budem sa opakovať..je to 5 rokov starý bike tak to neporovnávaj s dnešnými xc raketami.písal som mierne hojdavý a aj v ľahšom teréne sa nájde jama alebo šuter a vtedy sa trochu pritiahnem o rajdy aby ma to nerozhojdalo nesedím predsa na bike rozvalený ako na gauči..ale jazdím podľa toho aký je to bike.ja som nepísal že zvedám rit v takom zmysle ako o tom píšeš ty..hm tvojmu kamošovi -nič v zlom- asi netreba bike ale tank keď dokáže zlomiť 3 LRS za 4 roky lebo sú jazdci ktorým LRS drží v pohode - samozrejme nejazdia s tým extrém.a prečo mám fulla?kvôli tomu aby som mal mäkšie pod zadkom ale aj o tom som písal.niekto sa tu pýtal v čom nestíha merida LRS tak je to v tom slabšom komforte ale napr. mne stačí aj ten slabší komfort.vrátim sa späť ku kubadovi.nechcem sa zase opakovať ale jasne som písal že som nechcel stratiť rýchlosť a chcel som mať mäkšie pod zadkom tak netreba chytať za slovíčka ale poriadne si prečítať text.veď ma ebne keď tu budem všetko musieť písať xkrát..pokr
10.08.2009 - 09:00:16
00
to není chytání za slovíčka :D to sou reálné vlastnosti té Meridy
nechci tvrdit že je to megašpatné koolo, ale úprostě doba pokročila, a ta Merida nebyla na špici ani v době kdy vznikla.
a to praskání holt tenhle rám na to dost trpěl, :mrgreen:
10.08.2009 - 09:07:43
00
ja zase nechápem načo si niekto kúpi bajk za drahé love keď chce mať úplný komfort.veď nech si kúpi kreslo a sadne si do neho a nie na bajk.samozrejme iné je keď niekto jazdí am.en tam je to o inom.a fakt netreba porovnávať 5 ročnú meridu s dnešnými bajkmi.ešte k tomu tlmiču padla tu pripomienka že na asfalte sa chová skoro ako HT.áno je to tak ten tlmič je na začiatku tvrdší a až narazením na prekážku sa dáva do pohybu takže pri jazde po rovnom asfalte je skoro nehybný.na záver len toľko že netreba všetko čo je merida sprzniť.nejazdilo by ju toľko jazdcov a LRS systém by sa dávno nepredával a teda ani nevyrábal.a je to aj o cene.spomínaná octavia a mercedes.niekomu stačí octavia.a sorry za 2 príspevky ale cez telefón sa píše ťažšie
10.08.2009 - 09:15:23
00
Obmedzím sa iba na strohé konštatovanie, pretože sa mi nechce púšťať do slovných súbojov s múdrejšími.

Mám už 5 rokov Meridu Transmission Elite (120 mm/120 mm). Vzadu SPV tlmič od Manitou, vpredu Manitou Black bez SPV s Infinity Travel.

Nemôžem sa v žiadnom prípade sťažovať na jazdné vlastnosti toho bicykla. Toť vsjo.


Naposledy upravil laco dňa 10.08.2009 - 09:29:36, celkovo upravené 1 krát.

10.08.2009 - 09:22:25
00
nikde som nenapísal že to je alebo bol najlepší systém a opísal si nie reálne ale iba zlé vlastnosti.aspoň tak sa mi to zdá .k praskaniu rámov sa nevyjadrujem ten môj nepraskol a k pukaniu v ráme som už písal ako na to.mne už v ňom nepuká.asi zázrak ;) edit: písal som kubadovi..


Naposledy upravil coco dňa 10.08.2009 - 09:27:55, celkovo upravené 1 krát.

10.08.2009 - 09:22:39
00
@coco
nejlepší je koupit kolo co je jak křeslo a jede jak raketa :mrgreen:
za cenu Octavie a né Mercedesu - ehm ta Merida nikdy zrovna levná nebyla
neprzním všechno s logem Merida, nemám s touto značkou problém, umí udělat i dobré kolo, ale LRS to bohužel zrovna není, tohle není až tak reakce na tebe, ale spíš pro Miloš 21 ten vidí v tomto systému málem zázrak

@laco
nikdo nepíše že je to šrot a že se na tom nedá jezdit - pokud vyhovuje OK
10.08.2009 - 09:24:27
00
mam doma 3 lrs meridy kazdu inu. :wink: .na xc mision 2004 mi pukla zadna stavba pri hlavnom lozisku ale to len z dovodu zadretia loziska co mi aj tak bezplatne zaslali novu cast ,vacsi problem bol stymi ich tlmicmi a german tie maju tendenciu sa kazit. inak co sa tyka pruzenia fajn a spokojnost 8)
10.08.2009 - 10:42:29
00
Stále sa tu dohaduje jen o tej o Meride, ale ja vidím ten zázrak v systéme (nie konkrétne LRS) a má to najkrajší dizajn :) Preto by som chcel vedieť o podobných bikoch čo to vyvinuli diametrálne lepšie ako Merida a stále ho predávaju.

