Nazdar,

pred týždňom som pri čistení vidlice a tlmiča prišiel na "nemilú" vec. Prachovka (kde sa vnútorná noha zasúva do tela tlmiča) bola na jednom mieste po obvode v dĺžke asi 1cm vysunutá oproti zvyšku o 1-2mm, bolo to viditeľné voľným okom. Navyše tlmič pri stláčaní vydával taký svišťavý zvuk (ale len potichu, nie je to moc počuť).

Objednal som teda zo Slovkolexu sadu tesnení, v tom, že tú prachovku v prípade poškodenia vymením. Lenže dnes, keď som konečne ten tlmič rozobral, som zistil, že to nebolo prachovkou, ale samotnou komorou tlmiča, teda presnejšie hranou, ktorá oddeluje odseba túto prachovku a ostatné tesnenia. Fotografia je v prílohe.

Chcel by som sa teda opýtať, je to na reklamáciu? Resp. uznajú ju (Slovkolex), aj keď som ten tlmič rozobral?
Pretože už ten tlmič s touto komorou nedám dokopy, keďže keď sa o to pokúsim, tak celá prachovka výjde von, keďže ju nemá na tom mieste čo držať (nezmestí sa do toho zúženého miesta).

Dík.

Prílohy:

Komentár súboru: "pokazená" komora
DSC02348small.JPG
DSC02348small.JPG 376.02 KiB thumb_up0thumb_down

26.09.2008 - 18:07:22
00
hm...neskusis,nedozvies sa ;) kazdopadne by som tam zasiel
26.09.2008 - 18:22:14
00
ak som správne pochopil tvoj problém je toto tesnenie?

Prílohy:

IMG_3033.JPG
IMG_3033.JPG 125.76 KiB thumb_up0thumb_down

26.09.2008 - 18:47:39
00
áno, ale problém je hlavne skrivený okraj komory, kde by malo to tesnenie držať. vďaka tomu sa tam nezmestí...
26.09.2008 - 18:52:00
00
Ako už napísal mar_tin, je to v tej hrane.

Prílohy:

eb07foxshox03.jpg
eb07foxshox03.jpg 51.37 KiB thumb_up0thumb_down

26.09.2008 - 18:55:00
00
Moje skusenosti najdes v jednom prispevku tu:
http://www.bike-forum.cz/forum/dodrzujete-udrzbu-tlumice-fox-float/777888/forum.html
Zhrnutie: Znama chyba, reklamacia v SLOVKOLEXe bez problemov.
26.09.2008 - 18:57:35
00
Díky moc, už som im napísal e-mail, potom môžem aspoň použiť tvoju skúsenosť ako argument v prípade, že by to neakceptovali. Ale dúfam, že to prebehne hladko, keďže som s nimi zatiaľ nemal problém a na e-maily odpisovali rýchlo. A navyše, keď sa to už stalo viacerým ľuďom :)
26.09.2008 - 19:07:16
00
Takže výborná správa, Slovkolex to uznal ako reklamáciu :)

Komoru som si dal namontovať lowvolume, len rozmýšľam nad úpravou compression tune z max na min. Bude to na rám Giant Reign 2008, tak sa chcem opýtať, čo by táto zmena pre mňa okrem zvýšenia citlivosti znamenala, presnejšie či by po tejto úprave nechodil tlmič často nadoraz atď (ale keďže som si tam dal namontovať malú komoru, tak by nemal).
11.10.2008 - 20:47:50
00
S compression tune upravíš začiatok zdvihu (prietok oleja pri stláčaní na začiatku zdvihu) je to vlastne niečo ako low speed kopresia u vidlíc ... je to vlastne hranka ktorú cítiť aj pri otvorenom tlmiči na začiatku zdvihu ... takže na využívanie zdvihu to nebude mať vplyv (ak tak minimálny ale o tom ti napíše mlok zopár riadkov :)), tam to závisí ako si písal od veľkosti komory.
11.10.2008 - 21:00:00
00
Dík, nejako podobne som to aj ja chápal.
Len by som rád vedel, okrem tej citlivosti a chodenia na doraz (čo je mi už viacmenej jasné), či sa nebude príliš prepadať do zdvihu už aj pri malých nerovnostiach a potom už nezvládal brať tie väčšie, ktoré by nasledovali (na mtbr.com bol na to výraz "midstroke", presnejšie "blow easily through midstroke").
11.10.2008 - 21:15:25
00
nie ide tam len čisto o začiatok zdvihu a o bod odtrhu tlmiča ... po bode za spomínanou hrankou už olej preteká +- rovnako
prepady tmiča nečakaj ale potom bude bike viac citlivý = viac hojdavý
11.10.2008 - 21:35:31
00
Lapierre, sice konstrukciu toho tlmica nepoznam, ale je mam compression tune na max. hodnote a mozem ta ubezpecit, ze compression tune neposobi len na zaciatku zdvihu, ale pocas celeho zdvihu. Ak by to bolo len na zaciatku zdvihu, propedal je tam potom zbytocny.
11.10.2008 - 21:53:12
00
Lapierre, sice konstrukciu toho tlmica nepoznam, ale je mam compression tune na max. hodnote a mozem ta ubezpecit, ze compression tune neposobi len na zaciatku zdvihu, ale pocas celeho zdvihu. Ak by to bolo len na zaciatku zdvihu, propedal je tam potom zbytocny.

hmm no myslím že sčasti ho ovplyvňovať môže (jedná sa tam o planžetky) ale prepady tlmiča do zdvihu by som určite nečakal
11.10.2008 - 22:00:51
00
slavo, nepochopil si to správne a lapierre to zase úplne presne nenapísal. ide o začiatok pohybu tlmiča, a je jedno v akej "polohe" zdvihu. každopádne pravdu máte obidvaja. výsledkom bude, že ak si m4jk nechá upraviť kompresiu na minimum, čo mu aj odporúčam, tak bude musieť fúkať o trochu viac, ako teraz. priebeh pruženia to ale neovplyvní.
11.10.2008 - 22:04:14
00
Ani o moc více foukat nebude, je to téměř minimální rozdíl. Už jsem to tu zmiňoval jinde, Stereo jsem při compression tune na max (co jsem chvíli jezdil po koupení kola) foukal na 125psi. Po úpravě v TF tuned, kdy má ještě menší kompresi než compression tune na min foukám pro cca stejnou sílu potřebnou pro chod na doraz na 130psi. Tedy ani ne 5% bylo potřeba přifoukat.

A žádné propadání do zdvihu se nekoná na menší překážkách. Nepatrný rozdíl tam samozřejmě je, ale minimální. Pokud někomu přijde, že se mu zbytečně propadá full na menších překážkách, tak má fulla s nevhodným průběhem pro jeho požadavky.
13.10.2008 - 08:38:19
00
keyboard_arrow_up