No ee takto to nebude.
Vracanie späť nie je podnecované vonkajším tlakom. Stlačený vzduch sa v + komore snaží roztiahnuť ako každý bežný plyn na max. objem ale len dokým mu to okolie dovolí. V tomto prípade to znamená dokým ho negatívna (-) komora pustí.
> Takže modelová situácia: vzduch v + aj - komore je na dajme tomu 50 psi. Na piest pôsobia dve sily + aj - ktoré sú v rovnováhe
vidla je v nulovom zdvihu. Príde náraz a ide vidla do zdvihu a tlak sa zvýši dajme tomu na 150 psi zatiaľ čo v negatívke klesne možno na bežný tlak, dokonca podtlak (nemám ani len odhad aké je tam rozmedzie tlakov v - komore). Keď prestane prostredie pôsobiť (dajme tomu že zosadneš) tak sa ten vzduch stlačený na 150 psi snaží roztiahnúť pokým môže a tu sa vidla vracia k nulovému zdvihu v + tlak klesá objem sa zväčšuje v - tlak stúpa objem sa zmenšuje až dokým sa sily zas nevyrovnajú. To je celá veda, celé toto je nezávislé od okolitého tlaku, rovnakú silu budeš potrebovať na stlačenie tej vidlici na Mesiaci (nemá atmosféru) ako aj na Zemi.
Celá vzduchová komora je nezávislá od okolia a je ním vlastne oddelená obalom komory (vnútroná noha) a nejakými uzávermi, ventilmi a pod.
Atmosferický tlak môže mať jedine ten vplyv, že vzduch ktorý je okolo celého systému vo vnútornej/vonkajšej nohe od zloženia vidlice, vytvára pri stláčaní vidlcie aj tu o niečo väčší tlak a ten spolupôsobí s + silou ale je to minimálne nakoľko je to relatívne veľký objem. Navyše toto u tlmiča odpadá, keďže tam žiaden vzduch okrem IFP + a - komory nie je.
Čo sa týka Epcionu a TAD. Toto je väčšia nevýhoda znižovateľných systémov, či už je to Talas alebo TAD ... (2 step air nie, tam sa nemení objem ani tlak v komorách). Prejavuje sa to hlavne u vyšších zdvihov a je tým slávny aj 36 Talas. Vyšší odtrh spôsobuje pomer + a - komory. V plnom zdvihu je objem - komory minimálny a + komory maximálny. Preto je tam aj odtrh vyšší .... sila - komory a jej objem voči + je relatívne nízka > vzniká hranka. Keď vidlu zanoríš a aktivuješ zníženie zdvihu, zvýši sa objem - komory a naopak zníži + komory. Čiže tu už je to v prospech citlivosti, keďže negatívka (-) má väčší objem (oproti plnému zdvihu) dokáže vytvoriť protitlak voči + komroe väčší a tak maskuje túto hranku > bez hranky.
U vidlíc s pevným zdvihom a dual airom tento problém odpadá, a objemy komôr sú vyriešené pre jeden konkrétny zdvih. U znižovacích systémov je to určitý kompromis aby sa dalo jazdiť aj na tom zdvihu aj na tom. Presne pre toto sa nerobia systémy, ktoré znížia vidlicu dajme tomu o 10 cm ale zvyčajne je to okolo 4cm.
Keď si tam ty vložil tú negatívku, zväčšil si vlastne silu, ktorá tlačí protí + komore atým si tu hranku odstránil, nič viac, nič menej. Pružina má výhodu, že ona sa neprispôsobuje objemu ale má stále svoju dĺžku a tvrdosť. Čiže keď znížiš zdvih už nezaberá a nezvyšuje tak počiatočnú mäkkosť. Prakticky si týmto riešením šikovne odstránil problém odtrhu v plnom zdvihu.
Ten tlak u 66 je u MZ známy systém, ktorý vytvára určitú progresivitu v závere zdvihu.
Takže záver: atmosferický tlak nemá na tieto veci žiaden vplyv.
Ostatným sorry za elaborát a tak trochu aj OT.