zdravím,vlastním vidlicu RS RVL 426 dual air U-turn, nafúkal som ju podľa tabulky na moju hmotnosť (85 kg) ,sadnem na bike a zdvih sa zníži (to je ok tomu rozumiem),ale vidlica nefachčí podľa mojich predstáv je dosť tvrdá,ked tlak uberiem zas je mäká,nemá niekto skúsenosti s dofúkaním tak aby vidlica pohlcovala aj menšie nerovnosti a zároveň pracovala s plnou dlžkou zdvihu.využitie - jazda pre radosť v prírode
za rady vopred ďakujem
04.05.2009 - 10:23:57
00
skus tu: viewtopic.php?f=2&t=18982&p=258971

"nalozeny" mam tiez cca 85 kg a nepamatam uz presne ake tlaky som nechal, ale mari sa mi, ze v pozitivnej 90 a v negativnej 55 psi... treba skusat a najst najvhodnejsi kompromis /tabulky su prestrelene, nimi sa neriad.. skor sagom/
04.05.2009 - 11:08:41
00
no klesnutie zdvihu pri nasadnuti je normalne asi 15-20percent tzv SAG...pri kazdej vidlici kazdeho vyrobcu
ja mam rebu team 115mm a tlakujem +120 a -100 a je to pre mna akurat vazim okolo80kg klesne okolo 1-1,5cm...cim vecsi tlak v negativke tym citlivejsia ale pozor nesmie presiahnut tlak pozitivky...radsej o kusok nizsi.vsetko zavisi aj od cloveka ake nastavenie uprednostnuje,treba sa s tym pohrat
04.05.2009 - 11:18:50
00
vdaka za radu,ešte sa opýtam , k vidle som mal pribalený aj taký plastový diel je to na zvýšenie zdvihu? teraz mám 100-130
04.05.2009 - 11:21:41
00
nie prave naopak na znizenie....
ja som mal vo vydle dva a mala zdvih 85....vyhodil som ich a ma115mm
04.05.2009 - 11:26:07
00
vážim cca. 93 kg a fúkam pozitívnu aj negatívnu komoru rovnako na cca. 120/120 PSi podľa tabuliek by som mal fúkať oveľa viac no vtedy je vidla príliš tvrdá ... vhodný tlak si musíš nájsť sám ...SAG mám cca.20% = 26 mm
Pri takom pomere tlakov je vidlica najcitlivejšia a vnútorné nohy sú z vonkajších vysunuté na dĺžku 132 mm ... ale presné nadstavenie si určí každý podľa svojich pocitov ...
04.05.2009 - 13:24:01
00
vďaka za rady,ešte jedna otázka- pri ako mzdvyhu sa má vidla fúkať? v návode doporučujú nastaviť zdvyh na 115 a dofukovať obe komory
06.05.2009 - 07:53:47
00
Zdvih sa nadstavuje vnútorne pri rozobratej vidlici. Postup pri fúkaní je jednoduchý .. nafúkaš najskôr pozitívnu a potom negatívnu komoru ... ak budeš mať pocit že je to moc tvrdé tak naskrutkuješ pumpu a jemne z tlaku odpustíš ... znovu aj z jednej aj z druhej komory ... treba sa s tým pohrať, najlepšie tak že si na výjazs zoberieš pumpu a priamo v teréne si budeš skúsať rôzne nadstavenia ... platí však také pravidlo že pozitívna komora by mala mať vždy vyšší alebo rovnaký tlak ako negatívna, nikdy nie nižší hoci z vlastnej skúsenosti viem že ak je v negatívnej o 10 - 20 PSi viac ako v pozitívnej ničomu to neuškodí, len sa zníži zdvih vidlice a tá je potom veľmi mäkká ... neplní svoju funkciu a môže ísť ľahko na dotaz a poškodiť sa pri väčšom náraze. Preto by si mal fúkať obe komory na rovnaký tlak, prípadne negatívnu na nižší ... :idea:
06.05.2009 - 08:06:28
00
Zdvih sa nadstavuje vnútorne pri rozobratej vidlici.

Miroslav ma U-turn, inak plati vsetko to, co si napisal...
06.05.2009 - 08:29:00
00
sorry, to som prehliadol :| ... S Air U-turnom skúsenosť nemám, no myslím že ak manuál niečo doporučuje treba sa toho držať ... avšak ak je vidla bez vzduchu asi tam moc zdvihu nenašteluje, proste nafúkaj a uvidíš ...
06.05.2009 - 08:45:18
00
ked som mal kedysi tvoju vahu :cry: tak som daval +100/-100 a bolo to akurat
06.05.2009 - 09:13:12
00
ďakujem za rady,viem že je dobré sa držať manuálu ale rady ludí čo majú skusenosti sú na nezaplatenie,takže idem skúšať a laborovať
06.05.2009 - 10:58:51
00
Po niekoľkodňovej prestávke opäť pravopisné okienko...

Zdvih sa nadstavuje...


nadstavuje - nad čo?
nastavuje!!!

už bolo tejto zvrhlosti aaaž dosť :D

žihadielko, jazdíš nejaké malé sagy... tých 20 % na 100 mm zdvihu je taká "norma"... a hlavne treba povedať že pri vyšších zdvihoch sa zvyknú aj so stúpajúcou technickou obtiažnosťou jazdiť ešte vyššie sagy (a naopak pri 80 mm zdvihu sa ide na tých asi 15%, čo ale nemá s pohodlím veľa spoločného)
06.05.2009 - 12:32:40
00
trochu odveci ale nie tak uplne .... na rvl mam odjazdene nieco kolem 1500km od novembra min. roku. Myslite ze by bolo dobre koncom sezony kuknut olejcek, tesnenia a podobne srandicky - nieco ako kontrolny servis.
25.05.2009 - 18:37:20
00
...no podľa záručných podmienok RockShox-u si to mal dať po cca. 300 km na servisnú prehliadku aby ti v prípade potreby uznali reklamáciu, ale to nič .. ak jazdí tak je OK.
Ja som pominulé roky jazdil Rebu, teraz jazdím Recona a približne každých 1200 - 1500 km mrknem či je nejaký olej v komore nad vzduchovým piestom a vymením olej v spodných nohách ktorý maže klzné púzdra. Tlmiacu komoru, ( tam kde je Motion Control) neotváram tak často, tam je olej zvyčajne OK, ak by vytiekol zbadal by si to .
Takže ja by som ti nejaký ten kontrolný servis doporučil ... pre istotu hneď a nie až koncom sezóny ... ak ti totiž chodí vzduchový piest na sucho, určite mu to neprospieva.
26.05.2009 - 06:40:06
00
keyboard_arrow_up