Cafte. Neviem, ci to chapem dobre....cim vacsi priemer, tym mensi brzdny ucinok ale tym mensie zahrievanie brzd a cim mensi priemer, tym vacsi ucinok ale vacsie zahrievanie? :roll:
Resp. co je lepsie na zjazdy? Vacsi kotuc alebo mensi?
30.05.2006 - 10:50:07
00
na zjazdy vacssi kotuc, cim vacssi kotuc, tym rychlejsie chladnutie, lepsi dlhodoby brzdny ucinok (t.j. nestraca brzdny ucinok nejak velmi skoro by dlhodobom zatazeni a vysokej teplote..)
ale ked jazdis XC a sem tam hodis zjazd tak ti staci kludne kotuc s mensim priemerom...
inak si vsimni na autach ze cim su tazsie a rychlejsie, tak tym vacsie kotuce maju ;)
30.05.2006 - 11:08:49
00
tak tak :) cim vacsi kotuc - tym lepsie (vo vseobecnosti) ...je to ucinnejsie, rychlejsie sa chladi.....ale zase vacsi kotuc je o par gramov tazsi a viac namaha vidlu, teda malo tuhu vidlu ti velky kotuc velmi rychlo posle do srotu....
30.05.2006 - 11:29:31
00
myslim, ze fox float R by malo nieco vydrzat...inac na vahe mi nezalezi, ale ta 203ka mi pride ako barz mohutny kotuc....zlata stredna cesta=180, bude to asi idealne riesenie...ak sa to bude dat namontovat...
30.05.2006 - 12:15:23
00
myslim, ze fox float R by malo nieco vydrzat...inac na vahe mi nezalezi, ale ta 203ka mi pride ako barz mohutny kotuc....zlata stredna cesta=180, bude to asi idealne riesenie...ak sa to bude dat namontovat...


V manuáli k Floatu (a vlastne ku všetkým 32mm Foxom) píšu, že 203mm kotúč v pohode.
30.05.2006 - 12:48:22
00
Väčší kotúč znamená väčšia páka=väčší brzdný účinok!!!
V zohrievaní ja osobne nevidím nejaký extra veľký rozdiel...
203 kotúč ale neodporúčam montovať na lacné a light vidlice,pretože na ňu vytvára veľký tlak.Krut a tak...
Môj názor je,že na bežné jazdenie stačí v pohode 160.
Mal som aj 203 aj 160 a 160 bolo naj.
8)
30.05.2006 - 13:26:54
00
podla mna ti bude stacit nejakych 180mm vpredu a 160mm vzadu...ako hovoris zlata stredna cesta :wink:
30.05.2006 - 16:48:59
00
Väčší kotúč znamená väčšia páka=väčší brzdný účinok!!!
V zohrievaní ja osobne nevidím nejaký extra veľký rozdiel...
203 kotúč ale neodporúčam montovať na lacné a light vidlice,pretože na ňu vytvára veľký tlak.Krut a tak...
Môj názor je,že na bežné jazdenie stačí v pohode 160.
Mal som aj 203 aj 160 a 160 bolo naj.
8)


ako to myslis ze 160 bolo naj ?
chces povedat ze so 160 kotucom si mal lepsi brzdy ucinok ako na 203mm kotuci ? hmm, tak na to by som sa pozrel
alebo si to myslel tak, ze 160 kotuc ti menej doserie vidlicu ?

inak ked rozmyslas nad 203mm kotucom tak ten by som nedaval na vidlu s menej ako 32mm nohami, taktiez nerobi dobrotu odlahceny vyplet alebo dokonca zapletene kolesa s takymto kotucom.
30.05.2006 - 18:54:40
00
ahoj preco si myslite ze vecsi kotuc viac doserie vidlu? teda myslim ze ju nedoserie kotuc ale vecsi brzdny ucinok sposobeny vecsim kotucom. chcem tym povedat ze mechanicke tektro s 203 kotucom doserie vidlu tak isto ako hydraolika nie?

inak z vlastnej skusenosti - 160 zahrejes velmi rychlo, 180 sa mi zatial nepodarilo ale je to mozne(ale velmi takzko) a 203 je nezahriatelny(teda pokial nepojdes 10km skoro kolmim kopcom dolu:)).
inak zahriatim myslim ze sa bude z kotuca dymit
30.05.2006 - 19:52:39
00
Dobre ti radim, na vidlu bez pevnej osi nedavaj 203mm kotuc... : ) Pokial tam teda nechces mat vakel ako krava. V kazdom pripade ked chces dostatocny brzdny ucinok, pouzi 180mm, to by ta foxa este mala ako tak rozdychat. Viac radsej nie.
30.05.2006 - 21:36:44
00
myslim, ze fox float R by malo nieco vydrzat...inac na vahe mi nezalezi, ale ta 203ka mi pride ako barz mohutny kotuc....zlata stredna cesta=180, bude to asi idealne riesenie...ak sa to bude dat namontovat...


V manuáli k Floatu (a vlastne ku všetkým 32mm Foxom) píšu, že 203mm kotúč v pohode.


Tak na Float 203mm urcite nie! Jedine tak na nejaky novy model.
30.05.2006 - 21:46:53
00
ak mas float tak na tvoje jazdenie ti uplne staci 180 kotuc
30.05.2006 - 21:47:35
00
Float '04 mal dovolené max. 180mm. Na modely 05, 06 píšu, že môže ísť aj 203.
30.05.2006 - 22:32:05
00
Vela ludí píše,že 203 ničí vidlice a 160 nie.Podla mna ich to ničí takmer rovnako.Napríklad ja mám v predu 203 a keď potrebujem prudko zabrzdiť,tak musím skrátka zastaviť na tom istom úseku ako zo 160 ale s meším tlakom prstu na páku.Ale rád si prečítam aj odlišné teórie.
31.05.2006 - 09:36:32
01
Myslím si, že záleží hlavne čo jazdíš.
Ja napr. jazdím dosť veľké kopce, kde pri schádzaní je povedzme na 4 km prevýšenie 700m. Idem dole vlastne malou rýchlosťou, ale furt na brzdách. Keď som mal 160 kotúč vpredu, brzdy sa ukrutne hriali a po chvíli strácali účinnosť a musel som tlačiť na páku. Teraz mám 203 vpredu 160 vzadu(dual XT) a tieto klesania odbrzdím úplne pohodlne. Čiže keď jazdíš dlhé zjazdy bez agresívneho brzdenia, nie je to väčšia záťaž na vidlu (ako písal tomPy)
Iný prípad je zjazd - DH ako disciplína, kde je brzdenie veľmi agresívne a celý systém (pneumatiky, vidla, brzdy) musí byť prispôsobený na veľké zaťaženie.
31.05.2006 - 10:23:36
00
keyboard_arrow_up