cawte, mam jednu otazku. Mam naboj na rychloupinak a chcem vediet ci by sa to nedalo nejako rozobrat a dat tam obycajnu osku , hm?
Dá sa to vymeniť. Kúp obyčajnú osku na zadný náboj. Trošku sa zašpiníš, keď budeš vykrúcať kontra matice a kónusvé matice, ale keď ti to stojí za to?
Nepomiešaj si podložky a kónusové matice medzi sebou, ale zapamätaj si, ktorá podložka a kónusová matica na ktorej strane bola a poskladaj to presne tak, ako to bolo predtým. Ide o to, aby si mal ráfik presne vystredený v strede kónusov, v opačnom prípade by si to musel zaniesť do servisu precentrovať...
...nemusíš nič centrovať, ak máš na to náradie zvládneš to aj sám...na prednom kolese je to samozrejme ľahšie, na zadnom už je to troška prplačka...každopádne drvivá väčšina osiek na rýchloupinák má iné stúpanie závitu ako tie obyčajné osky na matice...takže kúpiť obyčajnú osku aj s kónusmi...len počítaj s tým, že tie kónusy sú dosť univerzálne a na nejaké utesnenie náboja môžeš zabudnúť...
...záver: nechaj tam rýchloupinák alebo kúp rovno nový náboj, resp. koleso, podľa toho na čo ten bike budeš používať...
...nemusíš nič centrovať, ak máš na to náradie zvládneš to aj sám...na prednom kolese je to samozrejme ľahšie, na zadnom už je to troška prplačka...každopádne drvivá väčšina osiek na rýchloupinák má iné stúpanie závitu ako tie obyčajné osky na matice...takže kúpiť obyčajnú osku aj s kónusmi...len počítaj s tým, že tie kónusy sú dosť univerzálne a na nejaké utesnenie náboja môžeš zabudnúť...
...záver: nechaj tam rýchloupinák alebo kúp rovno nový náboj, resp. koleso, podľa toho na čo ten bike budeš používať...
Keďže máš kotúč na Centerlock, tak jedine shimano hone/saint, ale tam potom potrebuješ tuším aj ten ich špecial šalter, čo sa uchytáva priamo na tú osku, takže je to asi dosť veľká investícia...
Je taký problém kúpiť iný kotúč? Bude Ťa to stáť omnoho menej...
mám pocit že náboje Hone a Saint sa predávajú aj z pevnou osou bez predĺženia na šalter
ale rotory Centerlock mávaju problémy s roznitovávaním sa spoja medzi brzdnou plochou a unášačom s tisíchranom na náboj (tento problém sa vyskytuje najčastejšie medzi lacnejšími rotormi no videl som to už aj na Saint rotore /8"/ s väčším priemerom CL a matice) ... aj toto bol pravdepodobne dôvod postupnej takmer už kompletnej výmeny rotorov z centerlock maticou u SH .. začalo sa od XTR cez XT a Saint až po SLX rotory
čiže osobne ak CL tak jedine vyššie uvedené rotory
ak máš na mysli CL
>XTR sa robí isto 5" - 140mm ostatné asi len 6" - 160mm
u 6 šróbových rotorov nájdeš tiež zväčša 140mm
ok, tak dozadu dam ten 140mm, a pocuvaj, pocul som ze ked chcem dat prasa tak napr. na 160mm kotuc treba dopredu iny adapter ako dozadu, ako to je so 140mm kotucom???
ok, tak dozadu dam ten 140mm, a pocuvaj, pocul som ze ked chcem dat prasa tak napr. na 160mm kotuc treba dopredu iny adapter ako dozadu, ako to je so 140mm kotucom???
na 140mm kotúč potrebuješ praktický rovnaký adaptér ako 160mm predný ... samozrejme úchyyt IS/PM jeden sa mi doma taký váľa .. len nerozumiem prečo tam chceš 140 mm rotor hm ?
na 140mm kotúč potrebuješ praktický rovnaký adaptér ako 160mm predný ... samozrejme úchyyt IS/PM jeden sa mi doma taký váľa .. len nerozumiem prečo tam chceš 140 mm rotor hm ?