A ak je LRS úplne nanič, tak Merida by ho prestala vyrábať lebo vývoj sa za tie roky už možno dávno zaplatil. Nejaké skúsenosti s novými bikmi LRS, lebo vývoj ide stále dopredu a 5 rokov sa mi zdá veľa :mrgreen:
10.08.2009 - 11:33:20
00
jen technická :-)
není to napodobenina, ale společný vyvoj Speslu Meridy a ještě jedne znacky tu si přesně nepamatuju
no a vysledky jsou ale dost odlišné


LRS nie je spolocny vyvoj Meridy a Speslu, a uz vobec to nie je Meridy. LRS vymysleli a uviedli to prevadzky sudruhovia z nemeckeho Centurion. Merida neviem ci to opajcli, alebo maju licenciu alebo co, kazdopadne ako je v Meride zvykom, spravili to zle :mrgreen:

Meridu LRS som jazdil dlho, zaoberal som sa tym rovnako dost dlho, a o trochu informacii sa podelim :)

Takze zacnem ramom. Ram, ako je u Meridy zvykom, nema nejak dobru geometriu, a je tazkyyyy .. s novym hlavovym, odtrhnutym logom (20g), a pod. ma cely ram aj s german-a tlmicom vahu asi 3050g (20") (hlavak asi 100g). Co je, ponekud moc :) No ale, svojho casu stal polovicu toho, co niektore super znacky, a skoro 1/3 epica.
Zadna stavba .. kto vymyslel to, ze v ocku utahovania sroubu na lozisko hlavneho ramoveho troj. ma byt prec skoro vsetok material, toho by mali zavesit do prievanu a na nohy priviazat knizku o materialoch a strojarstve. Nikto iny to takto nerobil (Trek napr. nemal dieru ziadnu, len plny material), aaaale Merida je najmudrejsia (alebo to tak bolo schvalne). Samozrejme, vydrzalo to 1000km a prasklo. Tak potom zacali davat viac matrosu. No, vydrzalo to 2000km :D (tento som mal ja). Samozrejme, v reklamacii davali ako nahradne rovnake, takze to vydrzat nemohlo. Na tretikrat sa zadarilo a uz tam diera skoro nie je, tak to asi drzi. Merida toto prehlasila za konstrukcnu vadu (asi sa im vratilo viac ako 50% :D :D :D) .. a kto ma zarucak, plati aj po vyprsani zaruky .. bezplatne vymenia (oficialne stanovisko potvrdene Meridou z BB, bol som osobne). Okrem tohto problemu sa stavalo ze to prasklo aj inde, ale tam tazko povedat. Nemam skusenosti. Ramy praskali aj kedakomu inemu (napriklad Gary Fisher .. to boli dalsi dementi co nevedeli sa naucit, ze maju sedlovu trubku robit ako je treba :D)
Dalej .. tlmic .. no soudruzi z nemecka nekde udelali chybu a holt trvalo nejaky cas, kedy menili tesnenia a kadeco, az Meride dosla trpezlivost a zacala tam davat ine tlmice. Faktom ale je, ze k LRS patri german-a tlmic. Manitou SPV na to dobry nie je, pretoze z velmi citliveho a pohodlneho fulla spravil nieco nemastne-neslane, pretlmene, tazke (+150g) atd. DT swiss uz som neskusal. Kazdopadne, kto ten tlmic ma, je dobre ho vediet doma oservisovat :) .. dokonca ja som sa dostal tak daleko, ze ho dokazem v zasade oservisovat vratane naplne oleja aj v terene :D
Inak ale sa na tom jazdilo velmi dobre. Aj napriek velmi malemu zdvihu (deklarovane 6 a 8cm su nezmysel, realne je to menej) to bolo pohodlne. Na 8cm a trosku vacsim sagom krasa, na 6cm a mensi sag raketa , pricom pevnost do bokov a pod vyborna. Toz tolko. Povedal by som, ze tak trochu Skoda 120, dodelaj si sam, alebo "udelej si sam" , tazsia, ale sa dobry peniaz (vtedy).

