Až po 2 týždňoch som si spomenul, že Tora má nastavenie aj odskoku. Doteraz som ju mal nastavenú na zajačika, tak som si dal po novom korytnačku :). No, je to pre mňa niečo nové a neviem, či to nie je moc pomalé. Ale mám z tohoto nastavenia dobrý pocit (hore kopcom ma až tak nevyhadzuje a po rovine tiež), tak to zatiaľ nechám tak, hoci neviem ako sa bude správať pri jazde dolu kopcom. Najviac ma však trápi taký sičavý zvuk pri dekompresii, v témach tu na fóre som sa nedozvedel či je to prirodzený zvuk alebo je to znamenie, že vidlica pri tom dosť trpí?

Ešte pridám môj štýl jazdy. Horekopcom normálne, po rovine normálne a dolu kopcom normálne, jednoducho aby som si vždy stihol vychutnať prírodu a nie nejakú časovku. Ešte váha 65 kg

pre takéto parametre, aký odskok odporúčate. Pýtam sa hlavne preto, lebo prvý krát mám niečo odpružené a skutočne neviem ako sa ma vidlica v teréne správať a už vonkoncom neviem, čo tu vidlu môže zničiť (napr pri zajačikovi som pri normálnej jazde využil 6 cm a pri korytnačke 7 cm - ale to som možno len skočil do nejakej diery :) )...
27.07.2009 - 19:18:05
00
Odskok sa spravidla necháva taký rýchly, aby vidla ešte (tesne) nekopala. Ak ju pretlmíš, nestačí sa ti po ďalšiu nerovnosť plne vrátiť a tak sa v podstate zanára stále viac a viac. To syčanie je spôsobené prúdením cez priškrtený ventil, je to normálne.
27.07.2009 - 22:01:42
00
ak to nastavis na stred nic nepokazis..osobne by som ju nastavil na 3/4te zajacika....a vyskusaj rychly dlhsi zjazd..ak nebude kopat do ruk je to akurat.ak bude daj kusok smer korytnacka..
28.07.2009 - 06:27:30
00
opytam sa takto, ked si sadnes na bicykel, ponori sa vidlica?
len ked normalne, pokojne sedis na sedadle a drzis sa riaditok.
28.07.2009 - 08:10:15
00
Súhlas s tulenik.
28.07.2009 - 08:18:27
00
U RS je lepšie nastaviť odskok rýchlejší, samozrejme tak, aby vidlica nekopala.

U Foxu treba nastaviť stred, no určite nie rýchlejší návrat. Proste tak aby bolo počuť charakteristický zvuk pretekania oleja pri návrate. Je tam odlišný systém ako u ostatných vidlíc a pri rýchlom odksoku by tlmenie nefungovalo úplne správne.
28.07.2009 - 09:05:27
00
Odskok sa spravidla necháva taký rýchly, aby vidla ešte (tesne) nekopala.

Mne je ťažko odlíšiť, čo je ešte kopanie a čo je proste fakt, že som narazil na nerovnosť, ale hej, nejaké rozdiely cítiť. Navyše, nezávisi kopanie od rýchlosti jazdy? Čím idem rýchlejšie tým treba odskok tiež rýchlejší?

opytam sa takto, ked si sadnes na bicykel, ponori sa vidlica?

Neviem načo to je dobré :), ale áno, ponorí sa pri každej krajnej polohe odskoku rovnako

ak to nastavis na stred nic nepokazis..osobne by som ju nastavil na 3/4te zajacika

Nakoniec som to nastavil viac k korytnačke alebo cca do stredu. Myslím, že je to OK, hlavne pre môj štýl jazdy. Ale stále sa mi to ako neznalcovi problematiky ťažko nastavuje :(
30.07.2009 - 14:19:53
00
No ja by som mal z pomaleho odskoku u tory strach. Vdaka cinskemu a taiwanskemu povodu, nedomyslenych smejdovych dielov a blbej konstrkukcii sa moze lahko stat, ze odskok proste odide do vecnych tlmist.
Ja som na nej vozil skoro najrychlejsi, kamos na dartke ked to dal dostredu tak to slo naspet asi sekundu :lol: takze on len na najrychlejsie (a to tam mal 5w olej).
30.07.2009 - 14:31:14
00
Pre úplnosť, ja to mám v strede, ale knoflik sa otáča v cca 110° uhle ...
30.07.2009 - 15:23:04
00
čaučau: ehm, porovnávať Dart s Torou...
30.07.2009 - 20:21:35
00
Neviem načo to je dobré

je to dobre na zistenie, ci nemas tvrdu strunu na svoju vahu.
a tiez je to dobre na to, aby vidla spracovala aj jamy, nielen hrbole.....
30.07.2009 - 21:51:43
00
čaučau: ehm, porovnávať Dart s Torou...


cc, dovovd je taky, ze rs ma v oboch skoro rovnaky smejdovy system jak expanzneho utlmu tak aj kopresneho, jediny rozdiel je vo velkosti (koli priemeru vn. noh) inak su to totozne vidlice. Vyrobca totizto musi volako docurvit nizsie rady, aby mohli byt aj tie drahsie lepsie chodiace.
Tora bol samy problem, chvilu sla dobre potom sla nprd.
kuk dnu a olej mazaci taiwanci nedali
potom sa posral odskok
kuk dnu a taiwanci spravily namahane diely z pastu a zachytily ich iba navlecenim na tiahlo, takze posunieme to s5 a tlmic zije.
To sa zopakovalo este 2 x ked sa mi koplet rozletela aj planzeta, ktora bola mimochodom z plastu. Tak su sup pozbierat poleipit a zalepit vsetko ako sa len dalo. Potom uz dala pokoj a tlmila.
Dalej je vela ludi co su oblbnuty z tupych tahov spolocnost vecami ako lepsia vidla lepsie a nove tlmenie, ine uzamykanie ktore ajtak v skutocnosti je len na dve veci. atd..atd....
30.07.2009 - 22:29:24
00
Ja?No!: Je mi trochu tvrdá, ale keďže mám podváhu a plánujem pribrať tak to zatiaľ necham tak ...

cauapistemi: Ak si myslel Toru na tvojom Specialized a jazdu AM a EN, tak to u mňa nehrozí :wink:

Ale iné som chcel. Ide o Poplock. Na začiatku som si vravel: "Fíha, uzamknem na ceste a budem fičať, taká vymoženosť, budem macher :-)" Teraz ma to omrzelo, nevidím v tom na ceste žiaden rozdiel. Asi dám tú páčku zajtra dole. Čím jednoduchšie riadidlá a menej vecí na nich tým lepšie a aj čím menej pretŕčajúcich hadičiek tiež tým lepšie. Má to ešte nejaké iné užitočné využitie, aby som si to rozmyslel, lebo sa mi to už nebude chcieť dávať znovu :lol:
03.08.2009 - 20:35:49
00
Ako vies ako bola jazdena? :lol:
Ono to ma drzat a tlmit a nie rozpadavat sa. Je jedno, ci ide po nervnostiach na zvaznici alebo dostava bomby na kamennom zjazde. Ved je to na to urcene. Navyse kazit vidlu lahostajnou vyrobou(bez mazacieho oleja) je dalsia vec.
04.08.2009 - 00:02:56
00
Chcel by som sa spytat. Ma sa predna vidlica po nasadnuti malicko stlacit? Co si o tom myslite?
28.08.2014 - 18:13:09
00
keyboard_arrow_up