Zdravím. Uvažujem nad kúpou fulla a do problematiky odpruženého rámu sa vôbec nerozumiem. Niečo som sa dozviedel, že fullom pri prechode nerovnosťami akoby ťahalo reťaz do zadu a pri brzdení zase bolo obmedzené pruženie.
Ktorý systém máte odskúšaný alebo viete zo skúsenosti iných, že jazdca nesklame?
Jazdím XC ale zbožňujem rýchle zjazdy... :rock:
Našiel som pár príkladov:
http://www.gtbicycles.com/usa/eng/Independent-Drivetrain
http://cdn.specialized.com/bc/microsite/suspension/suspension.html
alebo od Mongoose ich systém odpruženia: drivertrain
????
03.03.2010 - 17:01:50
00
ja jazdim MAESTRO (Giant) rok a som max spokojny :clap: ...je to zehlicka :D a zbytocne nehupe
03.03.2010 - 17:26:14
00
Prv nez tu zacne zasa kopa mudrosov pisat svoje nazory na svoj (prvy) full polozim druhu otazku do plena....

OTAZKA: Uvedte znacku a typ biku ktory ma odpruzenie uplne na ho**

co ja sledujem, kazdy chvali vsetko (hlavne to na co nasetril)... tak rad by som sa uz konecne dozvedel (a asi nie som sam) co urcite nekupit... :lol:
03.03.2010 - 18:33:47
00
ROpa napr. toto: http://sport.bazos.sk/inzerat/3253386/Horsky-bicykel-ALPHA.php
03.03.2010 - 18:54:30
00
stano, za sto bodov :lol:

no a k veci... každý systém má svoje pre a proti, svojich zástancov aj odporcov. ťažko povedať, ktorý je lepší, ktorý horší. dnešné systémy odpruženia fungujú vcelku dobre (ak nekúpiš zrovna hypermarketovku), ja by som hľadal rozdiely skôr v náročnosti na údržbu. zrovna gt a mongoose sú týmto dosť neslávne, hoci sa nájdu aj lepšie kusy. fungujú však veľmi dobre... aby som to zhrnul, popozeraj testy, nájdi si pár kandidátov, poraďa sa, nakoniec vyber bike, ktorý ťa osloví a potom sa nauč na ňom jazdiť, využiť jeho prednosti a eliminovať jeho nedostatky. ako už niekto spomínal, najlepší bajker je ten, ktorý si to najviac užije...
03.03.2010 - 19:10:16
00


Nemyslim si, ze jednocapove odpruzenie je uplne na h**vno... ma svoje nevyhody ale aj vyhody.
V pripade lacnych bicyklov s ocelovym ramom vid tvoj odkaz, je to prave vyhodou co sa tyka zivotnosti a udrzby...
03.03.2010 - 19:29:51
00
heh, tu to vidim na flame war :P

budem sa opakovat, ale pozri si toto: http://www.bikemagazin.sk/clanok/items/Jednocap-stvorcap-vycap....html?page=2
03.03.2010 - 19:33:42
00
Raver: Čiže podľa Teba táto značka a tento typ nie je na H? Asi je to vec osobných preferencií, ale ja by som si ho nekúpil. Asi som príliš prieberčivý :) ROpa sa pýtal na značku a typ bicykla, nie na druh odpruženia.
03.03.2010 - 19:37:14
00
STN: vsetko je vecou osobnych preferencii, vkusu a penazi... a otazka neznela co by si si kupil alebo nekupil.

Otazka znela: "Uvedte znacku a typ biku ktory ma odpruzenie uplne na ho**"

Takze znovu napisem, ze typ odpruzenia toho oceloveho bicykla v danej cenovej kategorii nie je uplne nah*vno, jednocap ma svoje vyhody aj nevyhody a ku kvalitativnemu prevedeniu sa vyjadrit nevieme asi nikto ;)
Pokial vies v tejto cenovej kategorii (MOC do 230 Euro) vyrobit celopero s lepsim systemom odpruzenia, podla tvojich osobnych preferencii, tak hor sa do toho :y:
03.03.2010 - 20:14:10
00
No, jednocap retaz tahat nebude, pretoze nemoze. Viac-cap retaz tahat bude viac alebo menej. Ale nie je to nic strasne :) A zadny system odpruzenia musi byt sparovany zo spravnym tlmicom, inak z toho buhvico nebude.
03.03.2010 - 20:24:54
00
to si uvazoval ze cap a kluky budu na tom istom mieste ci ako ? :emo:
03.03.2010 - 20:37:51
00
To je nesmysl. Jednočep může tahat za řetěz jak málo, tak hodně a čtyřčep nemusí tahat za řetěz vůbec (je pár čtyřčepů na trhu, které mají ve velké části zdvihu lehce negativní pedalkick, tedy v této ne že netahají v této části zdvihu, ale naopak ještě řetěz uvolňují).
V praxi pak skoro všechny čtyřčepy mají pedalkick na spíše malé hodnotě (tedy tahají za řetěz málo).
Jednočepy v praxi se vyskytují takové i takové, jakmile umístíš u jednočepu čep výše a více dopředu třeba jako má Prophet, tak má pedalkick obrovský a tahá za řetěz hodně.

Stačí si pustit Linkage a podívat se jak to je u 624 rámů, které jsou v DB. Tam je to vidět zcela jednoznačně kolik jaký rám tahá za řetěz (akorát ne každý model musí být udělaný přesně, takže někdy to nemusí sedět zcela přesně).

Edit: A také záleží velmi na zařazeném převodu. Jeden ten extrémní projev pedalkicku pro čtyřčep - Ellsworth Truth 2002 pro 44/15 převod - v celém zdvihu záporný pedalkick (pro lehké převody má ale už také kladný pedalkick i když extrémně nízký).
03.03.2010 - 20:42:41
00
OTAZKA: Uvedte znacku a typ biku ktory ma odpruzenie uplne na ho**

Kona Coiler- zatial asi najhorsi ram, co som jazdil.
Sice jazdim jednocap aj teraz ale s o dost inou geometriou a umiestnenim hlavneho klbu a teda moze to spravit hodne vela.
03.03.2010 - 20:54:18
00
pri jednocape hodne zalezi od umiestnenia capu a od toho, na akom prevodniku mas zrovna retaz. Na Heckleri mam cap zhruba na urovni stredneho prevodniku, takze pokial taham na strede, tak je to takmer neutralne spravanie... na malej pile to taha retaz statocne, pri prejazde korenov v plnom zabere do kopca to kope do pedalov... na druhej strane na hladsom povrchu by tah v retazi mal ciastocne zamykat pruzenie a malo by to menej hupat (v praxi tazko badatelne)... naopak na velkej pile to ma tendenciu pri slapani viac pohupovat
03.03.2010 - 20:55:15
00
Kona Coiler- zatial asi najhorsi ram, co som jazdil...

a čo si na tom coilerovi jazdil? nezabúdaj, že to je FR rám...
03.03.2010 - 20:59:13
00
keyboard_arrow_up