2JoKo:
Tufo ako jeden z popredných výrobcov galusiek vyrába už viac ako päťnásť rokov závodné obutie pre vrcholových cyklistov. Pre žiletkárov, ktorí sa poväčšine otočia za každým gramom dolu, ponúka úsporu hmotnosti od 100 do 300 gramov len výmenou plášťa+duše za galusku
Do toho sa som nezapočítal ešte hmotnosť kovu na ráfiku uspôsobeného na úchyt plášťa. Taktiež dokonale pohlcujú vibrácie od podkladu, čím sa zvyšuje komfort jazdy.
Ale aby neboli len plusy galusiek - Na galusky potrebuješ samozrejme potrebné ráfiky, a za to dnes pýtajú riadne pálky.
Galusky lepíš špeciálnym lepidlom k ráfikom - lepenie galusky trvá aj deň - strata času a peňazí. A ak to neurobíš poriadne hrozí, že sa sa po čase začnú odlepovať a vrátiť to do pôvodného stavu nieje sranda. Pokiaľ si nedáš pozor a preletíš cez nejakú prekážku vyššou rýchlosťou - za to sa ti
galuska odmení parádnou hrčou, ktorá ťa bude kopať do zadku až kým ju nevymeníš - vlastná skúsenosť
. Defekt na galuske - nočná mora domáceho servismana - nepomôže ti ani svätená voda musíš ju strhnúť, zbrúsiť staré lepidlo, naniesť nové a nalepiť novú galusku. Najšuviksovejšia galuska od Tufo-a začína s cenami na úrovni cca. 1500 korún a vyššie. Porovnanie - defekt
duše opravuješ 2 minúty, defekt galusky 2 dni.
Preto väčšina profi jazdcov na ľahučkých žiletkách vozí galusky Tufo - ak majú na preteku defekt, dostanú od nich nové celé koleso a ušetria zopár gramov. K tej žiletke - Tie
brzdy to nehorázne špatia.
Ty pejo, lepil som galusky už pred štyridsiatimi rokmi, mňa nemusíš vyučovať! A prečítaj si otázku, ja som sa pýtal, prečo na všetkých ľahkých kolách sú nalepené Tufá a nie Vittorky, Michelinky, Continentalky a iné svetoznáme značky!
A okrem toho, tréningové Tufá S-33 stoja do 500 Sk a najazdím na nich od 5 do 10 tis. kilometrov. Neodchádzajú na defekty ale na zodraný behúň po 2-3 rokoch jazdenia.