Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Netreba strácať čas hejtami, kdo ide za svoje a kto nie. je potrebné za zamyslieť ako to skutočne je a na pridanú hodnotu. Ľudí s poriadnymi ebajkmi, ktorí jeho jazdné vlastnosti využívajú na 80+ %, je málo. Väčšinou kupujú fakt iba na základe toho pridaného motora, bez pozerania na ostatné vlastnosti, ktoré by im to malo poskytnúť, alebo naopak obmedziť. Určite chcú horský, s ktorým jazdia iba po hl. ceste a žiadna štrkovka a potom v skupine zverejnia posedenie pri altánku, 20km, 110m. Dovezú sa autom a posledný km idú okolo hrádze po asfaltovej magistrale Ostatné trasy podobne, vyzerajú na 75kg.

Ich nenadchne samotné používanie (predtým nemali žiadny bike, prípadne nejaký z 90 rokov), ale emócia ako pre ženu nová kabelka, pretože má nápis gucci. Tak ako som ja pri kúpe prvého mobilu v eufórií skúšal všetky funkcie a bol z neho nadšený bol pre mňa niečo úžasné takmer citová vazba. Potom mi kolegovia ukázali ich nadupane telefóny s mp3 a foťakom a pritom neboli o moc drahšie, až mi bolo ľúto, že som nepremýšlaľ viac.

Ich fotenie preferuje fotky ebajkov a piva. Ak to ma prevod 38-11/34, tak to do kopca nie je a tlačia a ja popri nich šlapem. Júúj ale vraj mám lepši bike. Figu borovú, stál 1/3ceny ich ebajku. Prídu na konečnú dedinu, dajú si pivo sedia tam hodinu ešte keď idem z lesa a idú nazad. Vraj by nestačila baterka. To je potom aká sloboda, byť závislí na baterke. Volal som ho na jazdu a že ho nemá nabitý, vraj až poobede. A to som už bol doma po 60km, varil, pozeral film a ešte mal povinnosti a on že tak ďaleko by mu to aj tak nestačilo, že on to má takmer vybité po 40km.

Alebo som sa večer vychystal, že ráno pojdem a lialo ako z krhle a 3 mesiace som potom nejazdil. Pnka. Ebajk by som v tom pripade nabil do 100% lebo ráno z 80 na 100 to rýchlo nejde a chcem isť okamžite a aj tak by som to hneď po zobudení zabudol dať do zásuvky a aj tak by som zaspal a nechal ho pri posteli nabíjať do rána, mobil dám nabiť aj keď prídem zvonka, len nie je premrznutý ani zmoknutý, mobil až tak nevadí, keď sa vybije fungoval som aj bez neho, alebo ho používam počas nabíjania, a nie su tam až také silné prúdy medzi článkami ako v kolobežke, ideálne po drobnej nehode s neoriginalnou nabíjačkou padnutou zo stola a zmoknutou.

Ja som išiel 70km a oni z toho istého mesta si doviezli biky autom a šli len posledné 3km po asfaltke, ja až navrch do lesa. Oni to na konci asfalty otočili.

Raz som bol s nimi na jazde a 4 krčmy navštivili, 100€ za jedlo fuč a celková trasa 16km takmer po rovine a žiaden les. V lese takmer vždy prekladám bike cez prekážky a tiež mi veľmo vadí blato, takže aj cez kaluže obchádzam bokom mimi zvažnice. Zašpinený nie som.

Potom si kamoš požičal klasický bike, lebo svoj požičal bratovi a šli sme 60km a ani sa nesťažoval že nevládze. Aká je to sloboda byť závislý na baterke, dopredu nabíjať, dúfať že sa nevybije, prispôsobovať tomu menej náročný terén, dĺžku trasy a potom baterkou iba kompenzovať jeho hmotnosť. To už fakt nechápem. Že pred tym ebajkom nemal žiaden bike, iba taký hrdzavý v pivnici s ktorým šiel 2x za rok kdesi po meste. Ale kupil najlacnejší horský ebajk aký zohnal. On do cyklopredajní nechodi, jeho zaujme leták záhradníctva, alebo obchodu potravín, že aké lacné ebajky sú. Ale to nie je na poriadne jazdenie a je to viac na príťaž, ako na výpomoc. A pre lakomosť riešia domáci repas baterky, a na dedinách je viac prerobených bajkov na ebajy, než original ebajkov. To sú však presúvadlá dedkov, nie na šport.
Zobraziť komentár 23.10.2025 - 14:50:00
03
arrow_leftscart335 napísal:

