Resp. co je lepsie na zjazdy? Vacsi kotuc alebo mensi?
posledný komentár: 4. 3. 2025 o 18:35
posledný komentár: 14. 5. 2016 o 0:10
posledný komentár: 24. 10. 2008 o 9:07
posledný komentár: 4. 3. 2025 o 18:35
posledný komentár: 14. 5. 2016 o 0:10
posledný komentár: 24. 10. 2008 o 9:07
Myslim ze ten moj by to mal vydrzat - naboj Author disc -32d, vyplet -8sk/1spic, a raf Alex FD26 Disc, ten co pouzival Michal Prokop
No co myslite?
Tvoja otázka má svoju logiku. Keď sa na to pozrieme tak, že na brzdenie pôsobí na koleso moment sily, ktorý musí byť pri brzdení kotúčom a V-čkami rovnaký - vyššia sila na menšom ramene (kotúč) vs. nižšia sila na dlhšom ramene (V-brake). Z toho by malo vyplývať, že tie sily pôsobiace na vidlu nie sú až tak odlišné.
vbrake : mensia sila-mensie rameno
kotuc : vecsia sila-velke rameno
to je sice pravda, lenze to plati o silach ktore posobia medzi vidlou a kolesom...... vysledna sila, ktorá posobi medzi vidlou a ramom (jazdcom) ale posobi na roznych miestach, vecka posobia tesne pod korunkou vidly, kym kotuc posobi dole a este k tomu len na jednej strane......
podla mna je problem v tom ze kotuc vidlu vykruca do jednej strany a tym je vydlica namahana na podkove.tento nazor mi vypliva z toho ze kamarat mal 203 kotuc na RST a pri druhej jazde sa mu zlomila v podkove
Neviem si predstaviť ten adaptér na prasa. Ten by odišiel ako prvý.
ako zaklad treba brat bod uchytenia -spodna miska hlavoveho nad korunkou.
dasia vec je kde a ako posobi brzdna sila.
kotucova brzda hlavne posobi na spodu nohy v mieste jej uchytenia. teda schemu by som videl tak ako pismeno L .kde dlhe rameno predstavuje dlzku vidlice (miska-uchytenie prasata) a kratke rameno predstavuje polomer kotuca (kedze pri >kotuci je prasa dalej od nohy vidlice). nuz a zotrvacna sila pri brzdeni posobi v smere rotacie kotuca. zda sa teda ze dlzka kratkeho ramena v urcitom smere znasobuje namahanie a to vsetko len na 1 nohe vidlice! na druhu sa brzdny ucinok pokusa prenasat spojovaci mostik a rychloupinak.
v brzda posobi naproti tomu rovnako na obidve nohy a zotrvacnu silu zachytava na urovni rafku. v tomto pripade by som schemu videl ako obratene L kratkym ramenom dolava, kde dlzka ramena je prakticky len dlzka pivotov na v brzdach. cize namahanie je viditelne mensie a hlavne sa rozdeluje spravodlivo medzi obidve nohy.
takto to vidim teda ja.urcite sa tu najde clovek studovany mechaniku ktory nas zasvati presnejsie.
to je sice pravda, lenze to plati o silach ktore posobia medzi vidlou a kolesom...... vysledna sila, ktorá posobi medzi vidlou a ramom (jazdcom) ale posobi na roznych miestach, vecka posobia tesne pod korunkou vidly, kym kotuc posobi dole a este k tomu len na jednej strane......
Z toho, čo píšeš má myslím najväčšiu váhu asi to, že je kotúč len na jednej nohe. Sila pôsobiaca na korunku bude podľa mna zase tá istá pri V ako pri kotúčoch.
to je mozne
a co sa tyka rozdielu medzi 160 a 203mm kotucom tak podla mna samotna paka je pri 203 mm kotuci dlhsia iba o polovicu rozdielu medzi (203a160mm) kotucom, cize 2cm, neviem aky velky podiel to moze mat na zvyseni vakla...
okrem toho, ked brzdite vpredu na plny kotol, tak nohy su zvycajne zasunute uplne na konci zdvihu, takze by ta zdanliva tuhost vidlice mala byt najvacsia...
a co sa tyka tych divnych pocitov na prednom kolese pri brzdeni v zakrutaach nuz tak to je ciastocne sposobene aj tym, ze jednoducho to koleso pri brzdeni ma tendenciu ist v priamom smere a nie do zakruty, dalsia vec je to, ze sa viac deformuje pod brzdenim pneumatika a samozrejme je aj ponorena vidlica....
podla mna je problem v tom ze kotuc vidlu vykruca do jednej strany a tym je vydlica namahana na podkove.tento nazor mi vypliva z toho ze kamarat mal 203 kotuc na RST a pri druhej jazde sa mu zlomila v podkove
Presne tak jak píšeš to je!!!
Tlak z brzdenia sa prenáša na jednu nohu vidlice,tam kde je brzda uchytená,teda na ľavú a vykrúca ju do stany.Pri V-brake je to na obe a naviac sú V-brake vyššie,tada nie je tam taká páka na nohe...
Teda pri kotúčovkach je treba mať kvalitnú vidlicu a v neposlednom rade aj pevný náboj!!!
Na normálne jazdenie úplne stačí 160mm.Aj pri tom by som ale volil rozhodne pevnejšiu vidlicu.
to je mozne
Moj prvý predpoklad bol taký, že kotúč aj V vytvoria pri brzdení zhodný brzdiaci moment (v smere otáčania kolesa). Tento moment sa prevedie na negatívne zrýchlenie v smere jazdy, ktoré je logicky pri disku aj V znovu rovnaké (rovnaký moment = rovnaké zrýchlenie). A to je podľa mňa hlavným zdrojom sily pôsobiacej na korunke.