Môže niekto prosím popísať postup rozobrania-odobrania starého a montáž nového?
Alebo s tým ísť rovno do servisu?
Najradšej by som to urobil doma, ale potrebujem poradiť!!!
posledný komentár: 30. 11. 2025 o 17:05
posledný komentár: 30. 11. 2025 o 17:05
http://www.cykloobchod.sk/product_info.php?manufacturers_id=116&products_id=2060&osCsid=9sou8k4en2junmb6vbd63gceq2
Presne tak, ale v domacich podmienkach sa to da urobit aj nasledovne - druhy obrazok od konca
http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/vymena-vidlice-ahead
btw: trvalo to asi 2 minuty
4 minuty roboty, keď si na tom dáš záležať t.j. aby bol rovno. Samozrejme narážačka je narážačka, ale kôli jednej výmene je to zbytočné.
Neviem ci si to nakoniec s tym jezkom poriesil, alebo uz tam mas komplet Hope.
Ak nie, tak toho stareho vyraz jednoducho von. Ale musis ho tlacit smerom ku korunke, lebo naspat Ti uz nepojde.
Ale da sa aj ten stary jezo vybrat, pokial by niekomu vadilo, ze tam nie je origos Hope.
Ale do krku sa nikto nepozera, takze je uplne jedno, ci tam je klasika alebo Hope.
Podarilo sa mi rozobrat hlavove zlozenie za ucelom jeho premastenia, ocistenia, problem je, ze sice ide spat, ale ma volu..(aj po zatiahnuti vsetkych 3 srobov: 2 predstavec, 1 zhora hlavove zlozenie)
ked ho skladam v poradi od vidlice (od dola) ma nasledovne casti:
- vidlica - spodna cast ramu hlavoveho zlozenia z vencekmi vo vnutri ramu
- gumova tesniaca vlozka
- vrchna cast ramu hlavoveho zlozenia z vencekmi vo vnutri ramu
- gumova tesniaca vlozka medzi krkom vidlice a vencekmi v hornej casti ramu hlavoveho zlozenia
- podlozka ("vrchnacik") dosadajuca a chraniaca venceky, vlozku pred prachom
- nasleduju podlozky (3ks)
- predstavec
- rozperna matica (zatahovanie pomocou imbusu) na ukotvenie hlavoeho zlozenia a vidlice (v krku vidlice nie je klasicky jezko, ale tento valec, ktory utiahnutim imbusu sa zortiahne a drzi, tak vidlicu..)
Problem, je to zlozit..uz som to asi 10x rozobrat a vola tam stale ostava, hoci pred rozobranim tam nebola..nic nechyba, venceky su nove..bodol by mi nejaky obrazok, navod, lebo podla mojho nazoru tam neskladam nic zle, nie je to tazke..podla mojho nazoru je problem niekde medzi hornou ramovou trubkou hlavoveho zlozenia, vencekmi, gumovou vlozkou a "vrchnacikom", ten akoby nedosadal a vytvaral tak volu (nema zavit), fakt neviem co s tym..
pomohli by mi najma majitela starsich Kellysov okolo r. 2000..dik
V predajni maju ciernu v tegliku a bielu v tube. Obe su Lithiové, obe su super profesionalne, vodoodpudivé a najlepsie na valive loziska moderných bicyklov. Obe od toho isteho vyrobcu ... netusim preto, aky je v nich rozdiel a ktora je preto vhodnejsia do hlavoveho (v predajni mi neporadili).
VYZNA SA NIEKTO? Prosim nezasierajte to tu zbytocnymi uvahami. ĎAKUJEEEM.
ButterGlide Black
Nejkvalitnější litiová vazelína obohacená molybdenem se vyznačuje vynikající přilnavostí, antioxydačními vlastnostmi a širokou využitelností. Svými excelentními lubrikačními a vodorezistentními vlastnostmi prodlužuje životnost ložisek. Pracovní teplotní rozmezí je v rozsahu od -30 do +150 °C.
Lithium White
Bílá lithiová vazelína je v cyklistickém průmyslu nejpoužívanější vazelínou především kvůli své kvalitě a dobré viditelnosti na všech místech. Má vynikající antikorozní a vodoodpudivé vlastnosti. Je vhodná do všech valivých ložisek. Je viskozitně stálá při teplotách od -20 do +120 °C.
Ale ktora je vhodnejsia ... to stale neviem