Ktorý systém máte odskúšaný alebo viete zo skúsenosti iných, že jazdca nesklame?
Jazdím XC ale zbožňujem rýchle zjazdy...
Našiel som pár príkladov:
http://www.gtbicycles.com/usa/eng/Independent-Drivetrain
http://cdn.specialized.com/bc/microsite/suspension/suspension.html
alebo od Mongoose ich systém odpruženia: drivertrain
????
OTAZKA: Uvedte znacku a typ biku ktory ma odpruzenie uplne na ho**
co ja sledujem, kazdy chvali vsetko (hlavne to na co nasetril)... tak rad by som sa uz konecne dozvedel (a asi nie som sam) co urcite nekupit...
no a k veci... každý systém má svoje pre a proti, svojich zástancov aj odporcov. ťažko povedať, ktorý je lepší, ktorý horší. dnešné systémy odpruženia fungujú vcelku dobre (ak nekúpiš zrovna hypermarketovku), ja by som hľadal rozdiely skôr v náročnosti na údržbu. zrovna gt a mongoose sú týmto dosť neslávne, hoci sa nájdu aj lepšie kusy. fungujú však veľmi dobre... aby som to zhrnul, popozeraj testy, nájdi si pár kandidátov, poraďa sa, nakoniec vyber bike, ktorý ťa osloví a potom sa nauč na ňom jazdiť, využiť jeho prednosti a eliminovať jeho nedostatky. ako už niekto spomínal, najlepší bajker je ten, ktorý si to najviac užije...
Nemyslim si, ze jednocapove odpruzenie je uplne na h**vno... ma svoje nevyhody ale aj vyhody.
V pripade lacnych bicyklov s ocelovym ramom vid tvoj odkaz, je to prave vyhodou co sa tyka zivotnosti a udrzby...
budem sa opakovat, ale pozri si toto: http://www.bikemagazin.sk/clanok/items/Jednocap-stvorcap-vycap....html?page=2
Otazka znela: "Uvedte znacku a typ biku ktory ma odpruzenie uplne na ho**"
Takze znovu napisem, ze typ odpruzenia toho oceloveho bicykla v danej cenovej kategorii nie je uplne nah*vno, jednocap ma svoje vyhody aj nevyhody a ku kvalitativnemu prevedeniu sa vyjadrit nevieme asi nikto
Pokial vies v tejto cenovej kategorii (MOC do 230 Euro) vyrobit celopero s lepsim systemom odpruzenia, podla tvojich osobnych preferencii, tak hor sa do toho
V praxi pak skoro všechny čtyřčepy mají pedalkick na spíše malé hodnotě (tedy tahají za řetěz málo).
Jednočepy v praxi se vyskytují takové i takové, jakmile umístíš u jednočepu čep výše a více dopředu třeba jako má Prophet, tak má pedalkick obrovský a tahá za řetěz hodně.
Stačí si pustit Linkage a podívat se jak to je u 624 rámů, které jsou v DB. Tam je to vidět zcela jednoznačně kolik jaký rám tahá za řetěz (akorát ne každý model musí být udělaný přesně, takže někdy to nemusí sedět zcela přesně).
Edit: A také záleží velmi na zařazeném převodu. Jeden ten extrémní projev pedalkicku pro čtyřčep - Ellsworth Truth 2002 pro 44/15 převod - v celém zdvihu záporný pedalkick (pro lehké převody má ale už také kladný pedalkick i když extrémně nízký).
Kona Coiler- zatial asi najhorsi ram, co som jazdil.
Sice jazdim jednocap aj teraz ale s o dost inou geometriou a umiestnenim hlavneho klbu a teda moze to spravit hodne vela.
a čo si na tom coilerovi jazdil? nezabúdaj, že to je FR rám...
Jeden bude třeba na 140mm zdvihu pořád skákat a to i klidně větší skoky a bude potřebovat progresivnější rám s tlumičem, druhý na stejném zdvihu bude jezdit pohodové XC jen s miniskoky nebo téměř bez skoků a bude chtít mnohem menší progresivitu aby zdvih využil celý.
Pedalkick - někomu nevadí ani větší tahání za řetěz (zejména dané stylem jízdy a jaké se jezdí převody, nejvíce vadí pedalkick pro jezdce jezdící výjezdy často v sedle na nejlehčí převody a více kadenčně), někomu vadí i menší. Někdo má rád další důsledek většího pedalkicku a to zamykání stavby, že díky tomu kolo lépe jede, druhému to vadí, že kvůli tomu při šlapání a zvlášť při silovějším záběru hůře žehlí.
Někdo umí šlapat perfektně do kruhu a tedy může mít i houpavější rám s tlumičem aniž by mu to vadilo, někdo šlape extra blbě a bude mít problém i na méně houpavém rámu s tlumičem.
Někdo potřebuje dobře dostupný tlumič s platformou, protože má potřebu často omezovat zadní stavbu, někdo na platformu nepřepne co je rok dlouhý.
Někdo raději vyšší compression tune u Fox tlumičů, aby to méně houpalo, někdo zase raději co nejnižší, aby to co nejlépe žehlilo.
Někomu bude vadit, když se kolo více zamyká pod brzdou, někdo si toho díky tomu co a jak jezdí téměř ani nevšimne.
A takhle bych mohl pokračovat dál a dál.
A při zohlednění všech požadavků a stylu jízdy pak pro každého vyleze ideální úplně jiný rám s tlumičem.
To ze je na FR som na nom pocitil, ale aj tak by mohol pruzit aspon na kamenoch alebo korenoch alebo comsi co sa v lese najde okrem dropov. Navyse sa to pri slapani hupalo jak blaznive aj s tlmicom s SPVckom. No a ceresnicka na torte bola ta hrozna geometria.
Houpavější trošku je, což na daný typ kola moc nevadí, ale při slušném kruhovém šlapání to není nic hrozného (a to teď myslím bez SPV). A SPV je ***** na každém rámu.
Náhodou.....
Délka zadní stavby 434mm, nic extra na takové kolo. Na obou fullech, které mám v tuhle chvíli doma, které jsou oba výrazně více do XC než Coiler mám 430mm a vyhovuje mi to.
Délka rámu mírně delší, ale opět žádný extrém (našel bych delší kola stejné karegorie).
Jen ta výška středu, ta je celkem dost vysoko, což někdo ocení, někdo na to bude nadávat. Na mě by byl střed už taky moc vysoko.
FR jezdí spousta lidí na poměrně houpavých rámech v kombinaci s pružinovým tlumičem a taky to pohupování přežijou. Jinak proč by někdo, kdo jezdí FR nemohl umět šlapat dobře do kruhu? Já znám všechny případy, tedy jak lidi co jezdí FR a kruhovém šlapání mají dobré, tak špatné a to samé i u XC chrtů.
Já bych třeba Coilera rozhodně nechtěl, ale horších rámů bych našel plno.