No pridam aj ja, hoci sa za tie rychlosti skor hambim ako by som sa nimi mal chvalit: Bike 83, za volantom auta 170 (Mondeo TDi), na zadnom
sedadle auta (Mercedes S) 230. A to bol zazitok...
V takej rychlosti spadnut, alebo zeby sa nieco pokazilo, tak koniec, nema sancu, ajked aj pri mojom rekorde 69,9 dole kopcom, uzkou cestou a oproti som este stretol par osobnych aut, tak aj tu by to bol problem...
Kazdopadne, v aute sa da zabit pri rychlosti 40 km/h, mozno aj menej. Bez pasov, bez airbagu (ale aj s airbagom a bez pasu!) a brzdnej drahy. Samozrejme kazdy pasivny bezpecnostny element tutu rychlost zvysuje, ale fyzika nepusti a pri urcitej rychlosti uz nepomoze nic (ani tie ocelove klietky, co mavaju pretekarske auta). Navyse, pri urcitom spomaleni (pri naraze vo vysokej rychlosti) sa trhaju tepny, takze ani nemusis do nicoho telom narazit a nemas sancu...
No a teraz si zober bicykel. Mas na sebe par handier, 250 gramovu prilbu, rukavice. Ziadne pasy, airbag, deformacne zony, klietku, nic... Mas len bicykel, ktory ta po pade este kludne moze "dokoncit". Ked mas stastie, tak sa nejako zacnes kotulat a budes len poriadne dobity, ak trafis pevny objekt, tak je zle. A nepotrebujes velku rychlost...
Preto som pisal, ze sa za tie rychlosti skor hambim...
Tak to je brutal pravda. no chlapci mozeme si dakovat za kazdy ktory prezijeme. Ajked jazdime v hore, vzdy tam je nejaky konar, alebo co ,ktory ti moze zablokovat
koleso a letis alebo podobne pady zo skal a na kamene, nebodaj do stromov.
Ale my cyklisti na cestach to nemame o nic lepsie, aj ked sa snazim vyhybat co najviac autam, niekedy to je pekne nadoraz, ako napriklad, ked ma obiehal kamion a oproti isiel dalsi, modlil som sa aby ma nechitil, ale ten co ma obiehal, tak poslednym kolesom ma len tak tak lizal, no vydychol som si aj s par peknymi slovami......
Ludia mame to tazke..... drzte sa....