jen technická
není to napodobenina, ale společný vyvoj Speslu Meridy a ještě jedne znacky tu si přesně nepamatuju
no a vysledky jsou ale dost odlišné
LRS nie je spolocny vyvoj Meridy a Speslu, a uz vobec to nie je Meridy. LRS vymysleli a uviedli to prevadzky sudruhovia z nemeckeho Centurion. Merida neviem ci to opajcli, alebo maju licenciu alebo co, kazdopadne ako je v Meride zvykom, spravili to zle
Meridu LRS som jazdil dlho, zaoberal som sa tym rovnako dost dlho, a o trochu informacii sa podelim
Takze zacnem ramom. Ram, ako je u Meridy zvykom, nema nejak dobru geometriu, a je tazkyyyy .. s novym hlavovym, odtrhnutym logom (20g), a pod. ma cely
ram aj s german-a tlmicom vahu asi 3050g (20") (hlavak asi 100g). Co je, ponekud moc
No ale, svojho casu stal polovicu toho, co niektore super znacky, a skoro 1/3 epica.
Zadna stavba .. kto vymyslel to, ze v ocku utahovania sroubu na lozisko hlavneho ramoveho troj. ma byt prec skoro vsetok material, toho by mali zavesit do prievanu a na nohy priviazat knizku o materialoch a strojarstve. Nikto iny to takto nerobil (Trek napr. nemal dieru ziadnu, len plny material), aaaale Merida je najmudrejsia (alebo to tak bolo schvalne). Samozrejme, vydrzalo to 1000km a prasklo. Tak potom zacali davat viac matrosu. No, vydrzalo to 2000km
(tento som mal ja). Samozrejme, v reklamacii davali ako nahradne rovnake, takze to vydrzat nemohlo. Na tretikrat sa zadarilo a uz tam diera skoro nie je, tak to asi drzi. Merida toto prehlasila za konstrukcnu vadu (asi sa im vratilo viac ako 50%
) .. a kto ma zarucak, plati aj po vyprsani zaruky .. bezplatne vymenia (oficialne stanovisko potvrdene Meridou z BB, bol som osobne). Okrem tohto problemu sa stavalo ze to prasklo aj inde, ale tam tazko povedat. Nemam skusenosti. Ramy praskali aj kedakomu inemu (napriklad Gary Fisher .. to boli dalsi dementi co nevedeli sa naucit, ze maju sedlovu trubku robit ako je treba
)
Dalej ..
tlmic .. no soudruzi z nemecka nekde udelali chybu a holt trvalo nejaky cas, kedy menili tesnenia a kadeco, az Meride dosla trpezlivost a zacala tam davat ine tlmice. Faktom ale je, ze k LRS patri german-a tlmic. Manitou SPV na to dobry nie je, pretoze z velmi citliveho a pohodlneho fulla spravil nieco nemastne-neslane, pretlmene, tazke (+150g) atd. DT swiss uz som neskusal. Kazdopadne, kto ten tlmic ma, je dobre ho vediet doma oservisovat
.. dokonca ja som sa dostal tak daleko, ze ho dokazem v zasade oservisovat vratane naplne oleja aj v terene
Inak ale sa na tom jazdilo velmi dobre. Aj napriek velmi malemu zdvihu (deklarovane 6 a 8cm su nezmysel, realne je to menej) to bolo pohodlne. Na 8cm a trosku vacsim sagom krasa, na 6cm a mensi sag raketa , pricom pevnost do bokov a pod vyborna. Toz tolko. Povedal by som, ze tak trochu Skoda 120, dodelaj si sam, alebo "udelej si sam" , tazsia, ale sa dobry peniaz (vtedy).
Co sa tyka Epica .. rozdiel je tam hlavne, ze Epic ma cap medzi osou zadneho a klukami, takze nie je jednocap, ale hupe sa, brain je dementny system, stoji kopec penazi, o moc lahsi ako LRS nie je (2.8kg s hlavovym Lko), a serie sa podobne. Tlmic, capy. Ale geometriu ma znacne lepsiu. Minulorocny model Epic s tlmicom od Specialized prekonal aj sudruhov z Nemecka .. Brain prestaval fungovat po 1000km
Holt .. vsetko to robi asi jeden Cinan
Co sa tyka reklamnych materialov ako 1:1 ratio a super a neviem co, je to uplny blabol, 1:1 malo plno fullov aj pred LRS, aj nizky tlak aj vselico. Najlepsi blabol su nanotechnologie
Aby som to zhrnul .. "Imidz je nanic, pocuvaj smad"
A ako napisal kubad .. ram musi sadnut, a co sadne, to vyhovuje. Ci je to HT, softail, full, alebo zjazdova krava. Potom este sa da riesit otazka penazi a servisu. Preteky sa jazdia aj tak na HT, alebo na nabombovanych nefunkcnych epicoch, a co nie je v nohach, ram nenahradi.