V Brne som si tento zákaz všimol už v lete minulý rok. Mali to na plagátikoch v električke. Hlavne tým chceli eliminovať prepravu tých Wolt, Bolt kuriérov, ktorí si mhdčku pomýlili so svojím pracovným priestorom.
Zobraziť komentár 23.10.2025 - 15:32:19
00
arrow_leftblackpyros napísal:
...
pre ilustraciu si spomeniem na toto leto, ked som na cykloceste nedaleko Pamy stretol oprotiiduceho ziletkara (mozno na e-ziletke (??), fakt netusim, co to mal vlastne za stroj), ktory pri jasnom, slnecnom pocasi a 31 stupnoch celzia isiel prosim pekne obleceny v dlhych gatiach, drese s dlhymi rukavmi, veste a dlhych rukaviciach, prisahamvacku, ja som musel vtedy spomalit a zamysliet sa na sekundu-dve, ci naozaj nespim a nemam vedome snivanie.


aj na hradzi obcas stretavam starsieho pana, na cestaku, zababuseneho aj v najvacsom teple 'od hlavy po päty'. Sice to vyzerá zvláštne, no určite má nejaky svoj dôvod (zimomrivost, slabý krvny obeh, kozne choroby, alergia na slnko,...cokolvek) - no je to ojedinela výnimka, na rozdiel od väčšinových e-zababušencov ;)
Zobraziť komentár 23.10.2025 - 21:44:04
01
a vuk sa nam vratil 😂
Zobraziť komentár 23.10.2025 - 21:45:31
02
neveľmi sa pamätám na mladého vuka, no tento má odhadom tak 60-65-70 rokov (ťažko tipovať pri celotelovom pokrytí, skôr je to o štýle oblečenia), čiže vekovo skôr starý vlk
Zobraziť komentár 23.10.2025 - 22:38:12
00
Cez 70... Starší odo mna o rok-dva. Mal 18, prihlásil sa do Slovana, ze chce jazdiť. Po dvoch rokoch si dokonca vyjazdil 2. vykonostnu triedu medzi mužmi. Potom som sa prestal venovat cyklistike, tak neviem co s nim bolo... Občas som ho videl na bicykli, býval o 2 ulice vedla. Mama sa poznala s jeho mamou, obcas dali debatu a raz mi povedala, ze sa dal k Jehovistom. To este za bolsevika.

No a ked som sa vrátil k cyklistike (-25 rokov), tak som ho obcas stretol na hrádzi. Zababuseneho. Na pozdrav neodpovedal, bud ma ignoroval alebo si nepamätal.

V klube sme ho volali Zeman 22, lebo v tom case jazdilo v Bratislave viac Zemanovcov. Na krstne meno si neviem spomenúť.
Zobraziť komentár 23.10.2025 - 23:23:20
01
arrow_leftComby napísal:
Čo to je bio-bike? Bio zelenina?

Kdesi v minulosti ten pojem zaviedol ktosi v tejto teme. Biobiker je vsetko co nepouziva elektrinu, nie je tucko, oblieka sa primerane a preto je hodne ucty v tejto teme.
(Prosim, neberte to vazne, neviem ako vyjadrit nadhlad, ironiu a laskavu kriticnost.)
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 07:10:10
01
arrow_leftscart335 napísal:

