A pritom riešenie je jednoduché-namiesto
reťaze návrat ku ozubeným remeňom
Cca pred rokom som kúpil Octaviu lll,do ktorej sa montoval už ten nový 1,2 TSi EA211.
Nájazd mala 119 000 km,tak som hneď zisťoval,aký je interval výmeny remeňových rozvodov-prekvápko
VW group u tohoto motora predpisuje po nájazde 240 000 km
kontrolu stavu ozubeného remeňa,nie výmenu.
Potom každých 30 000 km zasa len kontrolu stavu.
To je tiež pekná ftákovina,ako môže mechanik pohladom na remeň určiť,že áno,treba výmena,alebo nie,je ešte v pohode ?
Tak či tak,oproti problémovým reťazovým rozvodom prvej generácie TSi je to zásadný posun.
Ja som ich vymenil,lebo auto malo 11 rokov,a kompletná sada INA stála 44 Eur (t.j. ozubený remeň,napínacia a vodiaca kladka + skrutka na hlavnú remenicu)
Nechápem ten "zápas" motorárov stoj čo stoj dávať do motora rozvodovú reťaz,alebo ešte horšie ozubený remeň v oleji,keď je riešenie ozubeným remeňom nasucho spolahlivé a životnosť preverená časom ...