no si asi jeden z mála trende je práveže opačný
no a myslím že 160mm nieje veľký rotor ... treba brať ohľad aj na funkciu a 140mm rotory sa používajú iba na závodné špeciály kôli každému gramu tak to ešte zváž ja hlasujem za 160/160
a treba mi na zadny naboj aj novu kazetu??? lebo mam staru a ta sa na naboj normalne nasrubuje, ale ako pozeram na tie lepsie naboje tak tam ziadne kazety nesu.
ked ste uz pri montazi kazety tak mam jednu otazku: kamos si bol dat doplnit spic do vypletu, bolo potrebne zmontovat kazetu-hovoril ze opravar vlozil kazetu(s rafikom) do zveraku a nejako to potocil a ze kazeta sa uvolnila. da sa to praktizovat takto?
ked ste uz pri montazi kazety tak mam jednu otazku: kamos si bol dat doplnit spic do vypletu, bolo potrebne zmontovat kazetu-hovoril ze opravar vlozil kazetu(s rafikom) do zveraku a nejako to potocil a ze kazeta sa uvolnila. da sa to praktizovat takto?
nwm,neskusal som, ale ked chces dat kazetu dole tak si kup stahovak, stoji cca. 80sk
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Dá sa to vymeniť. Kúp obyčajnú osku na zadný náboj. Trošku sa zašpiníš, keď budeš vykrúcať kontra matice a kónusvé matice, ale keď ti to stojí za to?
Nepomiešaj si podložky a kónusové matice medzi sebou, ale zapamätaj si, ktorá podložka a kónusová matica na ktorej strane bola a poskladaj to presne tak, ako to bolo predtým. Ide o to, aby si mal ráfik presne vystredený v strede kónusov, v opačnom prípade by si to musel zaniesť do servisu precentrovať...
...záver: nechaj tam rýchloupinák alebo kúp rovno nový náboj, resp. koleso, podľa toho na čo ten bike budeš používať...
...záver: nechaj tam rýchloupinák alebo kúp rovno nový náboj, resp. koleso, podľa toho na čo ten bike budeš používať...
Chcem to na dirt,ten naboj potrebuem dozadu a aby tam pasoval tento kotuc
http://the.mtbiker.sk/bfoto/Snimka008_41727.jpg
lenze jediny taky naboj co som videl bol na rychloupinak
Je taký problém kúpiť iný kotúč? Bude Ťa to stáť omnoho menej...
ale rotory Centerlock mávaju problémy s roznitovávaním sa spoja medzi brzdnou plochou a unášačom s tisíchranom na náboj (tento problém sa vyskytuje najčastejšie medzi lacnejšími rotormi no videl som to už aj na Saint rotore /8"/ s väčším priemerom CL a matice) ... aj toto bol pravdepodobne dôvod postupnej takmer už kompletnej výmeny rotorov z centerlock maticou u SH .. začalo sa od XTR cez XT a Saint až po SLX rotory
čiže osobne ak CL tak jedine vyššie uvedené rotory
>XTR sa robí isto 5" - 140mm ostatné asi len 6" - 160mm
u 6 šróbových rotorov nájdeš tiež zväčša 140mm
>XTR sa robí isto 5" - 140mm ostatné asi len 6" - 160mm
u 6 šróbových rotorov nájdeš tiež zväčša 140mm
ok, tak dozadu dam ten 140mm, a pocuvaj, pocul som ze ked chcem dat prasa tak napr. na 160mm kotuc treba dopredu iny adapter ako dozadu, ako to je so 140mm kotucom???
na 140mm kotúč potrebuješ praktický rovnaký adaptér ako 160mm predný ... samozrejme úchyyt IS/PM jeden sa mi doma taký váľa .. len nerozumiem prečo tam chceš 140 mm rotor hm ?
proste sa mi nepacia na biku velke kotuce,
no a myslím že 160mm nieje veľký rotor ... treba brať ohľad aj na funkciu a 140mm rotory sa používajú iba na závodné špeciály kôli každému gramu
nwm,neskusal som, ale ked chces dat kazetu dole tak si kup stahovak, stoji cca. 80sk