsi tlak. Hlavna vyhoda je komfort ale ma to prekvapivo dobry grip aj na blate. Zistiel som s tym uplne blatovy premoceny zliaty strmak pod kontrolou. Nefungovalo to ked vo vysokej rychlosti nabehnem na nejaky blatisty kus cesty na rovinke. Tam to zaplava skrz ten velky objem ale je to ovladatelne.
Ako som pisal. Z toho co som skusal dobre boli hociktore Panaracer gravelking (a maju aj vela rozmerov, dezenov, bocnic a zaroven su lacne). Ak cena nehra rolu Challenge pro HTLR. Ak mokry teren Maxxis Rambler.
Pekna farba. To bola vzdy slabina Kellysov.
Bajk pod desat kg to je taky zlaty stred.
A tam g-one Allround su na chvoste tabulky.
Áno, ten test poznám a len ma utvrdil v tom, že jedna vec sú "laboratórne podmienky" a iná vec je reálne porovnanie plášťov. Preto napr. išiel GravelKing SK po čase zozadu preč - prišiel mi príliš pomalý. Ale vpredu ho vozím rád.
Bajk pod desat kg to je taky zlaty stred.
Pravda, a dakujem
No ak pripocitam elektroniku a flase tak aj 12kg