...ktory zdvih vidly je vhodnejsi pre jazdenie maratonov?

jedna sa o biky Lapierre :l: :

120mm
http://www.lapierre-bikes.co.uk/lapierre/x-country-mountain-bike/2010/x-control-410-2010

100mm
http://www.lapierre-bikes.co.uk/lapierre/x-country-mountain-bike/2010/x-control-500-alloy-2010

...zatial sa hmotnostne drzim okolo 90 kg :n: ale pojdem urcite este dole, ale pod 80 to nebude...

Chcem si jeden z nich kupit, tak aby som mal jasno, ze na ktory setrit :sweat: :D

Dakujem.
11.10.2009 - 21:44:53
00
moj skromny nazor je, ze 100 ti na maratony bude stacit :)
11.10.2009 - 21:58:32
00
...aktualne mam 100mm vidlu na biku, len sondujem, ze ci nahodou 120 nebude lepsia. Len ci nebude ta 120 moc hupat...
11.10.2009 - 22:01:45
00
ked mas v nohach .. moze ti byt sum a fuk ci to hupe alebo nie ..okrem toho vies tu vidlu zamknut.. kup si 120 :)
11.10.2009 - 22:18:20
00
Trend je jednoznačne k vyšším zdvihom, lebo:
- na rozdiel od XC sú technické úseky dlhšie
- na rozdiel od XC sa nememorujú - každý ideš len raz - takže neexistuje optimalizácia prejazdu v ďalšom kole resp. v preteku oproti tréningu
- trať sa neupravuje resp. doslova je neupraviteľná a neustrážiteľná - väčšie riziko nečakaných prekážok ako na uzavretom okruhu
- ako tak pozerám na hmotnosť veľký pretekár nebudeš, takže asi od seba neočakávaš techniku jazdy kompenzujúcu chýbajúci zdvih a budeš radšej ak bike podrží teba, nie ty bike
- predpokladám že to bude tvoj jediný bike do terénu, teda aj na niečo také ako cykloturistika a akcie typu "tadeto som ešte nešiel, skúsim, kam to vedie" a v tom prípade sa stáva tiež že vletíš do nečakaného problému, kde ťa viac mm skôr podrží (inak tuná by sa prejavili aj výhody trail/AM zdvihov, ktoré IMHO priemernému jazdcovi nejako extrémne neruinujú výkon na maratóne, ale tuná mu vyložene umožňujú prejsť, čo by s HT asi nezvládol)
celkove sa ale tých 20 mm vpredu prejaví menej ako na HTčku... nie je to nejaký extrémny rozdiel
oveľa drsnejší rozdiel je existencia/neexistencia zadného odpruženia, alebo rozdiel 80/100 mm vpredu
pokiaľ máš obe vidly nastavené na rovnaký sag, povedzme 20 %, a predpokladáme rovnakú charakteristiku, tak napr. pri náraze na prekážku, ktorá vyvolá ponor na 80 % zdvihu bude pracovná dráha na 100vke 6 cm a na 120ke 7,2 cm (a na 80ke 4,8 cm) čo zodpovedá nerovnosti ktorú ti to "vyžehlí" - inak povedané - zo 120ky budeš mať menej vytrasené paprče (poteší tak od 50 km vyššie)
HTčkári, do mňa ;) ako vidím jeden z ich falangistov se už nechal slyšet :D
11.10.2009 - 22:20:22
00
120
11.10.2009 - 22:24:46
00
4tulenik. uf, dakujem za vysvetlenie. Ja praveze mam v plane to tahat velmi daleko v bikovani. Niekedy som behaval cross country, zrazu dosli ine veci aj tuk, takze svalovy zaklad mam, a tento rok som totalne prepadol bikovaniu. Ani nepoviem z kolko kg som to zhodil na tych 90 :rofl: mozno to vahovo spravim aj na 75 :muscle: mam 186cm.

takze na zhrnutie :D lepsia bude 120?, vzadu tlmic je 100.
11.10.2009 - 22:31:27
00
pokojne 120, nič neboj...
na maratóny by som aj vzadu zvažoval 120 (ako dáva povedzme Canyon) a to hlavne na dlhých trasách, kde únava z vyklepania exponenciálne rastie a úmerne s tým klesá morál (a teda pozornosť venovaná ovládaniu) - čím dlhšie, čím technickejšie, tým "zdvihovitejšie"
a navyše by tu mohol niekto namietnuť, že maratón je podľa UCI až over X km... čo je v podstate papierovo pravda, ale opäť je to podobný falangizmus ako ten HTčkársky vyššie (skôr by som súhlasil, že maratón je nad 2 h nepretržitého tesne submaximálneho aeróbneho výkonu)... a tam by to s tým radšej full ako HT, radšej 120 ako 100 sedelo ešte lepšie ako na našich priemerných trasách okolo 50-65 km/1500-2000 m
11.10.2009 - 22:53:49
00
...take trate parametrovo jazdim aj ja-aj dlzku aj nastupane vyskove metre, tak dam si poradit... z mojej terajsej HT mršinky som neskutocne vytraseny, a ked chcem nieco rychlejsie zjazdit, tak mam pocit ze bike mam vsade inde, len nie pod sebou...

ale k veci, ak je na biku osadeny tlmic 100, nebude problem tam dat 120, ze? Lebo sa mi paci ten Lapierre 410 a ten ma 100 tlmic...
11.10.2009 - 23:03:53
00
podľa mňa 120 je na ten bike ok, ale tie pitchoviny čo tu popísal tuleník :rofl: :lol:
11.10.2009 - 23:27:49
00
:lol: :lol:
12.10.2009 - 00:06:53
00
Trend je jednoznačne k vyšším zdvihom, lebo...


tak to je riadna pizzovina.. riadit sa trendmi...
ale ked chce byt chalan IN a COOL a Trendy.. tak nedbam.
a ten zbytok co si pisal :x ... no hlavne ze je to trend.
12.10.2009 - 08:15:34
00
chod do 120..jazdim tiez ..budes menej vytraseny na tech usekoch.... ;)
12.10.2009 - 08:33:26
00
tak to je riadna pizzovina.. riadit sa trendmi...
ale ked chce byt chalan IN a COOL a Trendy.. tak nedbam.
a ten zbytok co si pisal :x ... no hlavne ze je to trend.

Trend to bude asi kvôli nárastom predajnosti v tejto zdvihovej kategórii.
Inými slovami, väčšina ľudí nemá najazdené a nemá techniku a volí (príp. volila by) radšej pohodlie. A keďže si myslím, že menšina nemá potrebu sa pýtať ostatných akú vidlu potrebuje, tak mi vychádza, že Tuleň poradil dobre...
12.10.2009 - 13:30:57
00
souhlas, navíc Tuleň radí většinou dobře :-D
12.10.2009 - 13:50:30
00
keyboard_arrow_up