Co sa tyka Epica .. rozdiel je tam hlavne, ze Epic ma cap medzi osou zadneho a klukami, takze nie je jednocap, ale hupe sa, brain je dementny system, stoji kopec penazi, o moc lahsi ako LRS nie je (2.8kg s hlavovym Lko), a serie sa podobne. Tlmic, capy. Ale geometriu ma znacne lepsiu. Minulorocny model Epic s tlmicom od Specialized prekonal aj sudruhov z Nemecka .. Brain prestaval fungovat po 1000km :) Holt .. vsetko to robi asi jeden Cinan :shock:

Co sa tyka reklamnych materialov ako 1:1 ratio a super a neviem co, je to uplny blabol, 1:1 malo plno fullov aj pred LRS, aj nizky tlak aj vselico. Najlepsi blabol su nanotechnologie :D

Aby som to zhrnul .. "Imidz je nanic, pocuvaj smad" :mrgreen:

A ako napisal kubad .. ram musi sadnut, a co sadne, to vyhovuje. Ci je to HT, softail, full, alebo zjazdova krava. Potom este sa da riesit otazka penazi a servisu. Preteky sa jazdia aj tak na HT, alebo na nabombovanych nefunkcnych epicoch, a co nie je v nohach, ram nenahradi.
25.08.2009 - 20:53:44
00
Nazdar.LRS som jazdil 2 roky.Menil som za 96 od MERIDY.A možem povedať 96 je No.1
25.08.2009 - 22:33:28
00
Tak som sa dozvedel že Merida je všeobecne zlá ale nedozvedel som sa v čom je konkrétne systém LRS horší oproti iným :^) . Čo máte všetci proti Meridám okrem toho, že im voľakedy údajne praskali rámy. Mne ta značka nie je sympatická, ale nemám na to žiadny dôvod. :D
Myslím, že to nie je Olpram alebo Dominátor. Keby sa ale niekto vyjadril naozaj konkrétne a nezaujato k tomu systému LRS, bol by som rád.
10.09.2009 - 10:53:34
00
Jozef035: no asi by bolo dobre precitat, co som napisal, hmm?
10.09.2009 - 12:10:05
00
Ito: Čítal som to 2x. Nie som chrt a 20g logo ma pri mojich 100 kg nezachráni :D . Navyše ja sa zaujímam o Mission TFS 900-D http://www.merida.sk/prodej/mission-tfs-900-d-09 ktorý svojimi 12,7 kg nie je na tom tak zle v cenovej kategórii. Že Meridám praskali rámi je možno pravda. Spomína sa to relatívne často. Ale čo bolo bolo. Teraz je to možno iné. Sám si napísal že rámy po problémoch spevňovali. Geometria je do značnej miery subjektívny pojem. Niekomu vyhovuje jeden bicykel, niekomu druhý. Aký má tlmič zdvih závisí od tlmiča, nie od LRS. Tvoj mal 80 mm, tento má 115 mm.
Ale fakt som sa nedozvedel v čom je systém LRS zlý oproti iným systémom.
10.09.2009 - 12:40:43
00
:D :D .. tak to ano :) .. ono praskalo im to na dvoch miestach .. jedno bolo to ocko a druhe na opacnej strane (to sa mi nestalo), ale vymenia to tak ci tak, staci zarucak.
Geometria je subjektivna vec, to ano .. castokrat je to tak, ze si clovek pochvaluje jednu geometriu potom ju vymeni a nestiha sa divit, ako mohol predtym jazdit :D .. pre hobikom je podstatne aby nebolel chrbat a neviem co este vsetko (napriklad podla mna je nasamlepsie sedlo Selle Italia SLR .. ktore niektori povazuju za tazke sado-maso :D) .. na zavodenie staci cokolvek co ma 2 kolesa :D

Trosku nechapem ten zdvih, asi mas preklep .. hej, ram mal 80mm, transmission ma viac. Ale tlmic myslim ten isty. Cize viac hupacka .. ak tam nie je SPV alebo nieco. Nejazdil som, neviem posudit.

Takisto neviem povedat v com by mal byt LRS horsi .. ak sa to porovna voci EPICu tak je to skoro to iste, okrem rozdielu capu pred oskou zadneho kolesa. EPIC som nejazdil .. takze neviem posudit. Neviem ani posudit vzhladom na zdvih, pretoze ja jazdim bud male zdvihy 5-7cm, alebo potom 15cm :)
10.09.2009 - 19:49:12
00
2kubad: ak nechapes naco sa dviha zadok na fulle, potom nechapem preco vobec sa snazis jazdit v terene. Sorry, ale fakt je to trapne. Ak chcem odpruzenie aby som nedvihal zadok, tak si kupim odpruzenu sedlovku ;)
10.09.2009 - 20:06:10
00
keyboard_arrow_up