Dobry clanok, pobavilo to "vážené hrozbě", tak ma napadlo, aku hmotnost moze mat taka hrozba, tak zhruba asi tych 25 kg. :lol: Ale teraz vazne: Krok je urcite spravny, len sa bojim, vzhladom na neustale sa zlepsujuce technologie, ako sa elektrobicykle stale viac podobaju normalnym, ze toto budu niektori jedinci zneuzivat a zakaz porusovat a tak sa potom aj veru stane nejaka tragedia. Aby to potom nedopadlo tak, ze sa preventivne zavedie zakaz prepravovat vsetky bicykle, ono aj tak do buducna bude vacsina elektro a vacsinou budu vyzerat ako normalne. A aby taketo zakazy nezacali postupne zavadzat aj vo vlakoch, lietadlach atd. :(
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 10:03:55
00
..a bicykle budu mat cestovny pas
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 10:53:44
00
Myslim si ze ked pride cas, ze ebajky zacnu vyzerat ako normalne bajky, tak aj batererie budu vyzerat a hlavne fungovat uplne inak.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 12:22:37
00
Ak si niekto kúpi napr. Kellys Theos, Ctm Aeron, Cube Stereo, Trek E-caliber, alebo drahší slušný ebajk, je veľmi pravdepodobne, že sa bude o batériu starať vzorne, používať ho hlavne na výlety, používať originál nabíjačku, dôkladne dbať na údržbu, a nebude problém.

Ak však niekto kúpi lacnejší „črep z Číny, alebo v eshope potravín, či záhradníctve, alebo tie najlacnejšie diskontné ebajky na našom trhu s cenou nižšou ako slušný klasicky bajk, tak toto sú používatelia, ktorí šetria kde sa dá. Jazdia v daždi do práce, žiadna údržba, okamžité nabíjanie po jazde horúcej batérie do 100% celú noc, svojpomocná, či kutilská výmena článkov batérie miesto novej originálnej, nabíjačku používajú aj poškodenú, stále prechody z tepla do zimy... V Čechách vyhorela predajňa od takého diskontného ebajku. https://kolinsky.denik.cz/pozary/prodejna-elektrokol-vyhorela-kvuli-porouchane-baterii-20190424.html

Ak stojí horský ebajk iba 1600€, tak na tom výrobca šetrí a musí sa to niekde prejaviť. Ešte horšie je, keď si kúpia z Číny kit a prerobia trekový bajk z 90 rokov, či nejaký rockrider na elektro, alebo všeliake tie chopperi, nemá to ochranné obvody a ešte ich odblokujú. Títo ľudia si ich kupujú hlavne ako presúvadlá. Ponáhľajú sa do prace, bajk trpí, plno pádov, škrabancov, vlhkosť, oxidácia, ebajk majú ako spotrebný materiál, hodia ho do kúta a používajú dokiaľ sa úplne nerozsype, žiadna, údržba, ani kontrola. Alebo sú to kutilovia, ktorí majú povahu stále do toho svojpomocne vŕtať a tuningovať. Pravé elektrokolobežky najviac vrhajú zlé meno na ebajky, majú oveľa väčšie batérie, ľudia kúpia 2ks z Číny bez záruky miesto 1 certifikovanej u nás a smial sa mi, že zbytočne vyhadzujem peniaze, keď sa to dá kúpiť za polovicu. U nás zakázali na domovej schôdzi skladovať elekotrokolobežky v bytoch.

V Británii bolo podľa hasičov za 3 roky až 600 požiarov, https://www.stvr.sk/televizia/archiv/21274/415269#1695 pretože tam 90% ľudí jazdí na prerobených, alebo no-name šuntoch a používajú ich výlučne na každodennú dopravu do prace za každého počasia, bez údržby a nesprávne nabíjajú nevhodnou nabíjačkou. Preto u nás až toľko požiarov nie je a keď áno, tak väčšinou no-name elektrokolobežka, alebo nejaká elektrobajková atrapa. Samozrejme aj na aj na kvalitnom ebajku môže ojedinele nastať požiar, ale vinníkom býva laxné správanie k ebajku. Mne keď praskla nabíjačka k mobilu, kúpil som novú originálnu s logom Samsung, pritom kolegovia používajú pozliepané 15 ročné no-name nabíjačky, alebo aj takú, čo inšpekcia stiahla z trhu.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 14:12:13
00
arrow_leftTonmy111 napísal:
U nás zakázali na domovej schôdzi skladovať elekotrokolobežky v bytoch.

