To je nesmysl. Jednočep může tahat za řetěz jak málo, tak hodně a čtyřčep nemusí tahat za řetěz vůbec (je pár čtyřčepů na trhu, které mají ve velké části zdvihu lehce negativní pedalkick, tedy v této ne že netahají v této části zdvihu, ale naopak ještě řetěz uvolňují).
V praxi pak skoro všechny čtyřčepy mají pedalkick na spíše malé hodnotě (tedy tahají za řetěz málo).
Jednočepy v praxi se vyskytují takové i takové, jakmile umístíš u jednočepu čep výše a více dopředu třeba jako má Prophet, tak má pedalkick obrovský a tahá za řetěz hodně.
Stačí si pustit Linkage a podívat se jak to je u 624 rámů, které jsou v DB. Tam je to vidět zcela jednoznačně kolik jaký
rám tahá za řetěz (akorát ne každý model musí být udělaný přesně, takže někdy to nemusí sedět zcela přesně).
Edit: A také záleží velmi na zařazeném převodu. Jeden ten extrémní projev pedalkicku pro čtyřčep - Ellsworth Truth 2002 pro 44/15 převod - v celém zdvihu záporný pedalkick (pro lehké převody má ale už také kladný pedalkick i když extrémně nízký).