Toto je inak téma čo ma zaujíma. To sa Vám podarilo odhlasovať na schôdzi. A ako je to vôbec kontrolovateľné?
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 14:32:14
00
Ono pokiaľ tam nie je červená okrúhla pečiatka z úradu, tak neviem ako je to vymožitelné. Sú štátne zákony a potom miestne vzn, alebo dohody spoluvlastníkov. Keď to podpíšu všetci tak sa to dá. Musí byť niekto iniciatívny a právne znalý. V tom sa nevyznám, ja na domové schodze nechodím ani neriešim, paneláky majú rôzne dohody medzi nájomnikmi. Napr poplatok za psa ešte navrch okrem poplatku mestu, že breše, špiní atď, hoci hluk robia aj niektorí neprispôsobiví a špinia ešte viac blato nosia do paneláku.


Ako oklamať slabý výkon na bajku. Na hrebene, výhliadky, horské chaty a cez horské sedlá vedie často viacero rôzne náročných trás. Jedna je napr. 3,5km s 5% stúpaním v teréne, ďalšia je 3km rovný asfalt a potom 500m extrémne stúpanie. Takže v pokoji po ceste 3km nad 25km/h, potom 300m trochu driny a 200m pešo a pridem tam prv ako ten ebajker a ešte bez zdochynania aj bez motora. Tieto trasy som začal preferovať už veľmo dávno v minulosti keď ešte o ebajkoch nebolo počuť a tak nejak som si na ne zvykol. Takých trás máme v okolí dosť veľa, aj preto považujem motor ako zbytočný. Možno ak by neboli na výber ľahšie varianty trás, pozeral by som to inak. Mám kamoša, síce ebajk nemá a ani nechce, aj je drahý (kúpil najlacnejši full aký našiel), ale preferuje trasy, kde si môže dať riadne do tela práve na tých náročných trasách s dlhým miernym stúpaním. Protivý sa mu tlačiť čo i len 5m. A kúpiť ebajk, aby jazdil s vypnutým motorom je tiež nezmysel. Keď ste doma na trenažeri a už vám dochádzajú sily, tak zosadnete. Pri jazde vonku sa musite nejako dostať domov a neostáva iné len vydržať. Bajk bez motora nedovolí podvádzať a zlahčovať si jazdu nejakým tlačidlom. Túži mať veľmi silné nohy, jazdí 2000m výškových 100km, alebo denne si dá po práci 12km, kde má 4km cez 10% tú istú trasu, prípadne aj 2x. On podvadzať trasou s jazdou po asfaltke nechce, lebo by si vraj nebudoval svaly. Ja jazdím pre radosť, on len pre tréning, kedže má sedavé zamestanie, aby 2-3x do roka vydržal nejakých 200km, či na Královu holu, chatu pod Chlebom, chatu pod Suchym, Martinske Hole, alebo Sliezsky dom na nejakom spoločnom tripe s profíkmi s medailami v maratónoch. Takže za rok má iba cca 500km dlhých trás a 100 takých kratučkých cca 10km. Odmieta teleskopku, nášlapné pedále a čokolvek čo by mu zmierňovalo tréning. Aj prevodník si dal 36z, lebo 32z bol málo ťažký keď ide po asfalte, potrebuje to pre tréning siliť nadoraz. Starostlivo si všetko počita na strave, mapy ho nezaujímajú, iba data, či dnes mal lepší segment než včera a teší ho to.
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 18:12:13
00
Vučko sa tu tretíkrát snaží presadiť so svojím videním cyklosveta. Dva predchádzajúce pokusy, kde ostal pre neho z neznámych dôvodov nepochopený a zhrdene zrušil účet, evidentne nestačili. Nabral sily a poďho tretí krát. Tému si vybral a týchto elaborátov kým sa zase na mieste nicku objaví "Hosť" tu bude požehnane.
Doposiaľ smradil poväčšine v komentoch pod článkami.

Aj to tu ktosi celé číta???
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 18:51:16
01
Keď si napísal, že je to asi vuk, tak som to pekne prečítal
Zobraziť komentár 24.10.2025 - 19:32:04
01
keyboard_arrow_up